Ulogisk

Musik Nordjylland, hvad og hvem skal man vælge?

9 indlæg i dette emne

Skal man vælge DJ som spiller fra start til slut? I så fald skal det være en dygtig og erfaren DJ, som kan pejle sig ind på, hvad gæsterne vil høre og være med til at sætte gang i en god fest og gerne arbejde sammen med toast masteren.

Eller skal man vælge et mindre live band til at spille under dansen? Og evt. have musik med hjemmefra til at spille i baggrunden? Ulempen er dog at der skal være en til at sætte på pause under indlæggene og der er ingen til at spille til en evt skreven sang.

Hvad har i andre valgt til jeres bryllup?

Vil gerne høre erfaring fra jer der har holdt bryllup :-)

Vires budget er ca 5.000kr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om du/I skal vælge DJ eller liveband/anden livemusik kan hverken jeg eller andre svare jer på for det er en personlig sag hvad man vil også er der nogle elementer der hedder spilletid og pris. Derimod kan I selvfølgelig spørge ind til andres erfaringer.

Men der findes rigtig mange dygtige DJ's der ligesom vi selv er det er vant til at spille bryllupsfester. En af dem er Hans Lynnerup fra Limelightdisco.dk og skulle han selv være optaget har han også et netværk af 2-3 andre DJs deroppe han kan henvise til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi hælder også selv til en DJ, men det er mere vores forældre bl.a. De tror at en DJ kun er et diskotek for de unge med alt det nye musik de ikke kender og ikke kan danse til. En DJ kan jo spille lige fra ældre-generations musik til det moderne :-)

Det er en jungle at finde den rette DJ.

Kunne derfor godt tænke mig, hvis I kunne anbefale en bestemt :-)

Det må gerne være en som også engageret sig i selve festen. DJ´en skal ikke være usynlig, men må gerne hjælpe lidt i gang med at få folk op af stolene. Mange af vores gæster danser normalt ikke så meget. Inkl. gommen. Han danser aldrig. Det hjælper forhåbentlig, hvis de fleste er på dansegulvet, så er det ikke så farligt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo en af de ting som gør det sjovt og udfordrende for vores vedkommende. At gøre fordommene til skamme og det er en personlig trumf når selv samme forældre så booker en efterfølgende til deres runde fødselsdag, sølvbryllup o.l. Jeg vil som sagt pege på Hans Lynnerup, som er en rigtig god kollega og samarbejdspartner og har været det i mange år. Vi har altid fået rigtig god feedback fra de henvendelser vi har sendt over til ham fordi vi ikke lige selv havde mulighed for at køre over og så er der jo også en økonomisk faktor forbundet med det.

En god DJ engagerer sig altid i selve festen og hvor meget man så "er på" en balancegang. Særligt under middagen hvor nogle ønsker en DJ som ikke "fylder så meget". Andre vil godt have man laver lidt sjov. Det er både noget man taler om men også en hårfin balance og situationsfornemmelse. Hvis brudeparret ikke er så meget til kysserunder m.v. skal man jo ikke opildne det med musik. Er de til det er det noget andet men også der kan man tydeligt se hvornår nok er nok. Der hvor jeg selv sætter "grænsen" er ved deciderede skålesange/skålerunder. Ikke sådan at forstå at jeg kategorisk afviser det hvis det efterlyses fra gæster men når det er, er det er med måde. Fordi folk ikke har booket en suppe, steg og is musiker og fordi det er brudeparret der skal være centrum. Der bruger jeg andre teknikker .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde egentlig bare tænkt os at bruge spotify, men så var der en af min kæreste.... mands kolleger, der sagde at det overhovedet ikke var godt nok. Han har et band og de kom og spillede. De spillede akustisk stille musik fra kl ca. 22 til 23 mens vi hyggede over det ssidste af desserten. Efter brudevalsen spillede de blandet danse musik i c. to timer. De pakkede sammen lidt over to. Der satte vi natmaden frem og spotify på. Vi gav 5000 men det var vist mega vennepris ;) Det var helt fantastisk, unge og gamle dansede i stor stil og stemnningen var fantastisk. Tilgengæld kom der ikke rigtigt gang i danseskoene igen efter natmaden, men jeg tror også mange var ret brugte efter en lang dag. Vi blev gift kl 11.30. Der var dog stadig vældig gang i mine dansesko :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan sagtens få en DJ til at spille varieret musik så alle kan være med på dansegulvet. Det er nok bare vigtigt, at du ikke vælger en helt ung på 18 år men går efter en mere erfaren DJ.

Jeg tror heller ikke, du får meget live musik for jeres budget, så jeg ville klar gå efter DJ løsningen i dit tilfælde.

Men husk at tage en grundig snak med DJ'en om jeres ønsker, da musikken jo er ret afgørende for, om festen bliver god eller ej.

Held og lykke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt rigtigt Ki. Vi taler altid med folk i ugen op til festen om det praktiske og om musikken. Hvad de er til men i lige så høj grad hvad de ikke er til. Selvom budskabet hos langt de fleste er at de ønsker alsidig musik og at de ikke er til dødsmetal og vild techno så er det et spørgsmål om vægtning. Når det så er sagt så er det ikke muligt på forhånd at lave en detaljeret playliste over hvad der spilles hvornår. Det kan man først gøre på stedet. Derudover ønsker folk også musik. Udover bredden og erfaringen er det derfor også afgørende at DJ'en har det repertoire der skal til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer