IdaHB

Bryllup på Sonnerupgaard

27 posts in this topic

Vi overvejer at holde bryllup på Sonnerupgaard.

De får rigtig gode anmeldelser på Trustpilot, men er der nogen herinde, der har erfaringer med dem og kan fortælle lidt mere?

Jeg kan heller ikke helt gennemskue, om man selv skal medbringe service mv, eller om de har noget man kan benytte?

Kh Ida

0

Annonce ♥

Ja da .:) Jeg har spillet deroppe adskillige gange og i samtlige 3 festlokationer (der er faktisk fire men den sidste i hovedbygningen er for meget små selskaber). Vi var også med på deres inspirationsdag sidste år. Det du får er det du ser og det man kan sige er at Sonnerupgaards 3 festlokationer som repræsenterer hver deres særpræg. Laden er stor og også meget rustik. Hovedbygningen er et mere traditionelt men også meget aflangt festlokale med tllhørende rum. Festsalen er mere moderne og der er to rum på hver sin side af en gang.

Jeg vil mene at der er alt i service m.v. og at det eneste I selv skal sørge for er mad, drikkevarer og serveringspersonale + musik selvfølgelig .:) Der ved jeg de har flere de kan henvise til. Du kunne evt. prøve at tage fat i Birgitte Israelsen som også er annoncør herinde.

0

Vi skal holde vores fest der til februar. De har alt i service, og borde og stole. Man lejer duge af dem. Og man kan leje en masse andet også.

Man står selv for at lave maden (eller hyre nogle til det) der er alt hvad man kan ønske sig i køkkenet af udstyr.

Men kan helt klart anbefale at i tager derop til deres åbent hus dage. Det står på hjemmesiden. Så får man et meget bedre overblik. :)

0

Annonce ♥

Lejen er med fuld service og inkl. Rengøring af lokalet, wc mv. Men man skal selv rydde op og vaske alt servicen. Al mad og drikkevarer medbringer man selv.

Sonnerupgård er et gods og voldstedet fra 1341, så en del er godset er rigtig gammel. Gården er med fire længer og en afdeling i hver del. Hertil en have, park, voldstedet eller marker og skove.

Hvalsø station er 1,2 km fra godset og en station i Hovedstadsområdet.

Vi har ingen naboer, så man kan feste den halve nat uden problemer.

0

Jeg skulle måske også lige tilføje at de forskellige "feststeder" på Sonnerupgaard ligger sådan at man næppe bemærker at der er andre selskaber samtidig. Møder selv tit andre kolleger når jeg er oppe deroppe og så får vi en snak og har da også en enkelt gang lukket en kollega's anlæg ned efter at Dj'en var smuttet (kl. 2 løsning) og havde givet de sidste gæster lov til at sætte en ipad til (de ville ikke bare slukke for strømmen). Men ellers hører man ikke de andre selskaber (og djs) medmindre man går over og kigger .:)

0

Ja, vi holdt vores bryllup derude :) Du er velkommen til at skrive, hvis du har flere specifikke spørgsmål! Vi havde en hel fantastisk fest, men forløbet op til var lidt blandet. Servicen afhænger meget af hvilken medarbejder man får fat i. Nogen af dem er meget flabede - vi fik f.eks på et tidspunkt besked på, at hvis vi ville vide hvor mange borde der er, måtte vi selv komme og tælle dem. 3 mdr inden fik vi dog tilsendt en inventar liste bl.a med angivelse af antal borde i hver størrelse, så det var jo ikke fordi den information var umulig at opdrive. Og hvorfor man først må få den liste 3 mdr før, forstår jeg ikke. Vi brugte de tjenere, de anbefaler, og de var virkelig gode, søde og effektive. Vi sørgede selv for morgenmaden næste dag, da vi gerne ville spise morgenmaden lidt senere, og kunne servere fuld brunch for de samme penge, som morgenmaden derude koster. Vi fik lov til at aflevere lokalet en time senere om søndagen, hvilket var en kæmpe hjælp. Dugene lejede vi til halvdelen af Sonnerupsgaards pris i Søborg, men så skulle vi selvfølgelig også selv hente dem og levere dem tilbage. Ang trustpilot har vi fået en mail om, at vi får en gratis overnatning, hvis vi giver en god anmeldelse af dem. Synes personligt det gør de gode anmeldelser mindre troværdige, når man får en gave for at anmelde godt. Men det kan man selvfølgelig ikke se på trustpilot.

Så alt i alt en noget blandet oplevelse, men nogle helt fantastiske omgivelser og vi havde en virkelig skøn fest og alle gæster pånær 2 valgte at overnatte :) Vil anbefale Rickys køkken som lavede den mest fantastiske tapas-middag til os! Gæsterne snakker stadig om maden :)

0

Annonce ♥

Det er formentlig heller ikke lovligt eller i overensstemmelse med Trustpilots regler. Man kan måske sammenligne det lidt med Facebook hvor det jo ikke er lovligt at give folk ydelser/præmier for at tilmelde sig eller like en Facebookside/gruppe.

Personligt kender jeg jo kun Sonnerupgaard som et helt fantastisk feststed og også et meget oplagt og efterspurgt sted til en bryllupsfest. Rammerne taler jo for sig selv, men vurderet ud fra hvad jeg kan læse på Trustpilot så er der nok nogle ting man skal arbejde med og blive bedre til, i relation til service. :)

0

Ja, vi holdt vores bryllup derude :) Du er velkommen til at skrive, hvis du har flere specifikke spørgsmål! Vi havde en hel fantastisk fest, men forløbet op til var lidt blandet. Servicen afhænger meget af hvilken medarbejder man får fat i. Nogen af dem er meget flabede - vi fik f.eks på et tidspunkt besked på, at hvis vi ville vide hvor mange borde der er, måtte vi selv komme og tælle dem. 3 mdr inden fik vi dog tilsendt en inventar liste bl.a med angivelse af antal borde i hver størrelse, så det var jo ikke fordi den information var umulig at opdrive. Og hvorfor man først må få den liste 3 mdr før, forstår jeg ikke. Vi brugte de tjenere, de anbefaler, og de var virkelig gode, søde og effektive. Vi sørgede selv for morgenmaden næste dag, da vi gerne ville spise morgenmaden lidt senere, og kunne servere fuld brunch for de samme penge, som morgenmaden derude koster. Vi fik lov til at aflevere lokalet en time senere om søndagen, hvilket var en kæmpe hjælp. Dugene lejede vi til halvdelen af Sonnerupsgaards pris i Søborg, men så skulle vi selvfølgelig også selv hente dem og levere dem tilbage. Ang trustpilot har vi fået en mail om, at vi får en gratis overnatning, hvis vi giver en god anmeldelse af dem. Synes personligt det gør de gode anmeldelser mindre troværdige, når man får en gave for at anmelde godt. Men det kan man selvfølgelig ikke se på trustpilot.

Så alt i alt en noget blandet oplevelse, men nogle helt fantastiske omgivelser og vi havde en virkelig skøn fest og alle gæster pånær 2 valgte at overnatte :) Vil anbefale Rickys køkken som lavede den mest fantastiske tapas-middag til os! Gæsterne snakker stadig om maden :)

Jeg må 'hægte' mig på denne udtalelse- selve stedet og omringelserne er enormt flotte, men servicen er en anden historie. Vi var også ude for ret flabet service/kommunikation fra deres side af. Vi blev også tvunget til at betale for ting, der simpelthen ikke havde været der fra starten af. Men hvis man er forberedt på det, og holder kontakten med dem på et minimum, så er alt andet rigtig fint og som det skal være. Og nå ja- så skal man gennemgå inventar/køkkenudstyr med dem og have kopi af det gennemgåede- bare for en sikkerheds skyld.

Vi havde, hvorom alting er, en fantastisk fest, men deres serviceniveau kunne de godt arbejde lidt på. Kender to andre par der er blevet gift der også- det ene par havde nærmest ingen kontakt med dem, så de var tilfredse, hvorimod det andet også fandt servicen lidt besynderlig/flabet.

Men alt andet var præcis som det skulle være.

Hvor vildt med 'gave' for god anmeldelse!! Ret utroværdigt :/

Må man overhovedet det?

0

Sonnerupgård har et personalekøkken og depot helt fyldt med glemte sager med glas, fade, skåle, telte, jakker, toilet ting osv. Ja vi finder rigtig mange ting som ikke er vores. At der ind imellem mangler ting fra vores køkken er ikke så mærkeligt, da det tæt ikke er det samme køkkenpersonale som starter og og som slutter. Folk er trætte, men ingen gør det bevist. Vi ønsker ikke at snyde nogle og beder bare om tingene retur. Og vi står til rådighed med at afleverer ting retur eller sende det.

Vi gennemgår også gerne et gulv med fejekost for at finde en antik ørering eller lign. Finder den antikke armbånd på gårdspladsen og finder ejermanden.

Vi dansker er utrolig gode til at skrive de dårlige ting og brokke os, men vi er ikke gode til at give ros. Så ja vi har her i august udlovet en gratis overnatning til bryllupsdagen næste år for dem som også gider give sig tid at skrive eller filme deres oplevelse på nogle af de forskellige medier, som findes. Vi vil gerne have et bredder billede frem og også gerne de sjove historier. Der er flere rigtig gode fra i sommers, hvor jeg og mit personale har haft de store grin fremme. Der er jo mange vilde fester og feststemte personer.

Fra denne weekend blev jeg ringet op kl. 20 om jeg kunne komme med nogle duge, da dem de selv havde med var leveret i forkert størrelse. Det kan godt være dugene er lidt dyre at leje på Sonnerupgård, men vi bytter gerne og vi tager også ubrugte duge retur til fuld pris.

Vi vel utrolig gerne yde god service og også gerne på telefonen, men vi er også utrolig bange for at sige noget forkert. Vi har jo de forskellige afdelinger med forskellige bordstørrelser og antal osv. Vi har et link til vores hjemmeside, som folk får når depositum er betalt. Her står alt fra A til Z som hjælper alle godt afsted. Men nogle glemmer at de har modtaget dette, derfor har vi standard at vi gensender dette 3 måneder før. Vi har ingen, som bliver bedt om selv at komme ud og tælle bordene. De fleste er ude til vores festmesse og eller kun behov for at se lokalet en gang til med de sidste detaljer ca. En måned før, men folk er velkomme alle de gange de har lyst.

Som noget nyt har vi tilknyttet Maria Lyng www.mlyng.dk som festarrangør til dem som vil have ekstra hjælp til planlægning fasen og hjælp på dagen.

0

Annonce ♥

Enig i det med at de positive oplevelser også skal frem og dem er der rigtig mange af når vi taler om Sonnerupgaard, men jeg syntes det er et lidt farligt spor med en "gulerod" som nemt kan virke som en boomerang. Set i lyset af vores egne erfaringer med anmeldelser på trustpilot er det også spørgsmålet om det overhovedet er nødvendigt. Det gør mange folk gerne uden at blive "belønnet". Særligt hvis vi taler om folk som tidligere og forud for booking har været tvivlende som følge af ting (én enkelt anmeldelse) som de har læst på Trustpilot. .:)

0

Kære alle jeg har ikke bedt folk om at skrive på Trustpilot men generelt på hele mediebillede, med de gode historier. Det kan også være den historie, hvor de fandt hinanden på Sonnerupgård. Den video med en fantastisk stemning, optræden fra en fest ja man kan nævne mange ting. På alle vores toiletdøre indvendig opfordrer vi folk til at lægge historier op og det har vi gjort i lang tid. Vi ser meget, griner meget og vil så gerne kunne dele disse historier, men vi kan jo ikke fortælle dem.

0

Dette er copy/paste fra jeres mail:

"Del jeres glæde med andre.

Skriv en god anmeldelse og få en overnatning gratis på jeres bryllupsdag næste år, eller perioden omkring. Sonnerupgaard skal være nævnt mindst 1 gang."

Og nedenunder skriver i at trustpilot, tripadvisor og jeres facebook side kan bruges.

Synes det er rigtig uheldigt, at I går i forsvarsposition, når der er kritik (sådan læser jeg jeres indlæg), i stedet for at være lidt "ydmyge" og lydhøre over for jeres kunder og spørge hvad i kan gøre bedre og beklage de dårlige oplevelser. Har skrevet med en tidligere bruger herinde, der kunne nævne mange af de samme oplevelser, som ovenfor nævnt, men ikke ønskede at stå frem med dem og derfor skrev til mig privat, da hun så vi skulle holde bryllup samme sted. Min venindes veninde, der holdt bryllup et par måneder før os, har også kunne berette samme historier. Så vi har allerede 5 par her, der uafhængigt af hinanden har haft oplevelsen af mangelfuld service og flabede svar.

At feje det under gulvtæppet med "danskere er så gode til at brokke sig" synes jeg, er ekstremt uheldigt. Har uden opfordring været inde og rose vores kok, vinleverandør og fyrværkerimand til skyerne, fordi de leverede fantastisk service og er fantastisk produkt. Har ikke anmeldt Sonnerupgaard. Som sagt var vores oplevelse blandet. Både gode og dårlige oplevelser og det burde måske også stå på trustpilot, for at få det "brede billede", men ja. Vil i hvert fald ikke sige, jeg er en der brokker mig over det mindste.

At der aldrig er nogen, der får at vide, de selv kan tælle bordene er jo meet mærkeligt, når nu vi netop blev det. Min mand, jeg, min mor og min mors veninde var til påskemarked hos jer. Vi er ovre og se på inspiration til borddækning i hovedbygningen og medarbejder X overhører at vi vil sidde ved langborde:

X: skal i være i laden? Så er jeg ikke sikker på, der er borde nok.

X: ja, det ved jeg da ikke lige (og det er helt ok, ikke at vide det på stående fod, det er ikke det, der er pointen)

X: i kan gå over og tælle dem! (Her kunne det jo netop have været fint at henvise til det link, der skulle være sendt ud ved booking og sige, at hvis ikke vi kunne finde linket, kunne vi skrive og få det gensendt. Mener dog lige det med antal borde kun stod i de pdf'er vi fik tilsendt til sidst, men det er også lige meget)

Os: det kan vi jo ikke nu, der er jo 200 mennesker ovre i laden nu og en masse boder

X: jamen der er jo ikke brugt flere borde derovre end dem, der hører til laden, så i kan bare tælle bordene til boderne..

Og her tror jeg så bare vi gik. Min mors veninde udbrød efterfølgende "Gud, er de altid sådan?". Og vi var alle rimelig mundlamme. Det er altså ikke en historie jeg bare finder på...

Vil også mene, st de gode historier på trustpilot burde komme helt af sig selv, når folk er begejstrede for et produkt eller en service. Håber i vil se lidt indad i stedet for at feje det under gulvtæppet med "danskerne er så gode til at brokke sig"...

1

Annonce ♥

Jeg er rigtig glad for at jeg oprettede denne tråd. Vi var meget tæt på at booke stedet til vores bryllup, selvom jeg havde en lidt forkert mavefornemmelse. Sådan noget helt basalt som at jeg ikke fik svar på alle mine spørgsmål i en email og den slags, herunder pris for ekstra værelser i fbm. et arrangement. Omgivelserne er bare så skønne at jeg ignorerede mavefornemmelsen.

For en del er det sikkert fint at have lidt ekstra besvær mod til gengæld at holde fest det skønne sted til en rimelig pris - men for os duer det ikke, så vi finder et andet sted. Vi har to små børn, er ved at bygge hus og min tilkomne (ja det hedder det jo :7himmel: - tosset efter næsten et årti som kærester) er ved at etablere sig som selvstændig, så lige netop til brylluppet skal alt bare klappe.

Så 1000 tak for jeres tilbagemeldinger!

0

Ej men hør nu..

Følgende sætning:

Skriv en god anmeldelse og få en overnatning gratis på jeres bryllupsdag næste år, eller perioden omkring. Sonnerupgaard skal være nævnt mindst 1 gang."

.. kan da ikke misforstås?! Øv det bryder jeg mig virkelig ikke om! Det er fair nok at opfordre ens kunder til at give deres mening til kende, men hvis der skal være en belønning for den gratis promovering, så skal den belønning da falde UANSET om Sonnerupgaard synes at anmeldelsen er god nok?!

Vi var til inspirationsdag på Sonnerupgaard for halvanden års tid siden, og selvom vi elskede laden og mulighederne der, var personalets attitude og deres mangel på venlighed overfor os, da de fandt ud af at vi "ikke engang var forlovet endnu", mere end nok til at vi aldrig så meget som overvejede Sonnerupgaard. Hvis vi ikke kan blive taget seriøst som kommende kunder, bare fordi vi ikke var forlovet endnu, så blev vi hurtigt enige om at det ikke var stedet for os ;)

0

Personligt elskede jeg vores feststed fordi personalet var super duper søde og hjælpsomme i alle 9 måneder frem til brylluppet, det betød så meget at de altid var klar til at svare på mine underlige spørgsmål og svarede super hurtigt tilbage.... Jeg ville ikke føle mig tryk hvis personalet virkede uinteresseret i min fest og mig som kunde....

Må indrømme at jeg aldrig ville holde fest på Sonnerupgaard alene ud fra deres ageren herinde, jeg bliver ærligt talt irriteret over at man altid lige skal reklamere i alle tråde om festlokaler også selvom der spørges efter steder i Nordjylland eller på Fyn, men hvis nogen sætter spørgsmål ved foretningsgangen går man i defensiven og skylder skylden på alle andre...

3

Jeg ville nok ikke helt afskrive Sonnerupgaard Ida. Når man vælger et feststed skal mavefornemmelsen naturligvis være i orden, men selvom den er det, kan man på mange feststeder komme ud for noget som man godt ville have haft anderledes eller noget som kommer bag på en. Det kan være bedre servering, forkert timing af natmad, forskellige opfattelser af hvad tid festen skal slutte etc. Noget jeg har oplevet mange gange. Dette kommer man ikke ud for på Sonnerupgaard. What you see is what you get. Man har det hele for sig selv og bestemmer suverænt alt selv. Har man haft nogle "gnidninger" med noget personale i forbindelse med booking er det ikke noget der påvirker selve dagen og festen for der er ikke andet personale end det man selv vælger at bruge.

Jeg mindes faktisk ikke på noget tidspunkt at have hørt folk udtale sig negativt om Sonnerupgaard og deres service og vi taler med mange folk.Såvel egne kunder som holder festen der, som folk man møder på Sonnerupgaards inspirationsdag. Men er man en efterspurgt leverandør/feststed så kan det sjældent undgås at der ikke på et eller andet tidspunkt kommer feedback i form af kritik og det kan i langt de fleste tilfælde bruges konstruktivt. Alle kan blive bedre til det de laver, hvad enten det så er praktiske ting eller markedsføring, hvis de vel at mærke bliver opmærksomme på hvad der kan gøres bedre og lytter til det. Det tror jeg bestemt også at Sonnerupgaard gør. :)

0

Annonce ♥

Personligt elskede jeg vores feststed fordi personalet var super duper søde og hjælpsomme i alle 9 måneder frem til brylluppet, det betød så meget at de altid var klar til at svare på mine underlige spørgsmål og svarede super hurtigt tilbage.... Jeg ville ikke føle mig tryk hvis personalet virkede uinteresseret i min fest og mig som kunde....

Må indrømme at jeg aldrig ville holde fest på Sonnerupgaard alene ud fra deres ageren herinde, jeg bliver ærligt talt irriteret over at man altid lige skal reklamere i alle tråde om festlokaler også selvom der spørges efter steder i Nordjylland eller på Fyn, men hvis nogen sætter spørgsmål ved foretningsgangen går man i defensiven og skylder skylden på alle andre...

Enig Camilla. Den slags irriterer også mig - hvis jeg havde haft den indsigt tidligere, ville vi heller ikke have overvejet et sted der agerer sådan.

Hvor holdt I bryllup? *fiske fiske*

0

Ja så stod det naturligvis i allerførste indlæg i din tråd ;-) Det ser fantastisk ud, men jeg tror desværre det er prismæssigt noget over vores budget. Desværre!

0

Nu skrev jeg personligt fx- at der var både positive og negative ting ved oplevelsen på Sonnerupgaard Gods. Stedet og omgivelserne som værende super positivt- dog fik vi en meget flabet

behandling til tider af personalet, og kommunikationen var ret ringe. Det er jo bare ærlig snak- kan jo se her og andre steder, at vi ikke er de eneste, som har haft den oplevelse. Overvejende var det dog en god oplevelse.

Mht. ting vi skulle betale for, som ikke var der fra starten (vi var ca. 10 mennesker på som vidner), er jo meget beklageligt- fx kunne vi ikke finde nogen saks da vi skulle pynte op, selvom vi havde ledt alt igennem, så min svigermor hentede deres saks hjemmefra, som vi kunne bruge, da de heldigvis bor tæt på. Til vores store overraskelse skal vi så betale for en forsvundet saks- som ingen af os nogensinde så skyggen af. Bare for at nævne ét eksempel.

Jeg kunne komme ind på flere detaljer, men det gider jeg simpelthen ikke at bruge energi på. Sket er sket.

Det er et flot sted, og omgivelserne er smukke, der er masser af plads til overnattende gæster- men for os i personligt, var servicen/kommunikationen et stort irritationsmoment både op til og især efter brylluppet- hvilket er ret ærgerligt. Selve festen var super smuk og som det skulle være.

Så måske Sonnerupgaard Gods skulle acceptere den konstruktive kritik og forbedre dette aspekt, fremfor at ignorere den eller taler 'over' den. Bare en idé.

0

Dette er copy/paste fra jeres mail:

Og nedenunder skriver i at trustpilot, tripadvisor og jeres facebook side kan bruges.

Synes det er rigtig uheldigt, at I går i forsvarsposition, når der er kritik (sådan læser jeg jeres indlæg), i stedet for at være lidt "ydmyge" og lydhøre over for jeres kunder og spørge hvad i kan gøre bedre og beklage de dårlige oplevelser. Har skrevet med en tidligere bruger herinde, der kunne nævne mange af de samme oplevelser, som ovenfor nævnt, men ikke ønskede at stå frem med dem og derfor skrev til mig privat, da hun så vi skulle holde bryllup samme sted. Min venindes veninde, der holdt bryllup et par måneder før os, har også kunne berette samme historier. Så vi har allerede 5 par her, der uafhængigt af hinanden har haft oplevelsen af mangelfuld service og flabede svar.

At feje det under gulvtæppet med "danskere er så gode til at brokke sig" synes jeg, er ekstremt uheldigt. Har uden opfordring været inde og rose vores kok, vinleverandør og fyrværkerimand til skyerne, fordi de leverede fantastisk service og er fantastisk produkt. Har ikke anmeldt Sonnerupgaard. Som sagt var vores oplevelse blandet. Både gode og dårlige oplevelser og det burde måske også stå på trustpilot, for at få det "brede billede", men ja. Vil i hvert fald ikke sige, jeg er en der brokker mig over det mindste.

At der aldrig er nogen, der får at vide, de selv kan tælle bordene er jo meet mærkeligt, når nu vi netop blev det. Min mand, jeg, min mor og min mors veninde var til påskemarked hos jer. Vi er ovre og se på inspiration til borddækning i hovedbygningen og medarbejder X overhører at vi vil sidde ved langborde:

X: skal i være i laden? Så er jeg ikke sikker på, der er borde nok.

X: ja, det ved jeg da ikke lige (og det er helt ok, ikke at vide det på stående fod, det er ikke det, der er pointen)

X: i kan gå over og tælle dem! (Her kunne det jo netop have været fint at henvise til det link, der skulle være sendt ud ved booking og sige, at hvis ikke vi kunne finde linket, kunne vi skrive og få det gensendt. Mener dog lige det med antal borde kun stod i de pdf'er vi fik tilsendt til sidst, men det er også lige meget)

Os: det kan vi jo ikke nu, der er jo 200 mennesker ovre i laden nu og en masse boder

X: jamen der er jo ikke brugt flere borde derovre end dem, der hører til laden, så i kan bare tælle bordene til boderne..

Og her tror jeg så bare vi gik. Min mors veninde udbrød efterfølgende "Gud, er de altid sådan?". Og vi var alle rimelig mundlamme. Det er altså ikke en historie jeg bare finder på...

Vil også mene, st de gode historier på trustpilot burde komme helt af sig selv, når folk er begejstrede for et produkt eller en service. Håber i vil se lidt indad i stedet for at feje det under gulvtæppet med "danskerne er så gode til at brokke sig"...

Enig.

0