Harekoven

Musik til udendørs vielse

10 posts in this topic

Hejsa

Vi holder sommerbryllup, med udendørs vielse - præst und alles er på plads og vi ved hvad der skal synges osv.

Men musik/sangere til salmerne - er der nogen der har gode idéer til at hvordan vi afvikler det bedst muligt?. Jeg ser ikke lige en ghettoblaster som løsning.......

0

Annonce ♥

Har du spurgt præsten, om organist og sanger(e) følger med? Jeg ved, at visse kirker har organist og sanger(e) pligt til at følge med til de udendøres vielser, men det er stadig parret, der skal sørge for et keyboard og sikkerheden ved det.

0

Jeg har selv før lagt musik og lyd til vielser men det har skal det retfærdigvis siges ikke været salmer. Det kunne man nok godt også men jeg tror det ville virke forkert. Det skal næsten være en organist, en klassisk musiker eller til nød en pianist. Ellers kommer det til at virke helt malplaceret vil jeg mene.

0

Det med om kirken sender nogen - det har jeg slet ikke tænkt på! Må spørger dem ad.

Frygter lidt en model der ender i 2 følsomme guitarister á la "4 bryllupper og en begravelse" :o)

0

Annonce ♥

Min mor blev gift for en lille måned siden i haven af en præst. Der kom en korsanger og en organist med, og klaveret blev hentet i kirken. Så tjek lige med præsten om de måske kommer med :)

0

Har lige et spørgsmål ang det at blive viet i haven...

hvis man får præsten ud, er det så ikke på samme måde som at blive viet i kirken? Altså ordene, mener jeg :wink:

0

Min kollega blev gift i sommers, også udendørs de havde en harpe-spiller??

0

Har lige et spørgsmål ang det at blive viet i haven...

hvis man får præsten ud, er det så ikke på samme måde som at blive viet i kirken? Altså ordene, mener jeg :wink:

Jo, ordene er de samme. Det er jo kirkens ritual blot i andre omgivelser :)

0

Annonce ♥

Harpe er faktisk en rigtig god ide (hvis ikke kirken kommer med den del). Der kræves mig bekendt ingen forstærkning (lydanlæg) og det er simpelt og enkelt.

0

Næppe mere besværligt end en 2000 pult :lol: Men den står gudskelov altid fast på en flightcase på hjul og kan listes over i gummiremmene på stativet når den skal bruges. :lol:

0