Christina2750

Bryllup på Sjælland - hvor holder i jeres fest?

41 posts in this topic

Hej!

Vi er simpelthen blevet i tvivl, og kan ikke beslutte os for hvor vi vil holde vores bryllupsfest - pt. kigger vi stort set på hele sjælland (hvilket er temmelig uoverskueligt)

Så vil I ikke dele jeres steder med mig? :)

Venlig hilsen Christina

0

Annonce ♥

Hvor bor i? Skal det være tæt på jeres hjem eller hvor langt vil i køre? Skal det være en samlet pakke eller bare lokalet? Skal jeres gæster kunne overnatte? Hvor mange skal der være plads til? Hvad er budgettet? Skal det være "slot eller spejderhytte"?

Tænker at hvis i afgrænser nogen af ovenstående indskrænker det det da i hvert fald en del:)

Vi skal holde vores på Sonnerupgård gods i deres lade. Man står for alt selv, så vi er glade for, at vi har frie hænder og ikke noget sluttidspunkt. Alle gæster kan overnatte og har valgt at gøre det (for egen regning). Vi glæder os til en hyggelig søndag med brunch også. Dog vil jeg sige, her hvor vi nærmer os, stresser vi lidt over, at vi ikke har valgt en pakkeløsning. Vi synes i hvert fald, at der er MANGE flere ting, man skal tænke over, end vi havde troet. Vi får så også først lokalet kl 14 på dagen, da der er en anden fest om fredagen (og vi skal vies i Kbh kl 13!). Det giver anledning til en del stress og vil ikke anbefale andre at gøre det, medmindre man virkelig har is i maven. Bare al logistikken omkring det - hvordan kommer al vinen derop på dagen tids nok til, at den kan komme på køl? Al sodavanden? Bordpynten? Blomsterne? Ingen af gæsterne kan jo køre midt i vielsen. Vi har hyret en bryllupsarrangør til at dække op og gøre klar på dagen, og vi stoler meget på hende. Men derfor kan jeg alligevel godt få lidt nervøse trækningers over, at hun skal forvandle et tomt lokale til oppyntet og opdækket og klar til bryllup på ca 2-3 timer!

Nå, det blev lige en lang smøre, fra en lidt stresset brud ;) Men gør jer nogle overvejelser om, hvor meget i selv vil stå med og ikke stå med og hvordan rammerne skal være.

0

Vi har valgt Skjalm Hvide Hotel ud i landsbyen Jørlunde syd for Slangerup fordi deres pakkeløsninger har overnatning og morgenmad inkluderet og det var 1. prioritet for H2B at alle gæster kunne sove der uden at de skulle betale selv.... Indtil videre har det været en 110 pct god oplevelse, personalet er super søde og professionelle og stort set alt har kunne lade sig gøre

0

Annonce ♥

Vi er i gang med samme process og det er virkelig uoverskueligt. Ud fra de steder, vi har talt med, tror jeg I skal til at komme i gang med at finde et sted, for mange steder er allerede ved at være booket til næste år.

Vi har overvejet følgende:

Aldershvile Slotspavillon - fantastisk sted og meget behagelig forpagter. De har dog ikke runde borde og jeg drømmer om et sted med mulighed for overnatning, men rammerne er så smukke, at jeg overvejer at gå på kompromis.

Skjalm Hvide Hotel - Der er overnatning med i prisen (de fratrækker kun 100 kr pr. gæst, der ikke overnatter). Vi kan desværre ikke være på "Slottet" og vi synes ikke Salen lever op til vores ønsker.

Josty - helt fantastisk sted og lige i baghaven for os. Jeg tror vi ender her, men nu skal vi lige se de sidste i weekenden

Borupgaard - Rigtig fine lokaler med mange muligheder og meget professionelt team. Mulighed for overnatning er klart et plus, da det ligger i Snekkersten

Sengeløse Kro - Kedelig bygning ude fra, men virkelig fine lokaler inde. Igen ingen mulighed for overnatning og heller ikke helt det, vi leder efter.

Skovshoved Hotel (skal vi se i weekenden)

Kongekilden Restaurant (skal vi se i weekenden)

Raadvad Kro (skal vi se i weekenden)

Vi overvejede også disse steder, men vi er gået væk fra dem igen uden at have set dem. Et eller andet sted skulle vi jo sætte grænsen:)

Charlottenlund Fort

Hellerup Klub

Restaurant Bellahøj

Rungstedgaard

Sophiendal

IDAs (ingeniørforening) mødelokaler på Kalvebod Brygge

Som du kan se, leder vi efter et sted, der klarer det meste for os og med en kuvertpris omkring 1500 kr. Jeg håber, det kan hjælpe dig i dine overvejelser, hvis du leder efter det samme.

0

Vi er i gang med samme process og det er virkelig uoverskueligt. Ud fra de steder, vi har talt med, tror jeg I skal til at komme i gang med at finde et sted, for mange steder er allerede ved at være booket til næste år.

Aldershvile Slotspavillon - fantastisk sted og meget behagelig forpagter. De har dog ikke runde borde og jeg drømmer om et sted med mulighed for overnatning, men rammerne er så smukke, at jeg overvejer at gå på kompromis.

Skjalm Hvide Hotel - Der er overnatning med i prisen (de fratrækker kun 100 kr pr. gæst, der ikke overnatter). Vi kan desværre ikke være på "Slottet" og vi synes ikke Salen lever op til vores ønsker.

Josty - helt fantastisk sted og lige i baghaven for os. Jeg tror vi ender her, men nu skal vi lige se de sidste i weekenden

Borupgaard - Rigtig fine lokaler med mange muligheder og meget professionelt team. Mulighed for overnatning er klart et plus, da det ligger i Snekkersten

Sengeløse Kro - Kedelig bygning ude fra, men virkelig fine lokaler inde. Igen ingen mulighed for overnatning og heller ikke helt det, vi leder efter.

Vi overvejede også disse steder, men vi er gået væk fra dem igen uden at have set dem. Et eller andet sted skulle vi jo sætte grænsen:)

Charlottenlund Fort

Hellerup Klub

Restaurant Bellahøj

Rungstedgaard

Sophiendal

Som du kan se, leder vi efter et sted, der klarer det meste for os og med en kuvertpris omkring 1500 kr. Jeg håber, det kan hjælpe dig i dine overvejelser, hvis du leder efter det samme.

Jeg synes helt sikkert også at slottet er mest hyggeligt oppe i Skjalm Hvide, men det kræver at man presser gæstelisten ned på max 50 personer inkl brudepar

0

Min mor og hendes mand holdt deres bryllup på Bellahøj d. 10. maj i år. Det var fantastiske lokaler og maden var super lækker.

Jeg synes servicen haltede lidt, men det er også blevet nævnt for stedet efterfølgende.

0

Har I overvejet Sophienberg? Det ligger på Strandvejen ikke langt fra Rundstedgaard. De har fine lyse lokaler med trægulve. Man har stedet for sig selv. Gæsterne kan overnatte og man må (vi måtte i hvert fald) fortsætte festen så længe vi ville, og skulle kun betale for ekstra timer så længe vi havde tjenere. Hvilket for os betød at vi kun betalte for 1 ekstra time for at de fjernede natmaden, og så kunne gæsterne hygge sig til den lyse morgen hvis det var det de ville.

0

Annonce ♥

Charlottenlund Fort

Hellerup Klub

Restaurant Bellahøj

Rungstedgaard

Sophiendal

Jeg har hørt at man skal passe på kongekilden, det er vidst ikke helt sikkert om de kan holde forretningen kørende. Det er noget jeg har hørt fra teltholdere og andet ude på Bakken etc.

0

Charlottenlund Fort

Hellerup Klub

Restaurant Bellahøj

Rungstedgaard

Sophiendal

Jeg har hørt at man skal passe på kongekilden, det er vidst ikke helt sikkert om de kan holde forretningen kørende. Det er noget jeg har hørt fra teltholdere og andet ude på Bakken etc.

Fedt input RiivaB! Vi skal der ud i morgen, så det vil vi da lige have i baghovedet!

0

Jeg vil anbefale at finde ud af det snart! Vi har været rundt i denne uge, og de fleste af dem har sagt at 2015 er godt igang med at blive booket op, Det er dog nok til jeres fordel at det er i Juli måned, men derfor ville jeg stadig beslutte mig hvis jeg var jer, og så gør det inden januar 2015, hvor bryllupsmesserne er rundt i landet, der bliver de sidste nok booket op.

Vi har Skjalm Hvide Hotel og Peter Lieps hus i overvejelserne lige pt, men eftersom vores først er i 2016, vil jeg gerne vente til bryllupsmessen, og efter en dårlig oplevelse i går, lægger jeg utroligt meget vægt på servicen fra stederne, for hvis ikke det fungere, så er det absolut ikke der jeg holder bryllup!

0

Jeg vil anbefale at finde ud af det snart! Vi har været rundt i denne uge, og de fleste af dem har sagt at 2015 er godt igang med at blive booket op, Det er dog nok til jeres fordel at det er i Juli måned, men derfor ville jeg stadig beslutte mig hvis jeg var jer, og så gør det inden januar 2015, hvor bryllupsmesserne er rundt i landet, der bliver de sidste nok booket op.

Vi har Skjalm Hvide Hotel og Peter Lieps hus i overvejelserne lige pt, men eftersom vores først er i 2016, vil jeg gerne vente til bryllupsmessen, og efter en dårlig oplevelse i går, lægger jeg utroligt meget vægt på servicen fra stederne, for hvis ikke det fungere, så er det absolut ikke der jeg holder bryllup!

Vi fik en voucher på bryllupsmessen så vi fik bryllupssuiten på Skjalm Hvide gratis

0

Annonce ♥

Vi holder festen hos Højelse Vinkælder og Selskabslokale i Højelse ved Lille Skensved på midtsjælland.

Det er på nogen måder et meget privat foretagende - men samtidig virker det SÅ professionelt og vi har kun hørt meget positive tilbagemeldinger fra folk vi kender der har været der til andre fester.

Vi føler det er det tætteste vi kommer på at 'holde det selv' - dog uden al besværet og svær logistik osv. ;) Aage og Lena som parret der ejer stedet hedder har 'alt kan lade sig gøre'-mentalitet og de er virkelig søde og fleksible samtidig med at de går VILDT meget op i mad og vin. Så vi føler os i meget trygge hænder!

Det er en pakkeløsning på den måde at man køber lokalet (6000 kr.) + en obligatorisk 'festpakke' (99 kr. pr. person) som (udover al opdækning inkl blomster) inkluderer velkomstdrinks, snacks, kaffe + likør m.m. ad libitum, hjemmebagte småkager til kaffen, slik, nødder og chips efter middagen og hele aftenen.

Mad + vin, sodavand, øl og sprut kommer så udover men til MEGET rimelige priser synes vi. Vi regner med at komme af med ca. 950 kr. pr. person alt inkl.

Vi faldt for stedet pga dets charme og den landlige stil er lige os! :)

0

Vi holder vores på Café Le rouge i KBH :) Der får vi også en fantastisk pris pr kuvert, og det er en hel cafe som bliver ens, og den er bare vildt hyggelig og det er nogle dejlige mennesker! Plus, bryllupskagerne er sindssygt flotte!

0

Jeg har spillet i Højelse Vinkælder 2 gange indenfor de sidste 8 måneder. 2. gang var det for et brudepar som også var med til festen første gang. Det du har hørt kan du absolut tage for gode varer. Aage og Lena der har stedet er både flinke og professionelle folk der brænder for de de laver inkl. vinen. Det er en passion for dem. :lol: Samtidig har de et rigtig godt samarbejde med Taastrup Dinner. Omgivelserne taler jo for sig selv.

Jeg har også spillet adskillige gange på Skjalm Hvide. Ikke mindst på Slottet og det er rigtigt at der ikke er plads til meget mere end 50 personer. En ulempe er også at der kun er et toilet. Ellers skal man over på hotellet (som så heller ikke er langt derfra). Til gengæld er akustikken betydeligt bedre end på selve hotellet.

Men I er nødt til at lægge jer fast på hvilken retning I vil i. Ellers bliver det som du selv siger alt for uoverskueligt. Dvs. kigge på hvor I bor, hvor I skal giftes, hvor gæsterne kommer fra og så finde et område som passer godt ind. Der er jo mange andre steder end dem der bliver nævnt her. Og ja I skal i gang nu for der holdes faktisk mange bryllupsfester i juli måned selvom det er ferieperiode.

0

Vi fik en voucher på bryllupsmessen så vi fik bryllupssuiten på Skjalm Hvide gratis

Fedt! Havde også regnet med de ville have nogle ekstra rabatter på messen, så det må jeg bare håbe de har næste år også :)

0

Annonce ♥

Charlottenlund Fort Hellerup KlubRestaurant BellahøjRungstedgaardSophiendal IDAs (ingeniørforening) mødelokaler på Kalvebod Brygge

Fedt input RiivaB! Vi skal der ud i morgen, så det vil vi da lige have i baghovedet!

det så jeg godt lige, så ville lige advare inden! :) Og nu har jeg lige været inde og kigge på deres hjemmeside, og deres couvert pris er ALT for billigt. Det er simpelthen for godt til at være sandt i mine øjne!

0

Vi skal holde på Restaurant Herthadalen, som har rigtig fine omgivelser, se evt. min tråd for flere billeder. Ellers ville jeg kigge på Restaurant Vigen, som jeg tror vi ville have kigget lidt nærmere på, hvis vi havde vidst hvilken kirke vi endte med, og at mine forældre valgte at sælge deres hus.

I øvrigt så kan jeg nævne, at vi oprindeligt gerne ville have haft et august bryllup, men at alt var booket sommeren 2014, med undtagelse af d. 13/9 (min lillebrors 25 års, så det var ikke rigtig en mulighed). Den anden ledige dato var 4-10-14, som sjovt nok var præcist et år efter frieriet :) Så det blev det til.

0

Hej Begge

Vi holdt vores bryllup på Restaurant Kongekilden for 4 uger siden og det var helt igennem fantastisk! vi tog den "mellemste" pakke og der manglede ikke noget nogen steder! Vi var 60 personer til middag/fest og havde et 18 mands bigband inde og spille om aftenen, og dette var heller intet problem for personalet - der var ungt, friskt og bare havde så godt styr på alt ting!! Jeg kan kun give stedet mine allerbedste anbefalinger!!

Dog kan jeg intet sige om den økonomiske situation, men stedet fejler ikke noget!

- bare et lille input fra en glad nygift :7himmel:

0

Vi blev gift på Belis bar, fantastisk sted midt på Frederiksberg Rådhusplads, servicen var super professionel hele vejen igennem som gjorde vi slappede 100 procent af, og maden var særdeles veltillavet og lækkert anrettet ... Kan varmt anbefales... De har iøvrigt gode forbindelser til SAS radisson hotellet lige ved siden af...

De bedste hilsner om et godt bryllup

0

Annonce ♥

Vi skal holde på Restaurant Herthadalen, som har rigtig fine omgivelser, se evt. min tråd for flere billeder. Ellers ville jeg kigge på Restaurant Vigen, som jeg tror vi ville have kigget lidt nærmere på, hvis vi havde vidst hvilken kirke vi endte med, og at mine forældre valgte at sælge deres hus.

I øvrigt så kan jeg nævne, at vi oprindeligt gerne ville have haft et august bryllup, men at alt var booket sommeren 2014, med undtagelse af d. 13/9 (min lillebrors 25 års, så det var ikke rigtig en mulighed). Den anden ledige dato var 4-10-14, som sjovt nok var præcist et år efter frieriet :) Så det blev det til.

Vi skal også på Herthadalen - jeg glæder mig så meget

0

Hvor bor i? Skal det være tæt på jeres hjem eller hvor langt vil i køre? Skal det være en samlet pakke eller bare lokalet? Skal jeres gæster kunne overnatte? Hvor mange skal der være plads til? Hvad er budgettet? Skal det være "slot eller spejderhytte"?

Tænker at hvis i afgrænser nogen af ovenstående indskrænker det det da i hvert fald en del:)

Vi skal holde vores på Sonnerupgård gods i deres lade. Man står for alt selv, så vi er glade for, at vi har frie hænder og ikke noget sluttidspunkt. Alle gæster kan overnatte og har valgt at gøre det (for egen regning). Vi glæder os til en hyggelig søndag med brunch også. Dog vil jeg sige, her hvor vi nærmer os, stresser vi lidt over, at vi ikke har valgt en pakkeløsning. Vi synes i hvert fald, at der er MANGE flere ting, man skal tænke over, end vi havde troet. Vi får så også først lokalet kl 14 på dagen, da der er en anden fest om fredagen (og vi skal vies i Kbh kl 13!). Det giver anledning til en del stress og vil ikke anbefale andre at gøre det, medmindre man virkelig har is i maven. Bare al logistikken omkring det - hvordan kommer al vinen derop på dagen tids nok til, at den kan komme på køl? Al sodavanden? Bordpynten? Blomsterne? Ingen af gæsterne kan jo køre midt i vielsen. Vi har hyret en bryllupsarrangør til at dække op og gøre klar på dagen, og vi stoler meget på hende. Men derfor kan jeg alligevel godt få lidt nervøse trækningers over, at hun skal forvandle et tomt lokale til oppyntet og opdækket og klar til bryllup på ca 2-3 timer!

Nå, det blev lige en lang smøre, fra en lidt stresset brud ;) Men gør jer nogle overvejelser om, hvor meget i selv vil stå med og ikke stå med og hvordan rammerne skal være.

Vi startede ud med et alm. selskabslokale tæt på vores hus - hvilket ikke er en mulighed alligevel, da festen at lukke og slukke kl.1 og vi vil gerne have at den varer længere.

Herefter overvejede vi en hytte ude i Hareskoven - men pladsen er lidt trang og steder meget lidt elegant.

Så har vi kigget lidt rundt omkring - er ret "lun" på Herstedvester Forsamlingshus, men her er ingen have/udendørs areal - hvilket vi føler er et must i forhold til rygere.

Så har vi kigget på lokalet på Rosenfeldt Gods - men her er ingen overnatnings muligheder, og da det er ret langt væk fra os/familie/venner, så er det lidt ærgerligt, da lokalet er virkelig lækkert :(

Vores "krav" er egentligt at skal det være langt væk fra Stor Kbh. så skal der være overnatningsmuligheder for vores gæster- Jeg vil helst gerne ud fra byen af, så ingen fest i Kbh. og så skal prisen være nogenlunde fornuftig.

Vi vil gerne stå for tingene selv, så Sonnerupgård kunne være en mulighed - kender dog ikke deres priser, men mener de ligger i den dyre ende?

0

Vi startede ud med et alm. selskabslokale tæt på vores hus - hvilket ikke er en mulighed alligevel, da festen at lukke og slukke kl.1 og vi vil gerne have at den varer længere.

Herefter overvejede vi en hytte ude i Hareskoven - men pladsen er lidt trang og steder meget lidt elegant.

Så har vi kigget lidt rundt omkring - er ret "lun" på Herstedvester Forsamlingshus, men her er ingen have/udendørs areal - hvilket vi føler er et must i forhold til rygere.

Så har vi kigget på lokalet på Rosenfeldt Gods - men her er ingen overnatnings muligheder, og da det er ret langt væk fra os/familie/venner, så er det lidt ærgerligt, da lokalet er virkelig lækkert :(

Vores "krav" er egentligt at skal det være langt væk fra Stor Kbh. så skal der være overnatningsmuligheder for vores gæster- Jeg vil helst gerne ud fra byen af, så ingen fest i Kbh. og så skal prisen være nogenlunde fornuftig.

Vi vil gerne stå for tingene selv, så Sonnerupgård kunne være en mulighed - kender dog ikke deres priser, men mener de ligger i den dyre ende?

Ja, det er lige knap 20.000kr for lørdag kl 14 - søndag kl 12 og mener det er omkring 25.000 kr for fredag (senest kl 18) til søndag kl 12. Så for os er det ikke endt med at blive en billigere kuvert pris end hvis vi havde taget en pakke på en restaurant (når man regner lokaleleje, leje af duge og servietter, løn til kokke og tjenere, maden, drikkelse osv som normalt er inkluderet, når man køber en pakke et sted). Til gengæld skal vi ikke stoppe festen på noget bestemt tidspunkt og vi skal ikke gå og tænke over om vi vil betale for at forlænge. Alke regninger er kendt på forhånd. Overnatning er ca 750kr for 2 personer i gennemsnit. Så 78 ud af 82 har valgt at overnatte, hvilket vi synes er virkelig hyggeligt.

0

Vi fik anbefalet Birkedal lejren af en her fra BK. Den havde lige det vi søgte... Umiddelbart. 😁 Vi har faktisk booket stedet uden at have set det endnu - udover billeder fra hjemmesiden (der var kun en ledig dato tilbage i august næste år, så den skyndte vi os at tage).

Den ligger ved Undløse - ca 20 km fra Holbæk og en times kørsel fra Kbh. Vi har lejren fra fredag eftermiddag til søndag og der er mindre værelser til ca 90 overnattende personer.

0