RIIS

I hvor god tid...

12 posts in this topic

Annonce ♥

Kommer helt an på hvor i landet du er og om I vil giftes i bryllups højsæsonen eller udenfor... Populære kirker og feststeder bliver booket 1-1,5 år før i Københavnsområdet til de populære måneder.... Da vi kiggede på feststeder i januar var alt optaget i august 95 pct af de steder vi så på

0

Det er meget forskelligt fra sted til sted. Vi bookede feststed (Sabro Kro) og kirke to år i forvejen. Jeg bookede musik og fotograf i januar dvs 8 måneder før.

På Sabro Kro er der fire selskaber samme dag og i kirken er vi de eneste der skal giftes den dag.

0

Jeg vil også sige et års tid i forvejen og måske mere alt efter tid og sted. Vi skal giftes i Korsør. Ikke ligefrem brylluppernes højborg og havde så valgt den 16. maj, men det var faktisk et problem ca 10 mdr i forvejen. Så man skal nok være RET HURTIGT ude...

0

Annonce ♥

Jeg ville nok starte med kirke og lokation for derved at have flere valgmuligheder. Det samme vil jeg sige med musik hvis det er sådan at I ønsker et bestemt band, musiker o.l. da vedkommende jo kun kan være et sted hvor eksempelvis vi kan have flere folk ude på forskellige steder samme aften/nat. Vi oplever dog også tit at folk ønsker en bestemt DJ - eks. undertegnede :lol: og at denne allerede er booket ud til anden side.

Hvornår I bør starte afhænger meget af hvornår I skal giftes. Der er mere run på i maj, juni, juli, august og september ind resten af året. Når vi taler 6&6 ville jeg nok starte nu. Det er meget tydeligt at mange i deres valg af datoer går efter noget som er nemt at huske: 7-9-13, 14-6-14, 15-8-15 og der må 6-6 også henføres til den kategori. Samtidig er det inden de fleste starter ferie op og derved eftertragtet.

0

Annonce ♥

Vi bookede kirken i januar, feststed marts (tror jeg…) og DJ har vi lige bestilt i juni måned.. Vi skal giftes på den populære dato 15. august 2015.. Jeg presser lidt på kæresten for at finde en fotograf, da det er min erfaring at man, i hvert fald på de populære datoer, skal være lidt hurtig ude!

0

Vi bookede feststed knap 3 måneder før, det var ret spontant. Jeg tilhører en frikirke, så kirken var ikke noget problem - og fotografen er en venindes kammerat, der river en eftermiddag ud af kalenderen. (Han er professionel, det var rent held, at han havde tid). Men nu snakker vi altså også Vendsyssel, det lyder til at man skal være i noget bedre tid andre steder.

0

Det tror jeg så ikke. Det kan nok mere tilskrives held for 23/8 er da en forholdsvis stor bryllupsdag. Også i Jylland/Nordjylland. Dog ikke lige så stor som næste weekend målt ud fra vores kalender. Siger ham der skal spille alt andet end bryllupsfester de næste 2 weekender. . :)

0

Annonce ♥