KennethogMaria

Hvor lang tid i mellem bryllup

17 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Vi er et par, som længe har snakket frem og tilbage om at ville holde bryllup næste år og havde en måned i tankerne og har nu taget skridtet videre og kontaktet et sted, hvor festen kan holdes, som vi skal ned og se på i morgen. Vi har så her for nylig, fundet ud af, at et familiemedlem planlægger bryllup, måneden efter, hvor vi havde tænkt os. De har været ude og sige, at de holder bryllup den måned, men der er ikke kommet en officiel invitation, men hvor lang tid skal der gå, før vi kan tillade os, også at holde bryllup? Det er vi lidt uenige i herhjemme, så vi har brug for andres meninger :)

Hilsen os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afhængig af om det er meget nært familemedlem - eksempelvis en søster eller en bror - vil jeg sige sådan ca en uge. .:) Når du skriver et familiemedlem er det næppe en søster eller en bror. Havde det været tilfældet ville man nok lægge lidt mere afstand af hensyn til forældrene m.v. men har da før spillet bryllupsfester for søskende, meget nære venner o.l. med kun en måneds mellemrum. I skal da gøre hvad I vil og evt. kan I jo briefe dem inden,

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærlig - Det er da bare fedt at kærligheden blomstre i jeres familie! :cheerleader3:

Det er jeres store dag og hvis det sted eller den måned har betydning for jer så go for it!

Husk at i ikke gifter jer for familiens eller andres skyld, men for jeres egen (forhåbentlig da :wink: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig kan I holde det med en måneds mellemrum - alt andet er noget pjat i min verden, man kan ikke som brudepar lægge beslag på et kvartal eller halvår bare fordi man selv skal holde bryllup og forvente, at andre ikke holder bryllup indenfor en given periode før/efter.

Der var 2 uger mellem mit og min kusines bryllup - jeg følte ikke det var sådan at man skulle "bevise" noget eller overgå hinandens bryllupper, vi havde 2 vidt forskellige og gode bryllupper.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig kan I holde det med en måneds mellemrum - alt andet er noget pjat i min verden, man kan ikke som brudepar lægge beslag på et kvartal eller halvår bare fordi man selv skal holde bryllup og forvente, at andre ikke holder bryllup indenfor en given periode før/efter.

Der var 2 uger mellem mit og min kusines bryllup - jeg følte ikke det var sådan at man skulle "bevise" noget eller overgå hinandens bryllupper, vi havde 2 vidt forskellige og gode bryllupper.

:)

Jeg er helt enig med Ki.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er helt enig med jer, at jeg synes heller ikke vi skal vente, bare fordi der er et andet bryllup i en helt anden måned. Men nu er det manden der siger man ikke kan og det snakkede vi lidt om, også ville jeg gerne høre om jeg var helt galt på den, når jeg sagde at man altså godt kunne :)

Men tak for jeres svar! De har i den grad været brugbare :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pjat da! :) Selvfølgelig kan I det! :) Det er da bare super dejligt for familien at der skal fejres så meget kærlighed på så kort tid :) Skulle der være nogen der tænker anderledes, så er det altså bare deres problem..

Vores erfaringer med dato ift. bryllup er at man IKKE skal spørge folk om datoer først. Bare vælg den dag der passer jer bedst, for man kan umuligt stille alle tilfredse :) Vi ville ønske at vi havde gjort det sådan..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min mands bror og nu hustru blev forlovet ca. 6 måneder efter os og lagde deres bryllup 2 måneder efter vores. Det var ikke noget de spurgte os om, eller for den sags skyld talte med os om. Da de 2 dage kom fungerede det også fint. Det var 2 forskellige bryllupper, der på inden måder kunne sammenlignes og vi har hver især fået det vi gerne ville med hvert vores bryllup. Vi har heller intet negativt sagt eller hørt om det i familien :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor og nu hendes mand overhalede os indenom og holdt deres bryllup i maj, hvor vi skal giftes til oktober. Af hensyn til os lagde de brylluppet så langt fra vores, så det ikke skulle "overskygge" vores.

Det tror jeg nu på ingen måde, at det ville være kommet til, da vores bryllupper er meget forskellige.

Vi har til gengæld haft en masse vennepar, som har giftet sig igennem 2014. Jeg var bange for at deres ville komme for tæt på vores, men det seneste har heldigvis ligget i august.

I sidste ende tror jeg ikke at det betyder noget. Bryllupperne vil jo helt sikkert være vidt forskellige både af hensyn til gæsterne, men også pga. rammerne omkring brylluppet.

Jeg synes sagtens, at I kan planlægge en dato en +måneds tid før din fætters bryllup. Men så heller ikke tættere. Vi skal giftes om en måned og som kommende brud er jeg stresset og enormt følsom i den sidste tid op til :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal her på lørdag spille et bryllup hvor bruden var toastmaster ved et bryllup jeg spillede for et vennepar i juli. Dvs. for 2 måneder siden. Gommen fra brylluppet i juli er så toastmaster her og var det også da jeg spillede bryllup for et 3. vennepar i foråret i øvrigt samme sted som de selv holdt deres fest. :lol: Ingen af disse fester er ens. Der er store forskelle i deltagerkredsen når vi ser bort fra den fælles vennekreds. Den største udfordring ligger såmænd nok hos mig personligt: Selvom jeg aldrig spiller deciderede playlister og de samme numre igen og igen, så er der nogle fællestræk og der ligger der en udfordring i at distancere sig lidt fra det tidligere, hvad enten det så er selve numrene eller sammensætningen. Det samme med opsætning. Der prøver man også at variere det, i hvert fald når det er samme sted. Lad os kalde det en personlig udfordring for folk bemærker næppe disse små detaljer men det gør jeg .:)

Sidstnævnte brudepar bookede i øvrigt efter den første bryllupsfest og da bruden sagde til sin kommende mand at hun syntes at det skulle være os/mig havde hans eneste kommentar været "er det egentlig noget vi behøver at tale om - det giver da sig selv." :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et venner som var afsted til et bryllup ugen før os - det var så godt nok ikke familie - og jeg tænker at det som måske kan være i det er, at det kan være dyrt, hvis flere i jeres familie skal med til begge to mht. gave, rejse m.m. Til gengæld kan de bruge det samme fine tøj.

Synes det er okay, hvis der er en måned imellem - dvs. alle når at få en løn - men ellers vil jeg også anbefale jer, at tage en snak med dem og forhøre jer hos dem :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Netop derfor er det jo afgørende hvor tætte relationer man har. Det handler om økonomi men det kan også handle om mange andre ting. Nogle forældre som jo i mange tilfælde er 110% på og som vil sætte pris på at der bliver plads til både at hjælpe men også at nyde måske det største øjeblik i deres børns liv hvad de ikke vil gøre hvis der kun er ganske kort tid imellem. Eller nogle vennepar hvor polterabends falder mere eller mindre oven i hinanden. Men det sidste er kun et problem hvis man har en større fælles vennekreds og i den situation vil der også være sammenfald mellem dem der arrangerer polterabends hvorved det kan styres ind. Men ja det er en rigtig god ide at man taler sammen så ingen føler sig trådt på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer