Rikke aka rapanden

Hotdogs - Hvor meget tilbehør?

27 indlæg i dette emne

Hey Zillaer.

Jer der har holdt bryllup, og fik hotdogs til natmad, hvor meget tilbehør blev der brugt ? og hvor mange gæster var i?

Jeg syntes simpelthen det er SÅ svært at vurdere hvor meget man skal bruge af de forskellige ting. Pølser og brød er jeg helt sikker på at vi har rigeligt af, men det andet har jeg altså lidt problemer med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var det jo hotellet der stod for vores, men hvad jeg lige så blev der brugt en skål mild sennep, en skål stærk sennep, 1,5 skål ketchup, 1 skål agurker, 1,5 skål ristet løg og en skål rå løg.... Vi var 46, der var nogen der ikke spiste noget og nogen der spiste 3-4 stk

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu var det jo hotellet der stod for vores, men hvad jeg lige så blev der brugt en skål mild sennep, en skål stærk sennep, 1,5 skål ketchup, 1 skål agurker, 1,5 skål ristet løg og en skål rå løg.... Vi var 46, der var nogen der ikke spiste noget og nogen der spiste 3-4 stk

Men hvor store var de skåle så? :tunge:

Jeg har købt 3 store flasker ketchup, 3 flasker sennep, 4 flasker remoulade ( den alm. størrelse) , 4 poser ristede løg, 1½ kg rå løg og 1 stort glas agurker.

Min moster, veninde og kærestens kusine er sikre på det er nok, og hvis jeg tænker tilbage på da jeg var i pølsevogn, så går der jo altså ikke særlig meget pr. hotdog, så der er til MANGE hotdogs i sådan en flaske .

Tror bare jeg holder mig til det jeg har, og så min mosters ord " når der ikke er mere, så er der bare ikke mere" . For tror der er nok, og gider bare heller ikke ende med at have en masse tilbage, for det er ting vi sjældent bruger ( lige pånær de rå løg).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu var det jo hotellet der stod for vores, men hvad jeg lige så blev der brugt en skål mild sennep, en skål stærk sennep, 1,5 skål ketchup, 1 skål agurker, 1,5 skål ristet løg og en skål rå løg.... Vi var 46, der var nogen der ikke spiste noget og nogen der spiste 3-4 stk

Men hvor store var de skåle så? :tunge:

Jeg har købt 3 store flasker ketchup, 3 flasker sennep, 4 flasker remoulade ( den alm. størrelse) , 4 poser ristede løg, 1½ kg rå løg og 1 stort glas agurker.

Min moster, veninde og kærestens kusine er sikre på det er nok, og hvis jeg tænker tilbage på da jeg var i pølsevogn, så går der jo altså ikke særlig meget pr. hotdog, så der er til MANGE hotdogs i sådan en flaske .

Tror bare jeg holder mig til det jeg har, og så min mosters ord " når der ikke er mere, så er der bare ikke mere" . For tror der er nok, og gider bare heller ikke ende med at have en masse tilbage, for det er ting vi sjældent bruger ( lige pånær de rå løg).

Jeg tror du har rigeligt....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigeligt .:) Har sjældent været ude for at der har manglet ketchup, sennep mv. Heller ikke de steder hvor folk selv har stået for det. Til gengæld oplever man tit at der serveres Heinz ketchup eller lignende til pølser/hotdogs og det er i mine øjne (for slet ikke at tale om min søn der er godt opdraget) en uskik :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er rigeligt . :) Har sjældent været ude for at der har manglet ketchup, sennep mv. Heller ikke de steder hvor folk selv har stået for det. Til gengæld oplever man tit at der serveres Heinz ketchup eller lignende til pølser/hotdogs og det er i mine øjne (for slet ikke at tale om min søn der er godt opdraget) en uskik :lol:

haha Heinz burde forbydes!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Jeg vælger at glemme de dumme tanker om der nu er nok, og stoler på jeg har købt nok :)

Jeg vil helst have AH ketchup på en hotdog, men vi kunne simpelthen ikke finde tid til at komme i metro, så har bare købt den billige ketchup fra Rema, den smager ganske fint på en hotdog :wink:

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er rigeligt .:) Har sjældent været ude for at der har manglet ketchup, sennep mv. Heller ikke de steder hvor folk selv har stået for det. Til gengæld oplever man tit at der serveres Heinz ketchup eller lignende til pølser/hotdogs og det er i mine øjne (for slet ikke at tale om min søn der er godt opdraget) en uskik :lol:

Ha ha nu spiser jeg generelt ikke selv ketchup. Men hvis du spørger mine brødre er Heinz den eneste rigtige ketchup ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar. Jeg vælger at glemme de dumme tanker om der nu er nok, og stoler på jeg har købt nok :)

Jeg vil helst have AH ketchup på en hotdog, men vi kunne simpelthen ikke finde tid til at komme i metro, så har bare købt den billige ketchup fra Rema, den smager ganske fint på en hotdog :wink:

Det er jo enhver bruds værste mareridt at der ikke er nok søde Rikke, så forstår dig fuldt ud - når det så er sagt... så skal der NOK være nok :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar. Jeg vælger at glemme de dumme tanker om der nu er nok, og stoler på jeg har købt nok :)

Jeg vil helst have AH ketchup på en hotdog, men vi kunne simpelthen ikke finde tid til at komme i metro, så har bare købt den billige ketchup fra Rema, den smager ganske fint på en hotdog :wink:

Det er jo enhver bruds værste mareridt at der ikke er nok søde Rikke, så forstår dig fuldt ud - når det så er sagt... så skal der NOK være nok :wink:

Jeg har generelt bare altid mad til 500 mennesker, når vi har gæster :tunge: Har også bestilt mad til 45, selvom vi kun er 40 der skal spise inkl. køkkenpersonalet, men vil simpelthen ikke risikere der ikke er nok. Og så tænker jeg også det med garanti er mega rart med rester til søndag og mandag, så man ikke skal stå og lave mad. Så må vi se om vi skal leve af rester i en uge, eller hvad :lol:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Jeg vælger at glemme de dumme tanker om der nu er nok, og stoler på jeg har købt nok :)

Jeg vil helst have AH ketchup på en hotdog, men vi kunne simpelthen ikke finde tid til at komme i metro, så har bare købt den billige ketchup fra Rema, den smager ganske fint på en hotdog :wink:

Præcis - AH! Og det kan købes i SuperBrugsen og Løvbjerg :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar. Jeg vælger at glemme de dumme tanker om der nu er nok, og stoler på jeg har købt nok :)

Jeg vil helst have AH ketchup på en hotdog, men vi kunne simpelthen ikke finde tid til at komme i metro, så har bare købt den billige ketchup fra Rema, den smager ganske fint på en hotdog :wink:

Præcis - AH! Og det kan købes i SuperBrugsen og Løvbjerg :wink:

Det kan ikke købes i vores SuperBrugsen, og vi har ingen løvbjerg i nærheden. Metro er det nærmeste sted, men vi har ikke tid til at købe det, så derfor har vi valgt bare at købe det billige i rema, som smager ganske fint.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Smag og behag. Her hedder det Bäncke og eneste sted hvor man kan købe det i de store flasker er i Metro som nu lukker. Så jeg skal have gaflet et kort til Inco på en eller anden måde. :lol: Eller prøve det der AH.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Smag og behag. Her hedder det Bäncke og eneste sted hvor man kan købe det i de store flasker er i Metro som nu lukker. Så jeg skal have gaflet et kort til Inco på en eller anden måde. :lol: Eller prøve det der AH.

Så vidt jeg husker bliver AH faktisk produceret af bäncke , men smagen er altså ikke ens. Før jeg fik pension arbejdede jeg i grillbar, og har arbejdet flere steder, og det var altid AH vi brugte, og det er klart også det jeg fortrækker til en hotdog.

Men det er jo klart en smagssag , som det er med så meget andet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var det jo hotellet der stod for vores, men hvad jeg lige så blev der brugt en skål mild sennep, en skål stærk sennep, 1,5 skål ketchup, 1 skål agurker, 1,5 skål ristet løg og en skål rå løg.... Vi var 46, der var nogen der ikke spiste noget og nogen der spiste 3-4 stk

Men hvor store var de skåle så? :tunge:

Jeg har købt 3 store flasker ketchup, 3 flasker sennep, 4 flasker remoulade ( den alm. størrelse) , 4 poser ristede løg, 1½ kg rå løg og 1 stort glas agurker.

Min moster, veninde og kærestens kusine er sikre på det er nok, og hvis jeg tænker tilbage på da jeg var i pølsevogn, så går der jo altså ikke særlig meget pr. hotdog, så der er til MANGE hotdogs i sådan en flaske .

Tror bare jeg holder mig til det jeg har, og så min mosters ord " når der ikke er mere, så er der bare ikke mere" . For tror der er nok, og gider bare heller ikke ende med at have en masse tilbage, for det er ting vi sjældent bruger ( lige pånær de rå løg).

De mængder som du beskriover der lyder, som mere end rigeligt! :D

Vi holdt engang grill aften for over 30 mennesker og der blev kun brugt en halv af hver slags dressing... Vi havde tonsvis tilbage :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget stor forskel. Da min søn var 7 år og vi kørte over Fyn engang skulle vi lige ind forbi en pølsevogn på vejen som en af vores DJjs havde omtalt. Efter at have været der i 2 minutter siger han: Det her er ikke en rigtig pølsevogn. Den har ikke hjul på og det er heller ikke rigtig ketchup. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

AH ketchup er rigtigt svær at finde på Sjælland af en eller anden grund, nu er jeg jo lige blevet gift med en Århus mand så vi importere simpelthen ketchup fra jylland

:lol: Ser straks dine svigerforældre i en bil, hvor deres hovedet lige stikker op, og ellers er der bare fyldt med AH, for nu skal de dælme over og besøge søn+svigerdatter -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

AH ketchup er rigtigt svær at finde på Sjælland af en eller anden grund, nu er jeg jo lige blevet gift med en Århus mand så vi importere simpelthen ketchup fra jylland

:lol: Ser straks dine svigerforældre i en bil, hvor deres hovedet lige stikker op, og ellers er der bare fyldt med AH, for nu skal de dælme over og besøge søn+svigerdatter -HAHA-

Vi spiser heldigvis meget begrænset mængde ketchup så en enkel flaske engang imellem kan gøre det :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer