Hannah2907

Vi vil giftes inden for kort tid, men..

5 posts in this topic

Hejsa igen,

okay, måske nogen af jer ved noget om det her..

Vi vil egentlig rigtig gerne giftes om 1½ måneds tid, men 1½ måned er alene hvad det tager for kommunen at finde ud af, OM vi overhovedet kan giftes (vi bor i Københavns kommune), herefter skal vi så snakke nærmere med dem og først der kan man jo så aftale dato med det sted, hvor festen skal holdes, osv osv.

Er der nogen, der ved, om man kan speede processen gevaldigt op, hvad er der af alternativer? Er det hurtigere med kirkelig vielse, kan man presse kommunen til at gøre det hurtigere, nogen erfaringer?

Jeg vil blive meget glad, hvis nogen kan hjælpe!

Mvh

Hannah

0

Annonce ♥

Når du siger det tager kommunen 1,5 måned at finde ud af OM i må giftes, er det så fordi der er nogle særlige omstændigheder? Bor også i Kbh og synes ikke det tog så lang tid at få den. Vi søgte 4 mdr før og havde regnet med, at vi skulle vente længe på den, da jeg havde hørt fra andre herinde, at kommunerne ventede med at behandle det, når man var i så god tid. Men mener vi havde den 14 dage efter. Synes nogen har skrevet herinde, at Frederiksberg kommune er meget mere service mindede og man godt kan blive gift der, selvom man ikke bor i kommunen. Men ellers kan man vist møde op i borgerservice og få den lavet på stedet?

Men synes da bare i skal bestemme dato og booke alting. Det er da en måde at presse dem på - at datoen er fast og snart! Tror ikke det vil være nemmere med kirkelig vielse. Der skal man i hvert fald også have en prøvelsesattest.

0

Jeg tænker også at der må være en grund til at det tager længere tid, første gang jeg blev gift tog det lige omkring en måned fra vi snakkede om det til vi blev viet på Københavns rådhus (min exmand skulle udsendes så det gik lidt hurtigt). Jeg ville lave en forhåndsbooking på feststedet og så endelig bekræfte det når I får godkendelsen især hvis I vil have et bestemt sted

0

Tak for svarene! Nu er jeg mere rolig :) Vi snakkede bare med ham kommunemanden igår og han sagde, at det tog 5-6 uger for behandlingstid. Det er vist også noget med, at fordi det er sommer, osv...

Men vi prøver at booke og se, hvad der sker, ellers må vi jo presse lidt på!

0

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke noget om Københavns kommune, men siger man gennerelt ikke at ansøgningen senest skal være sendt 15 dage inden vielsen, så man kan nå at få det godkendt? Og max 4 måneder før.

0