Chrisi01

Følg min ide til færdig ring:) Ringen er kommet!

25 indlæg i dette emne

Jeg blev gift i 2013 og har selvfølgelig en vielsesring.

Men lang historie kort; manden friede med den smukkeste ring i hvidguld. Jeg er mest til guld, men da forlovelsesringen var hvidguld skulle vielsesringen selvfølgelig også være det :wink: Da min forlovelsesring efter 1,5 år i brug begyndte at blive meget gullig tog jeg kontakt til Chanti for at høre hvad det ville koste at få den lavet i guld. Jeg forventede et højt beløb, men da den ikke var så gammel endte det med at jeg kun betalte 680,- for at få den ombyttet til 14 karat guld og samtidig få den byttet til en størrelse mindre. Det synes jeg er vanvittigt god service :7himmel:

Jeg har nu tabt mig en hel del siden brylluppet og min ring er nu 2 størrelser for stor. Jeg overvejede blot at få lavet min vielsesring mindre, men jeg vil virkeligt gerne have at ringen er i guld.

Jeg har kigget meget rundt for at finde det helt rigtige og besluttede mig for at jeg selv ville være med til at designe den.

Efter nogen søgen fandt jeg frem til Maidor, som der også er tidligere brude, som har brugt.

Jeg har mailet en del med David, som skal lave min ring og har besluttet mig for at dele processen med jer. Så andre kan gøre brug af mine erfaringer :wink:

Al kommunikation er forgået via mail og på engelsk, hvilket har givet lidt problemer, men tror det nok skal blive godt :7himmel:

Redigeret af Chrisi01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev til info@maidor.com at jeg havde hørt om ham på et dansk bryllupsforum. Jeg sendte ham lidt forskellige billeder så han kunne forstå hvad jeg mente.

Jeg var glad for denne, men den skulle være helt i guld og i det nederste "bånd" vil jeg have isat diamanter med mellemrum. Men ringen skulle være lidt mere "afrundet" så den er blødere i formen og ikke helt så firkantet.

post-57615-0-42785800-1408972515_thumb.j

I det øverste bånd ville jeg gerne have graveret/lasertrykt (eller hvad det nu hedder) vores bryllupsdato i romertal, som på nedenstående billede. Jeg vil god ikke have stregen mellem tallene, bare et mellemrum. Jeg vil senere hen have isat diamanter når vi får børn :a1221:

post-57615-0-23859100-1408972641_thumb.j

På baggrund af disse billeder (og en indviklet forklaring fra mig :oops: ) lavede David mig disse billeder.

post-57615-0-10595400-1408972696_thumb.jpost-57615-0-25481500-1408972705_thumb.jpost-57615-0-09768800-1408972716_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov undskylder lige for de store billeder piger :blush:

Det var jo ikke helt det jeg mente :blink: Så vi mailede lidt frem og tilbage og det endte ud i disse billeder fra David:

post-57615-0-74983400-1408972837_thumb.jpost-57615-0-19451500-1408972846_thumb.jpost-57615-0-69197700-1408972853_thumb.j

Efter jeg modtog billederne besluttede jeg mig for lige at vente et par dage, men jeg er nu sikker: dette er min nye vielsesring! :7himmel:

David vil gå igang med at lave den og vil have den klar i slutningen af september.

Ringen bliver i 14 karat guld, med 13 diamanter i 0,01 ct VS F-G (perfekt når nu vi blev gift i 2013) og ca. 5 mm bred.

Prisen jeg skal betale: 1000 canadiske dollars, hvilket svarer til 5.160,-

En rigtigt fornuftig pris, hvis I spørger mig :biggrin:

David har lovet mig billeder løbende så jeg skal nok spørge for at holde jer opdaterede :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

ØV!!!

Jeg er så uheldig at min ring blev snuppet i tolden idag :shooter::pokey:

SÅ pokkers ærgerligt!!

David sendte ringen tirsdag - efter jeg i alt havde betalt 6200,- for ringen inkl. canadisk told og forsendelse.

Og jeg kunne så følge ringen fra Canada til Paria og videre til København. Og så skrev den pludseligt "clearance delay", hvilket jeg tog som at den var snuppet i tolden. Og ganske rigtigt fik jeg et brev idag om jeg skulle betle 1634,90 kr i told. Fandens også!!!! :boohoo:

Alt i alt har ringen så kostet mig 7.834,9 kr. Puha det er mange penge :angry:

MEN det er så også min totale drømmering og jeg kan slet ikke vente til den sidder på min finger :loveboard::loveboard::loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-57615-0-65596000-1412602313_thumb.j

Så er min fantastiske ring kommet!!!

Men jeg sidder desværre på skolens Odense så jeg må vente med at få den til imorgen.

Men jeg har fået manden til at pakke den ud og sende et billede. Så synes da lige I også skulle se den:)

Det kan ikke blive imorgen hurtigt nok!!! :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️SÅÅÅÅÅÅ FIIINNNNN ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Mange tak!!! Er så spændt på den. Ja det blev mere end jeg regnede med st bruge, men det er jo DRØMME-ringen :-)

Ja det er jo en ring der holder resten af livet :loveshower:

Jeg vil gerne have en lidt billigere ring men så få diamanter i når vi får børn og en sidering til. Det syns jeg er super fint og lidt romantisk - og så er det forhåbentlig oplagt hvad manden skal købe i gave ;-) hehe

Super fedt at du har billeder igennem hele processen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg hjemme og ringen er præcis så smuk som jeg kunne ønske!!! Den føles en lille smule stram og har lidt kolde fingre lige nu. Men har gang i et stort vægttab og er allerede fået to ringstørrelser ned og da jeg stadig mangler små 10 kg kan det jo være at der ryger lidt ekstra.

Jeg advarer på forhånd: her kommer kraftigt billede-Spam af vidunderet!!!

post-57615-0-25983700-1412696974_thumb.jpost-57615-0-37127900-1412697112_thumb.jpost-57615-0-10687800-1412697125_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øj, den er virkelig fin! Og man kan med det samme se, at den er helt unik.

Jeg synes det er så smukt at få indgraveringer i ringen - det skal jeg helt sikkert også selv have når vi når dertil.

Min søster og hendes mand har indgraveret deres børns navne hele vejen rundt omkring ringen - med en flot skråskrift. Ringen er hvidguld og skriften ser nærmest mørkegrå ud. Det er så sødt og en konstant påmindelse om, hvad de har skabt sammen :)

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer