LouiseLundo

hvad koster en brudebuket ?

26 indlæg i dette emne

Hej allesammen :)

Jeg har den glæde at skal giftes næste sommer til August, og er ret ny i det her bryllupsplalægning og har søgt med lys og lygte efter ca. priser på brudebuketter. Jeg skal ikke have noget stort eller fancy, da min kjole er enkelt men lidt vintage og med lidt sten ved taljen.

Tænker derfor en lille buket, gerne roser, men ikke et krav, i sådan gammel romantisk stil.

Jeg vil så høre jer, hvad i ca har givet for jeres, så jeg ved hvad jeg skal sætte af i budgettet? :)

Mange venlige hilsener

Louise :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De koster alt fra 500-3000,- afhængig af hvilken blomsterhandler man går til, hvilken type buket man er interesseret i, og hvilke blomster der skal i.

Reglen er, at jo mere buketten skal syes (ja, de syer blomsterne sammen). Man kan som regel få en lille "rådhusbuket" til ca 500,-, men det varierer selvfølgelig også :wink:

Der er også ret stor forskel på, hvor i landet man bor, det tendere til at være dyrere i de større byer.

Mit bedste råd vil være at ringe rundt, for at danne sig et billede af priserne i dit lokalområde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak for jeres svar allesammen :) der er godt nok en stor forskel på pris, men ja jeg må nok finde ud af præcis hvad jeg vil have og så finde ud af hvad det ca ville koste. Der er 1 år til jeg skal giftes idag så der er massere af tid, er bare ved at finde hoved og hale i budgettet og det kan være lidt af en jungle ;)

Bor i en lille by,hobro, så håber priserne er lidt mere overkommeligt her ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tænker lille og enkelt, selvom de store er rigtig flotte, er det enkelte mere mig, er ikke til det hænge noget :)

Jeg havde først tænkt mig bare at lave en selv af blomster fra venner og familiers haver for det er der også noget romantisk over- men ved ikke om blomsterne er pæne i midten af august ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min brudebukket var lille og forholdsvis enkel - ifølge min mand kostede den vist et sted mellem 1.000 - 1.200 kr. Han havde regnet med at det vil koste 1.200, da det var hvad han fik at vide hos floristen, men den endte med at blive billegere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke set min buket endnu, da det er H2B der har bestilt den, og jeg ser den først på dagen. Men jeg ved at for min brudebuket, 3 knaphulsblomster og 2 brudepigebuketter skal vi give 1300 kr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gav 1000,- for brudebuket, 2 brudepigebuketter og 5 knaphulsblomster.

Vi havde talt med en medarbejder og fået oplyst prisen. Ejeren var bestemt ikke tilfreds, men han måtte jo lave det til den pris. Men det var godt nok også billigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak for alle svarene, det er en stor hjælp. er ikke den store blomster pige, så hvis det stod til mig skulle jeg ikke have en, men tænker der er meget tradition i det.
Men synes det med at alle havde en blomst med er en sød ide, den kunne jeg godt overveje at bruge !

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

shit, skal brudepigerne også have buketter? Min H2B har også sagt han ikke vil have knaphulsblomst, så det slipper han for ;) Men ja det er jo egentlig mandens job, så måske jeg bare skulle lade ham styre det med blomsterne;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

shit, skal brudepigerne også have buketter? Min H2B har også sagt han ikke vil have knaphulsblomst, så det slipper han for ;) Men ja det er jo egentlig mandens job, så måske jeg bare skulle lade ham styre det med blomsterne;)

Det bestemmer man jo heldigvis helt selv da det er dit bryllup :-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

shit, skal brudepigerne også have buketter? Min H2B har også sagt han ikke vil have knaphulsblomst, så det slipper han for ;) Men ja det er jo egentlig mandens job, så måske jeg bare skulle lade ham styre det med blomsterne;)

Det bestemmer man jo heldigvis helt selv da det er dit bryllup :-D

det var også lige min tanke, at man gør som man har lyst til

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg valgte en helt simpel model, som passede bedre til mig end de store traditionelle, og som derfor også var billig - WIN WIN... Jeg gav 500 kr for den hos en blomsterhandler i Aalborg.

654830332068368c2adf6f17ce247c041987531e

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde sat kr. 1.750 af til brudebuket, 2 brudepigebuketter, 3 knaphulsbuketter - men slipper med ca. 1.500 kr.

Det er jo meget forskelligt hvad fx brudebuketten koster, da det afhænger af måden den bliver bundet på. :c166:

Vil klart anbefale dig, at gå ned og snakke med blomsterbutikken først. Især hvis H2B ikke må se din kjole - vores butik har en blomsterbinder, som står for brudebuketter og hun så min kjole og sagde at hun ikke ville binde en stor (og dermed dyrere) buket, da min kjole havde så mange detaljer i sig selv, så det måske ville virke for voldsomt med en stor buket, som fyldte meget fortil og nedad foran.

Det var rart for mig og vende de ting og tale om de farver (som H2B naturligvis godt kender til, men som fx ikke lige ved at det er purpur-farven der skal gås efter, når man siger lilla :loveshower: ) - så hun vidste, hvad hun kunne foreslå og tale med ham om, da han kom ned i går eftermiddags for at bestille. Min H2B valgte at få en lidt større knaphulsbuket end forlover og brudesvend - det synes jeg er sejt og godt fundet på :loveboard:

Redigeret af SRHansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg valgte en helt simpel model, som passede bedre til mig end de store traditionelle, og som derfor også var billig - WIN WIN... Jeg gav 500 kr for den hos en blomsterhandler i Aalborg.

654830332068368c2adf6f17ce247c041987531e

Super flot og den farve vi også kører vores tema i (se blomsterne her på vores bryllupskage)

post-70715-0-40068100-1408365231_thumb.j
Der kommer også et par i min brudebuket, men også nogle flere lilla og røde farver, fordi jeg fx ikke har farvede sko på (guld) og min kjole er ivory/champagnefarvet.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik lavet 1 brudebuket, 2 brudepigebuketter og 4 knaphulsblomster (med 2 blomster i hver) til den nette sum af 1300 kr. Vi valgte at bruge blomsterhandleren i Rosengårdcentret, så måske kan du få det billigt, hvis der er et center i nærheden.

post-61031-0-49686000-1408456722_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik lavet 1 brudebuket, 2 brudepigebuketter og 4 knaphulsblomster (med 2 blomster i hver) til den nette sum af 1300 kr. Vi valgte at bruge blomsterhandleren i Rosengårdcentret, så måske kan du få det billigt, hvis der er et center i nærheden.

Der er desværre ikke rigtig et center så skal jeg til Randers eller Aalborg og det er et godt stykke væk. Men da det er en lille by håber jeg det hjælper lidt på prisen, må høre ad når tiden kommer. Man kommer hvis aldrig til at holde ens budget helt ;) men nu er stedet bestilt så det gav ekstra ro :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg valgte en helt simpel model, som passede bedre til mig end de store traditionelle, og som derfor også var billig - WIN WIN... Jeg gav 500 kr for den hos en blomsterhandler i Aalborg.

654830332068368c2adf6f17ce247c041987531e

Rigtig fin buket. Den gemmer jeg lige til inspiration da vi overvejer at lade samme blomster indgå i vores borddekorationer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer