TennaGerdes

Mit Drømmebryllup d. 25/07-2015! -Beretning S. 24

492 indlæg i dette emne

Inden jeg begynder at at gå i dybden med alle mine mange detaljer for Hvad, Hvem, Hvor og Hvorfor... Så spoler vi lige tiden lidt tilbage...

Stephan og jeg mødte hinanden i Valby parken d. 26/7 til Grøn koncert tilbage i 2009, Det var kærlighed ved første blik. Det kan også godt være det var øllet der talte men, Han var godt nok en pæn mand (og er det stadig!)
Tiden efter var fantastisk og vi blev hurtigt enige om at det skulle være os. Jeg flyttede ind hos ham i November og opsagde min lejlighed i Nordvest.

Selvfølgelig har vi også mødt vores del af udfordringer, men vi har arbejdet med os selv og vores forhold. Og vi er blevet et bedre par og vi elsker nok hinanden mere nu hvor vi kender hinanden så godt og med alt det vi har været igennem.

Igennem årene har vi snakket meget om vores fælles fremtid, Ægteskab, børn og hus. vi er typerne der elsker at drømme.

for et pr. år siden begyndte jeg så at presse lidt på for at udleve nogle af disse drømme, men vi ved jo alle sammen hvordan det er med mænd en gang i mellem. De skal helst tro det er deres ide, og fred hver med det.

Så jeg spurgte: "Hvilken dato synes du vi skal giftes?" ;-)
Han kom så med en dato og senere friede han så. Ikke nogen stor romantisk gestus, men det ville jeg heller ikke have. Jeg kender ham godt nok til at vide at det slet ikke er ham.


I skal da lige have et billede fra den dag vi mødte hinanden.. :heart:


post-74506-0-28033900-1429858331_thumb.j

Budget:

Inspiration/ideer:

Inspiration i farver:

Ideer til ringe, -vis mig din ring:

Kjole ideer:

DYI Projekter:

guirlander

Male: rammer og bord numre

door hangers

goodie bags -badesalt, bolsjer mm

Inden brylluppet:

Invitationer:

Prøve på invitation:

Endelige billeder at invitationer:

Ønskeliste

Brud:

Brudekjole -billeder sælges, da ny er købt Link her! solgt!!

Ny brudekjole,

Min kjole er kommet hjem!!!!

sko (navy) og hvide sko -købt (billeder kommer)

headpiece -sælges da andet er købt Link her!

taske-Købt

Smykker

strømpebånd -købt (billede kommer) SÆLGES

Nyt Strømpebånd

Hårnåle -købt (billede kommer)

Negle

Fødder

Hår opsætnings ideer og Makeup ideer

hår og makeup stylist

Gom:

Slips ideer

slips -købt

Sokker ?

brudepiger & Svende:

Brudepigekjoler -Bestilt. (venter på de kommer hjem i Januar!!!! Wuhuu de er kommet hjem..!!

Jakkesæt til brudesvende bliver bestilt i December, Januar

Vielse/Reception:

Vores vielsesringe:

færdige Vielsesringe!!!

musik: ind/udgang

Champange og andre drikkevare

Fotograf:

Kørsel til fest

Middag/Fest:

Med eller uden børn, -hvad synes i?:

Location:

Tale

Photobooth/selfiebox

Musik til Reception og fest-DJ

Morgengave:

Vild og hemmelig idé..

ideer

pynt til bordene:

Tryksager:

Div pynt mm.:

Servietter

Bordløbere -købt

blonde bordløbere -købt

Sugerør -købt

bordkortsholdere/kysseklokker

Lys: Navy og pink

Navy blå perleguirlander til rundt om blomster

Rosen blade pink

Bryllupsrejse

-Jeg synes min liste bliver længere og længere... Hvornår holder det op?

Under 3 uger til den store dag! og nej hvor jeg glæder mig.

Update
Træt, lettere fustreret!
4 måneders milepæl
Puhaa
5 måneders milepæl

Tanker, følelser om kjolen.

DER SKAL SPARES!!!!!

Vi er på dag 199!!! + og har netop købt kjole. !!

Dilemma om kjole...

Kjoleprøvning

Bryllupskage, -Hvornår!??
Alvorlig samtale med H2B.....
Nu må det gerne snart blive d. 27!!
Surt opstød........

Beretning d. 17/7-2015

Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inspiration i farver:

Min store inspirationskilde er helt klart mine farver Navy og Pink

Den dominerende farve skal være navy og min detalje farve er Pink. Det er vigtigt for mig at vores bryllup ikke er for "pige agtigt" min kommende mand skal være lige så glad på vores store dag som jeg.

post-74506-0-57546000-1412086318_thumb.j

post-74506-0-66876900-1412086326_thumb.j

post-74506-0-72095500-1412086333_thumb.j

post-74506-0-10954900-1412086352_thumb.p

post-74506-0-50179800-1424696993_thumb.j

post-74506-0-99295100-1424696983_thumb.j

post-74506-0-98598600-1424696960_thumb.j

Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Budget!

vi har snakket meget om hvad vores budget skal være for det forestående bryllup, Vi startede med et tal der hed 60.000 kr. og det er vores budget stadig hvis man spørg Stephan ;-) jeg har derimod ikke noget rigtigt budget for brylluppet, jeg ved bare jeg godt vil have det koster under 80.000 kr.

Jeg ved godt at et bryllup ikke behøver koste så meget, Men i min verden ske dette kun EN gang og vi vil gerne have det bliver uforglemmeligt. Både for os og vores gæster. vi vil nyde dagen og ikke stå for en masse før, under og efter. Vi vil ikke blive stresset over ting vi ikke behøver at blive stressede omkring. Såå.. her er hvordan vi indtil videre har planlagt at bruge pengene.

Vi bliver 42 i alt Inkl os selv. og 3 børn (under 10 år.) så 45 i alt.

(Vi spurgte vores 2 svigerinder om de hellere ville have en "voksenfest" dvs. uden børn, og det ville de faktisk gerne. De var rigtig glade for at blive spurgt, så alle er glade :-) og de 3 unger er så med under vielsen, men bliver hentet umiddelbart efter.)

Reception/feststed: 8 timers arrangement med alt (inkl.3 retters middag, bryllupskage, fri bar) + 3 ekstra timer tilkøbt. 43.651 kr

Ringe: Beregnet 15.000 kr. 18.000 kr

Kjole: Betaler min mor.

Tilbehør til kjolen: headpeice (99 kr), paraply (59 kr), hårnåle (120 kr), sko (400 kr), Hvide sko (170 kr.) strømpebånd (59 kr),

Blomster: brudebuket, blomster dekorationer mm:

tryksager: Invitationer og kuverter (648,-), bordkort, menu, takkekort, forsegler (180,-), bordplansoversigt, korthilsner (300,-), adr. labels til takkekort (40,-), adr. labels til invitationer (40,-) mm: ca. 3500 kr

DJ: 5800 kr. 3000 kr. -vores skønne nabo er DJ (prof og har været det i 5 år. til bla. fødselsdage, bryllupper og andre festligheder.)

Bartender (hyret eksternt): 2500 kr. sparet væk

Tøj til brudepiger: 1400kr. (betaler vi) 1851 kr.

Tøj til gommen: 2500 kr En ven af gommen designer og syr habitter, så den klare han. :-)

Tøj til brudesvende: 7500 kr

Fotograf: 4000 kr booket (vi havde egentlig valgt at 2 af gæsterne skulle stå for billederne, men tænk ny hvis vi bliver skuffet over resultatet og vi ikke får nogle gode billeder.. Eller vi ikke får det bryllupsbillede vi ønsker til at hænge op).

Bordkortsholdere: ?

Brude suite: 1500 kr

Div.: bånd: 70 kr

Make up, hår, negle: ca. 3000 kr.

Selfiebox: 3000 kr.

Transport fra vielse til fest sted. : bliver nok i vores Seat

Så vi overstiger i den grad de 60.000 kr.

Alle gæsterne har mulighed for at overnatte på kroen hvor vi holder festen dog mod egenbetaling. Vi spiser brunch sammen dagen efter.
Jeg skal nok opdatere når jeg har flere til til jer

Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med eller uden børn.??



Det har været et stor samtale emne for os. Skal det være på børnenes præmisser, eller vores!? Vi er tante og onkel til mange af vores venners børn og vi holder virkelig af hver og en lille guldklump. men hvis børn deltager til et bryllup, så ligger det en dæmper på forældrene, det kan ikke undgås. Men vi vil bare gerne holde en fest og fejre vores beslutning om at dele livet med hinanden.



Så vores beslutning et faldet på at børnene er mere end velkomne til Vielsen men ikke bagefter. vores venner skal have lov til at feste med os uden hele tiden at kigge på klokken og vurdere hvornår det er bedst at køre hjem.



De børn der bliver inviteret til selve festen er vores Nevø på 6 år og vores 2 niecer på 7 og 9 år. -de er alligevel nået en alder hvor de passer sig selv. og vores tanke er at vi indretter et af de lejede værelser på kroen med ps3, dvd, slik mm. så kan de hygge sig når de ikke gider taler og andet.



Hvad har i andre valgt.? og hvorfor?


Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med eller uden børn.??

Det har været et stor samtale emne for os. Skal det være på børnenes præmisser, eller vores!? Vi er tante og onkel til mange af vores venners børn og vi holder virkelig af hver og en lille guldklump. men hvis børn deltager til et bryllup, så ligger det en dæmper på forældrene, det kan ikke undgås. Men vi vil bare gerne holde en fest og fejre vores beslutning om at dele livet med hinanden.

Så vores beslutning et faldet på at børnene er mere end velkomne til Vielsen men ikke bagefter. vores venner skal have lov til at feste med os uden hele tiden at kigge på klokken og vudere hvornår det er bedst at køre hjem.

De børn der bliver inviteret til selve festen er vore Nevø på 6 år og vores 2 niecer på 7 og 9 år. -de er alligevel nået en alder hvor de passer sig selv. og vores tanke er at vi indretter et af de lejede værelser på kroen med ps3, dvd, slik mm. så kan de hygge sig når de ikke gider taler og andet.

Hvad har i andre valgt.? og hvorfor?

Vi har valgt med børn :) Men vi laver et hyggehjørne til dem og malebøger, så de kan "passe sig selv" - mest fordi vi synes at de jo er en del af den "familie" vi inviterer...

Men det er MEGET forskelligt hvad folk ønsker...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterede med børn, men de eneste små børn i familien er min kusines 2 børn og de valgte selv at den ældste var med i kirken og til receptionen og at de begge blev passet hos deres farfar efterfølgende så mor og far kunne få en voksenfest.... Vi havde overnatning til alle vores gæster så de lavede lidt kæreste-weekend ud af det.... De eneste "børn" der var med var derfor vores to fætre på 14 og de er jo så store så de festede med på lige vilkår med alle andre...dog uden alkohol

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med eller uden børn.??

Det har været et stor samtale emne for os. Skal det være på børnenes præmisser, eller vores!? Vi er tante og onkel til mange af vores venners børn og vi holder virkelig af hver og en lille guldklump. men hvis børn deltager til et bryllup, så ligger det en dæmper på forældrene, det kan ikke undgås. Men vi vil bare gerne holde en fest og fejre vores beslutning om at dele livet med hinanden.

Så vores beslutning et faldet på at børnene er mere end velkomne til Vielsen men ikke bagefter. vores venner skal have lov til at feste med os uden hele tiden at kigge på klokken og vudere hvornår det er bedst at køre hjem.

De børn der bliver inviteret til selve festen er vore Nevø på 6 år og vores 2 niecer på 7 og 9 år. -de er alligevel nået en alder hvor de passer sig selv. og vores tanke er at vi indretter et af de lejede værelser på kroen med ps3, dvd, slik mm. så kan de hygge sig når de ikke gider taler og andet.

Hvad har i andre valgt.? og hvorfor?

Vi har valgt næsten samme løsning som jer - dog er der 'adgang forbudt' :tunge: for alle børn (også vores søde niece og nevø) efter receptionen. Vores niece på 4 og vores nevø på 6 skal være med i kirken som hhv. blomsterpige og ringbærer, og jeg glæder mig til at de skal være en del af det. De to unger har en meget høj plads i både mit og H2Bs hjerte!

Vi vil ikke decideret skrive i invitationerne at børn er velkomne i kirke og til reception, men hvis nogen spørger vil sige at de gerne må være med. Efter receptionen vil vi dog holde udelukkende voksenfest, hvilke flere af de vennepar vi har har udtrykt stor glæde over. De glæder sig til at tage afsted som par og ikke som 'mor' og 'far'.

Vi har valgt som vi har gjort af primært to årsager:

1) Larm under taler/sange/indslag. Jeg har IKKE lyst til at misse så meget som ét enkelt ord af en gæsts (eller endnu værre, H2Bs!) tale! Ikke engang hvis det var førnævnte niece eller nevø der larmede ville jeg synes det var ok. Selvfølgelig kan andre gæster også komme til at hoste/larme osv. men børn i den alder forstår bare ikke på samme måde hvornår det er vigtigt at man er heeeelt stille.

2) Vi vil gerne have et brag af en fest! Ikke noget med at folk kører tidligt hjem fordi ungerne er trætte, og jeg vil gerne nyde mine gæster som de vokse mennesker de er, og ikke som de forældreroller de jo selvfølgelig har når børnene er der.

Det lyder pludselig meeeeget snobbet synes jeg, men jeg kan faktisk godt lide børn - jeg vil bare gerne holde en voksenfest, inden vi selv (forhåbentlig kort efter brylluppet) får børn og ens prioriteringer ændrer sig :oops::wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt uden børn, dog med den undtagelse at min brudeterne har sin fire måneder gamle datter med til festen. Tror ikke hun var kommet, hvis ikke hun havde fået lov til at komme med.

For os er det lidt et bevidst valg, at der ikke skal børn med. Eller det vil sige, vi har faktisk ikke rigtig diskuteret det, der er bare ingen af os, der synes et bryllup er en børnefest. De børn der findes i min familie er - efter min mening - ganske uopdragne. De løber rundt under talerne og råber, deres forældre synes desværre bare, at det er yndigt, og at børn jo skal have lov til at være børn :rolleyes: Vores venners børn er lidt mere velopdragne, men jeg synes egentlig også, at det er synd at deres forældre skal gå glip af noget, fordi deres børn er utidige, og de bliver nød til at gå udenfor med dem. Så det er også lidt for forældrenes skyld, at der ikke er børn med.

Der er rigtig, rigtig mange holdninger til dette emne, og bølgerne plejer at gå ret højt, når det bliver diskuteret herinde (man bliver på det nærmeste beskyldt for at hade børn, hvis man ikke vil have dem med til sin fest..), men jeg synes, man skal gøre det man har det bedst med :) I sidste ende vil det føre til, at man får den fest man ønsker at have :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med eller uden børn.??

Det har været et stor samtale emne for os. Skal det være på børnenes præmisser, eller vores!? Vi er tante og onkel til mange af vores venners børn og vi holder virkelig af hver og en lille guldklump. men hvis børn deltager til et bryllup, så ligger det en dæmper på forældrene, det kan ikke undgås. Men vi vil bare gerne holde en fest og fejre vores beslutning om at dele livet med hinanden.

Så vores beslutning et faldet på at børnene er mere end velkomne til Vielsen men ikke bagefter. vores venner skal have lov til at feste med os uden hele tiden at kigge på klokken og vudere hvornår det er bedst at køre hjem.

De børn der bliver inviteret til selve festen er vore Nevø på 6 år og vores 2 niecer på 7 og 9 år. -de er alligevel nået en alder hvor de passer sig selv. og vores tanke er at vi indretter et af de lejede værelser på kroen med ps3, dvd, slik mm. så kan de hygge sig når de ikke gider taler og andet.

Hvad har i andre valgt.? og hvorfor?

Vi har valgt med børn :) Men vi laver et hyggehjørne til dem og malebøger, så de kan "passe sig selv" - mest fordi vi synes at de jo er en del af den "familie" vi inviterer...

Men det er MEGET forskelligt hvad folk ønsker...

Vi holder fest MED børn. Mest fordi jeg sket ikke kan forestille mig en fest uden. Vi holder så også i en festsal. Havde det været en "fin fest" på et slot eller lignende havde vi nok valgt uden. Men vi holder altså med børn. Der er inviteret ca 14 børn i alderen 0-14 år. Der er grønne områder og legeplads lige uden for døren. Jeg har købt sandlegetøj og havespil på tilbud her i efteråret og vi laver børnehjørne i kælderen med dvd, spil, LEGO og meget andet :-) Vi har selv to børn og min nu afdøde brors datter. Så legetøj er der nok af :-) Så børnene får en lige så dejlig fest som os voksne :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Location:

post-74506-0-02669100-1412164539_thumb.j

Vi har valgt vores Reception skal afholdes på Lindenborg Kro nær Roskilde. Det der gjorde udslaget var helt sikkert udsigten fra lokalerne.. det er en fantastisk panorama udsigt udover Roskilde Fjord!

Vi ligger vægten på det romantiske aspekt. og på Lindenborg kro har de bare det hele. vi har også sat os på størstedelen af værelserne gæsterne kan booke et værelse hvis de vil.

Vi kan få det som vi vil have det, og drømmer om. uden at vi skal grave døbt i lommerne.

Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte ikke at have børn med til vores fest. Det eneste der var med var en baby på 2,5 mdr ca som vi intet hørte til. Har nogen skønne niecer og nevøer som var med i kirken. Hvilket var skønt, for så havde de oplevet deres moster og onkel blive gift og kastede med masser af ris

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom jeg kunne sige en hel masse om at jeg adskillige gange før har oplevet og tit oplever børn til bryllupsfester uden nævneværdige problemer af nogen art så er det med et børn et kildent spørgsmål men samtidig også en meget individuel sag.

Det handler både om hvilken type fest man ønsker at holde men også i høj grad om de lokaliteter man vælger at holde festen i. Det er som udgangspunkt ikke ideelt at holde en bryllupsfest med flere børn når der er tale om et sted hvor der typisk er flere selskaber på én gang, som det eksempelvis er tilfældet for Lindenborg Kro, hvorimod det er noget helt andet i et forsamlingshus hvor man har alt for sig selv. Alene det forhold taler for en fest uden børn og det er fuldt legalt at man som brudepar siger at det er en fest uden børn.

At man siger fra overfor børn bliver man mig bekendt "ikke hadet for herinde" eller set skævt til. De fleste har den holdning at det nu engang er brudeparrets dag og brudeparrets fest og at festen derfor naturligvis skal holdes ud fra deres præmisser og ønsker. Der hvor kæden nogle gange hopper af og vandene kan gå højt, er i beskrivelsen af at have børn med hvor der ofte - i mine øjne - males skrækscenarier vedrørende børns opførsel til fester. Man oplever nok ting forskellligt men de malerier er slet ikke hvad jeg oplever rundt omkring hvor enkelte gæster ofte kan være mere forstyrrende end de børn der deltager. Men det forudsætter selvfølgelig at der er nogle aktivitetsmuligheder for børnene andet end at sidde med ved bordet eller at tulle rundt i festlokalet og spørge om lyset ikke snart skal i brug .:) Derved falder vi tilbage på det med lokationen og spørgsmålet om hvad man vil med sin fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh ja det er et dilemma børn/uden.. :) Vi har valgt at vores bryllup er uden børn. Vi har ikke selv nogen, og selvom vi begge elsker børn, så vil vi gerne have en voksen fest. De yngste der kommer med er 15 til den tid. Vi har været til bryllup med og uden børn, og det har alle gangene været hyggeligt. Men vi vil gerne at alle kan slappe af og hygge sig, så derfor er vores en voksenfest :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ringe:
Vi har kigget meget på ringe, og ved godt hvad vi ikke vil have (eller jeg ved). Jeg har kigget lidt på nogle lidt anderledes ringe som jeg synes er rigtig fine..

smid endelig et billede med hvordan jeres vielsesringe ser ud, hvor de er købt og hvad de har kostet. :-)

post-74506-0-47826700-1424698833_thumb.j

post-74506-0-96021300-1424698855_thumb.j

post-74506-0-76812400-1424698875_thumb.j

Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er jeg den eneste der føler at folk til tider, har svært ved at være glad på andres vejne?



(Jeg har generelt en vennekreds der er ca 10 år ældre end jeg selv.)


Da vi annoncerede det forestående bryllup var der flere af min fraskilte veninder der bare sagde "gift er noget man tager og ikke bliver." eller "ærgeligt for jer!" -men de har vel også været glade og begejstret inden de engang skulle giftes. hvorfor kan man ikke bare sige Tillykke???? -Hvorfor skal man have ond et vis sted når det går andre godt. Jeg mener H2B og jeg har trods alt været sammen i 5 år, det kan da ikke være den store overraskelse...??



-Undskyld mit sure opstød.


Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor tralst! Det var da også en mærkelig udmelding fra omgangskredsen.

Men er du sikker på at det ikke blot var sagt i spøg? Selvom man jo skulle mene, at tillykke burde være det første der blev sagt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer