Katha

Høballe

13 indlæg i dette emne

Hej alle!

Er der nogen af jer der har erfaringer med at anvende høballer til at sidde på under vielsen? Jeg kan ikke finde ud af at indsætte billeder, men sådan ala billederne på de her link:

http://simplybloomphotography.com/blog/?p=5141

http://greenweddingshoes.com/real-wedding-lydia-joshuas-backyard-wedding/

Jeg tænker mere specifikt på om de "stikker" når man sidder på dem, hvilken størrelse høballer man skal bruge, hvor mange der kan sidde på hver høballe, ca. pris, hvordan er de at komme op/ned fra?

Hvad jeg har kunne finde på nettet skal man bruge nogle baller som er 35x48x90, hvor der kan sidde 2 på hver høballe. Men som inkarneret Københavner ved jeg intet om det, så alle råd/erfaringer på området tages imod med kyshånd!

post-66792-0-27542200-1408286856_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Som sagt snak med nogen fritidslandmænd (evt øko, de bruger vist også de små) eller måske rideskoler, de får jo oftes de små så de er nemmere at transportere og reserver dem i god tid.... Kan se du skal giftes i juli... Så håb på endnu en god sommer for ellers høster man kun sidst på sommeren

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan sagtens stikke - så af hensyn til bare ben skal I nok ligge noget tykt stof ovenpå :)

Du skal også tænke over hvad du vælger - halmballer er det gule og høballer er mere grønne i det :)

Halmballer er nok det I ønsker - det er også det som er på billederne :)

Du kan sagtens finde småballer rundt omkring :) Det er helt sikkert muligt at finde annoncer på nettet og ellers synes jeg I skulle tage jer en køretur fx. rundt i nordsjælland :) Landbrug som sælger har ofte skilte ude ved vejene .. Ellers så se søgning - http://billigeballer.dk/balle/soeg - du kan bare ændre hvor det skal være i nærheden af. Vælg halm og småballe

Jeg kan lige spørge mine forældre, hvor vi plejede at købe halm henne ..

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke halmballer stikker, det gør høballer derimod. Det er i hvert fald min holdning. Jeg tror de fleste hobbylandmænd laver det til wrap nu til dags, men du kan jo være heldig.

Jeg ville også vælge halm :wink: hø stikker så ærgerligt :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om du har opgivet ideen katha nu er tråden jo gammel :) men jeg kan oplyse at gammeldags halmballer også kaldet morten kork baller ;) koster omkring 3-10 kr pr stk og stikker rimelig meget, mindes hvordan det sveg at komme i bad efter at havde købt halm ind som barn så tykke tæpper over vil være i god ide også så alle damerne ikke får revet deres strømper. Der udover er det ikke meget korn som er høstes d 11 juli og derved heller ikke meget halm så det halm der kan fås er fra sidste år og derved ofte meget støvet så i vil muligvis skulle hen og vande dem et par dage før i bruger dem og så ud i solene til de er tørre igen :)

Det vil se super fed ud, men jeg er sikker på det er lige så billigt og nemt at leje stole :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Edit og høballer (tørret græs) kan fås i juli (første høst af hø er omkring midt juni alt efter vejret) men er noget dyre end halm og ofte noget bløder "pakket" i ballerne så man vil typisk synke lidt ned i dem, halmballer (tørret korn strå) er fastere og holder bedre formen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har slet ikke fået set din besvarelse før nu LMW. Der er så meget jeg ikke ved som storbysbarn - tak for din fine besvarelse. Jeg må tilbage i tænkeboksen - om det overhovedet er muligt, og ikke mindst om det er behageligt nok og om det bedre kan betale sig at gøre noget andet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber selv halmballer af naboen og mindes at min kæreste sagde at vi skulle give 5-8 kr pr balle. Halmen er jo 'strøget' i samme retning, så jeg synes ikke de stikker, vi lægger en stor kurv med en masse tæpper så gæsterne kan tage et hvis de nu har en fin kjole e.l. så de ikke risikerer noget.

Vi beder gæsterne om at tage en balle med fra vores skov og ned til huset hvor vi skal holde reception, så kan siddepladserne genbruges på den måde og så bliver de bare smidt lidt mere casual. Og, så kan det bruges til dyrene bagefter, så for os ville det være billigere end at leje en masse ekstra stole.

Held og lykke med halmprojektet! :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer