Pleazure

2015-brude, hvordan går det?

21 indlæg i dette emne

Ja, jeg ved godt jeg har spurgt om præcis det samme tidligere, men det var jo tidligere :) - og mon ikke der er sket lidt i bryllupsplanlægningen rundt omkring?

Det er der i hvert fald hos os:

Dato: 6/6 2015

Sted: vi har lejet de skønneste lokaler med overnatningsmuligheder og mulighed for fest dagen og natten lang

Mad: ikke styr på endnu, men vi har et rimeligt billede af hvad vi gerne vil have

Fotograf: booket

Musik: booket, og jeg glæder mig så meget til den del, for tror han er mega dygtig :)

Kirke: booket

Hvordan går det med jer?

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har, ligesom jer, de store ting på plads 😊 Kirke, feststed, dj og fotograf er booket. Stedet for receptionen er planlagt (mine forældres hjem og have).

Vores STD er netop blevet færdige 😄👏 og mangler bare at blive trykt på kuvertere og så skal de sendes/gives her i løbet af oktober.

Vi ved også hvordan pocketinvitationerne skal se ud og der er købt ind til dem.

Derudover er jeg ved at have et ret godt indtryk af hvilke DIY projekter jeg gerne vil igang med, og jeg er begyndt så småt at købe ind til dem.

Vielsesringene ved vi hvordan skal se og hvor de skal være fra, men vi synes det er for tidligt at bestille dem endnu. Bliver først til foråret :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os er der også styr på de fleste store ting :)



Dato: 8. august 2015


Kirke: Booket - vi mangler at snakke med den præst, vi gerne vil "låne"


Sted: Booket - forsamlingshus (hvis vejret holder, så starter vi i mine forældres have)


Mad: Ikke bestilt endnu, men planen er der - og ham som skal grille for os, har vi lavet en aftale med


Bryllupskage: Satser på, vi bager den selv (overvejer forskellige smage)


Fotograf: Et par familiemedlemmer (overvejer stadig, om vi også skal have en udefra?)


Musik: Booket


Invitationer: Ideen er der


Vielsesringe: Købt i sommerferien, skal bare indgraveres


Brudesko: Købt



Så det gå da helt sikkert den rigtige vej :loveboard:


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh her bliver der tænkt og tænkt :-)

Dato 8/8-2015

Sted :stort telt i haven

Mad: forret tunmousse hovedret helstegt pattegris . Desert ???

Bryllupskagen serveres efter kirken med forfriskning og frugt hapsere

Farve tema sort hvid og meget lyselilla

Dj er bestilt

Toastmaster er valgt.

Ringe mangler

Transport mangler

Invitationer bliver nok trygt på en dvd skrive

Bordpynt er næsten besluttet. He he

Skal ud og prøve kjoler den 1 okt til Lilly lagersalg :-)))

Vi mangler sådan set at få alle aftaler på plads og forhandle priser. Så glæder mig til at gå igang med det hele. Weeeeee

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen her er der stadig styr på det meste. Det er kun få, små detaljer som måske ikke er 100% på plads.

Dato: 23/5-15

Kirke: Skt Povl kirke i Korsør, er booket

Sted: festsalen hos "de gamle", er booket. Skal betales til nov når vi får varmepenge tilbage :-)

Mad: lakseroulade på en bund af sprød baby spinat, hertil et spyd med rejer og limer. Hovedret er buffet med helstegt pattegris, krydderskinke og frikadeller som min mor laver. Flødekartofler og små ovnbagte kartofler med timian, rødvinssovs og bearbaisesovs. Forskellige salater. "Grisemanden" er booket og der er styr på kok og tjener

Farver: hvid/ivory, turkis og et strejf af pink

Kjole: skal til lagersalg hos Lilly den 2. okt, sko bliver et par flotte fra fest-sko.dk.

Bordpynt mm er bestemt og er i gang med at blive købt hjem. Gider ikke skrive det hele. Det bliverfor langt ;-)

Indbydelser, bordkort mm er produktionen i gang.

Vielsesringe: håber at købe hos Ege art. Men må se hvad pengene rækker til

Fotograf: håber at de er gave fra "de gamle" ellers bliver det svigerfar

Bryllupskage: laver en veninde. Skal være hvid med turkise og enkelte pink gerbera blomster

Blomster: pink og hvide gerbera, svigermor sørger for blomster til bordet.

Tøj til gom mm: grå jakkesæt til gom, forlovere og min stedfar, hvide skjorter og turkise slips. Det samme til vores drenge. Bliver først købt til foråret, men ved hvor det skal købes.

Brudepiger/blomsterpiger: turkise kjoler, nok i forskellige snit. Skal nok købes hos akrobath.dk til blomsterpigerne. Brudepigerne hos den lokale kjoleforretning.

Øl og vand købes i netto/rema/Bilka på tilbud

DIY: invitationer, bordkort, kirkehæfter og menuhæfter, pom pom'er, sukkerknalder hjerteformede og i vores farver, flower bombs og hjerteformede marcipan overtrukket med nougat og chokolade til kaffen

Det er hvad jeg lige kan komme i tanke om lige på stående fod. Har sikkert glemt at skrive noget. Men der er styr på det med 98% sikkerhed ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dato: 8.8.2015

Vielse: Kanalrundfart, booker endeligt i morgen

Reception & fest: Kantinen på mit arbejde, booket

Mad: Vi er i dialog med folkene, der driver kantinen og som laver forholdsvis gourmetmad. Har allerede en menu (og rettelser til den menu :tunge:)

Kjole: Har været til første kjoleprøvning, skal have arrangeret den næste.

Gæster: Alle har fået besked om datoen

Invitationer: Skal have fundet ud af det præcise layout og selve teksten.

Bryllupskage: Har fået en prøvesmagning som det absolut ikke skal være: Brødkunsten på Nørrebro - uhjælpsomme og dårlige smag i kagerne. Skal have prøvesmagning ved Arlington Konditori til messen til januar.

Fotograf og dj: Booket: Memorable.dk

Musik udover: Vi vil måske gerne have en person der spiller guitar. Indgangssangen for mig er besluttet i går: I Choose You af Sara Bareilles (som jeg også friede til)

Ringe: Skal være helt enkle i guld, så der behøver vi ikke være i supergod tid.

Dekoration + tema: Besluttet!

Vi er rimelig godt med :bunny_4:

Redigeret af Andrea G. J.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dato 02.05.2015

Vi har booket maden og lokalet, det er vist sådan nogenlunde det. Vi skal giftes på rådhuset og det er lidt svært at få det arrangeret så lang tid i forvejen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes d 8/8.15, og indtil videre er der

Booket kirke

Booket feststed

Booket mad + bryllupskage

Booket musik

Der er indkøbt bordløbere, stolesløjfer, led lys til vaser, pocket invitationer(mangler at lave dem)

hmm jeg tror det er det indtil videre :) Men lurer meget på ebay efter flere spændende ting haha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, tænke tænke..

Vi skal giftes den 22/8-15:

- Kirke og feststed fik vi hurtigt styr på efter forlovelsen (i oktober '13 :floejt:)

- Fotograf er booket

- Vielsesringene er købt, venter på at modtage dem - EDIT: de er nu modtaget og de er smukke!

- STD er lavet, og skal nu sendes ud

- Invitationerne er købt, inserts er skrevet og skal nu bare printes ud og limes fast i invitationerne

- Topfiguren er købt

- Der skal prøves brudekjoler på lørdag og søndag (4.+5. oktober :a1221:)

- Morgengave til manden er købt (i hvert fald én af dem :lol:)

- Bordpyntssøgningen er igang

- Gæstebog er købt, den skal bare klargøres inden i, hvor gæsterne skal skrive.

- Underholdning er der styr på (homemade photobooth med props)

- Musikken er der styr på (computermusik)

Tjah.. Så langt, så godt :)

Redigeret af SofieThielke
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes D.18/4-2014.

Jeg føler selv at vi er godt med:-)

Kirken er booket.

Sognegården til reception er booket.

Kjolen og slør er købt, sko og andet tilbehør mangler stadig.

Bryllupskørsel er forhåbentlig også på plads- det er et militært køretøj som h2b skal skaffe fra arbejdet :-)

Lokalet er booket - 2000kr. for hele weekenden. Et lyst, stort og nyt lokale på Amager.

Kok og tjenere er booket fra Bornholmsk Mad.dk - vi kender kokken og ved maden blir fantastisk! Tjenere til tallerken servering er også ordnet derfra. Vi blir omkring 70 personer til festen, så buffet blir det ikke.

Duge og stofservietter låner vi også fra kokken.

Bordløber er fundet i Ikeas stofafdeling. Den skal lige måles op og klippes til.

Blomster bliver nok noget simpelt og billigt i sæsonens farver

Invitationer er næsten færdige - de blir bestilt fra Vistaprint.dk

Kagen er endnu ikke bestilt - vi håber at indhente et godt tilbud på Bryllupsmessen til januar.

H2b mangler sit tøj og det gør mine datter og søn også.

Ringene er købt og vi venter på at vi kan hente dem med indgravering :-)

Mon der er noget man ikke har taget højde for? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi har det på plads oppe i hovedet - problemet er bare at få det ud og ned på papir :blush:

Dato: 16/5-15 (vores 12,5 års kærestedag)
Vielse: Borgerligt, gerne i haven
Sted: Svigerfamiliens dejlige sommerhus ved Limfjorden. Vi slår stort telt op.


Vi har sendt STD i august

Invitasjoner sender vi i desember når vi allikevel er i DK

Mad: En af vores venner er kok og underviser på kokkeskolen. Han har lovet at hjælpe med en kollega. Menu skal vi lige finde ud af....


Farver: Alt - forårsfarver og det som er fremme på tidspunktet

Kjole: Tea-length med tyl og blonder - har ikke fundet den endu

Bordpynt: syltetøjsglas med lys/blomster i og måske lidt andet på bordet.....

Vielsesringe: købes i januar hos Fredbreg i Aalborg (Vi skal alligevel hjem til barnedåb der - så to fluer med et smæk)


Fotograf: ikke arrangeret, men har kontaktet en bekendt som ikke har svaret endnu !!! (han har haft over en måned) :pokey:

Bryllupskage: bager min veninde som deres gave til os :loveshower:

Blomster: gerbera, roser og hvad vi finder i lokalområdet.

Tøj til gom: shorts og måske seler.... Det finder han ud af

Brudepiger/blomsterpiger: er der ingen af

Drikkevarer: måske sender vi fædrene en tur til tyskerland ellers købes det når der er tilbud

Vi er godt med føler vi selv - mangler bare at få "kontrakter" men det bliver forhåbentlig ikke noget problem :cheerleader3:

Jeg glæder mig helt vildt til vores kærlighedsfest i haven med hele familien - hygge, spil og bare tæer :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes selv Jeg er meget godt med.

Dato: 25/7-15

Vielse: Rosenhaven i valby parken, Jeg har snakket med mit sogn og det sogn som vielsen skal holdes i. Begge er inforstået med hvad vi ønsker.

lokaler til festen: Booket! -vi har valgt en kro hvor der også er mulighed for overnatning. De tager sig af mad, bryllupskage, brunch dagen efter, fri bar .. mm. (Det eneste vi skal er at sammensætte menu og bestemme bryllupskagen.)

Bartender: Booket!

DJ: vi har fået nogle tilbud og overvejer vores muligheder.

Farver: Navy og Pink

Invitationer: skal speciel trykkes så der er booket tid til møde med prøve tryk d. 27/10 (trykkeriet skal også lave Kuverter, bordkort, menu og trykt bordplan)

Tøj til Gom og svende: En ven af gommen desinger og syr habitter, så den klare han. :-)

Tøj til Brudepige: kjolen er fundet, dog ikke købt.

Brudekjole: ikke fundet endnu, venter til det nye år, da jeg gerne vil tabe mig lidt inden den store dag.

Vielsesringe: valgt men ikke købt.

Tostmaster: er fundet og spurgt.

Gavekordinator: er valgt.

Fotograf: 2 af gæsterne som bruger meget tid på det i deres fritid, har spurgt om de skal stå for det.

Bordkortsholdere: Købt!

Forsejler til kuverter og kort hilsner med bånd er ordnet.

Tror det er det jeg har nået indtil videre.. Har jeg overset noget.?

Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har booket feststed og kirke! Hverken mere eller mindre udover at fastsætte datoen til d. 4.7.15...ingen ved endnu at vi skal giftes! ;-) og føler virkelig at der er 100 år til det er juli igen ;-)

Åh det der med at der er laaaang tid til kender jeg godt :-) Jeg sys også det er aaaaalt for lang tid til det bliver maj. Vi har haft ca 11 mdr til at planlægge i. Der er flere herinde som har et par år. Det ville jeg slet ikke kunne holde ud :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirke- booket

Feststed- klaret

Kjole- købt i dag incl alt udstyr

Service- købt/lånt

Tranport- klaret

Tema/farver- valgt

Pynt 50% færdigt, alt købt

Musik- booket

Fotograf-booket

Borde/stole-klaret

Duge- fundet/lånt

Drikkevarer- tjek

Frisør- tjek

Ringe- er fundet skal bare bestilles.

Vi mangler gommens tøj og at få helt styr på maden samt toastmaster og forlover. Og invitationer og Bordkort med de er også under udarbejdelse, jo og kagen, ud over det skal de næste 8 måneder bare gå så det kan blive juni.

Redigeret af LMW
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielse i tårnborg kirke d. 5/5: booket

Reception hjemme, ikke styr på mad dertil endnu

Festlokalet booket

Menu: forret ? Derefter helstegt pattegris med alt muligt tilbehør,

Bryllupskage bestilt, dog mangler vi aftale vedr detaljerne på den, farve m.m.

Min kjole købt, sko købt, slør købt

Frisør?

Fotograf: bliver nok en fra familien... Usikkerhed her

Kørsel: afhænger af økonomien

Musik, har to i kikkerten

Invitationer, skabelon er klar, tekst er næsten klar, laves inden for de næste tre/fire uger, sendes inden december

Drikkelse bliver nok købt fra dec og frem. Er på udgik efter billigt sprut til nytår, og ellers bliver det en tysklandstur i vinterferien

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, jøsses. Jeg skal giftes 16/5-15, og er sleeeet ikke så langt som mange af jer... :wink:

Feststed er booket. Det bliver på Knivholt i Frederikshavn.

Fotograf og DJ er booket. Jeg har snuppet Memorable.dk

Vielsesringe har vi kigget på, og er stort set enige om. Men vi venter lidt med at bestille dem.

Kjolen er ikke købt. Jeg har heller intet prøvet endnu. Jeg skal prøve hos Panayotis d. 1/11.

Kirke har vi ikke kontaktet endnu, men vi har en plan om hvilken vi gerne vil have.

Hjemmeside med info er under udarbejdelse.

Invitationer er jeg totalt blank på. Jeg regner ikke med at lave STD.

Gæstelisten er til gengæld stort set færdig! Hurra.

Vi har sat farvetema til fersken og mint. DIY er jeg så småt igang med. Syltetøjsglas med tyl og kobberfarvet maling.

Maden skal være buffet. Men vi har ikke sat os fast på en menu endnu.

Der bliver ingen bordplan, i stedet får man tildelt et bord, og så selv finde en plads ved det bord. Det bliver runde borde.

Bum, bum. Det er nok det vi er nået frem til. Så mangler jeg bare alle detaljerne. Hæhæ. :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha vi er bagud :)

Kæresten min faldt på knæ for en lille måneds tid siden. Jeg sagde ja, og vi satte datoen til 16. maj 2015. Som han påstod ville det give os masser af tid til forberedelse :) Jeg er blevet klogere, jeg anede ikke at det tager så lang tid. Men status er:

- Vi har sat datoen :)

Det er vist nogenlunde det. Vi har dog bestemt hvilken kirke det skal være og efter lidt rundringen i dag har jeg fundet ud af at præsten har telefontid mellem 8-9 så hende kontakter jeg i morgen og får kirken booket. Derudover har min mor og jeg en aftale om at skal ud og have første kig på kjoler i morgen. Dog uden en booket tid.

Men mon ikke vi når det hele. Teamet for vores bryllup er dans på bordene og ikke al det formelle suppe-steg og is/bryllupstraditioner. Vi skal bare have det sjovt :)

Edit: fotograf er bestilt....eller næsten.... det er min bror der skal tage vores billeder, har dog ikke spurgt ham endnu, men han ved jo at han skal til bryllup :D

Redigeret af Smaralda
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer