Chris27

DJ anbefalinger

28 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Der har været så meget computerbøvl men nu fik jeg en bærbar hjem til bossen i går som hun er meget tilfreds med så nu skulle det gerne rykke. Hun er typen der kaster tingene fra sig hvis ikke teknikken virker (og jeg har sagt at det er 1. prioriity) . .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Også anbefaling til Diskobil fra Keld og mig.

De tog fra deres base i Nordsjælland til en kro i Sønderjylland kl. tidligt om morgenen den 11. marts 2012 for at spille til brunch i anledning af Kelds 50 års fødselsdag, hvilket slet ikke kunne mærkes:

Bent var en super veloplagt DJ, som spillede det ene skønne nummer efter det andet - og et nummer som betyder noget særligt for Keld og mig fik han også spillet efter at have introduceret det på en utrolig charmerende måde, så vi begge smilede mens vi lige tog en "Du og Jeg" dans helt alene.

Nu glæder vi os begge til den 21. marts næste år, hvor 7 års forventninger og forberedelser kulminerer med en vidunderlig kobberbryllupsvelsignelsesfest - DJ er naturligvis DISKOBIL v/ Bent "The One And Only" Zimmermann :-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gerne anbefale Fest-DJ.dk Henrik Slæger henrik@slaeger.dk

Vi var super glade for ham ved vores bryllup, han kom omkring kl. 17,

og gik først lidt over 05.00 om natten, og han var på fra start til slut! Og så til en meget fair fris :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også diskobil til vores bryllup! Det er ikke fordi vi er deciderede utilfredse, men der er nogle ting man måske skal overveje i forhold til alle DJ's, som vi slet ikke havde skænket en tanke.

F.eks vil man have dj'en taler/annoncerer ting i mikrofonen? Vi har aldrig været til en fest eller et bryllup, hvor dj'en har snakket, så det var slet ikke noget vi havde overvejet, men det er vi i hvert fald ikke fan af.

Og for at starte dansegulvet annoncerede dj'en at han synes, alle skulle stille sig i en ring rundt om mig/os og så skulle alle skiftes til at danse med bruden (eller sagde han brudeparret? Min hjerne slog lidt fra), hvilket jeg synes var MEGET grænseoverskridende. Er på ingen måde fan af at stå i midten af en ring og danse, mens andre står rundt om og klapper, hader det faktisk. Når lige at sige til min mand "nej nej, det vil jeg slet ikke det her" inden jeg blev revet ud på dansegulvet af en af mine forældres venner. Heldigvis blev jeg svunget så vildt rundt, at jeg ikke så meget omkring mig, andet end at min mand var begyndt at hive folk på dansegulvet også. Og fotografen har da fået nogle sjove billeder af det, men jeg syntes ikke det var sjovt, skulle bare "overleve" det.

Så mit råd til andre UANSET dj er, at hvis man ikke er til den slags skal man nok gøre opmærksom på det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Edit:

Jeg har checket op på det og kan se at den DJ I havde ude har spillet for os i rigtig mange år. Ja han er faktisk - udover mig selv - den der har spillet flest jobs. Vi har altid fået rigtig god feedback på ham og ikke mindst mange genbookninger. Men det er jo ikke ensbetydende med at der ikke er noget som kan gøres anderledes.

Derfor er jeg meget glad for at du nævner det. Det giver os mulighed for at justere lidt og følge op for den slags "lege" er ikke vores "varemærke". :lol: Det går også udover mine (og overbossens) grænser så der er vi 100% enige. :lol: Det er af samme årsag heller ikke noget som jeg selv kunne drømme om at sætte i gang. Sådan noget - dvs. egentlige "lege" - skal komme spontant fra brudeparret eller gæsterne. I sidstnævnte situation ville jeg aldrig sætte det i gang uden forudgående drøftelse med brudeparret.

Så der skal lige justeres lidt. Ikke voldsomt for som jeg læser det var I ikke utilfredse med hans indsats, men følges op på det skal der.

Med hensyn til det med mikrofonbrug så er det meget individuelt fra DJ til Dj og fra fest til fest hvordan man gør det. Som regel har man en god fornemmelse af hvad brudeparret er til og ønsker men det er helt fint at tage en snak om det hvad man ofte også gør i hvert fald indirekte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak Pia og tak for sidst :lol: Har i øvrigt vendt den med "Ring-legen" med 2-3 kolleger her i weekenden og holdningen der kom lidt bag på mig for de mente generelt at det var en god ide til at få gang i folk. Håber da ikke de tager den til sig. Det er lidt ligesom med kysserunder m.v. Hvis man kan fornemme at brudeparret ikke er til det skal man ikke opildne det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for Jeres anbefalinger. Vi skal imorgen have møde med den DJ, som vi højst sandsynlig ender med at booke.

Det er dejligt at kunne sætte endnu et tjek på listen :)

Diskobil : Ved ikke helt hvad som kan være gået galt. Har ikke modtaget nogen opkald.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

NU kan jeg skrive, at DISKOBIL/Bent Zimmermann i den grad leverede varen til vores kobberbryllupsvelsignelsesfest:

Veloplagt indtog Bent rollen som DJ i det gamle forsamlingshus i Læborg, og så kan det ellers godt være, at de kære læborgere fik en opvisning i lys og lyd, som de vist ikke var vant til. Deltagerne til en fest i det nærliggende multihus var dybt imponerede, da de så ind af vinduerne til forsamlingshuset og kunne se det flotteste lysshow med skønne effekter, bare for at nævne en: Da Keld og jeg skulle åbne gaver, lavede Bent effekter med lyset, som lignede dollartegn, i loftet - det så bare så flot ud - og under middagen var der hjerteloft i den store sal :toot::balloon: .

Musikken var helt i top, og det var IKKE Bents skyld, at folk ikke var ude på dansegulvet, jeg tror snarere, at kogekonens gode mad lå dejligt tungt i maverne :smiley-eatdrink026::thanks:

Kort sagt: Diskobil levede op til vores forventninger og mere til, så vi giver dem et 12 (efter den nye skala) - efter den gamle ligger Diskobil på et rent 13 :heart::heart::heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

NU kan jeg skrive, at DISKOBIL/Bent Zimmermann i den grad leverede varen til vores kobberbryllupsvelsignelsesfest:

Veloplagt indtog Bent rollen som DJ i det gamle forsamlingshus i Læborg, og så kan det ellers godt være, at de kære læborgere fik en opvisning i lys og lyd, som de vist ikke var vant til. Deltagerne til en fest i det nærliggende multihus var dybt imponerede, da de så ind af vinduerne til forsamlingshuset og kunne se det flotteste lysshow med skønne effekter, bare for at nævne en: Da Keld og jeg skulle åbne gaver, lavede Bent effekter med lyset, som lignede dollartegn, i loftet - det så bare så flot ud - og under middagen var der hjerteloft i den store sal :toot::balloon: .

Musikken var helt i top, og det var IKKE Bents skyld, at folk ikke var ude på dansegulvet, jeg tror snarere, at kogekonens gode mad lå dejligt tungt i maverne :smiley-eatdrink026::thanks:

Kort sagt: Diskobil levede op til vores forventninger og mere til, så vi giver dem et 12 (efter den nye skala) - efter den gamle ligger Diskobil på et rent 13 :heart::heart::heart:

Jaaah det lyder skønt og ih hvor vi også glæder os til Diskobil til vores bryllup og knap 7 uger :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hooooold nu op hvor ville jeg have HADET det som Anine "var igennem" :o:blink: Puha altså... Hos os går vi efter ingen snak - ingen involvering fra DJ'en - ingen "lege" - ikke annonceringer osv. osv.

Så enig. Ville ødelægge min aften. Vil bare have musik og en der skaber stemning via musikken, ingen snak, tak :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen så skal I da sige det til vedkommende .:) Det er jo ikke sådan at en DJ er låst og fra start har sat sig det mål at vedkommende skal bruge mikrofon så og så meget og det er jo heller ikke sådan at den dialog man har med brudeparrene inden, betyder at der så ikke er noget som kan justeres undervejs. Som Friberg også er inde på, er alle bryllupsfester forskellige og det betyder også at det er meget forskelligt hvordan man skal agere som DJ. Eneste fællesnævner er faktisk at der fordres alsidig musik.

Det der er vigtigt er at DJ'en er åben, imødekommende og omstillingsparat. Lige såvel som man som brudepar eller gæst kan ønske numre hvilket ofte er noget som sker løbende så er det fuldt legalt som vært at sige fra hvis man ikke bryder sig om mikrofonbrug og vi oplever det faktisk også den anden vej rundt. Jeg oplever da og til værter som kommer og spørger efter sanglege og så ved man godt hvad klokken har slået, hvis man ikke allerede har kunnet "læse det" via folks kropsprog.

Det er nok de færreste DJ's inkl. mig selv der bruger en mikrofon til slavisk præsentation og annoncering af musiknumre. Når jeg bruger mikrofon er det spontant og ofte er det med udgangspunkt i selskabet. Der kan være lange perioder hvor jeg slet ikke bruger mikrofon og perioder hvor jeg gør det og det er også umiddelbart den rigtige måde at gøre det på. Tal hvis du har noget at sige som er interessant for folk/selskabet. Ellers lad være. .:) Kan man fornemme at brudeparret ikke er til det så lader man også være. Længere er den ikke. .:)

Det er lidt det samme med ovenstående "leg". Det som for nogle kan være et sjovt indslag kan for andre være mere grænseoverskridende og der er ingen grund til at prøve folks grænser af medmindre det er noget som er aftalt med brudeparret inden (læs: noget som de har ønsket). Det gælder uanset at der måske ligger en meget langstrakt middag m.v. forinden som har gjort at man er kommet meget sent i gang. Der er andre måder at få folk i gang på inden at prøve folks grænser af på et tidspunkt hvor de måske mere har behov for et pusterum efter brudevalsen og et langt program hvor de har været i fokus hele tiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

NU kan jeg skrive, at DISKOBIL/Bent Zimmermann i den grad leverede varen til vores kobberbryllupsvelsignelsesfest:

Veloplagt indtog Bent rollen som DJ i det gamle forsamlingshus i Læborg, og så kan det ellers godt være, at de kære læborgere fik en opvisning i lys og lyd, som de vist ikke var vant til. Deltagerne til en fest i det nærliggende multihus var dybt imponerede, da de så ind af vinduerne til forsamlingshuset og kunne se det flotteste lysshow med skønne effekter, bare for at nævne en: Da Keld og jeg skulle åbne gaver, lavede Bent effekter med lyset, som lignede dollartegn, i loftet - det så bare så flot ud - og under middagen var der hjerteloft i den store sal :toot::balloon: .

Musikken var helt i top, og det var IKKE Bents skyld, at folk ikke var ude på dansegulvet, jeg tror snarere, at kogekonens gode mad lå dejligt tungt i maverne :smiley-eatdrink026::thanks:

Kort sagt: Diskobil levede op til vores forventninger og mere til, så vi giver dem et 12 (efter den nye skala) - efter den gamle ligger Diskobil på et rent 13 :heart::heart::heart:

Godt at høre Rikke. Folk var måske ikke ude på dansegulvet hele tiden men i betragtning af at det var et selskab på 25 personer så gjorde de det faktisk meget godt. . :) Det man altid skal huske på er at en bryllupsfest er meget andet end fest og dans. Det er også god musik og socialt/hyggeligt samvær hvad det også var her. . :) Hvad lyset og min laser der kan lave hjerter m.v. angår så er det faktisk noget vi arbejder med lige i øjeblikket på flere felter. Først og fremmest er det et mål at alle vores folk kan levere det men der ligger også en udfordring i at det slet ikke er muligt at bruge i mange festlokaler som følge af loftspær m.v. Så vi taler med nogle forskellige leverandører i øjeblikket.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen så skal I da sige det til vedkommende . :) Det er jo ikke sådan at en DJ er låst og fra start har sat sig det mål at vedkommende skal bruge mikrofon så og så meget og det er jo heller ikke sådan at den dialog man har med brudeparrene inden, betyder at der så ikke er noget som kan justeres undervejs. Som Friberg også er inde på, er alle bryllupsfester forskellige og det betyder også at det er meget forskelligt hvordan man skal agere som DJ. Eneste fællesnævner er faktisk at der fordres alsidig musik.

Det der er vigtigt er at DJ'en er åben, imødekommende og omstillingsparat. Lige såvel som man som brudepar eller gæst kan ønske numre hvilket ofte er noget som sker løbende så er det fuldt legalt som vært at sige fra hvis man ikke bryder sig om mikrofonbrug og vi oplever det faktisk også den anden vej rundt. Jeg oplever da og til værter som kommer og spørger efter sanglege og så ved man godt hvad klokken har slået, hvis man ikke allerede har kunnet "læse det" via folks kropsprog.

Det er nok de færreste DJ's inkl. mig selv der bruger en mikrofon til slavisk præsentation og annoncering af musiknumre. Når jeg bruger mikrofon er det spontant og ofte er det med udgangspunkt i selskabet. Der kan være lange perioder hvor jeg slet ikke bruger mikrofon og perioder hvor jeg gør det og det er også umiddelbart den rigtige måde at gøre det på. Tal hvis du har noget at sige som er interessant for folk/selskabet. Ellers lad være. . :) Kan man fornemme at brudeparret ikke er til det så lader man også være. Længere er den ikke. . :)

Det er lidt det samme med ovenstående "leg". Det som for nogle kan være et sjovt indslag kan for andre være mere grænseoverskridende og der er ingen grund til at prøve folks grænser af medmindre det er noget som er aftalt med brudeparret inden (læs: noget som de har ønsket). Det gælder uanset at der måske ligger en meget langstrakt middag m.v. forinden som har gjort at man er kommet meget sent i gang. Der er andre måder at få folk i gang på inden at prøve folks grænser af på et tidspunkt hvor de måske mere har behov for et pusterum efter brudevalsen og et langt program hvor de har været i fokus hele tiden.

Skal nok sige det når vi taler sammen ugen inden :wink:

Men gætter på at du nok også kan fornemme det på os når vi mødes, at det slet ikke er det vi er til. Er ikke særlig glad for at være i centrum, og det er vi vist så rigeligt den dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer