milia

Tidsplanen til bryllup

31 indlæg i dette emne

Hej Piger,

Jeg er kommet meget i tvivl om tidsplanen til vores bryllup..

Vi skal giftes kl 14.00

derefter skal vi køre til Brønderslev, det tager vel 45 min plus minus fra aalborg

Så er det jeg ikke kan finde ud af hvad jeg gør....

vi havde faktisk planlagt at få taget billeder, mens gæsterne fik tjekket ind på hotellet og gjort sig klar til fest, men nu er vi blevet enige om at vi skal have kaffe og bryllupskage før middagen (før var det efter middagen til kaffen)

Festen er sat til at starte kl 18.00 frem til kl 01.30 så det er vel kaffe mellem 16.00 og 18.00

men hvornår skal man så tage billeder, for kagen skal jo skæres for også :)

Vil i hjælpe mig med at vise mig jeres tidsplan, og hvad skriver man i indbydelserne??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver tight - I kommer nok ikke fra kirken før ca. 15 - vielses tager en halv times tid og så skal der ønskes tillykke og der skal jo også tages lidt foto udenfor kirken vel.

Hvorfor ikke holde fast i den oprindelig plan og tage kagen om aftenen alternativt som dessert?

Ellers skal I skubbe kage og kaffe til kl. 17 så kan I få taget billeder mellem 16-17 men så har folk jo lige spist kage inden middagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil klart anbefale jer at tage bryllupskagen om eftermiddagen. Efter middagen kan tiden meget vel være meget kneben og det er som regel også begrænset hvad folk kan indtage af kage efter lige at have spist. Det skulle da lige være hvis ikke I valgte at tage bryllupskagen som dessert, hvad der er mange som gør i dag.

I skal i hvert fald regne med en time ved kirken hvorved de første gæster kan være fremme ved feststedet ca. 15.45 og gøre sig klar til fest som du skriver. Hvis man kalkulerer med 1 - 1 1/2 time til fotografering kan I selv formentlig først være fremme ved 17 - 17.30 tiden.

Der kunne en mulig løsning være at rykke middagen til kl. 19 og afhængig af hvor I skal fotograferes kunne man vælge at I kørte med til feststedet og så kørte ud og blev fotograferet efterfølgende hvis ellers det passer med fotografen. På den måde bliver der lagt mere tidsmæssig afstand mellem bryllupskagen og den senere middag og så kan folk gå op og skifte efterfølgende.

Det skal siges at jeg før har oplevet brudepar som først er blevet gift kl. 15 og alligevel har nået fotografering og kageserveringen inden middagen. Men også nogle som er blevet forsinket selvom der på papiret var god tid. Der har det meget at sige hvad fotografen vil og hvad I aftaler. Der er nogle som mener at en fotograferingsseance skal tage 2 timer selvom det så betyder at gæsterne må vente. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg vil spise kage med gæsterne først og derefter få taget billeder, hvis det passer med jeres foto-lokation.

På den måde kan gæsterne skifte tøj og tjekke ind på hotellet mens I er væk.

Og hvis I spiser kagen inden middagen, synes jeg også sagtens I kan rykke middagen til kl. 19.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville helt sikkert skyde vielsen til 13 (eller 12 når i nu har så meget transport).... Her er vores tidsplan som jeg synes fungerede rigtig godt på dagen og det ved jeg også gæsterne synes....

Vi holdt alting indenfor den samme lille landsby så der er brugt max 5-10 min på transport mellem det forskellige...

13:00 vielse

13:45 reception i sognehuset (bl.a. med bryllupskagen)

15:45 brudeparret siger farvel til receptionsgæsterne, festgæsterne går til hotellet og checker ind

16:00 brudeparret får taget locationbilleder (jeg nåede lige et smut indom hotellet og friske mig lidt op)

17:30 brudeparret checker ind og nyder et øjebliks ro

18:00 velkomstdrinks

18:30 middagen starter

ca 23 middagen er færdig

23:20 kaffe og slikbuffet sættes frem

23:50 brudevals

00:10 opsendelse af himmellanterner

02:00 natmad

03:30 brudeparret siger godnat

Vi holdt det med overnatning for alle vores gæster så seng styrede selv når de var trætte og listede i seng...enkelte gik også i seng efter brudevalsen og stod så op til natmaden ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og ikke mindst at gæsterne kan nå at fordøje kagen i god tid inden de bliver "kastet ud" i en "marathonmiddag" :lol: :lol: Denne "model" er faktisk også meget brugt hos dem der holder reception inden middagen med deltagelse af andre end festgæster. Derved kan man sige farvel til dem i forbindelse med at brudeparret tager ud og bliver fotograferet. Men som sagt er det ikke sikkert at det passer med fotografen hvis denne kun er hyret til selve vielsen og efterfølgende fotografering af brudeparret.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og ikke mindst at gæsterne kan nå at fordøje kagen i god tid inden de bliver "kastet ud" i en "marathonmiddag" :lol: :lol: Denne "model" er faktisk også meget brugt hos dem der holder reception inden middagen med deltagelse af andre end festgæster. Derved kan man sige farvel til dem i forbindelse med at brudeparret tager ud og bliver fotograferet. Men som sagt er det ikke sikkert at det passer med fotografen hvis denne kun er hyret til selve vielsen og efterfølgende fotografering af brudeparret.

Min gamle farfar synes det var såååå skøøøønt at der var sørget både for at man kunne få eftermiddagskaffe og en middagslur (sagt med fed bornholmsk dialekt og et grin)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he . :) Det kom jeg faktisk også til at tænke på da jeg så jeres tidsplan. Det kan være mange timer for nogle gæster med 5 1/2 time fra vielsens slutning og frem til middagens start. Og lanterner efter brudevalsen - som gerne skulle skyde det hele i gang - er ligesom efterfølgende bryllupskage en udfordring for enhver musiker/DJ . :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

He he . :) Det kom jeg faktisk også til at tænke på da jeg så jeres tidsplan. Det kan være mange timer for nogle gæster med 5 1/2 time fra vielsens slutning og frem til middagens start. Og lanterner efter brudevalsen - som gerne skulle skyde det hele i gang - er ligesom efterfølgende bryllupskage en udfordring for enhver musiker/DJ . :)

Der var rigtig mange gæster der synes det var fantastisk at der lige var et par timer hvor de kunne slappe af på deres værelse, skifte tøj, tjekke fodboldresultater osv.

Vi havde jo bare playliste så vi skulle ikke tage højde for nogen DJ og der blev spillet musik ud af den åbne dør mens vi satte lanterner op så folk fik sig en svingom med lighteren i hånden...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror såmænd heller ikke de har kedet sig . :)

Vedr. lanterne tænker jeg nok mest ud fra en professionel vinkel. Mange har, i hvert fald hvis man spørger dem ind til det inden, et særligt ønske til første nummer efter brudevalsen som er "deres" nummer som man så kan bygge op ud fra. Det er lidt vanskeligere hvis der lige kommer lanterner, bryllupskager m.v. ind imellem, men ikke nogen katastrofe for så gør man det bare på en anden måde. . :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror såmænd heller ikke de har kedet sig . :)

Vedr. lanterne tænker jeg nok mest ud fra en professionel vinkel. Mange har, i hvert fald hvis man spørger dem ind til det inden, et særligt ønske til første nummer efter brudevalsen som er "deres" nummer som man så kan bygge op ud fra. Det er lidt vanskeligere hvis der lige kommer lanterner, bryllupskager m.v. ind imellem, men ikke nogen katastrofe for så gør man det bare på en anden måde. . :)

Det kommer nok også an på hvor meget musikken fylder for en, for os var det en biting og jeg fik danset med både gom, gommens far, min egen farfar, forlover, toastmaster og 20-25 andre senere...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet kl. 15, og havde ca. 30 minutters kørsel fra kirke til feststed. Vi fik taget billeder lige bagved feststedet, så vi ikke havde ekstra transport. Da vi ankom til feststedet og alle gæsterne var ankommet, bød vi velkommen, og så kunne folk gå ombord i kaffe/te, øl/vand, saft og slikbuffet, og så gik vi ud og fik taget billeder. Det brugte vi ca. ½ time på, og derefter gjorde min stedfar klar til at tage et fællesbillede af os og alle gæsterne. Vi gik til bords mellem 18 og 18.30, kiggede altså ikke lige på klokken, og middagen var overstået ved 22.30 tiden. Og der var 5 taler, 2 sange og et indslag, og vi fik også pakket gaver op ind imellem retterne.

Vi eller gæsterne var på intet tidspunkt stressede, og var vi blevet viet tidligere, havde vi bare enten haft ekstra tid til at trille tommelfingre før middagen, eller middagen ville være sluttet tidligere. Så for os var det i hvert fald perfekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige for at lukke den af Camilla så tror jeg egentlig ikke at det har det store at sige hvad musikken betyder for folk i den sammenhæng. Det er lidt ligesom jeres DIY ting og detaljer. Man er perfektionist selvom der er mange ting folk helt sikkert ikke fornemmer. Jo folk kan godt fornemme at musikken ikke afvikles tilfældigt, at der er en vis sammenhæng og overgange i men et afbræk gør næppe nogen forskel. Fordi de bare hygger sig og har det sjovt hvad enten vi så taler lanterner, dans m.v. :) Det var så også et afbræk :back2topic:

Jeg har faktisk før oplevet bryllupsfester hvor folk først er blevet gift kl. 15 og stadigvæk har nået at servere bryllupskage inden middagen men det har ligesom Rikke også været noget med en halv times fotografering eller noget i den stil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde også 45 min. kørsel, og vi blev gift kl. 13.30 - det gik lige. Men kun lige. Vores gæster fik mad mens vi var ude og få taget billeder og så fik vi kage, og så tullede vi lidt rundt mellem gæsterne og gavebordet inden middagen startede. Jeg kunne sagtens have brugt en time mere da.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

VI havde selv valgt at tage kagen som dessert- da det ellers ville blive ret presset. Det virkede fint for os- og der var ingen kage tilbage! :)

Vi havde dog heller ikke adskilt reception og fest- ved jeg ikke, om gør en forskel. Vi dog til et bryllup for nyligt- hvor vielsen var i en kirke kl.14-14.50 (med lykønskninger etc. udenfor kirken) og så startede receptionen allerede kl.15.30- vi nåede kun lige knap at tjekke ind og lægge vores ting. Det var lidt stressende efter min smag. Jeg er en af dem der synes, at det er meget rart med en time til lige at lande efter vielse og indtjekning på værelset, men det er måske en smagssag.

Vores tidsplan/dag så omtrent sådan her ud:

Kl.15 velkomst med bobler og lidt spiseligt (vielse og fest var samme lokation)

Kl.16 vielsen

Kl.16.30-17.45 Fotografering i nærheden af festen

Kl.18 Middag (forret, hovedret og kaffe+lækkerier)

Kl.21 Underholdning

Kl. 21.30 Bryllupskage

Kl. 22 baren åbnede med drinks/cocktails (vi havde haft vin til maden og vand, sodavand og øl fra starten af)

Kl. 23.50 Vores dans

Kl.2 natmad

Kl.6- festen sluttede

Næste dag havde vi uformel brunch med alle vores gæster, som vores kok havde stået for, og det var perfekt- der åbnede vi også vores gaver/kort.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand kommer fra Brønderslev og har selv boet der nogle år... Så jeg vil sige 45 min. er højt sat fra Aalborg... Jeg vil sige max 30 min.

Vi blev viet i St.Arden kl. 14.00 og holdt reception (og fik taget billeder omkring stedet) der hvorefter gæsterne kørte til Tylstrup hvilket tog ca. 45 min. hvor vi ankom kl. 18.00

Jeg synes det kommer lidt an på hvor meget tid I vil bruge ved fotografen og hvor I vil have taget billeder... For hvis det er i Rhododendronparken i Brønderslev ville jeg vælge kaffe og kage inden og måske rykke middagen til kl, 19.00. Men hvis I skal fotograferes omkring Aalborg så ville jeg nok droppe kaffen og tage bryllupskagen til dessert.

Men det er JERES dag! Husk det og I kan gøre lige hvad I har lyst til :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man skal passe gevaldigt på når man taler om tid og bryllupskørsel. Ét er at der er faktorer som myldretid - ved godt at I ikke kender det begreb i Nordjylland .:) - men man må ikke sammenligne det med almindelig daglig kørsel. Der er intet værre end at ligge bag en bryllupslimousine o.l. på vej til et job for de kører ikke specielt hurtigt. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man skal passe gevaldigt på når man taler om tid og bryllupskørsel. Ét er at der er faktorer som myldretid - ved godt at I ikke kender det begreb i Nordjylland . :) - men man må ikke sammenligne det med almindelig daglig kørsel. Der er intet værre end at ligge bag en bryllupslimousine o.l. på vej til et job for de kører ikke specielt hurtigt. . :)

Det kommer da an på hvilken type bil man køre i . Hvis man køre i en alm bil, en sportsvogn osv så går det jo ikke langsommere end normalt. Vi kørte da i hvert fald i helt normalt tempo, og havde flere af gæsterne bagved os. Ej okay, det stykke vi kørte på mortorvej, der kørte vi kun 100, for min onkel var bange for at pynten ellers ville flyve af bilen :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig Rikke men du siger jo faktisk præcist det samme selv til sidst. . :) Selvom man måske ikke kører i en limousine, en hestevogn eller lignende så er der typisk pynt på eller et ønske om at brudeparret skal nyde turen uden at der foretages hastige opbremsninger, overhalinger m.v. Og kører man i "tog" med andre vil det typisk også gå langsommere end hvis man bare kørte selv. Fordi man ikke bare er tilbøjelig til at overhale hvis der ligger en bil i snegletempo lige foran.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

er det ikke bare at skære kagen for, fodre hinanden med det ene stykke også stikke af og få taget billeder. Vi havde også en reception lige efter vielsen (vi blev gift kl 13) og der var velkomstdrik kl 17.30. vi smuttede tidligt fra reseptionen og fik taget billeder der, tror helt sikkert gæsterne syntes det er i orden at i ikke er der og underholder dem

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt enig i det med at tidsfaktoren er meget forskelligt fra selskab til selskab og at vigtigheden af en god toastmaster ikke må undervurderes men kan ikke nikke genkendende til at festen stopper kl. 23 for småbørnsforældrene. At det så ofte er dem der bryder op først er noget andet men det havde måske også gjort hvis der havde været en babysitter der skulle afløses. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså nu er vi jo på den anden side af vores bryllup, så nu kan jeg tale er egen erfaring, og ikke bare udfra hvad jeg har oplevet til andre fester. Men vores fest forløb helt fint, selvom vi ikke havde en toastmaster, og der var altså alligevel en hel del indlæg ( taler, sange og en quiz) . Folk var gode til at sige " Når I lige er færdige med at ryge, så må I gerne lige komme på plads igen", og så gjorde vi bare det. Ingen stress, ingen fuld Onkel Bent, ingen der rejste sig i tide og utide osv, det hele kørte bare. Men som sagt før, så er det i vores familier heller ikke normalt med en toastmaster.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer