gatinha

Musik fra Spotify

12 posts in this topic

Hejsa igen.

Nogen som kender nogen gode playlister som man kan finde på spotify som kan bruges under middagen og til dans efter middagen?

0

Annonce ♥

Jeg satte mig ned og lavede en playliste på YouMusic (jeg har Yousee mobil). Det var faktisk overraskende nemt og hurtigt at lave den! Jeg havde faktisk til sidst raget så meget musik sammen, at der var mere end rigeligt!

Så I stedet for at lede efter en liste, synes jeg bare, du skal prøve at stykke én sammen selv, så du får alt det musik, du og din H2B selv godt kan lide. På aftenen synes jeg i hvert fald det var vildt hyggeligt at høre det musik, jeg selv havde valgt, synes jeg - det fik på en måde en anden betydning end "bare" en eller anden liste :-)

0

vi lavede også vores egne lister - en til middagen, en til dans efterfølgende. Så fik det det præcis som vi ville have det :)

0

Regnbuen og Soon2bemrsH:

Hvordan synes I det fungerede med playliste-musik? Vi går selv og leger med idéen om det, da det er en post, der kan spares meget på :)

0

Annonce ♥

Hvis det var mig ville jeg nok vælge at lave 2-3 forskellige playlister så man ikke er tvunget til at følge listerne slavisk. Evt. kunne man opdele dem lidt genremæssigt men ikke mere end at de hver især er alsidige og kommer vidt omkring.

0

Hvis du går ind i Browse har de rigtig mange forskellige playlister. Scroll ned i bunden på browse, der er en masse kategorier, f.eks. en kategori der hedder dinner, hvor der er en del forskellige playlister, hvis du klikker videre. Der er også mood, romance og chill som måske også kunne bruges under middagen. :) Der er rigtig mange prælavede lister som er gode! Jeg bruger det meget, fordi der er sange på jeg ikke kender og har fået en del nye favoritter ad den vej. :)

0

Hvis du går ind i Browse har de rigtig mange forskellige playlister. Scroll ned i bunden på browse, der er en masse kategorier, f.eks. en kategori der hedder dinner, hvor der er en del forskellige playlister, hvis du klikker videre. Der er også mood, romance og chill som måske også kunne bruges under middagen. :) Der er rigtig mange prælavede lister som er gode! Jeg bruger det meget, fordi der er sange på jeg ikke kender og har fået en del nye favoritter ad den vej. :)

Super mange tak. Jeg er ikke en habil bruger af Spotify. Men skal nok finde det. Jeg må igang med at lave en liste.

0

Annonce ♥

Fedt. :lol: Jeg har aldrig selv brugt Spotify men systemet med de mange playlister kender jeg jo fra mig selv. Tror jeg har 300 forskellige selvlavede playlister med ca. 10.000 numre i alt og når vi taler dinnermusik er der en 20 stk. delt op på instrumental, klassisk, jazz, swing, pop, lounge, dansk, mainstream etc. nå ja selvfølgelig også bryllup, hvortil kommer festsange, lydeffekter og andre specielle ting jeg bruger til dinner. For mig er det så ikke afspilningslister men inspirationslister og for min del er det også vigtigt at der er mange numre og at de løbende udskiftes. Derudover ligger tidligere jobs jeg har spillet også som playlister.

For min del vil kalde det gruppering af udvalgte numre og det vil naturligt blive for tungt med en decideret opdeling i flere stilarter til jeres formål da det jo kræver styring men derfor kan I godt få nogle råd med på vejen alligevel baseret på mine egne erfaringer.

I kan med fordel have 2-3 playlister til dinner ud fra en betragtning om at det musik der gør sig godt under forretten, hvor folk lige skal på plads og se hinanden an, ikke er det samme som hovedretten og desserten hvor der godt må være lidt mere rytme i. I min terminologi er det no go at køre i samme stilart, herunder at køre samme CD o.l. under hele middagen. Desværre er der nogle DJ's der gør det og det er ikke underligt de samme som siger de syntes det er kedeligt at spille dinnermusik og gerne var det foruden. :lol: Jeg plejer at sige det på den måde at musikken skal følge stemningen i selskabet og stemningen skulle gerne løftes i løbet af middagen så der må godt være en rød tråd i musikken.

