cleopatra

Min "kære" papdatter har valgt en lang næste hvid kjole til min b

28 indlæg i dette emne

Hej

Kort fortalt: jeg skal giftes, og min papdatter - som er voksen - har valgt en lang næste hvid kjole til hendes påklædning til min bryllup.

Jeg synes, at det er enorm provokerende og respektløs, og at hun ikke kan signalere mere åben og direkte, at hun ikke kan klare af en anden kvinde tager "daddy".

Er det mig der er forkert på det? Jeg må indrømme, at jeg ikke ville tage det så tung hvis hun var en af de almindelige gæster. Men netop som datter, vil hun være meget i nærheden af os 2, og på en dele af billeder. Jeg synes virkelig at det er total uacceptabel. Har ikke lyst til at se min kæreste på bryllupsbilleder med 2 brude, hvis I forstår....

Han flipper bare ud hvis jeg siger noget, da han mener at jeg har noget imod hende.

god råd søges

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mine øjne kan det være ok at have hvid kjole på til et bryllup hvis man ved at det ikke er noget som bruden går op i. Det er så ikke tilfældet her (og det er det vel sjældent). Du skal da helt klart sige fra og samtidig sige til din kæreste at det er dig han gifter sig med og ikke datteren. Siger du ikke fra her kan der komme andre fremtidige situationer hvor det også er hende der kommer i første række.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil blive ked af det hvis nogen har hvidt på til vores bryllup... Og sådan tror jeg der er en del brude der har det (Der har helt sikkert også en masse som er ligeglade...)

Men hvis det var mig, så ville jeg droppe delen med at hun er hans anden "brud" (Forstår godt du føler sådan, men det lyder som om det ikke bliver godtaget derhjemme)... Og så ville jeg simpelt forklare det med at du går op i den tradition at gæsterne ikke har hvidt på... Det kan han vel ikke rigtig argumentere imod! Men hvis du siger det andet, som du skriver, så tror jeg godt du kan regne med at I ender i et stort skænderi og det er jo knald ærgeligt inden man skal giftes...

Så find en andne måde at sige det på :) Held og lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder til at der er andre følelser i klemme hos dig end blot at hun tager en hvid kjole på. "Provokerende" og "respektløs" tyder på I ikke har det bedste forhold. Sig, som foreslået, (tilvende, ikke din forlovede) at du ikke vil diktere påklædning i øvrigt men at du helst ser traditionerne overholdt. Derudover: vær da ligeglad og gør det ikke til en kamp, det er lige så pinligt hvis du har behov for at markere at hendes far er "din".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at det sårer dig. Jeg havde lidt det samme med svigermors kjole, som på nettet så hvidere ud end den heldigvis var. Jeg var netop også ked af, at hun skulle sidde på den anden side af min mand og generelt ville være på mange billeder :td:

Jeg synes dog at du skal gøre som jeg. Få alle sorgerne ud hos nogen der forstår dig - vis dem billede af kjolen, og få afløb for alle følelser og eventuelle bandeord du kunne brænde inde med. Jeg fandt massere af harme (næsten for meget), som jeg kunne spejle mig i hos folk omkring mig og det hjalp mig en del :) Herefter så lad den ligge - tror ikke at der kommer ikke noget godt ud af at starte et skænderi omkring det. Hvis hun gør det for at provokere dig - så lykkedes det for hende. Hvis hun ikke har skænket det en tanke og tror det er okay - så bliver hun ked af det. Lyder ikke som om at I har et forhold, hvor du ville kunne tale stille og roligt med hende omkring det og på den måde opnå forståelse. Under alle omstændigheder, så bliver din mand ked af det...

På dagen brugte jeg ingen energi på kjolefarven :) Efterfølgende er jeg blevet lidt irriteret når jeg ser på billederne, men det er jo på ingen måde noget som definerer dagen :)

Desuden er der lang tid til at I skal giftes - så hun kan jo nå at skifte mening :) Har I sendt invitationer ud? Hvis ikke, så tænk over hvad I skriver mht. dresscode - skriver I at der er frit slag, jamen så tror mange folk at alt er i orden. Derudover så kan du jo lade det sive, at I gerne ser at "folk" ikke kommer i hvidt! :wink:

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis hun gør det for at provokere så lykkes hun jo hvis 110 pct hvis du får et flip og begynder at stå at råbe af hende eller går til din forlovede, så medmindre du selv skal have en meget enkel kjole på der minder om hendes så ti' provokationen ihjel....

Nogethelt andet er jeres generelle forhold, det synes jeg I bør overveje at få gjort noget ved ellers ender det med at blive et evigt problem mellem dig og din mand

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres input. Jeg har altså ikke tænkt mig at flippe ud på hende. For netop hvis hun gøre det for at provokere mig, vil jeg ikke give hende den glade. Det er ikke nogens hemmelighed at vi er ikke tæt på hinanden. Grundet er en helt andet historie, som intet har at gøre med den tråd. Vi holder masken hver for sig, men vi er ikke knyttet overhovedet. Men jeg synes at det giver hende ikke ret til at bære en brudeagtigt kjole til min bryllup. Det er trods alt også hendes fars bryllup. Jeg har forsøgt mange gang at komme tæt på hende, men så kommer altid den slags respons fra hende. Hun skal fx altid bringe mor-far ( eks- og mon kæreste) emne i samtalen, og nu til min bryllup vælger hun en brudeagtigt lang kjole..... Netop jeg er over 45, så min kjole er meget enkelt. Faktisk hendes er mere brudekjoleagtigt end mine. Hendes kjole er i hvid organza med empire snit og et bælte af blomster under brystet, og bare ryggen..... Men pyt med det. Jeg skal nok holde masken endnu en gang, og ingen skal ødelægge mig og min kærestes dage. Så må jeg give den gas med hårpynt og brudebukket :-) og vi må håbe på at pigen ikke vælger også blomsterkrans eller noget stor hårpynt til sin look :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input. Jeg har altså ikke tænkt mig at flippe ud på hende. For netop hvis hun gøre det for at provokere mig, vil jeg ikke give hende den glade. Det er ikke nogens hemmelighed at vi er ikke tæt på hinanden. Grundet er en helt andet historie, som intet har at gøre med den tråd. Vi holder masken hver for sig, men vi er ikke knyttet overhovedet. Men jeg synes at det giver hende ikke ret til at bære en brudeagtigt kjole til min bryllup. Det er trods alt også hendes fars bryllup. Jeg har forsøgt mange gang at komme tæt på hende, men så kommer altid den slags respons fra hende. Hun skal fx altid bringe mor-far ( eks- og mon kæreste) emne i samtalen, og nu til min bryllup vælger hun en brudeagtigt lang kjole..... Netop jeg er over 45, så min kjole er meget enkelt. Faktisk hendes er mere brudekjoleagtigt end mine. Hendes kjole er i hvid organza med empire snit og et bælte af blomster under brystet, og bare ryggen..... Men pyt med det. Jeg skal nok holde masken endnu en gang, og ingen skal ødelægge mig og min kærestes dage. Så må jeg give den gas med hårpynt og brudebukket :-) og vi må håbe på at pigen ikke vælger også blomsterkrans eller noget stor hårpynt til sin look :-)

Øv hvor træls :td::td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sig til hende at du jo også kunne komme i hvid kjole til hendes bryllup engang og spørg hvordan hun ville have det med det? Og hvis hun siger hun ikke synes det er et problem, så husk det og lad hende tro du tar en hvid kjole på når hun engang skal giftes.

Derudover er det måske en idé at minde hende om at de andre gæster måske vil mene det er flabet/respektløst af hende. Og hvis hun stadigvæk tager den på, så spørg din familie om ikke der er et par stykker der vil kommentere det over for hende og din H2B. Bare et par stykker der måske kan nævne det på en fin måde, bare så de ved at det ikke kun er dig der ville synes det var underligt. Og så kan det være at din H2B kan se at du har ofret dig, for at holde ham og hans datter glad.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror man skal passe meget på med at dysse det ned og at "tækkes" hende fremfor at tage konfrontationen inden. Som andre også siger er det åbenbart at der er andre problemer i relation til forholdet/datteren. Der må brylluppet være den streg man trækker i sandet overfor datteren og til dels H2B for ligesom at slå det fast at det nu er andet end et forhold. Det er som sagt før dig og ikke datteren din H2B gifter sig med og får man det ikke på plads inden dagen får man det formentlig aldrig på plads.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal bede din h2b om at tage en snak med sin datter.

Han af alle må da kunne sige til hende, at en hvid kjole ikke er sig passende og slet ikke, hvis den er mere brudeagtig end din egen.

Han skal ikke flippe ud, han bør forstå, hvor du kommer fra når du siger det.

Fortæl ham præcis, hvordan du har det med det.

Jeg synes at man son brud har ret til farven hvid den ene dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal bruge "ingen andre har hvidt på end bruden"-kortet. Det kan der ikke argumenteres imod og så fremstår det mindre personligt.

Sørg for at sige det LIGEUD. Ikke noget "vi skal lige snakke". Det skal siges som om det er det absolut mest åbenlyse i verden. Spil lidt dum, evt.som "selvfølgelig kan du ikke have den på, den er hvid og kun bruden har hvid på". Dette skal ikke være en diskussion, for der er faktisk intet at diskutere. Sørg for at holde det kort og kontakt, men venligt.

Redigeret af ise87
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal bruge "ingen andre har hvidt på end bruden"-kortet. Det kan der ikke argumenteres imod og så fremstår det mindre personligt.

Sørg for at sige det LIGEUD. Ikke noget "vi skal lige snakke". Det skal siges som om det er det absolut mest åbenlyse i verden. Spil lidt dum, evt.som "selvfølgelig kan du ikke have den på, den er hvid og kun bruden har hvid på". Dette skal ikke være en diskussion, for der er faktisk intet at diskutere. Sørg for at holde det kort og kontakt, men venligt.

Præcis! Jeg synes slet ikke at sådan noget bør komme op til debat. Jeg ved godt at ikke alle har det sådan. Af selv samme årsag, har vi skrveet i vores indbydelser, at hvid er forbeholdt bruden :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan egentlig ikke rigtigt forstå dilemmaet, for gæsterne ved vel hvem der er bruden.

Måske de endda vil se det som en flot ting at du gjorde hende en del af det med den hvide kjole (som de kongelige med Kate og pippa som begge bar hvid til brylluppet). Men hvis du skaber en negativ stemning omkring det til jeres venner/kommende gæster så BLIVER det et samtaleenme til festen. Så lad det da ligge og lad som om det er en del af planen. Værre er det altså heller ikke, når folk jo udemærket ved hvem der er bruden. Det er jeres kærlighed der hyldes den dag - da ikke jeres tøj ..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels dig - hvor må det være hårdt lige før dit bryllup. Du kunne jo spørge din H2B om, han kan lide tanken om, at hans datter ikke har accepteret dig som hans tilkommende hustru.

For mig lugter det langt væk af en ekskone, som trækker i snorene, og får datteren til at være led over for dig, og for at holde gode miner til slet spil, lader din H2B som ingenting, og vil ikke tale med sin forkælede datter, som for længe siden skulle have haft en kæmpe skideballe!

Det hører ingen steder hjemme at komme i en kjole, der overstråler bruden på bryllupsdagen, og det skal du uden fin indpakning fortælle din steddatter. I skal IKKE udstille jeres uoverensstemmelser, derfor skal hun have klar besked NU.

Alternativt kan du jo ignorerer "Prinsessen", og så til hendes bryllup iføre dig en rigtig smuk hvid kjole uanset hvad hun siger - bliver der så vrøvl, kan du jo sige helt uskyldigt: "Jamen kæreste X, jeg troede ikke, du havde noget imod andre end bruden havde hvid kjole på" og så gå hen til nogle andre gæster!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ud over det de andre har skrevet (det gider jeg gentage :)) tænker jeg: hvor ung er din papdatter? Kan det tænkes, at hun ikke kender "reglen" om at hvidt er forbeholdt bruden? Jeg tror ikke jeg var klar over dette da jeg var først i 20'erne...

Blot en tanke herfra - og i får selvfølgelig en FANTASTISK byllupsfest uanset hvad :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal tage en snak med din kommende mand om det. Fortæl ham at det gør dig ked af det, og om han ikke kan forsøge at snakke med hende, da du ikke føler at du er tæt nok med hende til at tage den snak med hende. Jeg er sikker på at han vil kunne forstå dig.

Alt det omkring at hævne sig synes jeg er en dårlig ide. Vi skal forestille at være voksne mennesker, og forebilleder overfor vores børn såvel som papbørn for god opførsel. Så at planlægge en eventuel hævn når hun skal giftes, og at synke ned på det niveau, ville jeg klart mene er en dårlig ide!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan egentlig ikke rigtigt forstå dilemmaet, for gæsterne ved vel hvem der er bruden.

Måske de endda vil se det som en flot ting at du gjorde hende en del af det med den hvide kjole (som de kongelige med Kate og pippa som begge bar hvid til brylluppet). Men hvis du skaber en negativ stemning omkring det til jeres venner/kommende gæster så BLIVER det et samtaleenme til festen. Så lad det da ligge og lad som om det er en del af planen. Værre er det altså heller ikke, når folk jo udemærket ved hvem der er bruden. Det er jeres kærlighed der hyldes den dag - da ikke jeres tøj ..

Jeg er sikker på at hun ikke vil ødelægge brylluppet med at være sur, hvis det kommer så langt, Men i opløbet kan man jo godt gøre noget ved det. Vi planlægger trods alt kun at blive gift 1 gang. Det her lyder som en ældre pap-datter, som opfører sig ret flabet. Hun kan også ikke vide det, naturligvis, men personligt synes jeg det lyder virker modbydeligt at ødelægge sin fars og pap-mors store dag.

Og ja, man ødelægger den ved at fjerne fokus. Folk kan jo godt se forskel, men det vil nok stadig blive nævnt at hun har hvidt på. Eller om hun så render rundt i orangutang kostume, så havde det været lidt det sammen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde bedt vedkommende om at vælge noget andet og hvis hun ikke ville det, var jeg blevet stiktosset. I dag ved 20-årige godt at hvidt er til bruden. Du har alt ret til at være "tosset" eller "hævngerrig". Det er min mening!

Ellers er det en rigtig god strategi som en anden har nævnt at være forvirret og sige: Neej, det er jo kun bruden. Det må du have misforstået.

Måske kan hun inddrages på en anden måde...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle gange kan en raffineret hævn understrege ens holdning - og i det her tilfælde er trådstarter fuldt berettiget til at tage en elegant, raffineret hævn ved papdatterens bryllup ved selv at iføre sig en HVID drømmekjole, og efterfølgende spille uforstående og gå hen til andre gæster.

Alternativt kunne trådstarter jo give papdatteren den skideballe, hun skulle have haft for mange år siden, for mage til drama princess skal man da lede længe efter!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer