Ulogisk

Underholdning/indlæg fra brudeparret?

10 posts in this topic

Umiddelbart er der ikke så mange i vores familie der er store talere. Vi tror ikke, at der vil komme så mange indlæg/taler, og det syntes vi er er et must til et bryllup. Vi kan selvfølgelig blive positivt overraskede :-)

Kan brudeparret ikke finde på noget underholdning af en art? Vi er heller ikke de store talere selv.

Har I nogle skønne idéer ?

0

Annonce ♥

Jeg ved godt, at det sig hører og bør være gæsterne som kommer med indlæg og taler som overrasker brudeparret, men jeg synes godt, at I (hvis I er nervøse for det), kan allliere jer med gæsterne og lave noget underholdning. Det kunne være at bruden (sammen med veninderne) laver noget underholdning for resten af selskabet eller gommen gør det med hans gutter. I kunne også alliere jer med toastmasteren og høre om han har fået nogen henvendelser om indlæg m.v. et par uger før brylluppet. De fleste vil nok bare tage en tale med på dagen, men der vil nok være nogen som har været i bedre tid. Håber det kan bruges :7himmel:

0

Jeg har ikke nogen synderligt gode ideer (sorry)

Men jeg sys bestemt sagtens at I som værter kan stå for noget underholdning (faktisk er det efterhånden ved at være mere reglen end undtagelsen) hvad og hvornår er helt op til jer... underholdning er jo MANGE ting.

Det kan være en sag (måske enda 2 hvor den ene er en af de der "uden afsender" "vi er bange for der ingen sang kom" - sange) udklædning, bestille noget ude fra, lave et foto "hus" (hvor gesterne kan tage sjove/anderledes bileder dagen i gennem) fyrværkerri osv osv

Og så kan i jo tage med toastmarsteren at fx sang (e??) kan undlades hvis der kommer mere end i forventer fra gæsterne.

0

Jeg er vel ude til ca. 20-30 bryllupsfester årligt og jeg vil bestemt ikke sige at det er mere reglen end undtagelsen at brudeparret står for noget indslag - udover egne taler - Det ses da af og til men ikke i så udbredt grad. Jeg hører også tit såvel her som når jeg taler med folk at de ikke forventer så mange indslag men de bliver som regel overrasket. Det man skal huske på er at der skal ikke meget mere end 1-2 længere indslag før der ligesom er "fyldt op". Men man kan gøre lige hvad man vil. Muligvis har toastmasteren også en fornemmelse af mængden af indslag inden festen så der er det måske en god at forhøre sig.

0

Annonce ♥

Uanset om det er jer selv eller jeres gæster der planlægger festsang, eller en elle anden form for indslag til jeres bryllup, er det en rigtig god ide at kontakte den musik i har bestilt. Jeg tror at vi alle på et eller andet tidspunkt har oplevet sange, underholdning og indslag der ikke lander helt rigtig fordi tingene ikke helt passer sammen. Jeg syntes det er ærgerligt for alle når det sker. Jeg har gode erfaringer med at mine kunders gæster får fri adgang til at kontakte mig længe inden bryllupsfesten for at får aftalt teknisk støtte eller få lavet lyd til et indslag, eller at de slet og ret vil høre om jeg kan akkompagnere til en festsang med en bestemt melodi. Med hensyn til talen kan jeg sagtens hjælpe med indhold og teknik. Jeres musik skal være med til at binde det hele sammen, i har forhåbentlig kun et bryllup, kobberbryllup, og sølvbryllup, jeg har mange, hører mange taler og ved hvad der virker.

0

Jeg synes det er en god ide med underholdning... Da min kæreste ikke snakker dansk endnu (og til vores bryllup forhåbentlig har lært en del, men vi stadig ikke kender niveauet) og da det kun er min side af familien der kommer, og derfor kun kan holde taler om mig, så har vi valgt at skrive i vores indbydelse at taler er meget velkomne, men at vi vil blive meget glade for at de er på engelsk (hvis man har lyst) eller at man måske kaster sig ud i noget underholdning (igen hvis man har lyst)...

Min kærestes kusine fra Fiji skulle have været med og have optrådt med noget traditionel hula-dans fra Fiji sammen med min kæreste.. men kusinen er desværre gået fra sin mand, og er flyttet tilbage til Fiji. Jeg overvejer meget selv om jeg skal øve mig, og danse dansen med min H2B - problemet er dog lidt at jeg ikke har valgt kjole endnu, og hvis den er meget besværlig at få af og på, så kan det godt blive lidt af et problem... Men jeg synes selv det kunne være skide sjovt, da ingen fra min familie har været på Fiji...

Er også så heldig at min kæreste danser med ild på Fiji, og derfor selvf. selv kan optræde, og hvis det lykkedes os at få fælles venner fra Frankrig og England til at komme, så kan de hjælpe ham...

Men min pointe er egentlig, at jeg synes det er en god ide med underholdning. Der findes mange dansegrupper - mavedans, poledans/fitnesspole, hiphop osv. artister som jonglører, folk der efterligner dronningen el. lign. som kunne være rigtig sjove. Du kan også få nogen til at komme ud og synge... Der er mange muligheder afhængig af hvad I har af penge at gøre godt med... Hvis pengene er små kan I også selv lave noget, eller få nogle at gæsterne til at deltage i et "skuespil" om jeres liv el. lign

0

Jeg havde booket Sofie Christiansen til at synge en sang under middagen. Det var så smuk og rørende en oplevelse. Dejligt at have en et par minutter hvor man bare skulle sidde lytte og tage det ind :)

Du kan lytte lidt til hende her :)

http://sofiechristiansenweb.tumblr.com

Puha, jeg fik helt tårer i øjnene, da jeg hørte hende synge John Legends 'All of Me'.. Den er simpelthen bare så smuk.. Bliver også let rørt :7himmel:

Men nu har jeg faktisk skrevet til hende Sofie, bare for at få nogle priser at vide osv :-)

Ellers overvejer jeg selv at synge vores sang og så optage det.. Jeg ville aldrig kunne stille mig op foran folk og synge, aldrig nogensinde i mit liv! Jeg ville dø af nervøsitet.. Så måske jeg kunne optage det.. Og så vise det om aftenen :)

0

Annonce ♥

Jeg havde booket Sofie Christiansen til at synge en sang under middagen. Det var så smuk og rørende en oplevelse. Dejligt at have en et par minutter hvor man bare skulle sidde lytte og tage det ind :)

Du kan lytte lidt til hende her :)

http://sofiechristiansenweb.tumblr.com

Puha, jeg fik helt tårer i øjnene, da jeg hørte hende synge John Legends 'All of Me'.. Den er simpelthen bare så smuk.. Bliver også let rørt :7himmel:

Men nu har jeg faktisk skrevet til hende Sofie, bare for at få nogle priser at vide osv :-)

Ellers overvejer jeg selv at synge vores sang og så optage det.. Jeg ville aldrig kunne stille mig op foran folk og synge, aldrig nogensinde i mit liv! Jeg ville dø af nervøsitet.. Så måske jeg kunne optage det.. Og så vise det om aftenen :)

Jeg valgte at synge Du Er (Søs Fenger-udgaven) og den rørte rigtig mange. Først holdt jeg en tale, men det har jeg rimelig nemt med, så jeg valgte at synge for H2B og gæsterne, da jeg dermed udfordrede mig selv og han måtte overgive sig og græde...meget smukt og et dejligt minde :wink:

0

Der er jo rigtig mange gode sangerinder til bryllupsfester. Eks. Nicole og Sabine Flycht men min oplevelse er at det giver mere hvis man selv - ligesom SRHansen - stiller sig op og synger .:) For de fleste er det noget med at prøve nogle grænser af. Har gjort det en del gange med musik hvor bruden har fået en trådløs mikrofon inden som hun lige gemte væk men der er også nogle som gør det helt uden musik acapella som ligesom får det til at virke stærkere, hvis man kan og tør.

0