RIIS

Hvad tid bliver I viet?

10 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har valgt en sen vielse kl 15:30. Vi skal ikke holde reception og samtlige bryllupper jeg har været til har været møg kedeligt og alle går bare og venter på at man skal til bords. Måske mig der er mærkelig. Men jeg sys altid den ventetid er noget så træls og selv om mån får lidt at spise og drikke så har det ærlig talt ikke været andet end ventetid som bare skulle gå. Selv det ene bryllup jeg har været til med reception først vare reelt bare en stor venten.

Vi har så heller ikke plads til andet end et par enkelte siddepladser til de ældre og gangbesværede da vi ikke ønsker at folk sætter sig ved bordene før vi når til middagen.

For selv at undgå den kedelige ventetid laver vi så en enkel baggrund til at få taget parbilleder og køber have spil og børnene kan lege på legepladsen lige over for festsalen. Fik lige købt 4 spandsæt til 5 kr stykket i lørdags :-D Et fedt kup. De var sat ned fra 50 kr!

Resten af dagen ser sådan her ud:

Forret kl 18:30

Hovedret (buffet) kl 19:30

Kaffe/chokolade kl 21:30

Bryllupskage kl 23

Brudevalsen kl 23:45

Band kl 00-02

Natmad kl?

Redigeret af Malu82
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies kl 13 i en lille landsbykirke med 4-5 vielser om året så vi har den for os selv og har selv fået lov til at bestemme tidspunkt...

Kl 13 blev valgt ud fra at 75 pct af vores gæster er fra Jylland og Bornholm og at vi vil holde receptionen umiddelbart efter vielsen...

13:00 vielse

ca 13:45 reception

ca kl 16 brudeparret får taget billeder, bryllupsgæsterne checker ind på hotellet (vi holder bryllup med overnatning)

Kl 18 velkomstdrinks

Kl 18:30 middag

23:45 brudevals

24:00 opsendelse af himmellanterner hvis vejret er til det

01:00 natmad

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har fravalgt reception, og vores tidsplan ser således ud.

kl 15 skal vi vies

kl 16.30 ca ankommer vi til fest stedet, hvor der vil være velkomstdrinks udenfor (hvis vejret holder)

kl 17.30 går vi til bords

kl 22 ca begynder bandet (hvis vi er klar til det)

Jeg håber tidsplanen holder mht. ankomst til fest stedet, da der helst ikke skal være for meget venten. 1 time er ok, så kan folk mingle og ryge af inden middagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies kl. 15 , da vi ikke ønsker en alt for lang dag, og jeg helst ikke gider alt for tidligt op :wink: Vi holder heller ikke reception, da vi har inviteret dem med vi ønsker at tilbringe hele dagen med.

Vi har som sådan ikke nogen tidsplan, jeg er typen der stresser hvis det hele skal skrives ned, planlægges osv, det gør overhovedet intet godt for mig. Men tingende plejer nu at fungere ganske fint alligevel :)

Men vi regner med at gæsterne og os ankommer til festlokalet 16.30-17.00 , vi har et stykke fra kirke og ud til festen. Og så byder vi velkommen, og folk kan gå ombord i slikbuffet og diverse drikkevarer, og så smutter vi ned bag lokalet og får taget billeder i ca. ½ time. Og så skal vi have taget et fællesbillede med alle gæsterne, det insistere min stedfar på, for han vil gerne give os det i stor format , så det får han lov til :)

Forretten bliver serveret mellem 18.00-18.30 , alt efter hvordan det lige passer ind, og så tager vi ellers resten derfra. Vi har helt fravalgt nogen form for brudevals/dans, så vi skal ikke nå noget inden et bestemt tidspunkt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer