lpd

Bryllup på budget

43 posts in this topic

Men Brydeland og budget-bryllup hænger ikke rigtig sammen. :lol: Jo hvis man nu sagde til folk at de skulle betale 3-400 kr. for at overnatte men spørgsmålet er om man har lyst til det når der ikke er en pris på overnatningen.

Vi betaler ikke for folks overnatning. Men hvis det kun er en pakkeløsning, så må vi jo spørge ind til hvem der vil overnatte, og så må vi få det arrangeret. Jeg er sikker på, at folk har forståelse for vi ikke kan betale overnatning til alle :-)

0

Annonce ♥

http://www.ferie-fest.dk/brydeland/husinformationer.html Jeg mener ikke at det er helt billigt og også at have hørt herinde at der skulle være ret mange regler bl.a. begrænsning på høj musik efter et vist tidspunkt men har selv kun spilelt på Allegården uden problemer af nogen art.

0

http://www.ferie-fest.dk/brydeland/husinformationer.html Jeg mener ikke at det er helt billigt og også at have hørt herinde at der skulle være ret mange regler bl.a. begrænsning på høj musik efter et vist tidspunkt men har selv kun spilelt på Allegården uden problemer af nogen art.

Tak, jeg har kontaktet dem for en pris :-)

0

Jeg kiggede også i sin tid på Brydeland, men det er altså ret dyrt! Jeg mener at det kostede omkring 33 000, inkl. forbrug, da man skulle booke det i en uge, i hvert fald hvis man gør det over dansommer.

http://www.dansommer.dk/p/E2009

Men prøv generelt at søge på store sommerhuse, så kommer der alligevel en del op.

0

Annonce ♥

Dropper blomster i kirken, da vi er der i ca 45 min og det koster ca 2000!!! Så man kan spare mange steder, hvis man vil.

Har I evt. spurgt, om kirken pynter op til om søndagen? For så kan det jo være, at kirketjeneren/graveren pynter allerede fredag/lørdag :)

0

Dropper blomster i kirken, da vi er der i ca 45 min og det koster ca 2000!!! Så man kan spare mange steder, hvis man vil.

Har I evt. spurgt, om kirken pynter op til om søndagen? For så kan det jo være, at kirketjeneren/graveren pynter allerede fredag/lørdag :)

Vi sparer også pynten i kirken. Der står specifikt i vores brev fra kirken at ønsker man at den bliver pyntet er det for egen regning.

Men der kan jo sagtens være forskel på kirker :-)

0

Vi sparer også pynten i kirken. Der står specifikt i vores brev fra kirken at ønsker man at den bliver pyntet er det for egen regning.

Men der kan jo sagtens være forskel på kirker :-)

Der er nemlig forskel på kirkerne, deraf mit spørgsmål :) Og med vielse den 4. oktober, så ville der chance for, at kirken holdt høstgudstjeneste den 5. oktober og så er de fleste kirker pyntet :) Men mange kirker lægger gerne udgiften til "lørdagspynt" ud til parrene, fordi de så oftest kan bestemme, hvad og hvordan der skal pyntes (til en vis grad)

0

Annonce ♥

Vi har haft brudepar på både Brydeland og Allegaarden, og jeg mener ikke at nogle af dem havde det en hel uge. Det ene par havde kun Brydeland en weekend.

Diskobil: Nej, Brydeland er ikke budget ;), men når de også kigger på Christiansminde osv - som koster 1000 kr. kuverten mener jeg, så kan jeg lige så godt nævne det :)

0

Jo men Christiansminde eller andre feststeder til 1.000 kr. kuverterne er måske ikke så relevante at overveje for folk med et samlet budget på 40-50.000 DKK eller mindre, og skal de operere med 33.000 DKK til leje af "lokaler" så er der heller ikke meget tilbage. Men der kan som sagt skære en pæn del af ved at bede gæsterne om at betale for overnatning. Når det så er sagt er det jo svært at sige at noget ikke er relevant når det handler om at lave en brainstorm hvor de forskellige lokale muligheder belyses.

Jeg ved at nogle af dem vi har spillet for derovre har lavet en aftale med stedet om at de kun lejede det for en kortere periode men de nærmere vilkår og omstændigheder kender jeg ikke. Der kunne jo også ligge en mulighed for videreudlejning til andre med deraf følgende reduktion af udgiften men om man må det skal jeg ikke kunne sige.

0

Et godt budget bryllup er jo at holde sit bryllup på dage hvor ikke så mange andre gør det. Lokalet er billigere om vinteren eller en hverdag. Musik, mad, fotograf osv...hvorfor? Du kan ikke spillede to steder på en gang, lokalet kan ikke bruges af to par på en gang og som leverandør så er der jo tidspunkter på året hvor du bare vil holde gang i forretningen.

0

Et godt budget bryllup er jo at holde sit bryllup på dage hvor ikke så mange andre gør det. Lokalet er billigere om vinteren eller en hverdag. Musik, mad, fotograf osv...hvorfor? Du kan ikke spillede to steder på en gang, lokalet kan ikke bruges af to par på en gang og som leverandør så er der jo tidspunkter på året hvor du bare vil holde gang i forretningen.

Det kommer jo an på hvilke løsninger man vælger, om det er noget der er billigere om vinteren / koster mere om sommeren. Ingen af vores løsninger ændre priser pga. årstid eller dag på ugen :)

0

Annonce ♥

Jeg er enig med Rikke. Vi holder bryllup den 6 December men fordi vi alligevel gør det meste selv (og catering firmaet der laver hovedretten jo ellers bare ville servicere endnu en julefrokost) så har vi ikke rigtig sparet. Kunne måske godt have presset vores fotograf ned i pris hvis vi havde villet men jeg synes i forvejen at det er en rigtig god pris og var desuden heller aldrig rigtig interesseret i andre efter at vi så hans billeder...

Men for de dyrere samlede selskabsløsninger er jeg sikker på at man nok godt kan spare nogle penge på at holde et vinterbryllup - så det må jo også lidt handle om hvad man ønsker til at starte med.

0

Sådan spiller klaveret altså heller ikke her . :) På de store dage hvor der er mange jobs inde, har vi bedre mulighed for at fordele jobs imellem os hvorved der bl.a. skal køres mindre (men der er mange andre hensyn der spiller ind). Derudover opererer vi ikke med særlige rabatpriser hvis man booker i en bestemt periode eller inden et bestemt tidspunkt, men vi har mange gode stamkunder og dem behandler vi typisk "pænt" som vi gør det med alle andre uanset hvornår de holder det. Giver vi nogle former for rabat er det typisk et mindre nedslag på kørslen.

Der hvor der måske kan være noget om snakken for vores vedkommende er, hvis der kun ønskes musik efter middagen. Noget der som udgangspunkt ikke påvirker vores pris som fast, men der vil man naturligvis være mere tilbøjelig til at gå på kompromis på en stille dag i form af et lille nedslag.

0

Nej, det har vi godt nok ikke. Min kæreste er selv graver/kirketjener, så han ved, hvordan sådan noget foregår. Og hvis der skal være noget i kirken fredag/lørdag laver de først søndagspyntningen om søndagen. Men det gør os bestemt ingenting. Vi synes, blomster i kirken er unødvendigt. :)

0

Ok, i min Hr. Faders kirker blev der pyntet fredag/lørdag alt efter, hvornår graveren havde tid :)

0

Annonce ♥

Hvis du kun har en vare at sælge som et lokale, din tid, din bil osv. Så kan prisen være varierende alt efter efterspørgsel.

0

Det er korrekt :lol:

0