HenrietteKristensen

Helt ny herinde & selvfølgelig et lille spørgsmål

14 posts in this topic

Heeejsa alle :-)

Jeg hedder Henriette og er ny på bryllupsklar.dk

Vi snakker jo selvfølgelig om hvordan vores bryllup skal holdes osv og vi er faktisk stadig i tvivl.

Det ene øjeblik vil vi gerne bare have et "normalt" bryllup med fest i et fint lokale osv.

Det andet øjeblik har vi tænkt på at invitere hele familien i et kæmpe luksus sommerhus og holde festen der også slutte af med skrub-af brunch søndag formiddag.

Hvad siger i?

Hvad har i gjort? :-)

PS. det skal være et kirkebryllup :-)

0

Annonce ♥

:balloons: Henriette og stort velkommen til BK

Vi skal holde et "normalt" bryllup, i kirke, og fint lokale mv. Men synes også jeres ide men et luxus sommerhus er en fed ide ....

glæder mig til at hører hvad i finder frem til

0

Velkommen til bryllupsklar.

Jeg synes jeres ide med luksus sommerhus lyder dejligt anderledes og spændende.

Vi holdt et "normalt" bryllup med kirke og en vidunderlig fest med 80 gæster i et forsamlingshus.

Skulle jeg giftes i dag kunne jeg måske godt have fundet på, at stjæle jeres ide med sommerhuset og så færre gæster - jeg forestiller mig at det ville være mere intenst og man vil få mere tid til at snakke med gæsterne.

Jeg er spændt på at høre hvad I vælger :)

0

Der er flere der holder deres bryllupsfest i de luksus sommerhuse som findes også på Fyn - der er 3 i alt - og har også selv været derovre et af stederne. Helt ligesom hvis man havde holdt festen i nogle eksklusive forsamlingshus-lokaler bortset fra at der er overnatningsmuligheder til alle gæster og flere faciliteter.

0

Annonce ♥

Vi holder en stor fest i en festsal tilknyttet den boligafdeling hvor min mor og hendes mand bor. Der er automatisk mange som selv finder overnatning i området enten hos familie eller hotel eller campingvogn. Dem som har lyst kommer så og spiser rester ved 13-14-tiden dagen efter. Vi holder IKKE brunch da vi ikke selv gider at stå tidligt op. Min mor tager vores børn mens vi selv skal sove på et nærliggende hotel hvor der er stor morgenmadsbuffet inkluderet i overnatningen. Vi ved allerede nu at der også er andre som skal sove der da det ligger ca 500 m fra feststedet. Derfor bliver det rester senere på dagen i stedet :-)

Jeg er lidt enig med Louise G at en fest i et sommerhus hurtigt bliver "rund-fødselsdag-agtigt". Men det kommer jo an på hvad man har lyst til og råd til. Vi har ikke råd til at holde festen et "fint" sted. Men vil alligevel godt markere at dette er en helt speciel fest som kun er denne ene gang i livet. Derfor ville jeg ikke vælge sommerhus-løsningen. Men det er jo netop op til jer hvad i ønsker, hvad budgettet siger osv.

Det er jeres fest og der er ikke noget som er mere rigtigt end noget andet. Herinde er der lige så mange forskellige bryllupper og fester som der er brugere :-)

0

Stort tillykke med det kommende bryllup :-)

Vi skal holde vores i sommerhushaven med grund ned til fjorden. Vi slår et kæmpe telt op og inviterer 90 mennesker til havefest med bål, spil og øl og så selvfølgelig en dejlig buffet med lidt mere eksklusive retter (manden VIL have det sådan og når man kender en kok er det fjong med mig :-) )

Men prøv at sætte et budget op på de forskellige fester - så kommer det helt automatisk hvad i hælder mest til :-)

Glæder mig til at høre hvad i finder på :-)

0

Det kommer vel også lidt på hvordan sommerhuset ser ud og hvordan det fremstår .:)

0

Tak for jeres svar :-)

Altså vi er stadig ikke blevet enige om hvordan vores bryllup skal holdes. :-)
Vi ændre såå tit mening!
Altså vores budget er højst 100.000 kr, så hvis det bliver sommerhus løsningen er det et absolut luksus sommerhus :-)
Nu er vi blevet lidt forelsket i at holde det på remisen i vores by :-)
Er vi de eneste der er i tvivl om hvordan det skal holdes?

I hører selvfølgelig fra mig når vi er nået til enighed ;-)

0

Annonce ♥

Vi har slet ikke været i tvivl på noget tidspunkt. Budgettet har så også afgjort meget i og med at bryllup på en herregård eller lignende fra starten har været udelukket pga prisen :-)

0

Vi valgte at give den fuld gas med fest på hotel og betalt overnatning til alle gæster og det hver en krone værd

0

Vi har heller ikke været i tvivl, for vi vidste for det første hvad vores budget var, og samtidig hvad der ville være mest praktisk for os. Vi holder festen i festlokalet herude hvor vi bor, på den måde har vi et billigt lokale, og kan dermed holde os indenfor budgettet , og det giver os den afslappede nede på jorden fest som vi ønsker os :) Og så er det også bare mest praktisk for os, da vi ikke har bil. Vi bor nærmest lige overfor lokalet, der er vel 10-15 meter derhen fra vores hoveddør , hvilket jeg syntes er MEGET skønt, både i dagene op til, dagen efter når der skal ryddes op, men også når vi skal hjem og sove . Vi skal ikke tænke på taxa, leje en bil eller noget, som bare vil være en ekstra udgift, men som også ville stresse mig helt vildt.

0

Annonce ♥

Der skal vi også holde vores, på Remisen. Jeg er helt vild med lokalerne..

Har aldrig været til fest der eller hørt fra andre som har, men fik et kanon indtryk da vi besøgte det, så der var ingen tvivl.

0

Hvis jeg kunne gøre vores bryllup om, kunne jeg godt have fundet på det med bryllupsfesten i luksussommerhus. Jeg blev faktisk lidt nysgerrig efter du havde skrevet idéen, og fandt meget passende denne artikel: http://www.sologstrand.dk/nyheder/sevaerdigheder/bryllup_paa_et_eventyrligt_landsted/12266.htm

Det kunne da lige være noget for jer :)

0