B2be2015

K&K - VI SKAL GIFTES! - Sneak peak!

52 posts in this topic

:loveshower: VI SKAL GIFTES :loveshower:

Min kæreste har friet, så nu kan jeg foralvor påbegynde planlægningen.

De sidste 7-8 måneder har jeg luret rundt her på BK og snakket bryllup uafbrudt hvis du spørg min kæreste.

SNEAK PEAK!!

- Om os

- Efternavn(e)

- Frieriet og ringen

- Dato: 8. august 2015 (08.08.15)

- DIY eller pakkeløsning?

- DIY projekter:

- Invitationer

- Bordkort - (favorbokse) Layout lavet - karton bestilt - mangler at printe

- Bord nr.

- Menu kort - karton bestilt - layout mangler - mangler at printe

- Kirke hæfter ??

- Favor æsker - layout lavet - karton bestilt - magler at printe og folde

Indhold Favor: Tandstikker, tictak(med personlig label), chokolade(med personlig indpakning), panodiler, plaster?

- Photobooth

- eget kamera

- stativ?

- tavle med kridt?

- overskæg, briller, kysmund mm. på pind?

- "Gæstebog" - fingeraftryk træ + photobooth

- Takke kort

- Kirke - Gjellerup Kirken booket til kl. 12.45

- Præst Bo Knudsen, har haft møde og salmerne er valgt

- Blomster?

- Reception, Kirkeladen v. kirken, mangler af finde inspiration til pyntning og mad.

- Mad og drikke

- Bryllupskage- min faster og mor vil lave den - inspiration

- Location , Phønixhuset/Restaurent Noli er booket

- Menu

- bordpynt inspiration

- Vielsesringene

- Gæsteliste, ca. 85 til reception ca. 30 til fest

- Budget 65.000 (uden bryllupsrejse) Holder ikke, men H2B håber stadig ;)

- Tema/farve (hvid og grøn/lime)

- Invitationer - er afsendt.

- Kjole - er købt (se billeder af kjoleprøvning)

- slør, har bestilt 2 forskellige.

- sko, er købt skal prøves sammen med kjolen

- smykker ????

- Makeup, hår og negle

-

- Musik - er booket

- Fotograf - er booket, mangler at finde location

Edited by B2be2015
0

Annonce ♥

OM OS!

(Jeg nævner ikke vores navne da jeg nok med tiden vil dele nogle hemmeligheder med jer som evt. gæster helst ikke skal kunne følge med i)

Jeg B2B er netop blevet 25 år og arbejder som sælger/webansvarlig hos en mellemstor produktionsvirksomhed.

H2B er 26 år og arbejder som byggeleder (uddannet bygningskonstruktør)

Vi mødte hinanden i 2005 på efterskole og har været kæreste siden (Jep jeg var kun 15 år)

Vi har boet sammen i ca. 7 år og købte for ca. 1½ år siden hus i en forstad til Herning.

H2B har tidligere spillet en del ishockey, men pga. mange skader måtte han stoppe. Han bruger nu meget af sin fritid på at styrketræne og holde kroppen i form.

Jeg spiller fodbold og elsker at være sammen med familien.

Vi er et par der godt kan lide at have styr på tingene (specielt det økonomiske) og tager ikke nogle hurtige beslutninger der ikke er gennemtænkte.

Vi elsker hinanden sindsygt højt og sender dagligt tennage-kæreste beskeder til hinanden :a1221:

Edited by B2be2015
0

HAN HAR FRIET

- OG JEG SAGDE SELVFØLGELIG JA

Vi har været sammen i over 9½ år og er typerne som planlægger ALT.

Det kom derfor heller ikke som en kæmpe overraskelse at H2B ville fri.

Vi har snakket om at det ville passe fint at holde bryllup om et årstid (august 2015) så jeg sagde at jeg gerne ville have ca. et år til at planlægge så jeg viste godt at det ville komme nu her.

I weekenden var vi på kæreste-tur til Odense. Jeg havde aldrig været i Odense og vi trængte til at komme lidt væk hjemmefra og få noget kæreste tid.

Vi arbejder begge meget og med fritidsinteresser som træning og fodbold samt et hus vi er igang med at renovere ser vi ikke meget til hinanden i hverdagen.

Vi to begge tidligt fri fra arbejde i fredags (kl. 14..som om det er tidligt :shooter:) fik pakket bilen og kørte mod sommerhuset på Fyn.

Svigerforældrene har et lækkert lille sommerhus på Nordfyn tæt på vandet og med tilpas høje træer til at der ikke er nogen forbindelse på mobilen.

Fredag aften lavede vi lækkert mad og delte en flakse rødvin.

Vi havde købt et kilo bland-selv-slik og efter maden lagde vi os på sofaen med dynerne og hyggede med en film.

Dejligt at vi for engangskyld ikke blev forstyret af beskeder eller telefonopkald.

Lørdag havde vi kun planlagt 2 ting:

- Odense og

- Ingen planer

Som tidligere skrevet er vi typerne som til dagligt planlægger alt og det var derfor vigtig at have en dag hvor intet vare planlagt.

Vi havde for en gangs skyld ikke sat en alarm til at vægge os, og da vi vågnede blev vi liggende i sengen og hyggede.

Efter morgenmaden kørte vi mod Odense.

Der var perfekt vejr med dejlig solskin så vi brugte det meste af dagen i gågaden og en park hvor vi fik en lille lur på græsset.

Jeg tænkte på et tidspunkt da vi lå i parken om han mon kunne finde på at fri idag, men syntes han virkede fuldstændig som sig selv og kunne slet ikke mærke noget på ham og var 99% sikker på at han ikke havde nogen ring med. Jeg havde jo pakket alt hvad vi havde med.

Om aftenen spiste vi på en lækker restaurant lige efter vores smag, hyggelig stemning og STORE bøffer.

Da vi gik fra restauranten var vi begge trætte og blev enige om at gå tilbage til bilen og køre hjem i sommerhuset.

På vej til bilen gik vi forbi et meget spøjst springvand. Ved springvandet tog min kæreste pludselig fat i min hånd.

og da jeg vendte mig om mod ham var han på knæ.

Lige da jeg så ham flækkede jeg af grin, jeg havde slet ikke forventet at det ville komme lige der og blev så overrasket at jeg ikke vidste hvordan jeg skulle reagere.

Min kæreste begyndte også at grine og fik i latteren sagt vil du gifte dig med mig og fandt ringen frem.

Jeg grinte og kunne slet ikke stoppe igen begyndte at græde og vi krammede og kyssede.

Der gik faktisk længe inden jeg fik sagt ordentligt ja (havde forsøgt flere gange i grin og gråd)

Vi kørte tilbage til sommerhuset og hyggede resten af aftenen.

Om søndagen var jeg helt oppe at køre, hoppede og dansede rundt.

Det var først der det rigtigt gik op for mig.

:loveshower:

Hele weekenden var bare helt perfekt.

0

Annonce ♥

RINGEN

Jeg elsker den.

Den er i guld med en diamant.

Simpel men samtidig helt speciel. Den er mat på toppen og blank på bunden (giver det nogen mening?)

Vi har købt vielses ringe (billeder kommer senere) og da vi var inde og købe dem så jeg denne ring, som jeg forelskede mig i, men syntes den er for speciel som vielsesring.

Men min kæreste var vågen og har købt den til mig :kiss:

post-76613-0-15772400-1411501955_thumb.j

post-76613-0-96619700-1411501960_thumb.p

0

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres søde beskeder.

Vi havde besøg af et godt venepar igår og de kunne fortælle at de også er blevet forlovet og skal giftes til april. :loveshower:

Jeg blev simpelthen så glad. Vi var indtil i går de første i venegruppen som skal giftes, men nu kommer de andre først og det passer mig perfekt.

Også har jeg en god veninde og dele det hele med og som også gider at snakke bryllup 24/7 :cheerleader3: allerede i går tror jeg drengene blev lidt trætte af os. :tunge:

Sidst men ikke mindst kan vi lige tjekke til deres bryllup hvad vi syntes er godt og skidt :wink:

0

KIRKE OG PRÆST

Ingen af os er super religiøse, men er da begge døbt og konfirmeret og har på intet tidspunkt været i tvivl om at vi skulle vies i en kirke.

Vi har hele tiden vidst at vi gerne ville vies i Gjellerup Kirken v. Herning.

Det er en lille fin kirken hvor min H2B er døbt og konfirmeret.

For 2 år siden stod vi også fadder til vores nevø i samme kirke.

Kirken i den by hvor vi bor (en anden forstad til Herning) har vi intet forhold til kirken.

Ang. præsten har jeg et lidt specielt ønske.

Den præst der har konfirmeret mig og som jeg føler er "min" præst er for få år siden blevet præst i Herning.

Jeg har derfor spurgt ham og kirken om det kunne lade sig gøre at han kunne vie os i Gjellerup Kirken.

Kirken har sagt GO for det, men mangler at hører fra præsten.

Krydser finger for at han kan og vil.

(opdatering d. 18-10-2014)

Bo har skrevet at han gerne vil vie os. Vi skal kontakte ham til april så vi kan mødes inden sommerferien

Vi har booket kirken til d. 8. august 2015 (08.08.15)

Så nu har vi en dato.... Det er sku' lidt vildt :loveshower:

I får lige et billed af kirken.

gjellerup_kirke_nord_-_motiv_nedefra.jpg

Edited by B2be2015
0

DIY eller pakkeløsning?

Er et af de emner vi har snakket meget om her hjemme.

Jeg vil rigtig gerne lave meget og styrer meget selv.

Så ved jeg at jeg får det som JEG vil have det.. :badgirl:

Men min h2b har givet klart udtryk for at han ikke gider at lave noget selv overhovedet.

Han vil MEGET hellere betale sig fra det så han kan komme, nyde festen og forlade stedet igen.

Han har dog også sagt at jeg meget gerne må gøre det hele selv, jeg skal bare ikke forvente en masse hjælp fra ham.

Derfor er vi nu på der punkt at vi nok vælger en pakkeløsning, men hvor jeg selv må stå for pynt.

Også laver jeg selv invitationer, kirkehæfter og hvad jeg ellers kan finde på.

(Det bliver nok også fint nok, at man ikke selv skal finde serverings personale og gøre rent dagen efter.)

Tror jeg får lavet nogle laaaaaange lister til feststedet med hvordan jeg vil og IKKE vil have det skal være. :floejt:

0

Jeg har længe søgt og kigget på nettet på forskellige muligheder.

Vi har også været ude og se det første sted og helt klart det sted h2b ønsker at vi skal holde festen.

Phønixhuset - Restaurent Noli i Ikast.

Det er super fine lokaler med runde borde.... MEGET VIGTIGT.

Kokken Morten laver sindsygt god mad og ikke suppe-steg-is... VIGTIGT.

De kan sørger for ALT, men nogle ting må vi også selv stå få... VIGTIGT.

Vi regner med at de kun har ét arrangement af gangen. Vi vil have deres fulde opmærksomhed.... MEGET VIGTIGT

Lokalerne ligger midt i Ikast by med indgang fra hovedgaden... STOR ulempe. Jeg ville gerne have nogle flotte omgivelser.

Ikast er i kort afstand fra både kirke og mange af gæsternes bopæl...meget positivt.

Vi har været hos dem én gang for at se lokalerne og hører lidt om priserne.

Jeg har nu sendt en mail til dem igen for at hører om de ville reservere d. 8 august til os og om vi må komme forbi igen for at snakke menu (og alle mine krav) m.m. så vi kan få nogle mere præcise priser og blive helt sikre på om der er der vi vil holde vores store fest.

Hvis nogen har holdt fest her, eller har været til fest i Phønixhuset vil vi MEGET gerne høre jeres vurdering af stedet...

I får lige lidt billeder....

post-76613-0-72646500-1422198949_thumb.p

Edited by B2be2015
0

Annonce ♥

ja tiden går stærkt herinde

Ja, har lige sagt til min søster i dag at der heldigvis var masser af tid til at planlægge... også går jeg hjem og finde ud af at der præcis er 299 dage..

Puha det syntes jeg ikke lyder som "masser af tid" :blink:

0

Annonce ♥

ja tiden går stærkt herinde

Ja, har lige sagt til min søster i dag at der heldigvis var masser af tid til at planlægge... også går jeg hjem og finde ud af at der præcis er 299 dage..

Puha det syntes jeg ikke lyder som "masser af tid" :blink:

:lol: den kender jeg godt, vi har dog lidt længere tid end jer, men vi synes det går lige en tand for stærkt pt

0

Hyggeweekend UDEN h2b

Når man elsker hinanden og har været kærester i mere end 9 år og boet sammen i mere end 6, kan det efter hånden være svært at undværer hinanden.

Men indimellem har jeg virkelig brug for at "komme lidt væk"

I det sidste stykke tid har jeg været meget stresset på job og så drømmer man ikke lige om, at komme hjem til en kæreste som har en masse projekter vi lige skal have ordnet i weekenderne.

Derfor har jeg i denne weekend sendt ham i sommerhus med sine forældre så jeg kunne få hele huset helt for mig selv.

KUN MIG, ingen planer, Sofaen, sushi, tv og BK.

I LOVE IT! :thumbsupsmileyanim:

0

Lyder dejligt :-) Jeg har også sendt H2B med drengene hjem til farfar og pap farmor og ih hvor er det skønt bare at være alene hjemme :-D

Det er fantastisk. :badgirl:

Men når de har været væk i en weekend (2-3 dage) er det også rigeligt. så må de godt komme hjem igen :a1221:

0

Annonce ♥

Lyder dejligt :-) Jeg har også sendt H2B med drengene hjem til farfar og pap farmor og ih hvor er det skønt bare at være alene hjemme :-D

Men når de har været væk i en weekend (2-3 dage) er det også rigeligt. så må de godt komme hjem igen :a1221:

Jeg tror det er sundt at mærke at man savner hinanden engang imellem :-) Det er ikke så tit at vi er børnefri. Så når det endelig sker glæder jeg mig helt vildt! Når drengene så er blevet afleveret får jeg dårlig samvittighed og savner dem hi hi Totalt fjollet, for jeg ved jo at de har det godt og bliver forkælet :-)

H2B kommer hjem engang i aften og så kommer drengene hjem i morgen.

0

Jeg tror det er sundt at mærke at man savner hinanden engang imellem :-) Det er ikke så tit at vi er børnefri. Så når det endelig sker glæder jeg mig helt vildt! Når drengene så er blevet afleveret får jeg dårlig samvittighed og savner dem hi hi Totalt fjollet, for jeg ved jo at de har det godt og bliver forkælet :-)

H2B kommer hjem engang i aften og så kommer drengene hjem i morgen.

Forstår dig fuldt ud. Har dog ingen børn, men tror også at det er ekstremt sundt at savne hinanden engang i mellem...

0

Tillykke med forlovelsen :-)

Husk at indberegne transport mellem kirke og feststed i tidsplanlægningen hvis der skal være tid til fotografering også. Tænker mere på hvilket tidspunkt på dagen I skal giftes?

rettelse: hov, så lige at I skal giftes tidligt :-)

/Jesper

Mange tak for info.. Der er mange ting man skal have med i overvejelserne, så rart med nogle der minder en på de små vigtige ting.

Vores foreløbige tidsplan ser sådan her ud:

12.45 Vielse i Kirke

13.30 Reception i lokaler ved Kirken (her skal der tages fællesbilleder)

16.00 Brudeparret tager ud og får taget billeder

16.30 reception slut

(De gæster der skal med til fest om aftenen kan nu køre til feststed Ca. 15 min kørsel)

17.30 Velkomstdrink og velkommen til fest.

Resten af aftenen skal vi have aftalt med kokken, men regner med at vi går til bords Ca.kl. 17.45 og for natmad Ca. Kl. 02.00

0

STILHED...

- men ikke i mit hoved (og på pinterest) :a1221:

Puha der har været stille her på BK de sidste par måneder. Har været inde og lurer et par gange, men man kan godt mærke at bryllupssæsonen er på sit laveste.

Men puha jeg har alligevel tænkt meget bryllup og ikke mindst fået fyldt min Pinterest med en masse lækkert bryllups inspiration.

(Der kommer snart et indlæg med inspirations billeder)

Også var vi til BRYLLUPSMESSE i søndags i Århus.

En super god oplevelse og jeg fik lokket min H2b med og fik præcenteret ham for nogle af alle mine gode idéer

+ vi fik smagt en masse lækkert kage MUMS! :metteholm

0

EFTERNAVN(E) ? :angry:

Her i julen har vi selvfølgelig været til en masse familie komsammen og et spørgsmål vi er blevet spurgt rigtig mange gange er:

"hvad skal i hedde til efternavn?"

Dette er helt klart det største dilemma i forbindelse med vores bryllup.

Vi kan simpelthen ikke blive enige og er kommet til et punkt nu hvor vi slet ikke bringer emnet op, lukker øjnene og håber på at der pludselig kommer en god løsning dumpene.

Problemet er at min H2B har 2 efter navne. Møller og Madsen.

Han bruger altid selv kun Madsen, men alle hans kammerater kalder ham Møller.

Jeg har kun et efternavne (Nikolajsen) og vil meget gerne have det med, mest fordi at det er en del af mig og det forbinder mig til min familie og mine forældre.

Vi har det begge sådan at når vi engang får børn vil vi gerne at de hedder det samme som os og vi vil begge gerne give vores efternavne videre.

Jeg foreslår at vi skal hedde Møller Nikolajsen.

Men da min H2B altid selv bruger Madsen (Både når han præsentere sig for andre, på arbejde og når han skriver sin underskrift) syntes han at der er meget mærkeligt at skal undvære Madsen.

Jeg har gået så langt til at foreslå at vi nøjes med Møller (fra hans mormor som vi begge holder meget af) og dermed begge sletter vores efternavne, men den løsning er han heller ikke helt glad for.

(Ved heller ikke helt om jeg stadig står ved mine ord.. VIL BEHOLDE NIKOLAJSEN :( )

Som det ser ud lige nu, tror jeg at h2b beholder sine navne og jeg tilføjer Møller som mellemnavn (så har vi det tilfælles).

Så må vi tage kampen igen når vi får det første barn.

SJOV OG SPAS

Vi begynder at være lidt træt af at alle skal komme med gode forslag til hvad vi skal hedde til efternavn, så vi er begyndt at sige at vi sletter det hele.

LIDT KONGELIG HAR MAN VIL LOV AT VÆRE :loveflag:

Så kalder vi os familien K (vi starter begge med K) og når vi engang får børn skal de hedde Karen (efter min mormor) og Knud (efter h2b's farfar)

Så er den ged barberet :thumbsupsmileyanim:

0