Lidt det samme kan man sige om musikken efter brudevalsen men der er det dog mere individuelt med timing og hvad der gør sig godt. Udover at brudeparret kan have 1-2 numre som er "deres" og som de godt vil have efter brudevalsen er det en god ide at tage afsæt i de lidt ældre fra start og bygge op derfra. Erfaringen viser at dem der danser meget lige i starten er de lidt ældre i selskabet + pigerne. Gom og følge skal derimod ofte lige have lidt indenbords inden det går løs. Så kan man bygge op derfra. Når det så er sagt er de fleste ældre med på rigtig meget og man skal passe på med ikke at gøre dem ældre end de er .:) Det er også vigtigt at man får puttet nogle sjælere/low tempo numre ind i mellem. Bryllup er meget andet end musik og dans og derfor er det også vigtigt at der er noget "afslapningsmusik" såvel for dem som danser som for dem der ikke danser, og at alt ikke kører derudaf i det vi i faget kalder 125-130 bpm (som eksempelvis Rasmus Seebach Øde Ø gør det).

Vigtigst af alt er at det er alsidigt: En god blanding af dansk og udenlandsk musik, 80'er, 90'er, nyere musik og en smule 70'er/80'er musik (afhængig af parret) indenfor det der hedder pop, disco, salsa, rock og måske en smule house-orienteret musik. Så vil jeg mene at I er godt kørende. :lol:

.

1

Fedt. :lol: Jeg har aldrig selv brugt Spotify men systemet med de mange playlister kender jeg jo fra mig selv. Tror jeg har 300 forskellige selvlavede playlister med ca. 10.000 numre i alt og når vi taler dinnermusik er der en 20 stk. delt op på instrumental, klassisk, jazz, swing, pop, lounge, dansk, mainstream etc. nå ja selvfølgelig også bryllup, hvortil kommer festsange, lydeffekter og andre specielle ting jeg bruger til dinner. For mig er det så ikke afspilningslister men inspirationslister og for min del er det også vigtigt at der er mange numre og at de løbende udskiftes. Derudover ligger tidligere jobs jeg har spillet også som playlister.

For min del vil kalde det gruppering af udvalgte numre og det vil naturligt blive for tungt med en decideret opdeling i flere stilarter til jeres formål da det jo kræver styring men derfor kan I godt få nogle råd med på vejen alligevel baseret på mine egne erfaringer.

I kan med fordel have 2-3 playlister til dinner ud fra en betragtning om at det musik der gør sig godt under forretten, hvor folk lige skal på plads og se hinanden an, ikke er det samme som hovedretten og desserten hvor der godt må være lidt mere rytme i. I min terminologi er det no go at køre i samme stilart, herunder at køre samme CD o.l. under hele middagen. Desværre er der nogle DJ's der gør det og det er ikke underligt de samme som siger de syntes det er kedeligt at spille dinnermusik og gerne var det foruden. :lol: Jeg plejer at sige det på den måde at musikken skal følge stemningen i selskabet og stemningen skulle gerne løftes i løbet af middagen så der må godt være en rød tråd i musikken.

Lidt det samme kan man sige om musikken efter brudevalsen men der er det dog mere individuelt med timing og hvad der gør sig godt. Udover at brudeparret kan have 1-2 numre som er "deres" og som de godt vil have efter brudevalsen er det en god ide at tage afsæt i de lidt ældre fra start og bygge op derfra. Erfaringen viser at dem der danser meget lige i starten er de lidt ældre i selskabet + pigerne. Gom og følge skal derimod ofte lige have lidt indenbords inden det går løs. Så kan man bygge op derfra. Når det så er sagt er de fleste ældre med på rigtig meget og man skal passe på med ikke at gøre dem ældre end de er . :) Det er også vigtigt at man får puttet nogle sjælere/low tempo numre ind i mellem. Bryllup er meget andet end musik og dans og derfor er det også vigtigt at der er noget "afslapningsmusik" såvel for dem som danser som for dem der ikke danser, og at alt ikke kører derudaf i det vi i faget kalder 125-130 bpm (som eksempelvis Rasmus Seebach Øde Ø gør det).

Vigtigst af alt er at det er alsidigt: En god blanding af dansk og udenlandsk musik, 80'er, 90'er, nyere musik og en smule 70'er/80'er musik (afhængig af parret) indenfor det der hedder pop, disco, salsa, rock og måske en smule house-orienteret musik. Så vil jeg mene at I er godt kørende. :lol:

.

Tusinde tak for den lange forklaring og anbefaling. Nu har jeg helt sikkert noget at gå videre med.

0

Super og godt at du kan bruge det (noget af det formentlig) :lol:

0

Super mange tak. Jeg er ikke en habil bruger af Spotify. Men skal nok finde det. Jeg må igang med at lave en liste.

Du kan også følge de forskellige lister, så ligger de nemt tilgængeligt i din liste med playlister.

0

Annonce ♥