mijo

Brudepige kjoler, er kommet i tvivl... HJÆLP..

16 indlæg i dette emne

Jeg har to brudepiger, som begge er voksne, men nu er jeg simpelthent kommet i tvivl med deres kjoler. Så jeg søger jeres råd.

Begge kjoler er købt. Begge kjoler er i samme model, men i forskellige farver. Den ene er lilla og den anden er blå. Kan man godt have to forskellige farve kjoler? Eller vil det se fjollet ud, på billeder osv? Vil meget gerne høre jeres mening og gerne, billeder hvis nogen sf jer har haft forskellig farvet kjole til jeres brudepiger.

Både jeg selv og pigerne syntes jo selvfølgelig, at kjolerne er flotte.

De har sådan set selv fået lov at vælge deres kjole, det har jeg ikke blandet mig i, da jeg ikke vil tvinge dem, til, at have noget på, som de ikke føler sig tilpas i. De har så sammen valgt kjolen og jeg har så godkendt og betalt, så har jo hele tiden vidst, at de ikke er samme farve. Den ene af min brudepiger har en lidt mørkglødet hud, hvor den anden, er meget meget lys i huden, og derfor svært, at finde en kjole, som farve mæssigt passer til dem begge, så derfor valgte forskellige farver. Pigerne som forresten er min lillesøster på 24 og min svigerinde på 22, ved ikke endnu, at jeg er kommet meget i tvivl, hvordan får man det lige sagt, når jeg ved hvor meget de glæder sig til, at skal have netop denne kjole på..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du et billede? Umiddelbart så synes jeg jo ikke man først kan sige "frit valg" og så lave det om bagefter og som du selv skriver så passer forskellige farver til dem, så medmindre man kører et helt fast farvetema så kør med en blå og en lilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så længe det er samme kjole, men i 2 forskellige farver, så kan jeg ikke se, hvorfor du er kommet i tvivl :) Det er endda to farver, som komplimenterer hinanden. Blå og lilla plejer at gå godt sammen :)

Jeg er kommet i tvivl, fordi når jeg sidder og kigger, så ser man altid, at brudepiger, har samme farve kjole på og derfor er jeg kommet i tvivl, om det er helt galt, at vi har to forskellige farver.

Har du et billede? Umiddelbart så synes jeg jo ikke man først kan sige "frit valg" og så lave det om bagefter og som du selv skriver så passer forskellige farver til dem, så medmindre man kører et helt fast farvetema så kør med en blå og en lilla

Ja, sætter lige et billede ind, af kjolerne. Jeg er helt enig, med dig i, at man ikke kan sige frit valg og så lave det om, derfor har jeg heller ikke givet udtryk over for dem, at jeg er kommet i tvivl. Men jeg ved, at hvis jeg sagde til dem, at jeg heller ville have, de havde samme farve kjole på, så ville de også gøre det.

Da vi skulle vælge et farvetema, til vores bryllup, kunne vi simpelthent ikke blive enige, så det er endt med, at vi køre det hele i sort/hvid, da det var det eneste vi kunne blive lidt enige om.

Billeder:

Redigeret af mijo
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe det er samme kjole, men i 2 forskellige farver, så kan jeg ikke se, hvorfor du er kommet i tvivl :) Det er endda to farver, som komplimenterer hinanden. Blå og lilla plejer at gå godt sammen :)

Jeg er kommet i tvivl, fordi når jeg sidder og kigger, så ser man altid, at brudepiger, har samme farve kjole på og derfor er jeg kommet i tvivl, om det er helt galt, at vi har to forskellige farver.

Men det ér jo netop samme kjole, selvom det er to forskellige farver :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes da man ser MANGE der ikke har samme kjole på selvom de er brudepiger - enten forskellige kjoler holdt i samme nuancer eller samme kjole i forskellige farver, som du har. Når man følger de forskellige bryllupsblog har jeg indtryk af, at det er blevet ret populært i USA med mixede brudepigekjoler. Tror i hvert fald ikke der er noget "pleger". Havde ikke selv brudepiger i den forstand med samme/matchende kjoler og gå foran mig op ad kirkegulvet. Har heller aldrig været til et bryllup hvor der var. Så i mit hovede vil det være mere utraditionelt at have brudepiger med samme kjole på end at have brudepiger, der har valgt deres kjoler selv og har forskellige på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sys det ser fint ud. Kjolerne er jo ens minus farven. Så dermed er der fint sammenhæng imellem det.

Hos os gør vi det så modsat og brudepiger, både store og små, skal have samme farve på, men ikke nødvendigvis samme snit da det er to meget forskellige piger plus to blomsterpiger. Gom, forlovere, min stedfar og brudesvende skal så have slips på i samme farve som brudepigernes kjoler. Det er ligesom en del af farvetemaet for brylluppet og for mig skaber det sammenhæng i det hele.

Men det sammenhæng sys jeg også du får når nu kjolerne er ens minus farverne. Uanset hvad så er det jo desværre lidt sent at skifte mening...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man sagtens- især hvis resten af farverne/temaet til brylluppet passer til. Man vil normalt enten have samme kjole med forskellige farver elle rnuancer af samme palet eller have forskellige kjoler i samme farve/palet- som fx disse:

post-74185-0-97220300-1411387241_thumb.p

post-74185-0-68257800-1411387255_thumb.p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine brudepiger er mine to søstre på hhv. 31 og 35 år - tror de ville dø hvis jeg fandt på de skulle have præcis det samme på! Det er måske meget sødt når man er yngre, men som ældre er det måske ikke særlig fedt at man har præcis den samme kjole på...

Så vi er også kommet op med løsningen, at vi gerne vil have samme (eller nogenlunde samme) kjole men i forskellig farve. Jeg synes det er en død god ide, også fordi som du skriver, så ser vi forskellig ud, vores hud har forskellig farve, så det handler da om at få brudepigen til at tage sig bedst ud i den farve som passer til hende!

Desuden... vi har de fineste billeder fra min søsters bryllup på trods af at min anden søster og jeg overhovedet ikke havde koordineret, og jeg derfor kom i petroliums grøn stor balkjole og min anden søster i en pastel lilla slank kjole... hihi... I sidste ende er det ansigtsudtrykkene og følelserne i forbindelse med billedet som betyder en million mere :) Så jeg siger GO FOR IT :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havde da, fuldstændig glemt, at jeg havde oprettet denne tråd :wink:

Men hold nu op, hvor er i alle sammen gode, med alle jeres input. Det er skønt, at få noget feedback, når man som mig, nemt bliver i tvivl og ikke kan bestemme sig, for, hvad man vil :biggrin:

Men jeg kan så fortælle, at mht kjolerne, så har jeg haft tøserne, til at hoppe i dem, så jeg kunne se dem sammen, og nu er jeg slet ikke i tvivl, når jeg nu har set dem stå der, med deres kjoler :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer