Marie E

hvad skal i have eller hvad fik i til natmad?

52 indlæg i dette emne

Natmad, er nu den post der ikke er på plads vedr madposten, og den vil jeg/ vi egentlig gerne ha styr på....men er lidt på bar bund for ideer, det skal være noget der er let og lige til at hive frem, da køkkenpersonalet er taget hjem på dette tidspunkt

Så derfor spøger jeg jer skønne zillas til råds, om hvad skal i have eller fik i til natmad ?

Kom frem med jeres bud på natmad...

:loveshower: :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have forskellig slasgs brød og pølse /tapasbord.

Der bliver forskellige lækre pølser, paté og ost :)

Det er ikke et måltid der standser festen, fordi gæsterne ikke behøver at standse op og sidde ned og spise :)

Ingen skrub af mad til os :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have ostebord med forskellige oste, godt brød og så får vi svigerfar og svigermor til at bage leverpostej med bacon og ristede champignoner til. Altid et hit i min familie :-) Alternativt ønsker min kæreste sig en pølsevogn. Det fik vi til min kusines bryllup sidste år og det var også bare et kæmpe hit :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle have haft brød med pålæg, men har ændret det til hotdogs. Vores køkken personale er også smuttet til den tid, men de skal have sørger for at hakke løg, putte agurker og ristede løg i skåle. Så skal vi bare lige koge pølser og varme brød, og det har vores mødre tilbudt lige at hjælpe med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også have hot dogs. Eller det går jeg da i hvert fald ud fra... Beskrivelsen fra feststedet ser sådan her ud: Serveres kl. ca. 02 00 økologiske grillpølser med groft brød garniture og en cocio”bajer”. Det må være en fancy måde at sige hot dogs på :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tarteletter er et "monsterhit" til natmad. .:)

Det Josephine beskriver vedr. natmad er sådan set også det vi oplever. Der er normalt ikke tale om et egentligt måltid som tager lang tid. Man skruer måske lidt ned for musikken, spiller måske nogle af de ønsker som man uvilkårligt har "gemt" fordi de ikke lige passede ind tidligere og så går der ikke lang tid så er folk i gang igen. Forhåbentlig. Det er desværre tit sådan at selvom det ikke er skrub af mad så er folk på det punkt uhyggeligt traditionsbundne. Uanset hvor mange gange et brudepar, en toastmaster siger det og uanset at man som DJ måske også siger det i forbindelse med at natmaden annonceres så vil der altid være mange som syntes at de skal forlade festen lige efter natmaden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh.... er natmad et MUST??

Vi har ikke planlagt noget endnu fordi vi ik tror folk ka spise det?

Øh.... Ja! :-) I hvert fald i min familie og omgangskreds. De/vi vil seriøst undre os hvis ikke der er natmad til en fest som slutter ved midnat eller senere som de fleste bryllupper jo gør :-) Tror stort set alle sætter pris på lige at få en sidste bid mad inden turen går hjem af eller hvad man nu skal. Jeg kan heller ikke sætte mig ned "og æde nok til 3 dage" på et par timer. Jeg spiser ikke mere end normalt og vil som oftest blive sulten igen - om ikke andet så fordi blodsukkeret falder og kroppen derfor siger den er sulten selvom den ikke er :-)

Så ja, for os er det er klart must og alle vil undre sig hvis ikke den kommer. I hvert fald i min familie og omgangskreds.

Men det behøver jo altså hverken at være stort eller dyrt. Det er mange ting man nemt lige kan finde frem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Oh.... er natmad et MUST??

Vi har ikke planlagt noget endnu fordi vi ik tror folk ka spise det?

Personligt har jeg altid synes det har været ret overflødigt. Jeg plejer at være rimeligt mæt efter maden. Men der er sikkert nogen, der vil synes det er lidt sært, hvis det ikke var der. Men det er ikke sikkert. Nu handler det ikke om natmad, men jeg var til min venindes bryllup, hvor der ikke var nogen bryllupskage (der er sikkert også nogen, der ville synes, at det er vildt mærkeligt). Men jeg opdagede faktisk ikke, at der ikke havde været en bryllupskage, før jeg kom hjem og min kæreste spurgte til maden. For at være helt ærlig, så opdagede jeg det faktisk først, da han spurgte specifikt til, hvordan bryllupskagen så ud :lol:

Når jeg tænker nærmere over det, så er jeg faktisk ikke helt sikker på, om der var natmad. Det tror jeg faktisk ikke, der var. Men igen, så var det ikke noget jeg savnede.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh.... er natmad et MUST??

Vi har ikke planlagt noget endnu fordi vi ik tror folk ka spise det?

ja her er det et MUST, tror vi ville blive ret upopulære i vores familie samt omgangskreds hvis der ikke ville være natmad, da bestemt er noget de ser frem til lige som resten af dagen og det der bliver serveret

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et must er så meget sagt. Jeg er da af og til ude til bryllupsfester hvor der ikke er natmad men det er sjældent. At der ikke er natmad er mere udbredt til fødselsdagsfester og ikke mindst firmafester. Men man kan gøre hvad man vil.

De tarteletter var ellers rigtig gode Blomst - Jeg spiste dine og min datter var vildt misundelig da jeg fortalte om det (hun kunne leve af tarteletter) :lol::lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et must er så meget sagt. Jeg er da af og til ude til bryllupsfester hvor der ikke er natmad men det er sjældent. At der ikke er natmad er mere udbredt til fødselsdagsfester og ikke mindst firmafester. Men man kan gøre hvad man vil.

De tarteletter var ellers rigtig gode Blomst - Jeg spiste dine og min datter var vildt misundelig da jeg fortalte om det (hun kunne leve af tarteletter) :lol::lol:

Er pølsehorn en fesen form for natmad?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have 2 slags suppe "Tom Yum" suppe og "Kartoffel-Porresuppe" med bacon man kan drysse over.

Tom Yum suppe er så meget min yndlings! Det er det jeg glæder mig mest til af alt maden. :thumbsupsmileyanim::smiley-eatdrink026:

Det er også rart det er noget man kan lave lang tid i forvejen og bare fryse ned, så kan evt. en nabo eller lignende få en lille skilling for lige at varme og servere det.

Du kan også få køkken personalet til at stille de på komfuret på omkring laveste blus (hvis i har taget det op i nogenlunde tid så det er tøet) inden de går hjem. så skulle det gerne være lunt når i kommer dertil, så kan i bare skrue op i 5 min for at få det helt varmt.

Redigeret af Me and Him 2015
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Absolut ikke Christina og i mine øjne bedre end suppe . :) Det er svært at stå og spise suppe mens man spiller musik :lol::lol:

:lol: Bent, bare man disser op med noget mad og cola til dig, så er du generelt en meget glad mand :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er der vist kommet styr på natmaden, ikke da det var ret svært, da han så de fleste af opslagene fra jer skønne Quinder og Bent :wink::tunge:

Valget endte så på

Hotdogs

:cheerleader3: :cheerleader3:

En af mandens favoritter :a1221:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have pizzaflutes til natmad, og jeg kan ikke helt bestemme mig for om det er ok eller?

Det er meget brugt med natmad i vores familie og omgangskreds, men faktum er at for min kæreste og jeg så er det bare slet ikke vigtigt haha. Tror kun jeg har spist natmad en gang ud af alle de fester vi har været til

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et must er så meget sagt. Jeg er da af og til ude til bryllupsfester hvor der ikke er natmad men det er sjældent. At der ikke er natmad er mere udbredt til fødselsdagsfester og ikke mindst firmafester. Men man kan gøre hvad man vil.

De tarteletter var ellers rigtig gode Blomst - Jeg spiste dine og min datter var vildt misundelig da jeg fortalte om det (hun kunne leve af tarteletter) :lol::lol:

Er pølsehorn en fesen form for natmad?

NEJ pølsehorn er fantastiske :loveshower:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik flere slags brød og pølse /tapasbord med ost m.v.

I stedet for kl. 01.00 fik vi det kl. 02.00, da vi hellere ville bruge tid på dansen og vores gæster var meget på dansegulvet.

Efter kl. 02.00 var der mange som var trætte pga. den lange dag (vi startede kl. 13 i kirken) - så ca. kl. 03.00 krøb vi som de sidste til køjs og var superglade for at 75% af gæsterne stod op med os næste morgen for at spise morgenmad.

Det skal lige sige, at vi godt kunne mærke, at vi ikke er helt unge længere (og også mange af vores gæster), så det undrede os ikke at ingen blev ved til den lyse morgen og vi var bare alle så fyldt op med gode indtryk og stemninger, så det passede fint ind :loveshower:

post-70715-0-47280800-1411650466_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer