MonterayBay

Budgetbryllup men med overnatning.

22 indlæg i dette emne

Kære alle der er eller har været bryllupsklar! ;-)

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har forsøgt at finde mine svar blandt andre tråde, men uha hvor har der gennem tiden været skrevet meget.

Jeg er blevet friet til her i sommers, og skal giftes 4. juli næste år. Vidunderligt og dejligt, men jeg er på SU, så vi har ikke alverdens penge. - jeg tænker under 50.000kr. for alt, reception for godt 100 mennekser, og en fest for ca 55.

Jeg har læst en masse gode råd til hvor og hvordan vi kan spare, og der er mange ting vi ikke behøver bruge penge på, f.eks. skal jeg giftes i min mors gamle brudekjole, og en god ven er professionel fotograf, og svigermor laver Bryllupskagen, så allerede der har vi sparet en del.

Hele missæren i det er, at vi super gerne vil holde en fest hvor folk kan overnatte.

Hvis nogen af jer har holdt bryllup med overnatning på sjælland, vil i så ikke ligge jeres budgetter op, så jeg kan få en ide om hvad og hvor meget i har betalt for de forskellige ting. Også meget gerne ligge op hvis i har forslag til hvad jeg bør spare på, eller forslag til hvor festen kunne blive holdt. Jeg bør i København, men håber på at kunne finde noget længere ude, så vi har råd til det!

indtil videre har jeg kigget lidt på møn, men er åben for alt der er billigt!

Jeg håber nogle vil dele råd og erfaringer med mig!


Med søde "giftige" hilsner Herfra

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes jo faktisk lokationer Sjælland hvor folk også kan overnatte uden at det er specielt dyrt. Sonnerupgaard God er et fedt sted også med overnatningsmuligheder men det kan ikke holdes indenfor jeres budget.

Nogle steder steder der kan er Solborgen oppe ved Vig (kan lige gå med 55 personer men så ikke mere) og Dalvang på Lolland og Cristiansminde, Lolland. Bare for at nævne. Problemet med disse steder er så at de geografisk ikke er egnet til reception med udgangspunkt i Kbh.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der findes jo faktisk lokationer Sjælland hvor folk også kan overnatte uden at det er specielt dyrt. Sonnerupgaard God er et fedt sted også med overnatningsmuligheder men det kan ikke holdes indenfor jeres budget.

Nogle steder steder der kan er Solborgen oppe ved Vig (kan lige gå med 55 personer men så ikke mere) og Dalvang på Lolland og Cristiansminde, Lolland. Bare for at nævne. Problemet med disse steder er så at de geografisk ikke er egnet til reception med udgangspunkt i Kbh.

Super, 1000 tak, jeg vil kigge på stederne :-) receptionen skal holdes ved kirken på amager, så det er ikke noget problem, jeg har også lokaler til dette i forbindelse med kirken, jeg har bare ingen ide om hvad en reception indeholder eller hvor meget det koster!?

Og kan det overhovedet lade sig gøre at holde et bryllup for 55 mennekser til de penge eller er jeg total urealistisk? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup var der ca. 60 til reception og 24 overnattende. Vores lokation var ikke større, så det kan jeg ikke anbefale til jeres antal gæster, men jeg vil sige at budgettet er endt på 16.400,- for alt i forbindelse med brylluppet, så det kan godt lade sig gøre. Lokationen kostede ca. 6.000,-, altså feststed og overnatning. Vi stod selv for maden.

Vi holdt selv receptionen på Amager og festen udenfor Holbæk. Det krævede at alle havde bil, men det havde de også, så det var intet problem. Det tog 5 kvarter i bil, og det var der ingen der klagede over.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok det er svært at give tips til, hvor I skal/kan spare...! Hvad kunne I godt tænke jer? Hvad lægger I vægt på? Hvis nu I ikke havde en bekendt, der kunne fotografere jer, og I var ligeglade med billeder, så sparer I selvfølgelig bare dér. Men hvis I går meget op i billeder, så er det jo et dumt sted at spare, når det er noget, der betyder noget. Og sådan er det jo med det hele.

Ift. overnatning, så havde vi valgt et feststed (forsamlingshus) der lå en times kørsel fra kirken, så vi havde opfordret folk til at finde overnatning i nærheden og nyde festen i stedet for at køre hjem om natten. Rigtig mange gæster blev og overnattede (nogle sov i autocamper på P-pladsen, andre lejede hytter på campingpladser, sommerhus og hotel), og så havde vi sørget for morgenmad dagen efter på feststedet. Så blev det næsten et weekendbryllup, hvor vi kunne nyde vores gæster lidt mere :-)

Vi har ikke økonomi til at betale overnatning for gæsterne (min mand er studerende og jeg er selvstændig på 5. måned). Vi lagde vægt på at invitere alle dem, vi gerne ville dele dagen med (vi blev 83). Men gik vi op i overnatning til gæsterne, så havde vi måske kun haft halvdelen med. Vi prioriterede bare en god fest med alle dem, vi havde lyst til at se. Gæsterne skal nok finde en løsning - de ved, når de giver svar tilbage, hvad præmisserne er, og er de ikke med på den, så kommer de jo bare ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde festen på Mors så det er jo langt fra Sjælland - men vi har fundet en løsning i en gammel friskole hvor der er lavet soveordning/lejrskole i den ene afdeling med plads til overnattende gæster.

På den måde kan vi holde reception for 90 mennesker i gymnastiksalen (vi har fundet en privat kagebager der bager vores bryllupskage til 2500kr og så laver vi ellers selv lidt sandwich dagen før og serverer 1 glas mousserende vin og så øl og sodavand) samt fest for 40 mennesker om aftenen, inklusiv overnatning og vores budget bliver alt inklusiv på under 30.000kr.

Så måske var det relevant for jer at lede efter noget lignende. F.eks. en gammel lejrskole, højskole, spejderhytte eller linende (jeg tænker at det nok er nemmere at sige som vestjyde fordi det jo er fyldt med den slags herovre - men måske kan det også lykkes jer at finde et lignende sted hvis i starter en intensiv søgning nu og der f.eks. godt må være lidt kørsel efter receptionen.) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som udgangspunkt skal værtparret ikke betale for gæsternes overnatning.

Sonnerupgård ligger jo ganske nær Hvalsø Station - gåafstand, som er den sidste station i hovedstadsområdet så folk kan komme med toget. Så folk kan være til bryllup på hos os og komme let frem og tilbage.

En god budgetmåde er ligeledes at først at få nøglen på dagen. Hos os sparer man 20 % som jo kan betale for mere end personale til oppyntning.

En anden måde er at vælge en hverdag. Folk får fri og kan komme, så det kan udelukkes. Musik kan være billigere osv. Mange leverandør kan da få to bookninger....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt overordnet kan man vel sige at der forbruges ca. 20-30.000 DKK til menu og drikkevarer. Der til skal lægges tøj, brudekjole, bryllupskage, kørsel m.v. som nok vanskeligt kommer under 10.000 kr. Derved er der max. 10-20.000 DKK tilbage og vil man også have musik og fotograf endnu mindre. Muligvis kan man gøre det billigere med menu og drikkevarer men det bliver nok svært at komme under 15.000. Så bruger man måske bare det mere på de to sidstnævnte poster.

Jeg mener i øvrigt at det er helt "legalt" at lade gæsterne betale for overnatning selv uden at der behøves at gå på kompromis med gaverne. De er jo ikke tvunget til at overnatte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sonnerupgård ligger jo ganske nær Hvalsø Station - gåafstand, som er den sidste station i hovedstadsområdet så folk kan komme med toget. Så folk kan være til bryllup på hos os og komme let frem og tilbage.

Sidst jeg tjekkede, så kørte der også tog udenfor Hovedstadsområdet :tunge::tunge::tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder bryllup til juni og vores budget er på max 30.000 og gæste listen på 63 plus os selv.

-Vi holder det i mine forældres lade, 0kr

-Vi bruger egne og venner/families camping borde ovale men i forskellige str, 0kr

-stole lejer vi for ca 600kr

-Frisøren er min veninde, 0kr

-fotograf er en bekendt som gør det billigt, hele dagen for 2000kr

-Drikkevarer henter vi i Tyskland hvor min kæreste får ekstra rabat 3000-4000kr

-Kagen bager en konditorer i familien 0-1000kr

-Blomster bliver bonderoser som er i sæson der 1000kr

-Bordpynt bliver gamle sylteglas og flasker venner og familie har samlet for os osv pyntet med hør, Blonder og lyserøde bånd det meste købt meget billigt i genbrugser 500kr

-service noget er købt på loppemarker og andet er lånt af vennekredsen 200kr

-Kjole og tilbehør 3000 max :) enten på lilly udsalget el købt brugt

Gommens tøj max 1500kr

-Maden bliver helstegt gris (som vi får billigt gennem kontakter) og buffe , muligvis foret tunmouse. 7500kr

-Invitationer og andet papir 1000kr

-Brudebuket 500-1000

- transport bliver vores egne heste med egen karet 0kr

-duge låner nogen og køber lager til 14kr pr stk i IKEA for resten 300kr

-gode hvide servietter, bliver muligvis syet og broderet at min mosters af ikea lagner. 300kr

Musikken får vi i gave af mine forældre 6000kr kommer udover de 30.000

Overnatning for gæster bliver i mine forældres to gæste værelser, i campingvognen, nogle i telt i haven, i vores kassebil og nogle hos os (ca 3-4 km væg) en del af gæsterne tager hjem da de bor inden for få km af feststedet.

Og så har vi stadig lidt plads i budgettet hvis maden skulle blive dyre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi køber vin på karton og hælder det på karafler så det ilter lidt, på den måde kan vi spare en del og så skal vi ikke havde store blomster arrangementer, men bare enkelte blomster i store glas derved bliver blomsterne noget billiger og så brug blomster som er i sæson.

Overvej om det er vigtigt for jer at alt skal være ens el det er ok Eks service er forskellig fra bord til bord så i kan låne fra venner og familie.

Man kan ofte leje spejderlejer billigt der er sovesale hvor folk kam overnatte når de er for trætte til at feste videre, og ellers finder der forsamlingshuse med værelser også men jeg er ikke kender på Sjælland, men mon ikke der er nogen derover af også :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo der er bl.a. Kolonien Solborgen oppe ved Vig. Elim lejren i Kulhuse og mener også der er noget i Bisserup (og sikkert også andre steder). Forsamlingshuse på Sjælland med overnatning er nok mere vanskeligt. Den med servicet tror de fleste vil modsætte sig men lejer man sig ind et sted så vil der være service der. Det næste er så om det passer med ens ønsker

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget normalt at gæsterne selv betaler for overnatning, faktisk blev rigtig mange overrasket over at de ikke selv skulle betale til vores bryllup, men det var nu engang sådan vi prioriterede for at alle skulle blive

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke man kan sige at gæsterne SKAL overnatte hvis de selv skal betale, vi har ihvertfald nogen gæster der ikke ville have råd til det....

Vi holdt vores bryllup på Skjalm Hvide Hotel og det var helt igennem fantastisk bare at sige godnat til gæsterne lørdag nat og så spise morgenmad med dem søndag.... Vi sagde farvel til de sidste kl 12:30

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 17/9/2014 at 8:58 AM, Camilla_krøier said:

Jeg synes ikke man kan sige at gæsterne SKAL overnatte hvis de selv skal betale, vi har ihvertfald nogen gæster der ikke ville have råd til det....

Vi holdt vores bryllup på Skjalm Hvide Hotel og det var helt igennem fantastisk bare at sige godnat til gæsterne lørdag nat og så spise morgenmad med dem søndag.... Vi sagde farvel til de sidste kl 12:30

Hej Camilla ;)

ved godt det er længe siden, men må jeg spørge om din oplevelse af Skjalm Hvide? 

Og hvor mange mennesket var i og hvad var jeres pris der? 

 

Min kæreste og jeg overvejer kraftigt at holde bryllup der næste sommer, men mangler lidt erfaringer ;) 

 

og var prisen helt fast? Eller forhandler de lidt når man kommer mange mennesker? ;) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 12/3/2017 at 5:44 PM, Aclauge said:

Hej Camilla ;)

ved godt det er længe siden, men må jeg spørge om din oplevelse af Skjalm Hvide? 

Og hvor mange mennesket var i og hvad var jeres pris der? 

 

Min kæreste og jeg overvejer kraftigt at holde bryllup der næste sommer, men mangler lidt erfaringer ;) 

 

og var prisen helt fast? Eller forhandler de lidt når man kommer mange mennesker? ;) 

Så lige du havde skrevet....

jeg kan kun give dem vores bedste anbefalinger, det hele fungerede ubeklageligt og vi har efterfølgende også holdt barnedåb der og det var lige så godt.

 

mht prisen ved jeg ikke om man kan presse dem, vi var kun 50 gæster og tog den sidste ledige dato i sommeren så vi prøvede slet ikke at forhandle... i forvejen var det langt billigere end alternativerne når vi ville have overnatning til alle gæster

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer