Pyntesyg

Hvor skal vi holde vores bryllup?

35 indlæg i dette emne

Hej!

Vi er i fuld gang med at kigge på lokationer til vores bryllup, som skal holdes næste år. Datoen er ikke fastsat - vi har erfaret at mange steder er ret bookede allerede, så vi vælger at vente med at sætte datoen til vi har fundet lokationen.

Vi vil gerne holde fest for omkring 80 mennesker, og kunne godt tænke os noget lidt særligt - på en eller anden måde. Kender I nogle fede steder?

Det kan være i det meste af København eller måske 15-20 km væk.

Vi har kigget på for eksempel Skodsborg Kurhotel og Sophienberg, men når man regner alting med, løber det op i mere end vi synes er forsvarligt at bruge på én dag. Men omgivelserne tiltaler os virkelig meget :)

Jeg håber I kan hjælpe!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt vores bryllup på Skjalm Hvide Hotel med overnatning for alle vores gæster...fantastisk personale og fantastisk mad, kan varmt anbefales... Vi holdt vores på slottet, men der kan man max være 50

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt Josty på Frederiksberg, men havde også kig på f.eks. Skovshoved hotel, Raadvad kro og conwell Borupgaard. Pris-mæssigt er det nok ikke meget anderledes end dem I har kigget på, men de har flere type pakker så man kan vælge til og fra

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde vores fedt hos Højelse Vinkælder & Selskabslokale i Højelse, som ligger tæt ved Køge på midtsjælland. Vi faldt for det pga den rustikke stemning i lokalet og omgivelserne. Ved dog faktisk ikke om 80 gæster mon er lige på grænsen til hvad der kan være hos dem..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Højeste er også et fedt sted. Var der oppe sidste år og et af parrene var så begejstret for det at de valgte at holde deres bryllup samme sted og med samme musik-løsning . :) selvom der var mange "gengangere" i selskabet. Om der kan være 80 personer i salen vil jeg nok også stille mig tvivlende overfor men det er jo bare at ringe op til Lena og Aage og forhøre sig. De er helt nede på jorden.

Geografisk ligger det så også betydeligt længere væk fra København end 15-20 km. . :)

Hvis I selv har mod på at bestille mad og drikkevarer m.v. kunne Bybjerggaard eller Færgelunden i Frederikssund også være en mulighed men det er jo også geografisk længere ude blot i en anden retning.

Cirkelordenens selskabslokaler på Frederiksberg er meget centralt og kan også rumme 80 personer. Det er bare nogle helt andre omgivelser, en anden stil og mere "slidt" end de steder du selv nævner.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Højeste er også et fedt sted. Var der oppe sidste år og et af parrene var så begejstret for det at de valgte at holde deres bryllup samme sted og med samme musik-løsning . :) selvom der var mange "gengangere" i selskabet. Om der kan være 80 personer i salen vil jeg nok også stille mig tvivlende overfor men det er jo bare at ringe op til Lena og Aage og forhøre sig. De er helt nede på jorden.

Geografisk ligger det så også betydeligt længere væk fra København end 15-20 km. . :)

Hvis I selv har mod på at bestille mad og drikkevarer m.v. kunne Bybjerggaard eller Færgelunden i Frederikssund også være en mulighed men det er jo også geografisk længere ude blot i en anden retning.

Cirkelordenens selskabslokaler på Frederiksberg er meget centralt og kan også rumme 80 personer. Det er bare nogle helt andre omgivelser, en anden stil og mere "slidt" end de steder du selv nævner.

Jeg har faktisk allerede snakket med Cirkelordenens Selskabslokaler. Vi nåede dog aldrig at besøge dem, da det ikke er mulighed for andre madløsninger end deres egen. Og uden at have noget at have det i, udover en gennemlæsning af menukortet, så kan de ikke helt det vi ønsker hvad angår maden. Så de blev sorteret fra ret tidligt. De andre steder er alt for langt væk desværre, da vi meget gerne vil vies på Frederiksberg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart efterlyser I også en helt anden stil end Cirkelordenen. Med et selskab på 80 personer er der god grund til at overveje at bestille tingene selv fremfor hvis I kun havde været 30 eller 40 personer. Fordi besparelsen derved bliver større og mere mærkbar.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes I skal se på Sonnerupgård som jeg tro vil passe i jeres stil. Her kan I have jeres egen kok med, så maden kan være helt efter jeres egen ønske.

Derudover kan I feste hele natten.

Have alle jeres egne drikkevarer med og ingen proppenge.

Ingen rengøring, den står Sonnerupgård for.

Ja og så kan jeres gæster overnatte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes I skal se på Sonnerupgård som jeg tro vil passe i jeres stil. Her kan I have jeres egen kok med, så maden kan være helt efter jeres egen ønske.

Derudover kan I feste hele natten.

Have alle jeres egne drikkevarer med og ingen proppenge.

Ingen rengøring, den står Sonnerupgård for.

Ja og så kan jeres gæster overnatte.

Der er bare reeeet langt når vi gerne vil vies på Frederiksberg ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte Sauntehus Slotshotel i Hornbæk. Først havde vi tænkt på Lynge Kro, da det ligger tæt på kirken, hvor vi blev gift, men Sauntehus er meget romantisk og de havde fint plads til 60 personer + et firmandsband. Der var også værelser til alle og vores regning lød på ca. 60.000 for 56 mennesker, som vi endte med at være :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

80 mennesker på Sauntehus har jeg så prøvet. Folk sidder som en sild i en tønde og det er ikke optimalt. :) Lynge Kro eller Ganløse Kro kan derimod godt huse 80 personer :) Der foreslår de 15-20 minutter i forhold til København dog ikke. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Charlottenborg i Nyhavn?

Da jeg var på polterabend ankom der en hel bryllupsfest i cykeltaxier dertil, det så drønhyggeligt ud...

Dén er jeg slet ikke stødt på - tager straks et kig :)

Det er et ganske fint sted, men slet ikke de omgivelser jeg har i hovedet. Men tak for anbefalingen, det er værdsat!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Før sommerferien var jeg til bryllup i gefions roklub som ligger ved svanemøllen lystbådehavn. Det så id som om der var flere klubber dernede som havde lokaler.

Ellers tænker jeg hvad med Charlottenlund fort tror jeg det hedder?!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før sommerferien var jeg til bryllup i gefions roklub som ligger ved svanemøllen lystbådehavn. Det så id som om der var flere klubber dernede som havde lokaler.

Ellers tænker jeg hvad med Charlottenlund fort tror jeg det hedder?!

Dem skal vi faktisk ud og snakke med i dag. Jeg er spændt på at se det hele, for priserne må siges at være virkeligt gode! Jeg tager lige et kig på Gefions roklub. Jeg er stødt på flere lokaler af den slags, men som ikke heeeelt har tiltalt mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Før sommerferien var jeg til bryllup i gefions roklub som ligger ved svanemøllen lystbådehavn. Det så id som om der var flere klubber dernede som havde lokaler.

Ellers tænker jeg hvad med Charlottenlund fort tror jeg det hedder?!

Dem skal vi faktisk ud og snakke med i dag. Jeg er spændt på at se det hele, for priserne må siges at være virkeligt gode! Jeg tager lige et kig på Gefions roklub. Jeg er stødt på flere lokaler af den slags, men som ikke heeeelt har tiltalt mig.

Er selv faldet for fortet og overvejer nu kraftigt at holde konfirmation der om nogen år da vi ikke selv har alverden brugbare lokaler i nærheden :-)

Så kom endelig med en opdatering selvom bryllup og konfirmation jo ikke er det samme :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det var rigtigt rart at lave en prioriteringsliste da vi så på feststeder, for det er bare sjældent man kan få i både pose og sæk ;-)

Snak om det og find ud af hvad der betyder mest for jer og jeres fest....måske kan man godt gå på kompromis med nogen ting hvis de viser sig at være langt nede på listen...

F.eks.

Størrelse (er gæstelisten fast, eller kan der skæres lidt? Vi skar selv 5 af for at få det til at passe)

Geografien (hvor langt må gæsterne max skulle kører)

Type af fest (skal det være en all-night-long fest så er steder med tidsbegrænsninger et problem)

Stilen (skal det være slot, spejderhytte eller noget helt tredje)

Prisen (for de fleste også en stor faktor)

Vil I selv eller skal det være en færdig pakkeløsning?

Mulighed for overnatning for gæsterne?

Fortsæt selv listen... Man kan hurtigt stirre sig blind fordi man ikke har snakket om hvad der er vigtigst...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer