-Blomst-

Min tale - ris og ros modtages

14 posts in this topic

Hej zillaer.

Da jeg ikke får så frygtelig meget respons i min egen planlægningstråd, og jeg virkelig gerne vil have nogle meninger om min tale til min mand, så opretter jeg denne tråd...

Hvad synes i om min tale?

Talen til min dejlige mand

Kære Thomas <3

Normalt har jeg ikke svært ved det med ordene, og at finde på noget at sige falder mig normalt let og naturligt, og når du igennem det sidste stykke tid, op til denne dag, fortalte at du synes det var svært at skrive en tale til mig, tænkte jeg at det var da ikke ville blive et problem for mig!

Det fortryder jeg i den grad nu, for hvilke ord er kærlige, store og betydningsfulde nok til at dække min kærlighed til dig? Jeg kan slet ikke finde de rigtige ord, for du betyder mere for mig end nogen ord nogensinde kan beskrive!

Igennem de sidste 6½ år, har du været min bedste ven, min klippe, min eneste ene - og i dag er endelig dagen hvor jeg nu også kan kalde dig for min mand!

Vejen hertil har været lang, krævende og fyldt med udfordringer - men vi har klaret dem allesammen sammen, og vi er kommet ud på den anden side og står stærkere sammen end nogensinde før.

Vores liv sammen har bestemt ikke været nemt, og i 2010, da du fik din skizofreni-diagnose, var du hurtig til at melde ud at du havde fuld forståelse for, hvis jeg valgte at stoppe vores forhold. Jeg lovede dig det dengang, og jeg har lovet dig det igen i dag - jeg er her i både medgang og modgang, og du skal aldrig nogensinde kæmpe alene igen! Hverken mod din sygdom, eller noget andet. Du vil altid have en at læne dig op ad, i mig!

Jeg elsker at du altid ved lige hvad du skal sige - eller ikke sige, når jeg synes livet er svært. Jeg elsker at du er helt fantastisk til lige at sende en sød sms, når mit stressniveau er faretruende højt, og jeg er klar til at begå mord!

Jeg elsker når du ud af det blå sender søde sange til mig via facebook - og bagefter sidder og griner, fordi jeg tuder. Jeg elsker hvordan du finder mine yndlingsfilm frem, når vi aftaler en filmaften, og ikke mindst elsker jeg at du er villig til gang på gang at slæbe vores tunge madrasser ind i stuen, når jeg synes vi igen skal camperer i stuen.

Jeg elsker når vi er ude og handle, og du spørger om det er okay du lige køber det og det, fordi det koster mere end jeg måske ville give for det - jeg elsker jeg ikke behøver minde dig om at du er under tøflen, men at du selv husker på det - også når vi er ude at handle ;)

Ej spøg til side - vi aftalte allerede i starten af vores forhold, at jeg bestemte hjemme, hvis bare du måtte lade som om du gjorde, når vi var ude ;)

Fra dag 1 har du stået ved min side, og støttet mig igennem livet på godt og ondt. Du samlede mig op, da jeg faldt fra hinanden, og du tog dig af både børnene og mig, da jeg ikke selv kunne, og det elsker jeg dig for.

Ikke nok med at du valgte at dele dit liv med mig, så valgte du også at tage Sara og Amir til dig, som var de dine egne børn - og er der noget der kan smelte en kvindes hjerte, så er det netop en mand der elsker hendes børn, ligeså højt som hun selv gør det, og jeg er slet ikke i tvivl om at du elsker de banditter ligeså højt som jeg gør.

Mine børn har fået den allerbedste stedfar i dig og jeg ved du vil gå igennem ild og vand for os alle tre!

Jeg elsker dig mere end ord kan beskrive, og jeg kan slet ikke forestille mig mit liv uden dig! Du fuldender mig og bringer det absolut bedste frem i mig og med dig ved min side, ved jeg at altid vil have et helle, et sikkert sted, hvor jeg kan trække mig tilbage til, når batterierne skal lades op.

Min dejlige mand - Tak fordi du har valgt at dele dit liv med mig! Jeg glæder mig til hvert eneste minut med dig!

Jeg elsker dig til enden af universet og tilbage igen!

Jeg vil bede jer alle rejse jer, og hjælpe mig med at udbringe en skål for min mand!

1

Annonce ♥

Jeg synes det er en rigtig fin tale! Den berører nogle emner som jeg ville betegne som følsomme, men du gør det på en meget fin og kærlig måde! :loveshower: :loveshower: :loveshower:

1

Jeg synes det er en rigtig fin tale! Den berører nogle emner som jeg ville betegne som følsomme, men du gør det på en meget fin og kærlig måde! :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Hvilke emner? Noget jeg skal undlade eller?

Altså hans sygdom er vi meget åben omkring, hvis det er det du mener :) Og at han er en tøffelhelt er en joke, der senest fik lidt ekstra liv i fredags da han vendte sig om midt i kvickly og spurgte MEGET højt, om han godt måtte købe en ordentlig barber-dims, selvom den var dyr - og der stod nogle kvinder og en enkelt mand, og så MEGET forkert ud i hovedet, fordi det virkelig lød som om han faktisk havde tænkt at han skulle have tilladelse til det :lol:

Jeg skyndte mig iøvrigt bare at gå rundt om hjørnet, og så brød jeg fuldstændig sammen af grin! De så bare så sjove ud i hovederne :lol:

0

Jeg mente det med sygdommen, men jeg mente ikke følsom som værende noget negativt! Men bare at det er en tale som virker som om den kommer lige fra hjertet! :loveshower:

Ha ha kan til gengæld godt forstå at du var flad af grin!! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg mente det med sygdommen, men jeg mente ikke følsom som værende noget negativt! Men bare at det er en tale som virker som om den kommer lige fra hjertet! :loveshower:

Ha ha kan til gengæld godt forstå at du var flad af grin!! :thumbsupsmileyanim:

Okay super :) Jo mere jeg læser den igennem, desto mere tilfreds bliver jeg også :)

Nu lader jeg den lige ligge i en dag eller to, og modtager forhåbentlig mere ris og ros på den, og så kigger jeg på den igen, og ser om jeg stadig er tilfreds :)

0

Det er en meget fin tale du har skrevet:-) Dejlig kortfattet, men meget sigende. Rigtigt fin:-)

Og det er jo vitterligt lige om lidt du skal giftes:-)

0

Det er en rigtig fin tale og dejlig personlig. Jeg kan godt lide dit gennemgående tema 'jeg elsker...'

0

Dejligt at i kan lide den - bliver også mere og mere sikker på at det er den!

Indleder med lige kort at takke mine forældre og søskende, men det skal jeg lige arbejde lidt på, for det er lidt for langt tror jeg.

Men altså, man bliver jo helt rørstrømsk af at sidde og skrive sådan en tale, og det bærer mine "tak" præg af :blush:

0

Annonce ♥

åhhhh hvor er den skøn din tale, nemlig hjertelig, kærlig og med et lille glimt i øjet, lige som jeg håber min egen tale til min kommende bliver det!!!!

0

Synes at det er en meget smuk og personlig tale du har skrevet. Ville dog selv være nervøs for om jeg kunne holde den, uden at tude allerede inden jeg startede. Er selv i gang med at skrive en tale til min kommende mand, og synes at det er nemmere at skrive det ned at sige det højt. Og så på sådan en dag. Men en meget flot og personlig tale:-)

0

Jeg kom bestemt heller ikke igennem den uden at tude :heart:

Men den blev godt modtaget, og manden var glad for den :heart:

0

Annonce ♥

Som jeg husker det kom du faktisk rigtig godt igennem den tale på en meget naturlig måde. :lol:

0

Som jeg husker det kom du faktisk rigtig godt igennem den tale på en meget naturlig måde. :lol:

Tror heldigvis også jeg fik det værste ud, i starten, da den handlede om min søster - så den vigtigste del, altså den til Thomas, var forståelig :loveshower:

0