Guest

Invitations-rant

9 indlæg i dette emne

En lille rant

Jeg vil super gerne have min niece med, for hun er herlig og vi er egentlig ret tætte. Hun er 7 år. Med det skal min anden niece også med, så, fordi alt andet ville lave splid i familien (hun er lidt irriterende, super uopdragen og ikke så sød - også 7 år) og med til hende kommer hendes to papsøskende 12+15, som altid har været der, stort set.

Nå, men det er så de eneste børn der skal med.

Min søster er sammen med en fyr (sammen ca. 7 måneder), som har en søn. indtil videre har hun ønsket vi inviterer sønnen med (7 år), og så ville hun prøve at sørge for at han egentlig ikke kom med (han skal alligevel være hos mor i den weekend). Igår besluttede mig og h2b så, at vi ikke ville sætte ham på invitationen. Det er ikke for at være ond eller noget, men vi har bare INTET med ham at gøre. Han er min søsters kærestes søn.

Min søster blev vildt skuffet og følte, at jeg så ned på hendes forhold. Vi endte med at sige, at de børn der kommer med er "kernen", altså de børn det ikke kan undgås med.

Men det irriterer mig at skulle bruge sådan en undskyldning. Deres forhold er relativt nyt (ca. 7 måneder), og JA, der er ikke en grænse for anciennitet, selvfølgelig, men det er bare irriterende at jeg skal stilles til ansvar for at ikke ville invitere hendes kærestes søn med...

Hun ser sin kæreste og hans søn som en lille familie, så jeg kan godt se det fra hendes perspektiv, men samtidig så bor de kun sammen, fordi han var tvunget til at flytte og manglede et sted. At de så bliver boende er fedt, men de ville nok ikke bo sammen nu, havde det ikke været fordi han skulle skilles og hans hus sælges.

Det er svært at forklare, for i hendes verden er de en familie, men i min verden ... så har han bare ikke været der i lang tid nok til at jeg føler samme "nødvendighed" til at invitere ham, som jeg gør med de andre. For at undgå at såre nogen, må vi så lyve og sige at vi ikke kan undgå at have de andre børn med, bl.a andet hendes egen datter (den søde niece)

Anyways, fortæl mig at jeg tager fejl. Kom med nogle argumenter for og imod mig - hvis I har lyst. Vil virkelig gerne se det fra andet perspektiv, for lige nu er det så følsomt, at jeg kun kan gentage "det kun de børn vi absolut ikke kan undgå der kommer med", for at tilfredsstille min søster (så hun har en undskyldning overfor ham).

Det hele virker så mudret

Redigeret af ise87
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo jeres bryllup og jeres valg :-) men kan godt se det fra din søsters vinkel for har selv været i hendes sted! Ham jeg skal giftes med har to børn fra tidligere og det har jeg så også. Vi flyttede sammen efter nogle få måneder i mit tidligere hjem og rykkede kort efter til et nyt fælles hjem. Da min søster skulle holde barnedåb, havde vi været sammen i lidt over 4 måneder og hun inviterede uden videre hans børn. Jeg ville være blevet såret og følt det som meget mærkeligt at de ikke blev inviteret med.

Men igen; det et jeres bryllup og fest! Så I skal gøre som I føler er rigtigt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan faktisk godt se det fra din søsters vinkel, de prøver at være en samlet familie og implicit siger i at hendes nye familie ikke er lige så god som den gamle..... Jeg ville også invitere alle eller ingen, men det er jo bare min mening og sådan vi altid har gjort i vores familie

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå din søster - at hun bliver skuffet er en ærlig sag. Det handler jo netop om at hun føler sig (eller gerne vil føle sig), som en lille familie og derfor gerne vil behandles derefter. Det er fint nok at du ikke ser dem sådan - men tror du ikke at hun ved bedst? Synes rigtig meget at du burde stole på din søsters dømmekraft i sådan en situation :)

Om så vi havde haft en decideret problem med det barn, ville vi ikke føle at vi kunne tillade os at gøre sådan :) Vist er det jeres fest, men derfor må I gerne tage hensyn til jeres gæsters følelser. Tror opigtigt også at I får den bedste fest på den måde :)

Redigeret af Rose90
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ellers normalt det er ok at invitere nogen børn og ikke andre - det gjorde vi selv. Vi delte dem også op som I gør, altså vi havde børn med som betød noget for os og andre blev ikke inviteret fordi vi ikke har samme forhold til dem.

Men altså lige i det tilfælde du beskriver der, der synes jeg ikke det går ikke at invitere drengen. Han er jo på en måde stedsøster til det barn I har inviteret med, og de bor sammen. I inviterer jo også et andet barn fordi I synes at det bliver I nødt til, ikke fordi I egt. har lyst til at have det med. Hvadenten du synes at din søster og kæresten ikke har været sammen længe nok, så er de kærester og bor sammen og opfatter på en eller anden måde sig selv som familie - så kan man ikke invitere det ene barn i en familie og ikke det andet. Synes jeg altså.

Men som andre skriver, når det kommer til stykket kan I jo gøre som I vil - det er jo jer der inviterer til fest.

Redigeret af JosephineL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har kun vores egen søn med. Alle andre børn, inkl. min søsters skal ikke med. Det er et valg vi har taget, dels ud fra hvilken slags fest, vi gerne ville have og dels ud fra budgettet. Vi elsker begge børn og fester med børn. Men vi kom frem til at denne dag skulle være en voksen dag. For alle! Og dem vi har snakket med, glæder sig simpelthen til at komme af sted uden børn og kunne slappe af og hygge sig, uden forpligtelser en hel aften.

Det må jo ikke misforstås, vi elsker alle vores børn! Og de er altid med til alt, der bliver holdt i familien eller vennekredsen. Men lige her er de altså valgt fra. Hvis alle skule have børn med, ville det være 17 børn og det har vi altså ikke råd til.

Vi har været til et bryllup hos nogle venner, hvor nogle havde "fået lov" til at have deres børn med og andre ikke! Dét var altså vildt underligt. Vores søn var bla ikke inviteret, og det føltes da lidt mærkeligt, som om han ikke er god nok. Vi hyggede os da alligevel, men jeg synes måske nok, det må være enten eller.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Orv, det er lidt en lorte situation i står i, og jeg kan faktisk relatere ret meget.

Men med det sagt, så forstår jeg faktisk godt din søster. Hun har fået denne nye kæreste som har en søn. Som jeg forstår det på det du skriver, så skal i have nevøer og niecer med fordi det ikke kan undgås medmindre man laver forskel og det har i ikke ønsket at gøre. MEN det er jo faktisk hvad i gør. Det er godt nok en nevø på gule plader, og ja, de har måske "kun" været sammen i 7 måneder, men hun satser jo nok på mere og ser dem som en lille familie. Uanset grunden til at de er flyttet sammen eller ej, så bor de sammen, er sammen og opfører sig som en familie. I vælger at invitere hendes datter, men ikke hendes nye bonussøn. Det synes jeg faktisk godt at jeg kan forstå hun er skide skuffet over. Jeg ville også blive mega ked af det. UANSET hvor længe de har været sammen, så satser hun på dette forhold og alt hvad det indeholder. Og da i vælger at din anden nieces bonussøskende skal med (også selvom de altid har været der), så mener jeg ikke i kan tillade jer IKKE at invitere hendes bonussøn, fordi han er "ny".

Men det er bare min mening. (Og det lyder hårdt når jeg læser det igennem, men er på ingen måde sådan ment. Det er bare min holdning til lige netop denne situation)

Som de andre siger, så er det jo jeres bryllup og i skal da gøre hvad i vil

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har det sådan med børn til bryllup, hvilket er forrståeligt - så lad være med at invitere nogle børn overhovedet, og tag i stedet en hyggedag i en forlystelsespark eller lignende med din tætte niece. Umiddelbart tænker jeg at børn ikke sætter nær så stor pris på at deltage i et bryllup (din specielle niece), som de følelser du risikere at sårer hos voksne, ved at fravælge mens andre børn er velkomne (din søster med den nye kæreste) :) Så jeg vil sige alle eller ingen børn

Redigeret af Angel84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer