Pleazure

Det der lidt ekstra, som gør det personligt

10 posts in this topic

Jeg går med nogle overvejelser om, hvordan vi får gjort vores bryllupsfest "vores". Vi skal helt klar have de helt almindelig elementer med kirkevielse, bryllupskage og fest, men der må meget gerne være det der lille twist som gør det vores.

Fx. kunne jeg godt tænke mig at inddrage vores børn, sådan at de føler det også er deres fest og ikke kun en fest for os voksne.Indtil nu er tankerne ikke meget længere end ganske få ideer:

- vores ældste søn (9 år) skal forestille at have ringene klar, og så lade som om at de er væk. Måske begynder vi alle at lede febrisk efter dem, og finder dem i døbefonden eller måske i lillesøsters (4 år) dukkevogn?

- at vi følges med vores børn ud af kirken

- at vores børn får opgaver af den karakter som de synes er sjove, fx sørge for at der hele tiden er kolde drikkevarer i baljerne med isterninger udenfor

Har i andre inddraget jeres børn i dele af brylluppet? Det skal selvfølgelig ikke være sådan at det er deres fest eller en familiefest - det ER et bryllup, men de kan bestemt godt være med i nogle dele, tænker jeg :)

Desuden gør jeg mig overvejelser omkring min tale til H2B - denne vil jeg også gerne gøre lidt mere ud af end blot "du er den dejligste i verden og jeg elsker dig overalt på jorden". Den skal indeholde nogle overvejelser om livet og om, hvad der gør et menneske lykkeligt. Dette skal jeg nok selv få skrevet (omend det kommer til at tage noget tid), men jeg mangler lidt det festlige/sjove/anderledes element, så det ikke bare bliver en halv times bla bla bla...

Ideer modtages med kyshånd - hvad har i andre gjort for at gøre det "jeres?"

:)

0

Annonce ♥

Vores bryllup er blevet meget os både mht de store linier og de små detaljer.... Selve vielsen bliver helt klassisk da vi ikke bryder os om at lave show ud af et for os vigtigt ritual, men det er jo hvad man er til, husk bare at snak med præsten først hvis I vil gå udenfor det traditionelle.

Vi holder reception lige efter vielsen så kollegaer, bekendte og andet godt også kan være med til lidt festivitas...

Middagen holder vi på et hotel med betalt overnatning for alle gæster, dette var øverst på vores liste og det bliver så hyggeligt.

Jeg har lavet rigtig rigtig mange små detaljer og DIY, kæmpe arbejde men glæder mig så meget til at se vores gæsters reaktion på det hele

1

Selve vielsen bliver helt klassisk da vi ikke bryder os om at lave show ud af et for os vigtigt ritual, men det er jo hvad man er til, husk bare at snak med præsten først hvis I vil gå udenfor det traditionelle.

Det var lige det. jeg ville have sagt :) Alt, hvad du tænker, der skal foregå i kirken, skal koordineres og aftales med præsten :)

1

Selve vielsen bliver helt klassisk da vi ikke bryder os om at lave show ud af et for os vigtigt ritual, men det er jo hvad man er til, husk bare at snak med præsten først hvis I vil gå udenfor det traditionelle.

Det var lige det. jeg ville have sagt :) Alt, hvad du tænker, der skal foregå i kirken, skal koordineres og aftales med præsten :)

Jeps - I know :) Præsten er heldigvis ret frisk så jeg forestiller mig ikke det bliver et problem. Altså, hun finder sig nok ikke i at vi inviterer et cirkus med indenfor, men hvis det ikke afviger for meget, gætter jeg på hun er med på. Hun bliver spurgt i god tid, hvis vi tænker på noget utraditionelt. :)

0

Annonce ♥

Det kan sagtens være 'Jeres' bryllup selvom I udelukkende vælger det klassiske og traditionelle.

Vi fik dog os selv med i fht. både pynt/dekoration/mad og underholdning, og var kun delvist traditionelle. Vi tog det med, vi kan lide af traditioner, og lavede vores egne detaljer/ting, der hvor vi ikke brød os om traditionerne.

Vi inddragede også musik rigtig meget til vores bryllup, for at gøre det til 'os'.

Men det er vel meget forskelligt, hvordan man kan gøre det.

Det kommer helt an på, hvem man er :)

0

Vi gjorde vores personligt ved at smide alle "skal", "sådan er det til bryllup", "fordi det er tradition" og så videre væk. Vi har fuldstændig valgt ud fra hvad vi har lyst til for at holde den perfekte fest.

0

Et bryllup er jo hvad man selv gør det til. Jeg forstår godt at i gerne vil have børnene lidt mere med i brylluppet, men er de ikke det i forvejen?? Er de ikke brudepiger/brudesvende? Eller ringbærer?

Synes ideen med ringene er da meget skæg, men må tilstå at jeg ikke synes det er så passende igen... men det er jo bare min holdning :wink:

Jeg har valgt at min datter på 13 år (hun er hans bonusdatter) skal følge mig op af havegangen, hun skal stå ved min side og holde min buket når jeg siger ja til min dejlige kommende mand. Hun skal sidde ved vores bord og hygge sig :loveshower: (forhåbentlig). Og der skal tages billeder med hende. Det er den måde vi vælger at hun er med i det på. Plus hun er med til at hjælpe med at lave invitationer og andre DIY.

Jeres fest skal nok blive personlig. Man siger gerne at det er de små ting der gør det :wink:

0

- vores ældste søn (9 år) skal forestille at have ringene klar, og så lade som om at de er væk. Måske begynder vi alle at lede febrisk efter dem, og finder dem i døbefonden eller måske i lillesøsters (4 år) dukkevogn?

:)

Hahaha... Mega god humor hvis du spørger mig at få ham til at lade som om ringene er væk. Men kan ikke se, hvordan det gør dagen mere personlig? Jeg tror slet ikke du skal være nervøs for at festen bliver "jer". I har jo nok planlagt lokation, menu, oppyntning og den slags efter jeres egen smag. Allerede der er festen i mine øjne personlig. Af de efterhånden mange bryllupper jeg har været til har der ikke været to, der har lignet hinanden selvom de alle har indeholdt de samme overordnede elementer. De har alle været personlige og man har altid kunnet genfinde brudeparrets personligheder i valget af sted, pynt og mad. Derudover bliver festen yderligere personlig på baggrund af de taler/sange/underholdning der er lavet, da dette jo netop er lavet med udgangspunkt i JER. Så i mine øjne er det ikke nødvendigt at gøre noget ekstra for at gøre festen personlig. Tværtimod tror jeg godt man kan risikere, at det kommer til at virke karikeret og akavet, hvis man laver nogle ekstra stunts for at få personlighed frem. Den skal nok komme helt af sig selv :)

0

Annonce ♥

hihi, jeg synes altså det er skægt med jeres dreng og ringene der bliver væk... I min familie ville det være noget, som der efterfølgende ville blive talt og grint ad længe...

vores bryllup bliver meget personligt, fordi vi har to kulturer som vi skal have mixet. Da min kæreste er fra Fiji og vi har haft det meste af vores forhold på Fiji - og der ikke er nogen fra min familie, som har været på Fiji - så har vi valgt, at temaet bliver fijiansk. Selve kirke ritualet bliver dansk, og det samme gælder receptionen. Til selve festen vil der være pyntet op med tropiske blomster, masser af friske farver, bord-nummerne bliver til billeder og navne på steder/øer vi har besøgt sammen på Fiji...

Vi har altså valgt ikke kun at det repræsentere hans kultur - men også at det repræsentere vores forhold, ting vi har oplevet sammen!

Så måske I ellers kan finde en fælles hobby eller noget som I deler? Det behøver måske ikke være så "voldsomt" som vores, men det kan jo være små ting? Måske I kan lave pynten efter det? Eller I kan sørge for underholdning eller musik repræsentere jer som par?

Jeg er enig med de andre i at et bryllup altid er personligt, men for os handler det meget om at gøre det endnu mere personligt, især fordi det kun er min familie som kommer til brylluppet :) Og jeg vil ikke have min kæreste føler sig inviteret til mit danske bryllup, samtidig med at jeg ønsker min familie skal blive klogere på verdens mest fantastiske land :D

0

I stedet for en tale skriver jeg et Digt til min kommende. Som jeg efterfølgende har tænkt at printe ud i rigtig flot eksemplar og ramme ind til ham.

0