Angel84

"Set i bakspejlet.." Hjælp de kommende brudepar

14 posts in this topic

Jeg tænkte på om I der er blevet gift, har lyst til at komme med en ærlig "Set i bakspejlet.." som hjælp til os der endnu planlægger :)

Altså hvad kunne have været undværet?
Hvad blev ikke brugt (pynt fx)?

Hvad stod ikke mål med arbejdsindsatsen (fx diy)?

Hvad skulle der have været gjort noget mere ud af?

Hvor kunne man have spenderet lidt ekstra for kvalitet fx?

Og en særlig anbefaling af en bestemt detalje som bare var ALLE penge/besværet værd?

Edited by Angel84
0

Annonce ♥

- faktisk ikke rigtig noget, det hele spillede sammen som en helhed. Der var dog ikke nogen der lavede videohilsener, da programmet var tæt pakket og folk derfor ikke havde tid til det :)

- Det hele blev brugt :)

- Der var faktisk heller ikke noget på denne post :)

Der skulle have været et større skilt ved fotovæggen, for den første der forsøgte sig med den var vores niece på 13, som begyndte at stå med kameraet i stedet for at bruge fjernbetjeningen og dermed f*ckede hun indstillingerne op og væggen endte med næsten ikke at blive brugt, så det var lidt ærgerligt.. men den var et hit alligevel :)

Min datters kjole gnavede lidt, den skulle have været udskiftet da hun pludselig voksede meget stærkt, men ellers kan jeg ikke komme på noget.

Og en særlig anbefaling af en bestemt detalje som bare var ALLE penge/besværet værd?

- uuh der er mange ting :)
* Toiletkurvene

* Popcornmaskinen

* Favourboxes

det var lige de ting jeg husker som de største hits, men generelt synes folk rigtig godt om alle vores detaljer - nogle detaljer lagde de sikkert ikke specifikt mærke til, men det var helheden der gjorde forskellen.

Det ALLER største hit må dog have været de sjove festregler, som et af bordene besluttede sig for at bryde og de fik både smagt på stearinlysene og blomsterne :wink:

0

Det eneste jeg lidt ærgerlig over er jeg syntes jeg mangler billeder af gæsterne, jeg har selvfølgelig en del men der kunne godt have været nogle flere..

Jeg brugte bl.a billederne da vi lavede takke kort... vi lavede individuelle takkekort hvor der var billede af gæsten/parret der var taget til brylluppet, det virkede super fint, men det var noget af en opgave at finde alle 83 gæster på billeder :-)

0

Uha det er svært, da erfaringen nok varierer fra bryllup til bryllup, men kommer gerne med mine bud :)

- Ved ikke, om noget decideret kunne have været undværet- til gengæld er det en rigtig god ide, at enten have favors ved hver enkelt stol eller på værelset, frem for ved uddeling af nøgler (vi havde overnatning). Da nogle gæster ikke fik deres favors. Dem der gjorde blev til gengæld glade for dem.

- Vi brugte faktisk alt pynt, og der kunne sagtens have været mere af det. Mange er så bange for at have for meget pynt- men i praksis (især hvis man har fest et stort sted) ser det ikke ud af meget. Så faktisk, hvis jeg skulle ændre på noget, havde jeg egentlig givet den mere gas med pynt og blomster i det massive lokale.

- Vores DIY fik vi kun rigtig god feedback på. Vi havde selv lavet: invitationer, bordplan, menuer, pynt, blomster/opdækning, favors og takkekort. Det er jeg rigtig glad for. Vi kunne sagtens have valgt en 'pakke', men det var faktisk en ting vi ikke gad, da vi gerne selv ville have kontrol over alt- ogå de små detaljer. Det endte med at blive ret gennemført pga. af selvsamme valg. Dog var vi lettere (stærk underdrivelse) stressede de sidste 2 uger op til brylluppet.

- Hvad der skulle være gjort mere ud af? Jeg synes lidt, at vi manglede nogle pænere billeder af de enkle gæster fx par/vennepar etc. Der har vi 'kun' journalistiske billeder, og det ville vi nok have ændret på- hvis vi kunne.

- Hmmmm. Synes egentlig ikke, at vi har sparet som sådan. Men hvis der ingen grænser var økonomisk- havde vi måske fået et live band ud til de første par timer af festen. Det var dog ikke noget der decideret manglede, da vi havde live pianist (forte piano) under maden, en sanger ude og underholde med nogle numre og DJ til festen. Egentlig havde en rigtig flairbartender været rigtig cool at have med- og de koster.

- Her vil jeg nævne flere ting: kjolen, brunch næste dag OG som en klar nummer et, der er værd at bruge penge på: fotograf og video!! Man kan simpelthen ikke få nok billeder fra den store dag. Vi fik ret så mange, men ville egentlig gerne have haft endnu flere. Så det er virkelig en post, jeg ALDRIG ville have sparet på/undværet. Vi har billeder fra morgenen, hvor jeg blev gjort klar, billeder fra tiden inden vielsen, receptionen, vielsen, efter vielse, middag og underholdning. Som nævnt ville jeg gerne have haft pæne billeder af gæsterne (mere opstillede), der har vi kun et stort fællesfoto. Desuden mangler der professionelle billeder af vores dans og fra festen. Det savner man lidt nu. Har nogle enkle fra gæster, men kvaliteten er simpelthen ikke på niveau med den professionelle fotografs billeder.

Herudover ville jeg dog ønske, at vi havde haft et weekendsbryllup, men det havde vi simpelthen ikke råd til. Så vi måtte 'nøjes' med en dag med brunch dagen derefter. Hvor drømme scenariet havde været en velkomst/warm-up dag (med overnatning), bryllupsdag med vielse og fest og så søndags brunch og afsked. Det havde dog kostet os dobbelt så meget, på et i forvejende svimlende beløb, så det må vi have til gode ;)

PS: hvis man ikke har råd til en bryllupsrejse/ikke kan overskue det, så er det helt legit at ønske det i bryllupsgave. Det gjorde vi- og vi endte med knap 2 ugers romantisk bryllupsrejse lige oven i brylluppet :)

0

Annonce ♥

- Altså hvad kunne have været undværet?

Vi stod selv for maden, og den værste frygt er at der ikke er nok. Det var bestemt ikke problemet! Vi have købt ALT for meget ind af det hele og dagen efter (brylluppet var med overnatning) lavede vi 'tag-selv-bord' så vores gæster kunne tage drikkevarer, mad, slik osv. med hjem.

- Hvad blev ikke brugt (pynt fx)?

Gæstebogen blev slet ikke brugt. Jeg havde ikke gjort så meget ud af den, og jeg savner ingen hilsner, men den blev ikke brugt.

- Hvad skulle der have været gjort noget mere ud af?

1) Vi havde hængt en ramme op som en slags photo booth. Den blev ikke rigtig brugt.

2) At overveje hvordan vi kom hjem med alle de ting vi stod tilbage med. Både mad og drikke som vi ikke kom af med, og alle de mange mange gaver som vi fik. Det lykkedes, men bilen har aldrig været mere proppet end da vi skulle hjem..

3) Vi skulle have haft flere sorte sække til oprydningen..

- Og en særlig anbefaling af en bestemt detalje som bare var ALLE penge/besværet værd?

1) Overnattende gæster. Alle synes at det var helt fantastisk hyggeligt at stå op sammen dagen efter og snakke dagen i går igennem og få hilst på dem man ikke fik snakket rigtig med tidligere.

2) Fotografen var det hele værd. Jeg havde lidt svært med at overtale manden til fotograf fordi han synes at det er unødvendigt og folk ville jo alligevel tage billeder af os og hinanden dagen igennem, men det virkelig det hele værd. Han er super glad for at vi brugte penge på det.

3) Jeg havde en bunke balloner i stedet for blomster. Det gav en virkelig god og levende effekt på billederne. Jeg overvejede at droppe helium, men det insisterede mine forældre på at købe, og i dag kan jeg slet ikke se hvordan billederne skulle være blevet godt uden det. Plus de andre balloner som pyntede stolene - virker kun med helium!

0

For os var det helt klart alle pengene værd at vi havde valgt den nemme løsning hvor feststedet stod for det hele så vi intet skulle tænke på lige op til dagen og dagen efter. Aftenen før brylluppet tog vi begge på en pub med min mands fætter og hans kæreste og så fodbold. Vi var begge fuldstændig afslappede fordi der ikke var noget vi lige skulle have ordnet eller var i tvivl om vi nu havde fået gjort ordentligt. Og dagen efter var det eneste vi skulle tænke på at få pakket vores gaver ud i bilen så vi kunne få dem med hjem. Alt andet var der andre til at ordne. Det var virkelig bare rart og betød at vi kunne være 100 % til stede og nyde hinanden i dagene op til og på selve dagen.

0

Vi har faktisk slet ikke noget negativ på dagen. Alt gik op i en højere enhed :7himmel::rolleyes: Vi havde små toiletkurve, hvor der ikke blev brugt meget - men der var alligevel blevet taget af flere af tingene. Hårbørste blev dog ikke brugt :lol:

• En god stor fotovæg :thumbsupsmileyanim:
  • Hjemmelavet mad

• Hjemmelavet kage

• Hyggeligt pyntet telt og bord. Bordpynt inkluderede pynt (^^) og menukort.

• Gæstebog med plads til at sætte billeder ind :) Sørg for at alle skriver i den - det er mega hyggeligt :)

• Lykken-er-træskiver, hvor folk kan skrive hvad lykken er for dem. Sjov detalje at have til eftertiden :)

• Fotograf - som også tager par-billeder af gæsterne. Så har vi rigtig flotte billeder af gæsterne også :)

• EN GOD BORDPLAN! Meget besværligt, men meget vigtigt

De fedeste to ting var

1. At festen var så personlig - vi har været med inde over det hele og det har været sjovt :)
  2. At familie og venner bidrog så meget i forberedelserne :heart: Vi kunne simpelthen ikke have følt os mere elsket, med al den opbakning og hjælp vi fik :) Vi holdt festen på mine forældres gård og der var travlt arbejdslejr i ugen op til med mange mange mennesker - det var hårdt og hyggeligt :) Dertil kom at vi havde sørget for at det var en præst i familien som viede os :heart:

De ting vil vi mindes med stor glæde og kærlighed :):heart:

Edited by Rose90
0

Set i bakspejlet er det eneste jeg som sådan fortryder, at jeg bekymrede/stressede mig sådan op til dagen. På dagen betød detaljerne INTET, jeg var helt væk i min mand og hele konceptet: lad os fejre kærligheden. Jeg var bange for, at noget skulle gå galt - altså hvad kunne galt? JO, at brudgommen sagde nej tak ved alteret, men det må også være det.

Vi lavede et DIY-bryllup fra bunden, lige fra maden til festlocation - jeg gør det aldrig igen! Jeg fortryder dog intet, og hvis jeg skulle skrue tiden tilbage, ville jeg have gjort det samme igen - ironisk nok. Stoltheden og ejerskabet i, at lave sit eget bryllup for bunden kan ikke undervurderes, men det er ikke for tøsedrenge.

Ikke alt pynt kom op - tiden og udmattelsen indhentede os. Men det betød ikke så meget.

Jeg tror de fleste af os har haft det smukkeste bryllup - ikke så meget pga. af rammerne, men fordi MANDEN var den rigtige:-)

0

Annonce ♥

...

Jeg tror de fleste af os har haft det smukkeste bryllup - ikke så meget pga. af rammerne, men fordi MANDEN var den rigtige:-)

JA :loveshower:

0

Jeg er helt vild med denne tråd.

Jeg overvejer allerede nu om vi skal ændre bookingen af vores fotograf. Vi har kun til starten + location, men det lyder som om folk virkelig påskønner at have en med til festen.

Min svigerfar kan godt lide at tage billeder, men det er måske også åndssvagt at han render rundt og tager billeder.

0

Jeg er helt vild med denne tråd.

Jeg overvejer allerede nu om vi skal ændre bookingen af vores fotograf. Vi har kun til starten + location, men det lyder som om folk virkelig påskønner at have en med til festen.

Min svigerfar kan godt lide at tage billeder, men det er måske også åndssvagt at han render rundt og tager billeder.

Vi havde vielse, lokation og så tog han lige med hen til feststedet og tog billeder af folk osv. og så gik han da vi satte os til bords :) Vi er SÅ glade for at han kom til feststedet og tog billeder der også :)

0

Det bedste råd jeg fik kort tid før brylluppet i lørdags var fra en veninde der blev gift i april. HUSK det bliver som regel aldrig 100% som man havde forestillet sig, men at det nok skal blive den bedste dag alligevel og at de ting, der går galt er dem man kan grine lidt af bagefter. F.eks. Blev min brudebuket en helt anden type end det jeg havde bedt om, men da jeg så den sammen med kjolen, så var det faktisk helt okay. Vi fik bordplanen på plads kl. 21.30 aftenen før og alligevel kom der et afbud om morgenen, der gjorde at vi måtte flytte flere personer rundt. Det jeg ikke skulle have brugt så meget krudt på var nok kysseklokkerne, lyden var alt for svag, så bestikket tog over ;-). Det blev en heeeelt fantastisk dag alligevel.

0

Annonce ♥

Husk prøveopsætning!!!! Holder frisøren på at det behøves ikke, så insisterer på det!!!!

0

SET I BAKSPEJLET...

Ang. fotograf hvad kostede jeres? Hvor mange timer havde i dem? Og hvad hed de? - og kan i anbefale dem?

0