Sign in to follow this  
Followers 0
nillemor3

Lektiehjælp

4 posts in this topic

Hej med jer.

Jeg er lærere er blevet spurgt om jeg vil undervise 2 børn i engelsk uden for skoletid (ikke nogen fra min skole). Jeg tænker så på, hvad der er fair at forlange i løn. Min umiddelbare tanke er 100kr pr næse pr time altså 200kr pr gang (med mindre de vil have flere timer i træk, hvilket jeg ikke tror).

Men er det en fair pris, både for mig og for dem?

0

Annonce ♥

Tja.. Jeg kan huske fra min dag som lærervikar at lønnen lå på 180 kr i timen før skat, den er sikkert steget. Så jeg vil sige, at det kommer an på, om du skal betale skat af de 100 kr. Og om du skal forberede dig.

0

I forrige skoleår var jeg lektiehjælper for en pige (jeg er også lærer). Jeg tog 100 kr. timen, hvilket jeg betragtede som lige gavmildt af mig. Jeg synes en fair pris ville være 150 kr. En lærervikar som bliver kaldt ind akut får 245 i timen - dette synes jeg dog er lige rigeligt. Når du sætter din pris, skal du både overveje det faktum, at der kan være forberedelse forbundet med dine timer, samt at du faktisk er uddannet lærer.

0

Hvis jeg havde det behov ville jeg godt give 200,- pr time for en elev. Tænker at 300,- vil være en god pris for en time med to elever. Man kan så evt aftale en anden pris ved flere timer fx 500 for 2 timer.

0

Annonce ♥