Camilla_krøier

DIY FAVOUR - BADESALT

26 indlæg i dette emne

Der har flere der har spurgt om opskriften på min (fod)badesalt som jeg har lavet til de velkomstposer alle vores gæster får når de checker ind på hotellet... Min er med lavendel, men man kan sagtens bruge andre olier og man kan også farve blandingen hvis man synes det skal passe til et bestemt tema...

Saltet øger blodgennemstrømningen og afslapper trætte muskler, præcis hvad man har brug for efter en hel dag i stiletter

Hvad skal man bruge:

6 dele groft havsalt (alm groft køkkensalt kan også bruges)

3 dele Epsom salt (kan købes på nettet og i helsekostbutikker)

1 del natron (giver bløde fødder)

Nogen dråber aromatisk olie (jeg har brugt lavendel)

Evt tørrede blomster (jeg har brugt lavendel)

Evt frugtfarve/pastafarve (mine er ufarvede)

Det hele blandes og puttes i poser eller glas

post-72085-0-54692700-1408807059_thumb.j

post-72085-0-36473800-1408807066_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Camilla - jeg vil bare lige sige, at jeg synes det er en rigtig god idé! Jeg glæder mig til at prøve din "opskrift" af, så alle vores kvindelige gæster kan få plejet deres ømme dansefødder dagen efter brylluppet :)

Tak :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Kastberg said:

Jeg vil gerne lave badesaltet til vores bryllup, når den tid kommer. Har dog absolut ingen ide om hvor meget jeg skal lave. Kan du huske hvor mange små glas, dine 3,5kg rækkede til? Derudover, hvor meget tørret lavendel kom du i? Undskyld mine mange spørgsmål :blush:

Jeg havde 70 glas og der var et kæmpe overskud så det rækker langt, men det kommer naturligvis også an på hvor store beholdere du har....

 

jeg tror jeg brugte omkring 50 gram lavendel til min kæmpeportion

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Camilla_krøier said:

Jeg havde 70 glas og der var et kæmpe overskud så det rækker langt, men det kommer naturligvis også an på hvor store beholdere du har....

 

jeg tror jeg brugte omkring 50 gram lavendel til min kæmpeportion

 

Mange tak for respons :thumbsupsmileyanim: Skal man bare hælde et helt glas i en balje vand, eller er der et bestemt måleforhold hvad det angår?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer