Trinemor87

Hvor mange skifter kjole?

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det regner jeg ikke med. Jeg skal forhåbentligt kun giftes denne ene gang så jeg skal da have så meget ud af det som muligt og være så meget i kjolen som overhovedet muligt :-)

Jeg er så heller ikke den store danser. Danser generelt kun når jeg er fuld hvilket jeg næsten aldrig er og slet ikke efter min gastric bypass. Har altid haft det svært med alkohol, men efter min operation kan jeg sket ikke tåle det. Så ingen alkohol = ingen dans og ingen dans = ingen grund til at skifte kjole :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg ikke den store danser, og jeg tror jeg vil nyde at have min kjole på så længe som muligt...

Og det kommer vel også an på hvad slags kjole man vælger, synes jeg. Hvis den er stor og puffet og langt slæb og sløret er langt, så ville det nok ikke være en dårlig ide at finde en sød kjole, som man kunne slå sig løs i, hvis man vil danse :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber ingen ekstra kjole, og min brudekjole har et okay langt slæb, og skal have et langt slør på . Jeg er ikke typen der danser, og vil også gerne have lov at nyde kjolen så lang tid som overhovedet muligt. Da jeg købte kjole gik jeg også efter at købe en, som var behagelig at have på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kjole var tea length, så jeg behøvede ikke at skifte :-) Jeg havde det dog varmt på den store dag i lørdags, når jeg sad stille eller gik rundt, så jeg er glad for, jeg havde luft til benene og kunne give fuld gas på dansegulvet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt en skiftekjole! Den skærer under brystet, så den klemmer ikke på maven. Håber ikke jeg får brug for den, for vil gerne have min rigtige kjole på så længe som muligt. Men den sidder stramt til ned om hofterne og selvom jeg normalt har helt flad mave, så kan min mave finde på at gå amok og puste sig op til jeg ligner en der er højgravid (og det er virkelig ikke en overdrivelse). Hvis det sker, er det enormt smertefulde at have noget på, der sidder til på maven. Og vil bare ikke have ødelagt min aften pga det, så vidste bare, at jeg skulle have en back up - og når jeg har det, bliver det forhåbentlig slet ikke nødvendigt at bruge den ;)

Synes også min kjole er behagelig at have på, men har jo heller ikke prøvet at have den på i mere end en halv time endnu. Til min konfirmation havde jeg også en behagelig kjole, dog to delt og med list stivere i toppen. Efter forretten måtte jeg gå ind og skifte til en stor hvis bluse i stedet, fordi min mave gjorde så ondt. :( Denne gang er jeg forberedt ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten bevidst fravalgt en kjole med stivere, da jeg syntes de var vildt ubehagelige at have på. Det kan godt være kjolerne med stivere gav en pænere krop, men jeg har valgt komfort. Folk ved jo alligevel godt jeg er småtyk, så de forventer jo ikke jeg kommer total slank og strammet op :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde ingen skiftekjole og savnede det bestemt heller ikke. En så speciel kjole skulle da være på så længe som overhovedet muligt! (dagen efter kiggede jeg på den da den lå på en gæsteseng hjemme hos os og tænkte 'Åh, hvor har jeg lyst til at tage den på igen) Kjolen var ret stor og meget bred i bunden og med et langt slæb. Desuden havde jeg et 2½ meter langt stør på. Sløret over armen og kjolens dansestrop om håndledet så var dans intet problem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg elskede hvert sekund i min kjole til brylluppet - selvom den er med korset og tyl i maaaange lag (altså både stram, lang og stor), så var der bare ingen problemer. Jeg nød den så sindssygt meget! Jeg dansede nonstop til kl. 4 om morgenen, og da jeg smed stiletterne, hev jeg bare op i skørterne og dansede videre. Så jeg tror, de fleste vil opleve, at en ekstra kjole er unødvendig - simpelthen fordi ens brudekjole bare er den mest fantastiske kjole i verden, og man er totalt flyvende den dag - sådan var det i hvert fald for mig. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er det lige så meget psykologisk at jeg ved at der er en back-up plan hvis min PCO freaker ud med oppustethed, kvalme, hedeture mm så kan jeg komme ud af den store kjole uden at skulle løbe rundt med jeans resten af festen, bare det at have skiftekjole gør mig mere rolig på dagen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er blevet gift, men tillader mig alligevel at skrive :)

Jeg havde skiftekjole og det er jeg rigtigt glad for. Først tænkte jeg st det var noget pjat, men tænkte at HVIS nu det utænkelige skete og der bar en der spildte rødvin på min kjole så ville det være rart at kunne skifte. Jeg elsker at danse og der var slæb på brudekjolen så videre praktisk var den ikke. Efter beudevalsen skiftede jeg til min anden kjole. Jeg ville ikke give mange penge for kjolen da det jo var en skiftekjole og den skulle ikke være så fin som brudekjolen. For mig var det udelukkende en komfort-ting, for brudekjolen er altså ikke de bedste at danse i. Jeg købte en hvis kjole i h&m til 249 og den var perfekt til formålet. For at understrege komforten skiftede jeg samtidig til converse ;)

Uanset hvad vil jeg anbefale en kjole, bare "hvis nu" ;)

Redigeret af Chrisi01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er også gift- men giver mit besyv med :)

Var selv helt overbevist om, at jeg skulle skifte kjole senere påd agen.

Jeg er en kæmpe dansepige, og jeg slappede ligesom lidt mere af i kjole nummer to.

Jeg havde den første kjole på, som var meget klassisk, hvid, stram og med et meget langt slæb- og slør- fra inden vielse til midnat. Så skiftede jeg til en halvt hvid cocktailkjole, mere moderne, men stadigvæk meget smuk og med de samme sko og smykker. Det var jeg glad for, for vi dansede til omkring kl.7 næste morgen.

Men det er vel en smagssag- og så kommer det også an på kjolen... altså nr.1. kjole.

Jeg var ydermere også bange for at få drinks/rødvin på kjolen, og med kjole nr.2. var det ikke en 'frygt'

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en ekstra kjole - bare for en sikkerheds skyld, men har ikke givet at bruge for mange penge på den - en enkel hvid kjole fra Nelly.com :-)

Min brudekjole er med både stivere, korset og slæb, men da der er dansestrop i burde det jo ikke være noget problem tænker jeg :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skiftede ikke kjole, men vil da gerne give den erfaring videre, at det var MEGA varmt, da jeg var på dansegulvet. Så jeg ville ønske, at jeg havde taget en pæn skiftekjole med, som jeg kunne have hoppet i der ved 2-tiden :)

Uanset om du vælger at skifte eller ej, så vil jeg råde dig til at have en ekstra kjole med! (selvom det jo også er fedt at nyde sin brudekjole så længe som overhovedet muligt :) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde taget en gammel hvid kjole ved hånden i tilfælde af at den anden blev for besværlig - men den blev slet ikke nødvendig :)

Jeg havde en stort slæb, som vi hejste op efter brudevalsen - så jeg kunne danse til den lyse morgen og lidt til :bunny_4: Jo vist var kjolen varm, men det skænkede jeg ikke en tanke i løbet af natten :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde min på hele natten!! Stiverne generede lidt til sidst, men ikke noget alvorligt.. Jeg dansede, stod på stolene, kyssede under bordet og alt derimellem! :loveshower:

Og jeg nød at have min kjole på selvom slæbet var lidt besværligt... Det er den eneste gang man får lov til at have sådan en kjole på, jeg mener at hvis man kan så skal man beholde den på! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer