Katti1

Mit allerførste spørgsmål..

16 indlæg i dette emne

Hej piger. Efter laaaang tid på BK har jeg nu endelig samlet mod til mig og er gået i gang med en meget stille og rolig planlægning.. Jeg har en eller anden form for panik/angst og er ikke god til forandringer, pres og beslutninger så nu går det stille og roligt med en beslutning af gangen selv om hovedet kører på højtryk..

Jeg håber at kunne suge lidt på jeres erfaringer og meninger..

Vi skal finde en dato. Vi har ikke rigtig nogen dato der betyder noget for os. Hvad gjorde i af overvejelser omkring datoen? Og hvad tænkte i over omkring årstid?

Min kæreste friede d. 30 juli 2014, vi har årsdag d. 31. juli men ellers har vi ikke noget specielt..

Fortæl fortæl..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været kærester i 12,5 år på vores bryllupsdag :loveshower:

Så for os var datoen nem. Dog havde vi også i overvejelserne at tage vores 12 års dag i november, men der er der bare så koldt og mørkt. Så jeg ville hellere starte vores nye tilværelse i de dejlige forårsmåneder hvor varmen og lyset er på vej og sommeren lige om hjørnet.

Men Juli er da en super måned - bare husk at sende invitationerne i god tid, da det ligger i folks sommerferie :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev forlovet 30/12-13 og da vi skulle finde dato vidste vi bare at det skulle være i 2014 (H2Bs krav), det skulle være i sensommeren og så gav det sig selv da hotellet vi valgte kun havde ledigt den 13/9 hvis vi ikke ville hen i oktober, alt i august og nærmest alt i september var booket for længst da vi ledte efter feststed i januar

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte september, da vi ikke ønskede at have forventninger til vejret... Hvis man ligger det i sommer mdr har men nok lidt et håb om lidt sol. Og vi havde ikke lyst til at blive skuffet, hvis nu vejret ikke skulle være godt...

Så i september kan man kun frygte det værste, og så på forhånd indrette tankerne efter det, og hvis vejret så ender med at blive godt, er det jo kun et plus... Vi endte med sol i hele weekenden, så lækkert, og totalt over vores forventninger, så det gjorde bare weekenden endnu bedre...

Derudover synes vi det var smart i september, da vi ikke skulle frygte alverdens afbud, som følge af sommerferie, så alle mødte op...

Og ved et rent tilfælde, endte vi med datoen 7-9-13, som er mine forældres bryllupsdag, så ved et tilfælde endte vi på den dato...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde heller ikke nogen bestemt dato og den vi har valgt har heller ikke nogen bestemt betydning. Vi ville gerne giftes i august men det kunne så ikke lade sig gøre af mange forskellige årsager og så endte vi på 20. september. Det handlede om hvornår kirken kunne, hvornår vores nærmeste familie og venner kunne osv, så det var det der gjorde beslutningen for os :) Hvis I har tanker om en bestemt kirke eller feststed, så kan det jo være efter hvornår de kan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede den 20 Juli i år - og vi fandt ret hurtigt ud af at det var mest praktisk hvis det lå i februar... Samtidig kunne jeg virkelig også godt se det hyggelige i et vinterbryllup for mig. Så skete der bare det at det perfekte feststed vi fandt - skulle renoveres efter nytår. Så nu skal vi giftes i December og jeg glæder mig helt vildt!

Pointen er at datoen ikke er så vigtigt. Drømmer man om et havebryllup ja så skal man nok ikke vælge hverken November eller Marts, men ellers er der jo også nogle fordele i at ligge det lidt uden for de "normale" bryllupsdage. Vi har i hvert fald ingen problemer haft med at kunne booke de ting vi ville have selvom vi kun besluttede datoen lige knap 4 måneder før den store dag...

Så jeg ville nok gå i tænkeboks og se på jeres kalender og så se hvornår brylluppet vil passe bedst ind i jeres liv :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For os var datoen heller ikke vigtig. Jeg ville egentlig helst om vinteren, da der ikke sker så meget andet spændende i de måneder (bortset fra julen). Men vinteren 14/15 var for tidlig hvis vi skulle nå at spare op, og jeg vil ikke vente helt til november '15! Så vi endte på september ud fra samme tanke som Brumle: Så har man ikke forventninger til vejret.

Så med mindre I vælger at gå efter 1. august som er tættest på jeres "dage" så synes jeg ikke I skal tænke så meget over dato, men mere om hvad I forventer på dagen. Er godt vejr et must, er det nok bedre at vælge en sommermåned:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først synes jeg det er vigtigt at i finder ud af om i vil have det skal være i år (ikke mange måneder tilbage at tage af) eller næste år eller måske først om 2 år.

Vi havde snakket om at det skulle være i august måned og vi vidste at vi gerne ville giftes i 2015 (ved ikke helt hvorfor, men det gjorde vi bare:-) og da vi så fandt Humleore Hus som bare var VORES sted, så forhørte vi os ang datoer og der var to ledige på daværende tidspunkt, og ud fra det valgte H2B at det skulle være den 15-08-15. Det er så åbenbart en populær dato, da det på en eller anden måde lyder godt.. Ja hvad ved jeg om den slags? :tunge:

måske i skulle snakke om hvad slags bryllup i gerne vil have og så vælge ud fra det hvilken måned der passer jer bedst. For vil man have et vinterbryllup, så nytter det ikke man vælger juni. Det er jo forskelligt hvad slag man ønsker, men det er da som udgangspunkt meget godt sted at starte, synes jeg. Og året... tjah.. jeg er ked af at sige dette, da det godt kan stresse dig og det er klart det sidste jeg ønsker (lider selv af angst og depression) men hvis i ønsker 2015, så skal i nok til at finde ud af datoen og sådan... mange steder er booket allerede nu.. vi ringede i starten af januar måned på Humleorehus og der var august 2015 allerede så småt booket... Som mange herinde nok også kan fortælle, så skal man være tidligt ude... :wink:

Håber det hjalp en lille smule og ikke stressede dig for vildt :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke gået efter en bestemt dato, for en bryllupsdag vil jo altid være speciel uanset hvad, det er jo ens bryllupsdag . Samtidig må jeg erkende at jeg helst vil have dagen for mig selv :oops: Jeg ved godt at vi ikke kan garantere at der ikke sker andet på den dato resten af livet, men indtil videre er det VORES dag :)

Vi var også klar over at det skulle være enten forår eller efterår, da ingen af os har lyst til et sommerbryllup, dette alene pga. varmen man risikere. Jeg ville ikke vente til næste år ( har ventet i flere år, da vi måtte udsætte på ubestemt tid), så det blev til efter efterårsbryllup i år. Og så passede September bare bedst ind i vores planer, og i forhold til fødselsdage, jul os alle de 500 ting der sker i min familie fra Oktober og frem ( størstedelen i min familie har fødselsdag fra Oktober-Marts). At vi valgte den 27 September er tilfældigt, det var bare lige hvad vi tænkte, og både kirke og lokale var ledigt, og så blev det den dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har ikke nogen bestemt relation til vores bryllupsdato..... det var manden min der kom og sagde at vi skulle giftes ( han har ikke friet endnu) og jeg kommenterede det havde vi hverken tid eller råd til, så tog han bare alle mine " undskyldninger" og sagde at efter april 2016 ( datterens konfirmation) SÅ havde jeg ingen undskyldninger for ikke at blive gift så vi fandt ud af det sku være i August 2016 og så hev vi alle lørdage ud fra kalenderen for august md og endte ud med at blive 27 august 2016 :loveshower::loveshower: og nu glæder vi os bare helt vildt meget :loveshower::loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes den 20-9-14.

Min kæreste friede den 16-9-13, på min fødselsdag❤️

Vi ville giftes inden ca et år, og da han friede var jeg højgravid, og babyen skulle gerne være stor nok til at få passet. Så alt faldt på plads til den 20. Sept. Baby Marie er så 10 måneder, og jeg er lige netop færdig med at amme😊 Og vi har fundet en go barnepige.

Datoen var ikke først vigtig, men det er den nu😊 Den er vires❤️

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fandt vores ved at min kæreste hader sommer..han har sådan en indre varme så han er ved at dø når den er over 20 grader. Så sommer blev det ikke. Vi elsker begge efteråret, jeg synes det er så smukt med naturen men ville heller ikke at det blev for koldt så det blev september. Dagen er den 12 2015 som er dagen mellem min og kærestens fødselsdag ( 11 og 13) og som tilfældigvis er en lørdag næste år

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke vigtigt for os, at det var en speciel dato. Vi blev forlovet den 24. december 2013 og har årsdag den 2. april. Jeg var med det samme henne i 2015 dato-mæssigt både fordi at vi skulle nå at spare op, men også fordi jeg gerne ville have lang tid til at planlægge i.

Vi var enige om at højsommeren ikke var ideel for os med tanke på at det måske bliver meget varmt. Så talte vi om slutningen af august men endte til sidst med den første weekend i september fordi det gik op for min kæreste (som elsker football OG øl) at NFL jo altid starter op i den weekend + den 5. september er den dato hvor foreningen Danske Ølentusiaster blev stiftet. Det synes han var lidt sjovt ;)

Så der var ingen større betydning bag valget af vores dato, og jeg tror også at vi ville have ændret den hvis vores kirke eller feststed ikke havde været ledigt netop den lørdag.

Måske kan I komme videre med planlægningen ved at tænke over:

Skal datoen være nem at huske for jer? Fx en dato hvor tallene passer sammen eller en bestemt mærkedag for jer

Hvilken årstid er ideel for jer? Min H2B får det nemt FOR varmt, så vi valgte hurtigt højsommeren fra

Hvor mange penge skal I evt. nå at spare op?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har egentlig heller ikke noget specielt forhold til vores dag (men mon ikk det kommer ;-) ) vi skal giftes 8/8 2015.. Vi havde egentlig overvejet den 1/8, men det er i uge 31, hvor vores dagplejer, som skal passe vores søn, har ferie ;-) derfor valgte vi at skyde det en uge.. Efterfølgende kom jeg til at tænke på at vi bliver gift præcis to år efter han friede, det er jo meget sjovt :-)

Men som WeddingAddict skriver, så kan det være i snart skal til at se efter locations.. Vores sted er booket fuldt op hele næste sommer.. Synes stadig det er lidt vildt man skal være så tidligt ude ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde noget med tallet 13- på trods af den danske overtro!

Min mand friede d.13. og vi blev gift d.13... mht. årstid går alle måneder, medmindre man VIRKELIG gerne vil have enten sommer/vinter bryllup. Vi valgte september da det er i slutnigen af bryllupssæsonen, og fordi at vi vidste, at de fleste ville være hjemme fra ferie der. Vi havde ikke regnet med det vilde vejr- men vi endte faktisk med at have 20gr og masser af solskin- uden at det blev for varmt. Det var perfekt.

Hvis du ikke vil være presset, skal I nok lægge det minimum et år fremme i tiden. Og måske overveje et pakke-bryllup, hvor det eneste I skal gøre selv more or less, er at finde tøj+sko og møde op i kirke og til fest.

Held og lykke med det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

Vi vil gerne have et sommerbryllup, og meget af min familie er lærere, så vi lagde simpelthen vores dag den første lørdag i skolernes sommerferie - for så passer det fint med at mange af vores gæster har fået ferie da :)

Vi har slet, slet ikke tænkt i, at det skulle være en bestemt dato (nok mest fordi den dag, vi mødte hinanden - som ville være mest oplagt - er min kærestes storebrors bryllupsdag) - for som der også bliver skrevet længere oppe, så vil den valgte dato for altid være jeres bryllupsdag, og så er den jo speciel.

Hvis det med at planlægge bryllup kan gå hen og blive en stor mundfuld for en, så synes jeg, at datovalg er et af de steder, man godt kan tænke mindst over tingene og derved gøre det lidt nemmere for sig selv.

:balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer