Marloutti

Åh, de der stivere altså! Skiftekjole eller ej?

22 posts in this topic

Jeg elsker min brudekjole! Men det bliver et helvede at sidde ned i den! :( Det gør mig lidt ked af det at tænke på, at den skal "stramme" sådan hele aftenen, når jeg sidder ned. Jeg kan jo hverken spise eller noget, for jeg kan jo ikke bøje overkroppen ind over tallerkenen!

Så jeg overvejer helt seriøst at finde en ekstra kjole, jeg kan skifte til efter brudevalsen. Jeg har ikke specielt lyst til det, men jeg ved også bare med mig selv, at jeg ikke kan kapere at føle mig ubehageligt tilpas i så mange timer.

Hvad gør I andre? :)

0

Annonce ♥

Jeg har bevidst fravalgt en kjole med stivere, netop fordi jeg syntes de var SÅ ubehagelige at have på, og jeg følte jeg nærmest skulle vælte bagud, når jeg skulle sætte mig ned, og følte jeg havde en kost i måsen :tunge:

Men var jeg dig, ja så ville jeg købe en skiftekjole, når de allerede nu ved du ikke kan holde den ud hele dagen/aftenen.

0

Jeg har købt en skiftekjole. Jeg ved ikke, om jeg kommer til at bruge den (regner faktisk ikke med det), men ville synes det var for ærgerligt ikke at have, hvis jeg skulle få brug for den. Hvis man fx for meget ondt i maven el. lign., så kan man jo risikere at skulle forlade festen, hvis man ikke har noget, man kan skifte til.

0

Jeg har også købt skiftekjole så jeg har muligheden hvis jeg får hedetur, oppustet mave eller bare synes brudekjolen er øv.... For mig er det lige så meget en psykisk ting at der er en back-up plan så jeg kan slappe mere af

0

Annonce ♥

Tag det fra en der var nødt til at smide kjolen under forretten ;) - tag en skiftekjole med!

0

Jeg har bevidst fravalgt en kjole med stivere, netop fordi jeg syntes de var SÅ ubehagelige at have på, og jeg følte jeg nærmest skulle vælte bagud, når jeg skulle sætte mig ned, og følte jeg havde en kost i måsen :tunge:

Men var jeg dig, ja så ville jeg købe en skiftekjole, når de allerede nu ved du ikke kan holde den ud hele dagen/aftenen.

Det var vist et godt valg, du tog. Jeg har overhovedet ikke skænket det en eneste tanke, at der var stivere i. Det var først, da jeg hentede den færdige kjole fra skrædderen, at jeg kom til at tænke på, at jeg måske lige skulle prøve at sætte mig ned!

Så jeg har nu bestemt at finde en ekstra kjole. Bare det at jeg ved, at jeg kan skifte, gør mig allerede mere rolig.

0

Jeg har købt en skiftekjole. Jeg ved ikke, om jeg kommer til at bruge den (regner faktisk ikke med det), men ville synes det var for ærgerligt ikke at have, hvis jeg skulle få brug for den. Hvis man fx for meget ondt i maven el. lign., så kan man jo risikere at skulle forlade festen, hvis man ikke har noget, man kan skifte til.

Ja, jeg har også besluttet at finde en. Bare for en sikkerheds skyld.

0

Jeg har også købt skiftekjole så jeg har muligheden hvis jeg får hedetur, oppustet mave eller bare synes brudekjolen er øv.... For mig er det lige så meget en psykisk ting at der er en back-up plan så jeg kan slappe mere af

Ja, det hjælper nemlig helt vildt, at man ved, der er et alternativ! Så jeg vil også have en ekstra kjole.

0

Annonce ♥

Tag det fra en der var nødt til at smide kjolen under forretten ;) - tag en skiftekjole med!

Åh ha da! Ja, jeg tager det til mig og vil helt sikkert finde en ekstra kjole.

0

Jeg havde stivere i min kjole, og ingen skiftekjole - og havde heller ikke brug for det :) Jeg beholdte min kjole på fra start til slut :D

Det var varmt, helt sikkert, men havde ingen problemer med at sidde i den eller noget :)

1

Jeg havde købt en skiftekjole, men fik den ikke brugt! Det var dog helt sikkert rigtig trygt at vide muligheden var der. Min mave opførte sig dog heldigvis eksemplarisk (tror bl.a det hjalp en del at jeg undgik alting med brus/bobler i hele dagen og at vores mad blev serveret som tapas/11 små retter, så jeg ikke foråd mig i store portioner :wink: ). Og efter at middagen var veloverstået, havde jeg slet slet ikke lyst til at komme ud af min kjole :) <3

1

Undskyld, men hvad er stivere? Er det metal-"pinde" ligesom i et corsage? Eller er det underdelen, som gør det puffer ud kjolen? Den med ringene? Jeg er lidt bange for at misse noget o.O

0

Annonce ♥

Undskyld, men hvad er stivere? Er det metal-"pinde" ligesom i et corsage? Eller er det underdelen, som gør det puffer ud kjolen? Den med ringene? Jeg er lidt bange for at misse noget o.O

Stivere er metal eller plastik som sidder som i et korset.

0

Det var vist et godt valg, du tog. Jeg har overhovedet ikke skænket det en eneste tanke, at der var stivere i. Det var først, da jeg hentede den færdige kjole fra skrædderen, at jeg kom til at tænke på, at jeg måske lige skulle prøve at sætte mig ned!

Så jeg har nu bestemt at finde en ekstra kjole. Bare det at jeg ved, at jeg kan skifte, gør mig allerede mere rolig.

Jeg er også MEGET glad for mit valg. Jeg havde først købt en kjole med stivere, men blev simpelthen SÅ ulykkelig efterfølgende. JA de giver en pænere facon, og jeg så slankere ud, men altså folk ved jo for pokker godt , at jeg ikke er en slank ål . Så jeg valgte komforten fremfor en "pænere" krop.

Nogle kan sagtens have kjole med stivere uden at det genere dem det mindste, mens andre som mig syntes de er drønhamrende ubehagelige.

0

Men hvor meget gør de i forhold til bundet ryg? Jeg har prøvet corsages med stivere og det er fint nok (hvis ikke en smule ubehageligt), men bundet ryg giver netop form, så hvorfor er stivere valgt frem for bundet ryg? Hvad er pro/con?

0

Men hvor meget gør de i forhold til bundet ryg? Jeg har prøvet corsages med stivere og det er fint nok (hvis ikke en smule ubehageligt), men bundet ryg giver netop form, så hvorfor er stivere valgt frem for bundet ryg? Hvad er pro/con?

Mange kjoler er der begge dele i :wink: Man har i mine øjne MEGET mere bevægelsesfrihed uden stiverne. Min kjole er med snøre i ryggen, men gør nu ikke noget specielt for min krop, hvor det gjorde de kjoler med stivere altså, men de var til gengæld så også hamrende ubehagelige at have på, og jeg følte ikke jeg kunne bevæge mig.

Som sagt, det er ikke alle der er generet af stivere, men for mig var det yderst ubehageligt, og jeg vil altså have en kjole jeg har det behageligt i, det var meget vigtigt, og derfor fik jeg byttet min kjole .

0

Annonce ♥

Min havde både stivere og snøre i ryggen. Jeg kunne ikke sidde skrutrygget men den støttede min ryg og holdning hele dagen. Det var først til sidst, det blev ubehageligt.

0

Jeg har både stivere og bundet ryg. Ikke noget bevidst valg! Det var den kjole, der klædte mig bedst!

0

Min havde både stivere og snøre i ryggen. Jeg kunne ikke sidde skrutrygget men den støttede min ryg og holdning hele dagen. Det var først til sidst, det blev ubehageligt.

Ja, man får jo en super flot holdning.

0

Så kom vi over brylluppet og jeg endte med at have min brudekjole med stivere og lynlås på hele dagen fra ca 12 til kl 4, havde hverken ondt eller var generet af den.... Trak i øvrigt ikke op i den en eneste gang til trods for at den var stropløs.....den sad der bare

1

Annonce ♥

Så kom vi over brylluppet og jeg endte med at have min brudekjole med stivere og lynlås på hele dagen fra ca 12 til kl 4, havde hverken ondt eller var generet af den.... Trak i øvrigt ikke op i den en eneste gang til trods for at den var stropløs.....den sad der bare

Det lyder rigtig godt. Tillykke med brylluppet... :)

0

Det lyder rigtig godt. Tillykke med brylluppet... :)

Tak :-)

0