-Blomst-

Ny dato = ny planlægning <3 BERETNING FÆRDIG!

40 indlæg i dette emne

Nå Zillaer, skulle man aldrig komme igang med den dersens beretning?

Har slet ikke lyst til at skrive den, for så er det jo endeligt forbi...

Nå men altså vi starter i ugen op til den store dag - for den var om noget kaotisk!

Ugen op til...

Weekenden før - tirsdag:

Med kun en ude til vores store dag, stod jeg pludselig uden nogen til at lave mine negle. Oprindeligt var det en bekendt der skulle lave dem, men hun skrev til mig ca 14 dage før den store dag, at hendes produkter pludselig var i restordre alle steder, så hun kunne ikke lave negle på os alligevel.

Nå, men jagten gik på at finde en ny, og mandag fandt jeg ud af at endnu en af mine bekendte sørme har en negleklinik i Horsens. Jeg skyndte mig at skrive til hende, og hun ville gerne lave vores negle (Det var både mig og min mor der skulle have lavet negle).

Dog gik der kun 1½ time før hun skrev at hun blev nødt til at hoppe fra igen, fordi hendes far var blevet indlagt, og torsdag var den eneste dag hun kunne komme over og besøge ham!

Der begyndte jeg at være en anelse stresset, og jeg gik igang med at finde en ny - IGEN! Jeg kontaktede en masse i Århus og omegn, og enten var de for dyre eller kunne ikke før lørdag, og det var alligevel sent nok.

Tirsdag var jeg kommet dertil hvor negle måtte være negle, og jeg måtte blive gift med mine egne negle - jeg orkede ikke mere.

Og så kom min mor mig til undsætning! Hun ringede og sagde hun havde fundet en neglesalon i Århus der havde tid :cheerleader3:

Jeg ånder lettet op, og lægger røret på, og så tikker der en mail ind. Jeg åbner den, og det er fra kordegnen - de venter stadig på at modtage vores ægteskabserklæring :blink: Vi forsøgte at ringe dem op med det samme, for det er måneder siden vi afleverede den, men de havde sendt mailen og så lukket kontoret lige efter.

Onsdag:

Det første jeg gjorde onsdag var at sende en mail til kordegnen, og fortalte vi havde afleveret den flere måneder forinden, og kort tid efter fik jeg svar, selvom kontoret egentlig var lukket. De manglede nemlig også informationerne omkring vores vidner, for den mail var de sørme kommet til at slette... Jamen altså, jeg sendte informationerne omkring vidnerne igen, og spurgte ind til hvad vi gjorde med ægteskabserklæringen. Kordegnen var heldigvis hurtig til at svare, at hun havde fundet den - hun havde lagt den i en forkert bunke, og vi kunne ånde lettet op, alt var klar til vores bryllup.

Mindre end 10 min senere, ringer h2b så og siger jeg skal sende salmerne til præsten igen - hun har nemlig fået slettet mailen med dem i :blink: Der måtte jeg altså virkelig tage en dyb vejrtrækning og tælle til 10 - det var lige før mit stressniveau steg helt op i det røde felt!

Men det blev også klaret, og nu var alt omkring kirken endelig klaret, og jeg kunne med sindsro tage ud til min mor, hvor jeg skulle tilbringe natten, da vi skulle tidligt til frisør og have ordnet bryn og vipper.

Torsdag:

Torsdag morgen skulle mig og min mor være ved frisøren ganske tidligt, så vi kunne ikke sove længe, men da jeg vågnede kl 5, synes jeg alligevel det var liiige en tand for tidligt. Ved frisøren skulle vi have ordnet bryn og vipper, og jeg er en af de der kvinder der MEGET sjældent plukker øjenbryn, fordi jeg synes det gør så p****ondt, så det var ikke ligefrem noget jeg så frem til - og jeg var lettet da det var overstået :lol:

Min mor får farvet vipper og ordnet bryn

post-52106-0-63340000-1410384986_thumb.j

Da vi gik fra frisøren får jeg en sms fra h2b om at han har to syge børn hjemme, hvoraf den ene kaster op, og han har det iøvrigt heller ikke selv ret godt :blink: Igen så får mit stressniveau lige et kæmpe-ryk op ad :td:

Nå men showet skulle jo forsætte, så vi satte kurs mod neglestudiet og nogle timers ren forkælelse og afslapning.

Efter 5 timer var der lavet negle på os begge to, og betalingen skulle ske - og for to "Negle-jomfruer" fik vi her det største chok! Den pris vi havde fået oplyst i telefonen, var prisen for selve neglene. Oveni kom så alt fileriet, farver, lakker, glitter, glimmer og bling-bling, så vi endte på en pris der var dobbelt så høj som vi havde fået oplyst - det var en lektie lært på den dyre måde! Men flotte var de, og vi var begge tilfredse med resultatet.

Mine flotte franske negle!

post-52106-0-31645500-1410383240_thumb.j

En hel del fattigere satte vi kurs mod Århus Festuge, hvor der skulle købes de sidste glas til slikbuffetten, undertøj og nylonstrømper, og så ellers bare geares ned, for på dette tidspunkt synes jeg godt nok at det hele var lige "spændende" nok.

Jeg ringede hjem og fik af vide at begge børn og h2b alle havde det en smule bedre, og ingen havde kastet op siden morgenstunden. Vi blev dog enige om at det var bedst at jeg blev hos min mor, så jeg ikke blev smittet hvis de havde fået skrabet en eller anden virus til sig.

Fredag:

Dagen før dagen :heart:

Jeg startede fredag med at tage ind til byen og mødes med min skønne kæreste! Vi havde besluttet os for at fredag formiddag var vores! Der skulle ikke planlægges bryllup, klares problemer eller noget andet - det eneste formål der var med formiddagen var at vi skulle nyde en allersidste date som "kærester" og komme helt ned på jorden.

Det var virkelig noget af det bedste vi gjorde - det gav bare så meget! Vi startede med at spise på Jensens Bøfhus, og gik derefter bare rundt i byen og hyggede, grinte og bare nød vejret og hinanden!

Først på eftermiddagen mødtes vi med min mor i byen, og tog sammen hjem til os, hvor vi hurtigt fik gjort klar til receptionen. Midt i det hele ringede min fætter, og meldte afbud. Han havde fået endetarmsbetændelse, og turde ikke tage fra KBH til Århus med det - det var rigtig øv, men også forståeligt... Sygdom kan man jo desværre ikke selv styre.

Da vi var helt færdige herhjemme, pakkede jeg en taske til mig og Sara, og så gjorde vi os ellers klar til at tage ud til min mor igen, hvor vi skulle tilbringe natten. Først skulle h2b dog lige have første del af hans morgengave - jeg havde købt tre forskellige gaver til ham, en til dagen før, til selve dagen og til søndag morgen.

Fredag var det en ny controller til hans playstation han fik. Han havde snakket om at ville have en ny, men fik den aldrig købt, så det var da oplag at købe sådan en til ham, når nu ham og sønnike skulle have en mandeaften!

Vores fine slikbuffet

post-52106-0-87408700-1410385048_thumb.j

post-52106-0-54100700-1410385063_thumb.j

post-52106-0-49664900-1410385111_thumb.j

post-52106-0-35434500-1410385073_thumb.j

Mad & Drikke

post-52106-0-39048900-1410385085_thumb.j

Gavebordet

post-52106-0-14091800-1410385100_thumb.j

Gæstebog

post-52106-0-88164600-1410385123_thumb.j

post-52106-0-82306600-1410385137_thumb.j

post-52106-0-51981500-1410385152_thumb.j

Vel tilbage hos min mor, kom min lillebror forbi for at hente hans sko til om lørdagen, og han spørger så om han kommer til at sidde ved siden af sin kæreste. Jeg siger så at vi ikke kunne få bordplanen til at gå op, så vi var nødt til at skille dem ad, men hun sad hos mennesker hun kendte, så vi tænkte det gik an.

30 sekunder efter han er gået kommer han tilbage, og siger at hans kæreste græder hæmningsløst over de ikke sidder sammen, fordi hun har social-angst :blink: Jamen for pokker da!!! Det er sådan noget man virkelig gerne ville vide før kl. 22 dagen før ens bryllup!! Jeg indrømmer det blankt - ovenpå alt det andet, fik jeg en nedsmeltning, og blev sur, gal og mildt sagt pisse-irriteret over jeg skulle lave ny bordplan i sidste øjeblik.

Mens jeg sidder og laver en ny bordplan ringer min bror og siger hans kæreste er helt knust, og slet ikke kommer - endnu større zilla-flip på vej, og jeg er sekunder fra at sige så kan hun fandeme blive væk, men får lige trukket vejret en ekstra gang, og siger jeg laver bordplanen om så de kommer til at sidde samme, så hun skal ikke bekymre sig, men fremover skal de sku sige sådan nogle ting.

Jeg får heldigvis ændret bordplanen, selvom min mor pludselig også begyndte at have specielle krav - hun trak sig dog heldigvis tilbage da hun kunne se jeg var ved at eksplodere :lol:

Fredag after var slut, og sengen skulle indtages....

Redigeret af -Blomst-
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen!! I kirken og på lokation

Fredag aften havde jeg ingen problemer med at falde i søvn, og jeg havde heller ikke problemer med at sove lørdag morgen, så jeg var ret træt af at vækkeuret ringede allerede kl. 6.30! Jeg kunne snildt havde sovet nogle flere timer :tunge: Nå men op skulle jeg jo! Min mor startede med at spørge om jeg var nervøs, men næ - ingen nervøsitet, ingen kvalme, ingen noget som helst, udover glæde og lykke :heart:

Vi fik hurtigt bikset noget morgenmad sammen, og begyndte at spise. Kl. 7.30 skulle fotografens komme, men han dukkede først op kl. 8, i det han havde været vildt nervøs for at glemme noget, så han var kommet alt for sent afsted, fordi han hele tiden tjekkede udstyret. Men han kom, og vi smuttede ned til frisøren, som heldigvis ligger lige nede på den anden side af gaden.

Nede ved frisøren bliver Sara smidt op i stolen, og får sat håret - og hun bliver bare SÅ smuk!!

post-52106-0-42635600-1410432196_thumb.j

post-52106-0-10694100-1410432211_thumb.j

Derefter er det min mors tur. Det tager noget længere tid end Sara, da min mor jo også skulle have lagt en make-up, men ca 1½ time senere er hun færdig, og det bliver min tur.

post-52106-0-64166900-1410432222_thumb.j

På nuværende tidspunkt er kl. ved at være 11, og jeg tænker at vi er i god tid. Det var så sidste gang jeg tænker det!!

Kl. 12.15 time er håret nemlig færdig, og jeg tænker vi mangler bare make-up og hele tidsplanen holder sig lige indenfor grænsen - men NEJ!! Frisøren går ikke igang med at lægge make-up på mig, men begynder istedet for at pille håret ud igen, for det vil ikke kunne holde sløret :blink:

Og så er gode råd dyre, for vi skal kører fra min mor 30 min senere, og jeg har nu kun en halv frisure (en flot toupering på toppen af hovedet), ingen make-up og ingen kjole! Men der er ikke andet at gøre end at hun laver en anden frisure som hun mener vil holde, og jeg slapper lidt af igen, og tænker så må vi være lidt forsinket. Igen tænker jeg for hurtigt, for i det samme ringer hendes telefon - og hun svarer den :blink: Jeg kigger nervøst på fotografen og spørger hvad klokken er, og hans svar er "Det tør jeg slet ikke fortælle dig!" Det viser sig så at kl. er sneget sig op på 12.35, og der er 10 min til vi skal køre, hvis ikke vi skal komme for sent. Her går jeg en anelse i panik, og frisøren er på samme tid færdig med at snakke i telefon.

Jeg sender så fotografen afsted mod kirken, for ellers vil han ikke nå at være der før alle gæsterne er gået ind i kirken, og jeg vil ikke gå glip af billederne derfra. På samme tid siger jeg så til frisøren er nu skal det gå stærkt, for vi har vanvittigt travlt (Heldigvis er både min mor og Sara gået hjem til min mor på dette tidspunkt for at komme i tøjet, hvor min far også er ankommet og bare venter)

Frisøren lader sig dog ikke mærke af at vi har travlt, og tager sig goooood tid til at finde de rigtige farvesammensætninger. Jeg følte virkelig at hun var uendelig langsom, men da klokken slog 13.05 var hun endelig færdig, og jeg styrtede op til min mor, og på kun 10 min kom jeg i hele udstyret, lige fra undertøj, til kjole, til smykker til sko! Tror aldrig før jeg har fået kjolen så hurtig på - og efterfølgende kan jeg så se på billederne at hastværket også har skabt rygdeller :td:

post-52106-0-39405200-1410432232_thumb.j

Nå afsted med os, og jeg får min mor til at ringe til min lillebror og fortælle at vi pt er min. 15 min forsinket. Der blev trådt på speederen igennem Århus, og vi kom da også "kun" 15 min forsinket.

I kirken stod kordegnen og trippede, og vi nåede nærmest kun ud af bilen, før han havde åbnet dørene ind til kirken og præludium gik igang. Vi var ikke engang inde i kirken da det hele startede, så min mor måtte haste op ad gulvet til vores præludium :huh:

Ind blev ungerne sendt med det samme, og vi blev sendt afsted lige efter. Det resulterede i at vi nærmest løb op ad gulvet, og ingen i kirken nåede at komme i rette stemning, før det næsten var overstået, så ikke en eneste tåre blev fældet i hele kirken, selvom vi er en familie fyldt med tudehoveder ved bryllupper - ikke engang jeg var i rette stemning, og havde hverken glæde, forventningens spænding eller andet i maven - bare stress :td:

post-52106-0-48294000-1410432575_thumb.j

post-52106-0-61706200-1410432587_thumb.j

Nå, men gift blev vi, og i det jeg stadig var helt oppe og kører af stress, så løb vi også nærmest ud.

post-52106-0-06716300-1410432596_thumb.j

Først da vi drejer om hjørnet, og skal til at træde ud i våbenhuset, får jeg stoppet op og trukket vejret! Her står vores U12 fodboldpiger nemlig i espalier, og det tog helt pusten fra mig, og så kom alle følelserne ellers op i mig, med glæde, spændingen og ikke mindst tårene :heart:

post-52106-0-63525600-1410432702_thumb.j

Udenfor blev vi ønsket tillykke af alle, og fik tonsvis af ris - det føltes ihvertfald sådan! Nøj der var mange!

Under alle vores kram, kan jeg mærke at mit slør falder ud, og det føltes som om frisuren også er ved at falde samme - og ganske rigtigt :( Frisuren er allerede begyndt at falde sammen, og det er på nuværende tidspunkt kun to timer siden jeg forlod frisørstolen :(

Vi trækker ind i kirken igen for at få taget de traditionelle billeder foran alteret, og tager derefter ud på vores lokation, en lille lokal sø, og får taget anden del af de traditionelle billeder.

Ingen af os er til de romantiske pusse-nusse billeder, så dem var der ikke så mange af, og vi er hurtigt videre - på vej hjem til receptionen, og forhåbentlig en redning af min frisure, der nu er ødelagt fuldstændigt :(

(Billeder fra lokation og kirken kommer i næste indlæg)

Redigeret af -Blomst-
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har først lige nu fundet din beretning. Yay, den er skøn :loveshower:

Bortset fra at det er noget ?&%#@\! med den frisør. Jeg håber at dagen blev god alligevel. Jeg havde godt nok bukket begge ender sammen på en frisør der tager telefonen når jeg har stress :shooter:

Glæder mig til resten af din beretning (når jeg lige er holdt op med at være vred på dine vegne :angry:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeeez - hvad skete der lige for den frisør? Det ville min stress-mentalitet slet ikke kunne holde ud. :pokey:

Og de negle der - det er bare IKKE i orden kun at oplyse grundprisen på selve neglene! Din mor har garanteret spurgt hvad det koster at få LAVET negle, og selv hvis hun ikke har, så burde de da vide hvad det er man vil have prisen på - det andet lugter lidt af bondefangeri!!! Jeg havde pure nægtet at betale når de ikke opgiver den korrekte pris i telefonen, shit jeg var blevet hysterisk! :shooter:

Men hvor er du smuk! Og din datter også! Og mand og dreng er så fine i deres jakkesæt :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

skøn læsning :loveshower::loveshower: men nøøøj hvor havde jeg tændt helt af over priserne for neglene og ikke mindst over at din frisure ikke holdt i længere tid :pokey::shooter: men når det er sagt, så håber jeg i havde den mest fantastiske dag :7himmel: glæder mig til at hører meget mere

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Receptionen og starten på festen...

Efter vi havde taget billeder i kirken og havde været ude og fået taget første del af vores lokationsbilleder, vendte vi snuden hjem mod os selv, hvor vi holdt receptionen. Dels skulle vi lige have skiftet til nogle fodboldstøvler til anden del af vores lokationsbilleder, og dels skulle der styr på frisuren, for den var blæst helt væk, og var bare et stort rod :(

Ved receptionen hyggede folk sig virkelig meget, og slikbuffetten var en kæmpe succes :) Især de børn er var med (og barnlige sjæle) gik fuldstændig amok i den! Min lille niece på 7 år synes ikke slikposerne var store nok, så hun fandt simpelthen en lille plastikpose og fyldte den til renden med slik - det var så sjovt! :lol:

post-52106-0-48942800-1410784947_thumb.j

Hun skrev iøvrigt også en lille hilsen i vores gæstebog - men kun til Thomas! Mig er hun nemlig sur på, fordi jeg er blevet gift med HENDES onkel Thomas! Det var jo hende der skulle det :heart:

Nå, men min søde veninde som (gudskelov!!!!) var kommet med på et afbud i sidste øjeblik, fixede min frisure, og tømte en dåse hårspray i håret på mig, så det sad som det skulle resten af aftenen. Det sad faktisk så godt at det var helt besværligt at få hårnålene ud da vi skulle i seng, fordi de var sprayet fast i håret af mig!! Hvis bare frisøren havde været ligeså ihærdig med hårsprayen :lol:

post-52106-0-10453300-1410785111_thumb.j

Nå en smule mad i skuffen (jeg var ved at dø af sult, selvom jeg har fået morgenmad - sådan går det når man ikke når middagsmaden)

post-52106-0-70597200-1410784979_thumb.j

og så hoppede vi i nogle fodboldstøvlerne, fandt vores yndlingslegetøj frem (En fodbold - hvis nogen skulle være i tvivl, og sad med andre tanker :lol: ) og smuttede over på fodboldbanerne - også kendte som vores andet hjem, og fik taget de billeder vi havde glædet os allermest til! De er ikke blevet helt som jeg gerne ville have dem, men det er risikoen ved en amatørfotograf, og vi er godt tilfredse med dem når alt kommer til alt.

Men sjovt det var det, og vi grinede fra start til slut!

post-52106-0-04246400-1410784959_thumb.j

post-52106-0-55461900-1410784973_thumb.j

post-52106-0-80196600-1410784986_thumb.j

post-52106-0-59845600-1410785022_thumb.j

Efter vi havde fået taget billeder, smuttede vi tilbage til receptionen, hvor det var blevet tid til at tage afsked med alle børnene (på nær vores egne) og så vende snuden mod Kolt Forsamlingshus, hvor festen skulle foregå.

Gæsterne var ret gode til at hjælpe hinanden med transport, så før jeg fik set mig om, blev vi sendt afsted, men fik på samme tid af vide at vi skulle være dem der kom sidst til Kolt, så vi kørte en dejlig lang tur på landet - og kom alligevel ikke sidst, for dem der havde sendt os afsted, var så langsomme at vi fik lov til at komme før dem, så vi ikke skulle bruge tid på bare at kører rundt.

Velankommet til Kolt, får vi så af vide at vi skal sidst ind i lokalet, og ikke må gå ind før alle er inde. Jeg tog dette bogstaveligt, og ventede pænt udenfor sammen med mange af gæsterne, mens manden min lige sneg sig et smut ind til baren efter en fadbamse.

post-52106-0-69761300-1410785012_thumb.j

post-52106-0-88715800-1410784967_thumb.j

Meningen var vi skulle gå til bords kl. 18, men da klokken slog 18 var de sidste gæster (dem der havde sendt os afsted fra receptionen) stadig ikke kommet, og jeg var stadig sulten, og min lillebror, der var vores meget nervøse toastmaster, havde lige fået styr på det hele med køkkenet og musikken (DiskoBil) så han var godt irriteret.

De kom heldigvis kort efter, og alle gæsterne gik ind til deres pladser, og jeg fulgte pænt efter. Jeg blev dog stoppet i gangen af Thomas, der sagde at vi ikke skulle ind endnu - og så stod vi ellers der, og jeg synes vi stod der længe... Det var faktisk halv-pinligt, for døren var åben ind til salen, og alle gæsterne samt Bent fra DiskoBil stod ellers bare og gloede :lol: Jeg troede jo vi bare skulle ind når musikken startede, men nej nej vi skulle bare vente... Endelig gav Bent tegn til at vi måtte komme ind, og til at starte med var det bare helt alm. "Her kommer parret"musik, men så skiftede det, og ud af højtalerne blæste Manchester Uniteds kampsang :heart:
Det kunne ikke være mere perfekt! Det var simpelthen min søde mand og Bent der lige havde snakket sammen, og fundet på det som en overraskelse til mig!

Det var fantastisk, og den absolutte bedste start på vores fest!

post-52106-0-72544500-1410784998_thumb.j

Redigeret af -Blomst-
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nøøøøøj hvor er du altså bare fin! Det er altså ret sjovt det billede hvor din mand knæler på fodbolden! Og godt fundet på med Manchester United kampsangen. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøøøøøj hvor er du altså bare fin! Det er altså ret sjovt det billede hvor din mand knæler på fodbolden! Og godt fundet på med Manchester United kampsangen. :thumbsupsmileyanim:

hehe det kommer sig af at han faktisk aldrig haft fået friet rigtigt til mig, men blot fremstammet noget næsten uforståeligt... Så spurgte om det ikke snart var på tide han kom ned på knæ og friede, nu hvor vi havde været gift i nogle timer - så det måtte han jo heller, når han nu havde lovet mig et rigtigt frieri :heart:

Og United-sangen satte bare prikken over i'et! Vi sad og så Uniteds kamp igår aftes - og pludselig sidder jeg og tuder, fordi de sang kampsangen på tribunerne :lol: Manden så simpelthen SÅ sjov ud i hovedet da han kom ind i stuen og så jeg sad og tudede til en fodboldkamp :lol::blush::lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nøøøøøj hvor er du altså bare fin! Det er altså ret sjovt det billede hvor din mand knæler på fodbolden! Og godt fundet på med Manchester United kampsangen. :thumbsupsmileyanim:

hehe det kommer sig af at han faktisk aldrig haft fået friet rigtigt til mig, men blot fremstammet noget næsten uforståeligt... Så spurgte om det ikke snart var på tide han kom ned på knæ og friede, nu hvor vi havde været gift i nogle timer - så det måtte han jo heller, når han nu havde lovet mig et rigtigt frieri :heart:

Og United-sangen satte bare prikken over i'et! Vi sad og så Uniteds kamp igår aftes - og pludselig sidder jeg og tuder, fordi de sang kampsangen på tribunerne :lol: Manden så simpelthen SÅ sjov ud i hovedet da han kom ind i stuen og så jeg sad og tudede til en fodboldkamp :lol::blush::lol:

Bwaaaahahahaha hvor godt altså! Gad vide om det er en permanent "skade" du har fået eller om det går over med tiden. <3 Det er i hvert fald sødt!

Ja så var det også på tide med det frieri! Og fordelen ved at vente til bryllupsdagen er jo at så kan det dokumenteres!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu kan det godt være at jeg får ballade med Thomas :lol: men jeg tror det ikke. Lige som så mange andre havde Thomas (og du) næppe skænket det en tanke at I skulle gå ind til sidst (og det skal man heller ikke nødvendigvis i dag) og derved heller ikke gjort sig nogle overvejelser om "indgangsmarch".

Ideen kom, og lå lige til højrebenet da jeg skimmede din planlægningstråd og det med farvetemaet. :lol: Da jeg så alligevel talte med Thomas i starten af ugen vendte jeg den med ham og den var han 200% med på og blev instrueret om at I skulle gå ind til sidst. Det samme med toastmasteren (som på mig virkede meget rolig og afslappet op til og i det hele taget). :lol: Fedt at se din reaktion og at det betød så meget for dig. :lol: Så må vi håbe United vandt den kamp.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan det godt være at jeg får ballade med Thomas :lol: men jeg tror det ikke. Lige som så mange andre havde Thomas (og du) næppe skænket det en tanke at I skulle gå ind til sidst (og det skal man heller ikke nødvendigvis i dag) og derved heller ikke gjort sig nogle overvejelser om "indgangsmarch".

Ideen kom, og lå lige til højrebenet da jeg skimmede din planlægningstråd og det med farvetemaet. :lol: Da jeg så alligevel talte med Thomas i starten af ugen vendte jeg den med ham og den var han 200% med på og blev instrueret om at I skulle gå ind til sidst. Det samme med toastmasteren (som på mig virkede meget rolig og afslappet op til og i det hele taget). :lol: Fedt at se din reaktion og at det betød så meget for dig. :lol: Så må vi håbe United vandt den kamp.

haha regnede heller ikke med det var hans ide :lol: Det er han slet ikke kreativ nok til :lol:

Men uanset så var det helt fantastisk og er en af de ting der bare var helt perfekt :loveflag:

Og United vandt så meget :cheerleader3: 4-2 :bunny_4:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ah mon ikke han er lidt kreativ - men jeg tror bare ikke at det med at gå ind som de første er noget mange tænker over. Det er typisk ikke noget vi taler med folk om inden og jeg har da også - særligt i Jylland - oplevet personale som har stoppet brudepar fordi de skulle gå ind til sidst. Egentlig noget som de/vi ikke skal blande sig i men her var det jo en forudsætning for at man kunne lave den intro .:)

Det var nok meget godt at United vandt - Hvis man tænker i symbolik baner .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ah mon ikke han er lidt kreativ - men jeg tror bare ikke at det med at gå ind som de første er noget mange tænker over. Det er typisk ikke noget vi taler med folk om inden og jeg har da også - særligt i Jylland - oplevet personale som har stoppet brudepar fordi de skulle gå ind til sidst. Egentlig noget som de/vi ikke skal blande sig i men her var det jo en forudsætning for at man kunne lave den intro . :)

Det var nok meget godt at United vandt - Hvis man tænker i symbolik baner . :)

hehe havde de ikke vundet havde jeg bare tudet over det i stedet for :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Middagen...

Vel inde på vores pladser kom vi ned og sidde, og fik forretten - Tunmousse med rejer og noget virkelig lækkert brød! Det var mums, men spiste under halvdelen - var simpelthen ikke sulten! Dels grundet spændingen og dels var kjolen spændt så godt ind at jeg er sikker på at min mavesæk var på størrelse med en ært :lol:

Efter forretten skulle manden holde sin tale. Den har stresset ham ekstremt meget, og han har haft det ret dårligt med at skulle holde tale, så vidste på forhånd godt at det ikke ville være mere end et par linjer. Og det var også kun et par linjer, men hvilke linjer :heart:

Han er sådan lidt følelsesmæssigt afstumpet og har aldrig lært at udtrykke sine følelser, men det fik han gjort - det var de helt store ord som "Mit liv kærlighed" osv der kom ud af munden på ham! Jeg var mildest talt mundlam, og vidste knap nok hvad jeg skulle gøre af mig selv. Han fik den holdt lige præcis som han gerne ville - og den havde en perfekt længde mente han, han stoppede nemlig liiiige før første tåre brød ud :lol:

post-52106-0-22320900-1411464243_thumb.j

Derefter var det tid til hovedretten - oksemørbrad med kartofler og rødvinssauce. Virkelig lækkert! Her måtte jeg altså tage to gange, selvom anden portion, nærmest måtte presses ned i halsen på mig - men ned det skulle det :lol:

Efter hovedretten var der endnu en tale, mener det var min far der holdt tale der. En skøn, sjov og personlig tale - under hans tale, snakkede han om at vi jo også skulle have gaven fra dem og en fra min lillesøster - og først der opdagede vi at vi ikke havde fået deres gave... Nå, men op af lommen ryger først gaven fra min søster. 2 billetter til Comedy Aid 2014 :cheerleader3: og bagefter gaven fra min far - et gavekort på 5000 kr til Ikea :loveshower: Jamen altså!!

post-52106-0-69029700-1411464286_thumb.j

I løbet af hele aftenen, blev vi jaget op og ned i div. kysserunder, og allerede efter første gang oppe, måtte jeg jo sige at de altså ikke fik os op på stolen, for mine knæ ville simpelthen ikke kunne holde til det - hokus pokus, så fremskaffede min svoger da lige en trappestige - og den blev så flittigt brugt resten af aftenen... op og ned, op og ned, op og ned....

post-52106-0-62369200-1411464267_thumb.j

Kan ikke huske resten af tidslinjen, men vi fik en lækker dessert - nøddekurv med is og frugt, men heller ikke den fik jeg spist ret meget af :(

Jeg fik også holdt min tale - og brød bogstaveligt talt fuldstændig sammen! Jeg startede min tale med at sige tak til min svigerfamilie (improviseret, men nødvendigt for resten af festens skyld, da svigermor på dette tidspunkt allerede var ganske forfærdelig, men mere om det senere) og derefter måtte jeg jo takke mine forældre - og så kom turen til min storesøster. Jeg har desværre ikke altid haft hende i mit liv, da hendes mor forbød min far at se hende da hun var lille (grimt brud) og derfor fik jeg først endelig kontakt med hende da jeg flyttede sammen med min mand. Kunne slet ikke holde delen til hende, og måtte hulke mig igennem den - hun er virkelig noget helt specielt og det har altid været min allerstørste drøm at have hende i mit liv.

Nå men jeg (og min søster og niece) fik hulket færdig, og så fik den lige en tand mere, da jeg skulle tale kort til min bror. Det endte også med at han sad og tudede...

Endelig kom turen til at Thomas skulle have et par ord - og igen måtte jeg hulke mig igennem, men tror det blev nogenlunde forståeligt :tunge::heart:

post-52106-0-21878700-1411464199_thumb.j

post-52106-0-39060600-1411464223_thumb.j

Højdepunktet på aftenen, kom dog kort efter da vores (eller min) datter rejste sig og holdt en tale for os :heart: Hvor var det altså stort! knap 11 år gammel og så rejser man sig lige og holder en smuk tale! Og ikke nok med det, så havde hun med lidt hjælp skrevet en sang til os - jamen altså, vi var solgte og jeg måtte endnu engang tude løs! Det var simpelthen et af de helt store øjeblikke den dag, og selv fotografen måtte have fat i kleenex, men som han selv sagde -"ingen bøsse med respekt for sig selv, kunne have tørre øjne når en blot 11 årig pige holder så flot en tale" :lol:

post-52106-0-35690600-1411464356_thumb.j

Min mor og lillebror mente dog også at vi skulle ristes lidt, så de havde simpelthen lavet en tale, hvor alle vores dumme vaner og mindre heldige egenskaber skulle frem i lyset :huh: Så de startede med at give mig et regnslag på, så jeg ikke ville spilde på kjolen (Vi var dog stortset færdig med at spise, så det kom en anelse sent - men jeg havde heller ikke spildt en eneste gang GP ) og så remsede de ellers op - med alt lige fra hvordan Thomas spiser i søvne, til hvordan jeg hader at gøre rent. Til alle vores små ting hørte der en lille fjollet gave med til. Det var ret sjovt, og det var egentlig rart med en lidt uformel tale til lige at runde det hele af med.

post-52106-0-82342100-1411464212_thumb.j

post-52106-0-15620000-1411464233_thumb.j

post-52106-0-37784200-1411464337_thumb.j

Efter sidste tale blev bordene ryddet ud til siden, og der blev sat kaffe frem :) Pludselig rejser min søster sig op, og siger hun har endnu en ting til os - frem hiver hun "se min kjole" sangen, et lærred, farver og pensler - og så skulle alle gæsterne gå op på skift og male en lille ting, mens vi andre sang sangen.

Det er simpelthen blevet så fint :heart:

post-52106-0-48601000-1411464256_thumb.j

post-52106-0-40382200-1411464299_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bemærkede det da jeg så de billeder jeg selv skød af min opstilling (fast rituale) men endnu mere på ovenstående billeder; Forsamlingshusets udstyr (jukeboks, højtalere og den alutruss som sad fastmonteret på scenen øverst) får min opstilling til at syne meget mere voldsom end den rent faktisk er. :( Orkede bare ikke at pille det ned :lol: :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det en god beretning, jeg læser lift med i etaper - er på vej hjem fra bryllupsrejse.

Men i er fine og meget fint med jeres fodbold-billeder. Det er fantastisk at kunne tage noget af sin hobby med på billederne:-)

Oooog totalt rørende med din datter det holdte tale - det er satme sejt når man er 11 år;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sidste del af festen....

Efter vi havde fået vores fine billede, blev vi ret hurtige enige om at vi gerne ville videre med festen, i det mine bedsteforældre ikke rigtig kunne holde til mere, samt min far også var ved at være færdig, så der blev lynhurtigt gjort klar til bryllupskage og brudevals :heart:

post-52106-0-60825600-1412416661_thumb.j

post-52106-0-04685200-1412416725_thumb.j

post-52106-0-45030000-1412416781_thumb.j

post-52106-0-60000300-1412416600_thumb.j

Oprindeligt ville vi jo have danset "første dans" til vores sang, istedet for brudevals, men da vi ikke ville afbrydes i vores dans/sang, valgte vi at danse brudevalsen først, og så til vores sang bagefter - desværre kunne svigermor heller ikke her, efterkomme vores ønske om at vi ville danse færdig til vores sang, men igen - hun fortjener simpelthen et afsnit for sig selv, så det kommer til sidst...

post-52106-0-05027400-1412416808_thumb.j

Efter vi havde danset, blev der klippet strømper og rykket slør, og så gik der ikke længe før mine bedsteforældre sagde tak for i dag, og min far fulgte trop.

post-52106-0-48345400-1412416628_thumb.j

post-52106-0-32753300-1412416755_thumb.j

Meningen var jo så at min far skulle have haft børnene med hjemme, men de blev simpelthen så kede af det, at vi endte med at lade dem blive. Det hjalp dog ikke på bettemandens humør - og alle forsøgte af flere omgange at muntre ham op, men det viste sig, at i sidste ende var han bare fuldstændig færdig, og endte med at blive puttet under et bord på mit skørt (som jeg på daværende tidspunkt med glæde smed!! Nøj jeg kogte!!)

Desværre var der en del der gik allerede før natmaden var på bordet, og den kom på allerede kl 00.30, så det var vi en smule skuffet over, men altså - os der blev tilbage hyggede og dansede til fødderne var godt ømme :)

Selv vores smukke dejlige datter holdt ud til sidst, og da kl. var 2 besluttede vi os for at NU var festen slut, og med kun ca. 10 mennesker tilbage, så mente vi godt vi kunne "tillade" os at pakke sammen og lukke festen :)

post-52106-0-96950000-1412416681_thumb.j

post-52106-0-19011000-1412416849_thumb.j

Vi endte hjemme omkring kl 3, og glædede os til at skulle i seng, så vi var ret trætte af at komme hjem til et fuldstændigt hærget hjem! Der var ris OVERALT!! Dem der var kommet for sent til middagen havde simpelthen brugt ca 1 time på at smide ris over alt, binde alle skuffer, skabe og døre i hele lejligheden sammen, gemme alle vores sakse, fryse alt bestik og alle nøgler ned (inkl ud til vores skur, hvor de havde sat vores støvsuger og kost ud!)

Det var forfærdeligt! Stod der i stort skrud, med to hamrende trætte børn, hvoraf den ene skulle tisse voldsomt, og døren til toilettet kunne vi ikke få op, så vi endte med at måtte have hende ud og tisse i en busk... Nøj jeg var rasende!! Kl. endte med at være tæt på 4 før børnene kom i seng, først der havde vi fået adgang til deres værelser, og kl. var næsten 5 før jeg endte i sengen...
Jeg havde kraftigt frabedt mig at nogen lavede noget som helst i vores lejlighed, og har snakket med min mor om det såååå mange gange, og gav nøglen til hende, fordi hun lovede at hun ikke ville udleverer den, og nok skulle sørger for der ikke skete noget! Og så gør hun det sku selv med min stedmor, søster og svoger... Nøj jeg var gal! Og jeg bliver stadig gal når jeg tænker på det, for det ødelagde fuldstændig slutningen på vores dag, og jeg er bare så ked af at de ikke lyttede til vores mening om at vi ikke synes sådan noget er sjovt.

Dagen derpå brugt vi så på at gøre rent - og vi mangler stadig flere forskellige ting, småting så dåseåbner, en vase, en ostehøvl osv. og der er ingen der kan huske hvor de lagde det - SÅ BELASTENDE!!

Nå, men generelt havde vi en fantastisk dag, men hold nu op der var meget der gik galt eller ikke var som vi ønskede hvis vi kigger tilbage. Men det må da betyde at vi har et ultra-lykkeligt ægteskab resten af livet :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå hende svigermor der....

Jamen altså - jeg havde jo købt nogle gaver til mine forældre, og var meget i tvivl om hvad jeg skulle gøre med svigermor - skulle hun også have, eller skulle jeg være helt ligeglad? Jeg besluttede mig for at tage den diplomatiske vej og bestilte en supersød ramme til hende, hvori vi fik indgraveret vores navne og vielsesdato, og så fandt jeg et sødt digt, og lavede en ramme til hende, som jeg havde lavet til mine egne forældre.
Jeg tænkte at nok havde jeg flere gange sagt at nu gad jeg simpelthen ikke kæmpe for et forhold til hende, mere men tænkte alligevel, at skulle vi nogensinde fixe vores forhold, så var det da nu! Og håbede lidt at gaven hjalp det på vej, men jeg har endnu ikke fået så meget som et tak fra hende - og fik det heller ikke på dagen.

Nå, men første gang der ligesom var noget med hende på dagen, var da vi kom ud fra kirken. Mit hår var jo allerede der ved at falde sammen, så mit slør var åbenbart faldet ud, og jeg mærker en tage i det, og ville sætte det på plads - det var så svigermor, og jeg kan mærke at hun er ved at sætte det forkert, og det ser min mor så også, og siger til hende at det ikke skal sidde så højt oppe, men længere nede, men svigermor insisterer på at ville sætte det højere oppe (Havde hun gjort det, havde hun rykket det sidste hår der faktisk holdt frisuren på plads, så det hele var faldet sammen) og min mor vælger så at tage fat i sløret og ville hjælpe svigermor med at sætte det fast, men svigermor tager det ilde op, og rykke hånden (Og dermed sløret, som hun jo allerede havde fået sat en smule fast det forkerte sted) voldsomt tilbage, så hun faktisk får rykket mit hoved så pludseligt tilbage, at jeg får "knækket" nakken og det gør så pænt ondt, så jeg siger av, alt imens svigermor meget højt siger at så skal hun fandeme nok holde sig væk, så vi to (Underforstået mig og min mor) kan styre showet!

Vi vælger alle at overhører det, og forsætter i programmet med at tage billeder osv.

Til receptionen har der så ikke været noget, men hun valgte at sætte sig ud i haven, og mere eller mindre holde sig for sig selv, men det var jo hendes valg, og jeg lagde ærligt ikke mærke til det da jeg kom til receptionen, for nåede aldrig ud i haven hvor hun sad. Har bare efterfølgende fået af vide at hun hældte godt med øl ned, og jo mere der kom ned, desto mere kom hun med spydige kommentarer rettet mod dekorationerne i første omgang.

Da vi tager ud til feststedet går hun, som de fleste andre, direkte i baren, og hun formår faktisk at drikke sig fuld før vi overhovedet sætter os til bords.

Efter forretten, mens der er luftpause, står jeg udenfor sammen med nogle af gæsterne, og kan se gennem vinduet at svigermor står og snakker med min mand, og jeg er ikke i tvivl om at det ikke er positivt - det står malet i hele hans ansigt at han bliver mere og mere ked af det, og kort tid efter, kommer svigermor styrtende ud med tårer ned af kinderne, og manden kommer ud og stiller sig lidt for sig selv.

Jeg står sammen med forloveren, og aftaler med ham at han lige går ud og tjekker om svigermor er okay, mens jeg går over til manden. Det viser sig så at svigermor er blevet rasende, mildest talt, over at mine forældre sidder nærmest os, og hun ikke måtte sidde ved siden af sin søn. Jeg spørger manden om hvad han havde sagt til hende, og han siger så "At vi havde fundet en traditionel bordplan på nettet, og var gået udfra den, da ingen af os ligesom havde en ide om hvordan man ellers skulle sidde" og til det svare svigermor så at det er løgn, og det er garanteret bare noget jeg har bildt ham ind for at få hende skubbet ud af hans liv!
Jeg ryster på hovedet og spørger om jeg skal prøve at gå ud og snakke med hende og forklare hvordan og hvorledes, og han siger ja.
Jeg finder så svigermor og forloveren på en bænk, og sætter mig ved siden af, og spørger hvad der er galt, og så får jeg ellers en spand lort i hovedet. Det vidste jeg jo udemærket godt, for jeg var jo bare en manipulerende kælling osv. Her stopper forlover hende så, og siger at nu må hun liiiiige komme ned på jorden, og jeg forklare så at vi altså er gået ud fra denne traditionelle bordplan og vores intentioner ikke har været at såre hende - og så starter hun igen. Jeg bliver svinet til i sådan en grad at forlover igen træder ind, tager om mig, og siger at han synes jeg skal glemme hende og så gå ind og nyde min dag, og så skal han nok tage sig af hende, så det gør jeg så.

Da vi sætter os ind til bordet igen bliver der spillet Burhan G, som DJ'en jo stopper/dæmper da vi sætter os, og toastmaster båtter i hans båthorn - og det får svigermor til at flyve op af stole og meget højt sige NEJ jeg hører lige Burhan, og så starter kampen om båthornet - og den forsætter så mere eller mindre resten af middagen igennem.
Hver gang svigermor kan komme til det, tager hun hornet, og proklamerer at hun skal nok bestemme hvornår det skal bruges. Hun er SÅ belastende, og manden synes det er så pinligt at han flere gange sidder med tårer i øjnene og hvisker undskyld til mig. Jeg var så rasende på hende der!! Tænk at få sin søn til at sidde sådan på hans store dag :(

Nå, men vi kommer alle levende igennem middagen, kagen bliver skåret og brudevalsen danset. Det er så her vi skal danse til vores sang, og den dans vi har set frem til, og som vi på forhånd har informeret gæsterne om er VORES dans, og der ikke må brydes ind, men hjertens gerne danses ved siden af. Og hvad gør svigermor?? Jo jo, hun kommer da og rykker i manden, og siger at han altså skal danse med hans søster nu, for hun går snart! Og hun bliver bare ved og siger at han jo ikke skal bruge hele aftenen sammen med mig, så manden ved ikke hvad han skal gøre, og giver efter for hun ikke skal blive værre endnu. Der når hun for alvor min grænse og jeg er bare så ked af det :(

Jeg forsøger flere gange igennem hele dagen at snakke med hende, og fortæller hende at jeg rigtig gerne vil hende og gerne vil have et forhold til hende, og hver eneste gang får jeg div grimme ting af vide - ikke bare om mig selv men og så om min mor, som hun aftenen igennem kalder for dronningen af Sabah til ALLE, og ikke bare i smug.

Efterfølgende har flere af gæsterne haft kontaktet mig, fordi de simpelthen har haft brug for at få vendt deres oplevelse med hende, med mig. Det viser sig så at hun ikke bare har svinet mig og min mor til når hun har snakket med mig og manden - nej nej, hun har skam været rundt til alle vores gæster og fået fortalte hvor store kællinger vi var, og hvor stor manipulerende møgso jeg var, og hun håbede fandeme hendes søn snart ville se hvem jeg virkelig var og lade sig skille. Det har bare gjort mig så ked af det, for synes sku ikke det er okay.

Vi har snakket meget om det sidenhen, og manden ved ikke helt hvad han skal gøre ved det. Han er frygtelig konfliktsky, så hans reaktion på det hele har været at gøre ingenting - og må indrømme at det skuffer mig voldsomt. Ikke nok med at hun har svinet mig til, så gjorde hun det på vores store dag og gjorde hvad hun kunne for at ødelægge den for os.

Til datterens fødselsdag for knap 2 uger siden valgte jeg igen at være den voksne og inviterede hende med, men hun valgte simpelthen ikke at svare på invitationen før 2 timer inden i fødselsdagen da hun skrev til manden "Ja du har jo nok opdaget at jeg ikke gider at komme i dag?".

Jeg har ikke snakket med hende siden, og har heller ikke noget ønske om det. Hun er ikke længere velkommen i vores hjem, og hverken mig eller børnene skal bruge så meget som et minut med hende igen.

Jeg har ondt af manden fordi han er fanget i det her, men vi har snakket om det og jeg har meldt klart ud at jeg har gjort absolut alt hvad jeg kunne for at få et godt forhold til hende, og jeg har fundet mig i alt for meget fra hendes side, så så længe manden er konfliktsky og ikke står bag mig og sætter hende på plads, så tager jeg alle midler i brug for at beskytte mig selv, børnene og vores ægteskab, og det har han forståelse for.

Så her står vi altså nu... Hun fik ikke lov til at ødelægge vores dag, men hun gjorde absolut alt hvad hun kunne for at forsøge - og jeg har bare fået nok nu!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mmm hvor en lækker kage! Langenæs? :-)

Jeg må være dig svar skyldigt, for kagen var en gave fra min søster og svoger :heart:

Men den er ihvert fald inspireret af Langenæs, for det var deres kage jeg faldt for på bryllupsmesse...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer