Sign in to follow this  
Followers 0
EmilieM

Hvid brud 2 gange?

15 posts in this topic

Kære BK'ere

Jeg har været medlem længe, men har mest bare fulgt med på sidelinjen.

Min skønne kæreste og jeg har længe været enige om, at vi ville giftes, når pengene engang var til det. Det er de ikke endnu, men nu er der sket et lille twist. Vi venter os et lille mirakel d. 20 marts 2015 :loveshower:

Vi har forsøgt at sikre hinanden og den lille, så godt som vi nu kan via diverse forsikringer og testamente osv., men fordi jeg har haft angst, da jeg var yngre, kan jeg ikke få de der forsikringer (jeg er åbenbart vildt farlig for mig selv :blink: ).

Vi har så snakket lidt frem og tilbage, og vi er blevet enige om, at det klogeste nok vil være at gifte os. Da vi stadig ikke har de penge, som vores drømmebryllup vil koste, har vi tænkt at blive viet på rådhuset og så senere blive velsignet i kirken og holde stor fest.

Nå, nu til mit spørgsmål. Vielsen på rådhuset bliver ikke noget vildt. Vi inviterer den nærmeste familie og går nok ud og spiser en god middag på en restaurant om aftenen. Men jeg har altså en eller anden idé i mit hovede om, at jeg skal være hvid brud. Men kan jeg godt være det 2 gange?? Jeg tænker at jeg ville finde en kort kjole (har vedhæftet 2 af dem, jeg er mest lun på). Til det "rigtige" bryllup, vil jeg selvfølgelig have det helt store skrud :cheerleader3: (man er vel lidt prinsesse).

Men ville det være helt tosset at stå hvid brud ved begge bryllupper? :blush:

post-60562-0-53139100-1411061529_thumb.p

post-60562-0-51766900-1411061542_thumb.p

0

Annonce ♥

Iih jeg kan rigtig godt lide begge kjoler! super søde til en lille fin mave :)

Jeg skal selv stå brud to gange, fordi vi først skal på Rådhuset og senere som jer giftes i kirken... Men jeg synes sagtens man kan være hvid brud to gange, hvis man har lyst! Synes det kommer helt an på, hvordan du selv har det. Personligt er jeg lidt ked af at skulle giftes på rådhuset først, og har derfor ikke så meget lyst til at det bliver alt for bryllup agtigt, og vi vælger også at tælle bryllupsdag fra vores kirkebryllup - men hvis rådhuset bliver jeres rigtige bryllup og I ser det sådan, så ser jeg absolut ingen grund til ikke at kunne stå hvid brud begge gange!

0

Tak, jeg synes også de er rigtig fine :loveshower: (generelt synes jeg, det er svært at finde søde, korte brudekjoler til gravide :td: )

Vi har faktisk ikke snakket om det, men jeg har selv lidt svært ved ikke at se rådhusbrylluppet som rigtigt.. Juridisk set bliver det jo den dato, der gælder, og netop derfor vil jeg gerne være hvid brud der, uden at gå glip af muligheden for det store hvide skrud en anden gang.

Og så havde jeg lidt en drøm om at det lille bælte rundt om maven og/eller skoene skulle være farvet i enten blå eller røde nuancer afhængigt af, om vi venter os en dreng eller en pige, men tror desværre ikke det kan nås. Vi skal først til MD-scanning 29/10 og vi har talt om at vi ville giftes den 5/11. Og vi har ingen planer om at få en tidlig scanning. Synes ellers, det kunne være så fint :loveshower:

0

Først stort skulderklap til jer fordi I vil sikre hinanden i forbindelse med ændret arvefølge. Det er absolut det mest fornuftige (og det nemmeste og billigste i forhold til testamente).

Med hensyn til dit spørgsmål kan man også vende den om og spørge: "Hvorfor skulle du ikke kunne stå hvid brud to gange?"

1) Den hvide farve symboliserer jomfrulighed - den får du nok ikke selv de sløveste til at hoppe med på med en gravid mave.

2) Hvis du har lyst til at bære hvid kjole to gange, hvorfor så lade dig styre af andres ubegrundet regler? Bare fordi Emma Gad siger det, er det ikke nødvendigvis korrekt. Vis selvstændighed og gør som du har lyst til. Det er det der gør et bryllup personligt.

0

Annonce ♥

Jeg synes virkelig også du skal lytte til dig selv! Og der er jo kæmpe forskel på en sød, kort hvid kjole og en kæmpe brudekjole!

For vores vedkommende er det fordi vi begge super gerne vil giftes i kirken, men da min kæreste kommer fra udlandet har det været alt for besværligt at planlægge bryllup og så risikere at han bliver forsinket pga. hans visum.. Så derfor bliver det første bryllup kun på rådhuset, så vi har tid til at gå og planlægge vores rigtige bryllup sammen!

Men jeg kan ikke se noget galt i, at I føler at begge bryllupper er noget helt specielt! Så jeg stemmer for at du er hvid brud to gange :D

0

Først stort skulderklap til jer fordi I vil sikre hinanden i forbindelse med ændret arvefølge. Det er absolut det mest fornuftige (og det nemmeste og billigste i forhold til testamente).

Med hensyn til dit spørgsmål kan man også vende den om og spørge: "Hvorfor skulle du ikke kunne stå hvid brud to gange?"

1) Den hvide farve symboliserer jomfrulighed - den får du nok ikke selv de sløveste til at hoppe med på med en gravid mave.

2) Hvis du har lyst til at bære hvid kjole to gange, hvorfor så lade dig styre af andres ubegrundet regler? Bare fordi Emma Gad siger det, er det ikke nødvendigvis korrekt. Vis selvstændighed og gør som du har lyst til. Det er det der gør et bryllup personligt.

Haha, nej den med jomfruelighed køber folk nok ikke. Jomfrufødsler er ikke så moderne nu til dags :D

Ihh, jamen så er det afgjort. Så skal jeg bare være hvid brud x2.

Blev bare lige pludselig i tvivl om folk mon ville synes, at det var vildt underligt.. men det må de jo selvfølgelig også selv om.

Tusind tak :loveshower:

Edited by EmilieM
0

Godt at læse at du holder fast i 2x hvid kjole :) Jeg kan slet ikke se noget i problem i det, når kjolen til rådhuset er som på billederne - lille og fin :) Ville du have 2x store brudekjoler, så ville jeg nok tænke at det var liiige i overkanten :rolleyes::lol:

0

Helt klart: Hvid brud begge gange. I kan jo evt se om nogle år, om jeres vielsesdato kommer til at passe med en lørdag og så holde det store bryllup dér? Så er der ikke to datoer :-)

Vi har faktisk tænkt at den 5. november i år kunne være fin, for det er en lørdag i 2016. Jeg er bare usikker på, om det er helt urealistisk, når nu der kommer en lille en.. vi har en opsparing på lige omkring 30.000 lige pt. Nogle af dem kommer selvfølgelig til at gå til babyting, men håber virkelig ar det kan lade sig gøre alligevel. I 16 har vi nemlig været kærester i 10 år, så synes det kunne passe perfekt..

0

Annonce ♥

Helt klart: Hvid brud begge gange. I kan jo evt se om nogle år, om jeres vielsesdato kommer til at passe med en lørdag og så holde det store bryllup dér? Så er der ikke to datoer :-)

Vi har faktisk tænkt at den 5. november i år kunne være fin, for det er en lørdag i 2016. Jeg er bare usikker på, om det er helt urealistisk, når nu der kommer en lille en.. vi har en opsparing på lige omkring 30.000 lige pt. Nogle af dem kommer selvfølgelig til at gå til babyting, men håber virkelig ar det kan lade sig gøre alligevel. I 16 har vi nemlig været kærester i 10 år, så synes det kunne passe perfekt..

Rigtig god idé, LouiseG.

Med hensyn til udgifter til baby, så har jeg lige læst en artikel (kan desværre ikke huske hvilken) at første barns første leveår koster 48.000,- i gennemsnit..

Edited by ANMU5EDE
0

Annonce ♥

Jeg blev gift på rådhuset tidligere på året, og vi regner med at blive kirkeligt velsignet senere, netop fordi vi ikke havde penge til det store nu..

Jeg havde en flot hvid kjole på, og skal have det store skrud senere hen. Så jeg siger:

GO FOR IT :loveshower::loveshower::bunny_4::bunny_4:

0

Rigtig god idé, LouiseG.

Med hensyn til udgifter til baby, så har jeg lige læst en artikel (kan desværre ikke huske hvilken) at første barns første leveår koster 48.000,- i gennemsnit..

Wow :o .. ja, det er jo ikke billigt med sådan nogle små størrelser.. :)

Vi har holdt fødselsdag for min kæreste i dag, og har fortalt den nærmeste familie, at de skal reservere den 5. november til en tur på rådhuset. De blev SÅ glade, og de var allesammen også enige i at jeg da uden tvivl skulle være hvid brud begge gange, så det er hermed besluttet :loveshower:

Og tror helt bestemt, at jeg har bestemt mig for, at det skal være den første kjole, den uden blonderne <3 synes den er så yndig.

0