for_altid<3

blandet spørgsmål til dagen

17 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har et enkelt vers til "velkomstsang" den er på bornholmsk og er mest for sjov da halvdelen af gæsterne er fra Jylland og København...

Jeg har selv lavet risposer, både fordi de så er skyllet så de ikke støver på tøjet og fordi at størstedelen af gæsterne kommer fra andre landsdele

Vi har en blanding så der er lidt for alle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev selv velkommen og velbekomme sangene, men der er masser steder på nettet hvor du kan finde den slags :)

Jeg lavede selv risposer, for at sikre at risene var skyllet :)

Vi havde playliste, men uha, det er svært lige at skrive hvad der var på - det var jo en lang liste både under middagen og dansen ;) Vi forsøgte dog bare at blande noget vi godt kan lide, med noget vi vidste vores gæster kunne lide :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke velkommen/velbekomme-sang. Vi kommer til at synge mere end rigeligt uden, hvis jeg kender familierne ret, så det har vi valgt at droppe.

Ris må folk selv have med, hvis de vil kaste med det. (Jeg har været gift før, og kan godt huske, hvor lang tid det tog at få ris ud af hår, undertøj osv. Det sniger sig ind ALLE steder)

Vi har ikke lavet playliste endnu (damn, jeg VIDSTE, der var noget, vi havde glemt!), men jeg sætter h2b til det - han er god til den slags, og vil med garanti synes det er sjovt.

Nu går tiden godt nok stærkt! :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke velkommen/velbekomme sange. Jeg overvejede det et øjeblik, men så droppede vi det igen. Jeg forventer som sådan heller ikke at der kommer andre sange.

Men hvis du Googler velkommen sange så kommer der flere sider op og nogen af dem har MANGE forslag :-)

Jeg tror at jeg laver risposer af to årsager.

1 i min familie har der været tradition for hemmelige rådhusbryllupper så de få bryllupper der har været har vi faktisk glemt risene og det ville jeg ærgrer mig over hvis det skete til mit eget bryllup

2 så laver jeg dem selv så jeg kan vaske dem. Vidste ikke at de kunne lave mærker, men det kan jeg jo så takke BK for at vide nu :-)

Ang playliste så ved jeg ikke helt om vi laver en. Vi får måske liveband efter brudevalsen. Tror ikke vi gider musik under maden. Har dog ikke taget den endelige beslutning endnu. Men hvis det bliver aktuelt vil jeg lave en blanding af nye og gamle hits blandet med lidt dansktop osv, så der er noget til alle :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke have velkommen/velbekomme sange, det er ikke lige mig :)

Ris må folk selv have med, hvis de vil kaste dem efter os. Jeg VED at folk har med, men hvis de glemte det ville jeg sådanset bare være glad.

Vi bruger cdèr og ikke playliste, da playliste bliver for besværligt for os. Vi overlever nok at der måske lige kan mangle musik et par minutter, det er slet ikke noget vi er bekymret over overhovedet. De fleste cdèr vi kommer til at bruge er nogle med blandede numre på fra forskellige kunstnere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen sange til os. Vi frabeder os faktisk helt sange og da vi ikke planlægger at have musik under maden tror jeg ikke vi kan synge højt/godt nok...

Vi sørger for sæbebobler selv.

Vi sørger for en liste med forslag til DJ hvor kun de første par sange er vigtige. Ellers må han gerne improvisere lidt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke have velkomst eller velbekomme sange, det er for meget "suppe/steg/is" til mig og jeg har aldrig forstået meningen i de sange...

Der må ikke kastes med ris ved kirken vi skal vies i, så vi køber sæbebobler som vi på en eller anden måde sætter i kirkehæfterne :)

Vi skal have live-musik. Men jeres playliste skal vel bare være med musik i godt kan lide og noget som gæsterne bryder sig om, og meget blandet så det ikke bliver for kedeligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen/velbekomme sang er det noget i bruger? hvis ja hvilken?

Søger i selv for risposer til kirken eller er det nogen af gæsterne? har købt sæbebobler.

Hvad har i på jeres playliste, jer der ikke har livemusik?

Håber der er nogen som vil svare.. :biggrin:

Sangene har vi ikke tænkt os at benytte :a1221:

Ja regner med at vi selv sørger for risposer, for så er vi sikker på det er skyllet mv. :loveshower:

Ingen playliste, vi har DJ på, regner med at han nok skal få gang i festen :balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ingen velkommen/velbekomme sange. Havde overhovedet ikke overvejet det, men det er nok fordi det ikke rigtigt er mig. Ris måtte folk selv sørge for.... og det gjorde de også! vi fik ikke pletter på tøjet ;)

Vi havde live musik fra sidst i desserten (stille akustisk) og et par timer efter brudevalsen (dansemusik) og derefter satte vi en telefon med spotify til anlægget med en playliste der allerede ligger på spotify der hedder party mixed generation eller lignede Det fungerede fint og folk kunne også sætte musik i kø så de hørte detg de gerne ville. Det var fint nok. Der var dog en del der gik i seng efter natmaden. (kan ikke huske hvornår det var.... 2.30 tror jeg).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ved du jo at han kan Marie :lol: Ellers må du jo spørge "en anden her i tråden" om en 4 ugers tid . :) Jeg kører aldrig selv med egentlige playlister udover de "playlister" som jeg har i form emneopdelt musik (der er vel ca. 10.000 bare der) som mest er inspiration for mig selv og de fornyes løbende og der udskiftes af samme grund for ellers bliver det playlister. Årsagen er at det aldrig er muligt at forudsige hvad der skal til og hvornår. Men når det så er sagt så kan det sagtens fungere. Det vigtigste er at der er god musik og som det bliver sagt alsidig musik som alle kan være med på. Herunder også en god blanding mellem dansk og udenlandsk musik (undtagelsen kan være internationale bryllupsfester).

Hvis jeg skal give nogle råd på det punkt så er det, at det er en god ide at bygge det op så man starter med afsæt i de lidt ældre ved festen. Dels fordi det er dem der typisk forlader festen først. Dels fordi særligt brudgom og sjak alligevel ofte skal have lidt indenbords inden de giver den gas. I starten er det ofte de lidt ældre og pigerne som styrer dansegulvet. Derudover skal man passe på med at gøre "de ældre" ældre end de er. Jeg har selv en regel om at jeg sjældent spiller mere end 2-3 numre med samme kunster på en aften. Det er ikke altid den holder for brudeparret kan have andre ønsker og det er heller ikke et mål i sig selv at den skal overholdes men der kan være god ide også at tænke i de baner. Har før fået lister fra brudepar (inspirationslister) hvor der har figureret eksempelvis 8-12 Coldplay numre på og der har jeg talt med dem om det fordi det ikke ligefrem er dansemusik alt sammen (det meste) og fordi man derved taber dem på gulvet som ikke er til det.

Der kan også være god ide i at have flere playlister så man har mulighed for at gå flere veje i forhold til stemningen uden at det nødvendigvis betyder at man skal til at klikke sig frem til numre med deraf følgende ophold.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okey fedt. - Dem har jeg vidst ikke oplevet så mange gange. Det er jo så også en anden ting og det er at man ikke kan måle en fest eller musik på hvor meget der danses. Særligt ikke når vi taler bryllupsfester som udover musik også er socialt samvær, god stemning og hygge. Ved det bryllup jeg var ude til i lørdags eksempelvis kunne man ligesom fornemme at de ikke var så meget til at danse længere da klokken blev 3 og der var de mere til hyggemusik i et mere moderat niveau og det fik de så. Ved 4.30 tiden aftalte vi at jeg begyndte at pakke ned og så sad en af vennerne og spillede på en guitar mens de tilbageværende sad og sang med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okey fedt. - Dem har jeg vidst ikke oplevet så mange gange. Det er jo så også en anden ting og det er at man ikke kan måle en fest eller musik på hvor meget der danses. Særligt ikke når vi taler bryllupsfester som udover musik også er socialt samvær, god stemning og hygge. Ved det bryllup jeg var ude til i lørdags eksempelvis kunne man ligesom fornemme at de ikke var så meget til at danse længere da klokken blev 3 og der var de mere til hyggemusik i et mere moderat niveau og det fik de så. Ved 4.30 tiden aftalte vi at jeg begyndte at pakke ned og så sad en af vennerne og spillede på en guitar mens de tilbageværende sad og sang med.

Nope det har du ikke endnu, og bare stemningen er god, så er vi glade

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer