JulianeH

Kjolestof

7 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg er ny her og håber på at kunne finde hjælp :)

Jeg skal giftes til sommer og min kjole skal syes af en kyndig skrædderinde. Designet er mit eget helt ukyndige. Og findes næsten kun i mit hoved og så de noter, hun har har lavet.... Selve syningen påbegyndes først til foråret, men jeg skal selv finde stoffer til kjolen pg der er jeg VIRKELIG ukyndig. Jeg bor på Bornholm, så jeg kan ikke bare smutte ned i diverse stofbutikker og svælge og spørge. Så jeg søger og søger på nettet og har lært en masse betegnelser for diverse varianter af diverse stoffer, men det er godt nok lidt uoverskueligt. Så jeg håber her findes nogle mere kyndige, der kan hjælpe...

Her er først to billeder af en kjole jeg har ladet mig inspirere af (Mary Watson fra 'Sherlock') men hvad kalder man de stoffer består af? Eller hvilke stoffer ville kunne gøre det ud for det samme? Især er jeg interesseret i en præcis betegnelse på det stof man ser i kjolens yderste lag .... Jeg synes ikke jeg får tilfedsstillende lignende resultater når jeg søger på "blondestof" eller "lace fabric" eller embroidered bridal fabric ....?

Derefter et billede af en kjole med samme spørgsmål....hvad hedder materialerne mon?

Og til sidst et billede af noget stof som jeg fandt tilfældigt på nettet. Findes kun som prøveklud...ikke i metermål, desværre....det er ellers LIGE sådan noget jeg søger...Hvis nogen kender til noget lignende, vil jeg blive meget glad for et tip!

På forhånd tak :)

Juliane

post-76755-0-10190300-1412100233_thumb.j

post-76755-0-39198000-1412100250_thumb.j

post-76755-0-59508900-1412100411_thumb.j

post-76755-0-22582200-1412100654_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tanke var at skrive til: http://www.thesilksociety.com/ i london, og bede dem om hjælp. Jeg har været i deres butik, og de har VIRKELIG meget brudestof - også blonder :) Måske de kan hjælpe dig på vej? De plejer at være ret hjælpsomme, når jeg har skrevet med dem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan den person der skal sy den ikke hjælpe, Jeg fik selv min syet, og hun havde nogle forskellige stoffer (små stykker) i en stor bog af stoffer hun kunne bestille. Hun havde også nogle enkelte ruller med blonde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer