CTDK

Idéer til udendørs locations på Sjælland

11 posts in this topic

Hej derude

Google har for en sjælden gangs skyld ikke været til megen hjælp denne gang, så nu prøver jeg her i stedet :-)

Et bryllup er på programmet til næste sommer, og her vil vi rigtig gerne holde middagen/festen udendørs i et telt/under en pavillion eller lignende. Så langt, så godt.

Dér, hvor det bliver en anelse sværere, er, når vi tilføjer, at det gerne skal være på et hotel/kro/slot, hvor der bliver sørget for mad osv., og hvor der er mulighed for overnatning.

Tusindvis af hoteller er åbne for bryllupsarrangementer, men naturligt nok tager de fleste (alle?) udgangspunkt i, at middagen bliver holdt i deres indendørs lokaler.

Men hvis I kender et eller flere steder på Sjælland eller Lolland, der tilbyder udendørs servering, så skyd endelig løs :-)

På forhånd mange tak.

0

Annonce ♥

Jeg har været til stor rund fødselsdag i telt på Dragør Fort. Det er i dag en restaurant og de har også indendørs lokaler og andre faciliteter som toiletter. Til denne fest var der blevet sat et stort telt op på grunden og det fungerede rigtig godt.

Der er udsigt over vandet, havnen, gode parkeringsforhold, mulighed for rundvisning på det historiske fort og ellers bare mulighed for at gå rundt i det hyggelige Dragør.

Man kan mig bekendt ikke overnatte på selve fortet, men der er flere gode hoteller i gåafstand. Blandt andet overnattede nogle af festens gæster dér.

Og så er Dragør jo også en oplagt mulighed for foto-location, da det bare er en fantastisk hyggeligt by :)

Edited by ANMU5EDE
0

Annonce ♥

Altså kunne forestille mig Jungshoved Præstegaard (Præstø) kunne være med på ideen... det ligger super lækkert med havudsigt og stor have :) man kan også benytte toiletterne uden at skulle ind i den flotte festsal... du kan se teltet vi brugte til receptionen... men der er jo plads til et større telt :)

post-39594-0-33495000-1411073507_thumb.j

0

Det afhænger nok meget af hvad man vil med festen. Jeg husker at de gik meget op i at alle vinduer og døre var lukket da jeg var dernede men også i at musikken skulle dæmpes meget efter et vist tidspunkt - mener det var kl. 2. Det har formentlig været af hensyn til naboer og så er det nok tvivlsomt om man vil acceptere teltfester ud til de små timer hvor der vil være endnu mere udendørs støj. Men det er da absolut et forsøg værd for det er et fedt sted og rigtig gode omgivelser

.

Men ellers ville jeg da overveje af finde en efterskole, et kursuscenter o.l. hvor der er mulighed for at slå telt op og så kombinere det med et udefrakommende cateringfirma som kan levere alt vedrørende mad, betjening m.v.. :lol:

0

Hej derude

Google har for en sjælden gangs skyld ikke været til megen hjælp denne gang, så nu prøver jeg her i stedet :-)

Et bryllup er på programmet til næste sommer, og her vil vi rigtig gerne holde middagen/festen udendørs i et telt/under en pavillion eller lignende. Så langt, så godt.

Dér, hvor det bliver en anelse sværere, er, når vi tilføjer, at det gerne skal være på et hotel/kro/slot, hvor der bliver sørget for mad osv., og hvor der er mulighed for overnatning.

Tusindvis af hoteller er åbne for bryllupsarrangementer, men naturligt nok tager de fleste (alle?) udgangspunkt i, at middagen bliver holdt i deres indendørs lokaler.

Men hvis I kender et eller flere steder på Sjælland eller Lolland, der tilbyder udendørs servering, så skyd endelig løs :-)

På forhånd mange tak.

Hvad med Næsbyholm slot? Kunne godt forestille mig, at de kunne gå med på udendørs arrangement, hvis det er dem der arrangerer det. Det skader jo ikke noget at spørge :)

Ellers hvad med Dyrehaven? Eller et af stederne ude ved vandet ved Klampenborg? Der er et par rigtig fine restauranter der...

0

Sonnerupgård hvor I kan sidde i parken og da have Hovedbygningen i "reserve" til sidst på natten. Vi samarbejder bl.a med Elmely kro eller støvlet Katrine, som kan stå for A til Z. Alternativ kun noget af det.

Ja og så er der jo mulighed for overnatning.

Hvalsø station kun 1,2 km fra os og den sidste station i hovedstadsområdet.

Vi holde "åben rundvisning" på tirsdag den 23. September fra kl. 15 til 19, hvor alle er velkommen.

0

Annonce ♥

For andre, der skulle komme forbi denne tråd på et tidspunkt, kan jeg fortælle, at vi endte med at besøge seks steder, som alle var klar på et udendørs bryllup:

Bandholm Hotel

Comwell Borupgaard

Hotel Frederiksdal

Hotel Marienlyst

Hotel Stella Maris (Svendborg, Fyn)

Jomfruens Egede

... og vi endte med at vælge Stella Maris. Okay, det er ikke helt Sjælland, men det ligger simpelthen så idyllisk, hotellet virker generelt virkelig lækkert (totalrenoveret og genåbnet i marts i år), og vi får det hele for os selv.

En tæt runner-up var Comwell Borupgaard, som bød på en fantastisk flot have og rigtig fine (og "isolerede") lokaler.

0

Svendborg er jo også centralt for de fleste. Fordi man både kan komme dertil via broen/broerne eller via Langeland(Lolland men vigtigst af alt er at I syntes det er de helt rigtige rammer for jer. Når det så er sagt håber jeg ikke I skal giftes på Sjælland. Svendborg ligger i hvert fald udenfor den "radius" jeg har som er afgørende for om jeg kører hjem direkte efter et job eller overnatter i nærheden.

0