katrined

Hjælp! Hvad gør jeg med håret?

15 indlæg i dette emne

Hej kommende brude, og hvem der ellers læser med :-)

Jeg skal giftes om halvanden uge (!) og der er efterhånden ved at være styr på en del, selvom der stadig er løse ender.

Der er nu sket det, at hende der har lovet at sætte mit hår, ikke kan komme alligevel! Vi har ikke engang nået at lave en prøveopsætning. Jeg har et slør som jeg gerne vil bruge, som sidder på en kam, og går til midt på ryggen, og et headpiece fra so bridelicious som det også var tanken jeg skal bruge. Jeg er har ikke erfaring selv med at sætte så flot hår, som jeg forestiller mig jeg skal have. Mit hår er tykt, halvlangt og let krøllet, så der er jo en del muligheder.

Hvad ville i gøre?? Ville i øve jer r** ud af bukserne så i selv kunne sætte en flot frisure, finde en tilfældig frisør som kan sætte det for jer, spørge veninder, som heller ikke har håropsætningserfaring, eller har i en anden ide?? Brylluppet foregår i Viborg, så hvis der er nogen af jer der kender nogen som kan den slags i Viborg, må i meget gerne sige til! Jeg er selvfølgelig villig til at betale for det.

Håber på en lille god ide, der kan hjælpe mig til lige at få lidt ro på i forhold til det her!

Kh bruden, som ellers glæder sig vildt til om halvanden uge!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror spørgsmålet er hvor meget du har lyst til at betale for det? Hvis du er villig til at give hvad det koster ved en frisør, så ville jeg begynde at tage kontakt til frisører... Der er nok en del der allerede er fuldt booket for længst - men der kommer jo både aflysninger eller også har de måske en elev som skal øve sig på at sætte hår?

Personligt ville jeg aldrig satse på at sætte det selv, men det er kun fordi jeg ved at jeg ville blive stresset og ked af det, hvis jeg ikke kunne få det til at sidde ordentlig... Men hvis du har mod på det, så kan man jo også gøre det! Tror det kommer meget an på som person om du går meget op i det, eller har et lidt mere roligt forhold til det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det handler jo også om, at håret skal sidde hele dagen. Så hvis det betyder rigtig meget for dig, synes jeg du skal skynde dig at tage kontakt til en frisør og så bare tage chancen med den, du kan finde. De må jo have nogen tilfredse kunder, hvis de kan drive en forretning. Hvis der ligger en brudekjoleforretning, så spørg dem, om de kan anbefale en frisør, der har erfaring med brudeopsætning. Du kan jo også spørge efter erfaringer herinde :)

For mig betyder det knap så meget, så jeg ville nok alliere mig med min søster eller en veninde, finde en tutorial på nettet til en fed frisure og så bare øve så meget som vi nu havde tid til. Tjek fx den her fra youtube, jeg søgte bare på bride hair tutorial.

Held og lykke, jeg er sikker på du får et fantastisk bryllup, uanset hvordan dit hår sidder :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart fine en anden frisør, som kan sætte dit hår.

Personligt ville jeg aldrig turde sætte det selv på dagen - Tænk hvis man har en dårlig hårdag.

Jeg kender ikke den frisør, som skal sætte mit hår og jeg har kun været til prøveopsætning hos ham.

Han er min bedste venindes, kærestes onkel.

Vi skal giftes samme dag!!! :a1221:

Stort tillykke med brylluppet om 9 dage :loveshower::loveshower::loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville enten finde en anden- eller evt. få en veninde/søster til at gøre det- hvis vedkommende er dygtig til det :)

Fik min søster, som er sindssygt dygtig til styling og hårsætning til både at ordne min sminke og mit hår- og det blev så smukt. Hun er nu også uddannet i det, men det behøver man ikke nødvendigvis at være, for at det er flot. Det kommer jo også an på sværhedsgraden af frisuren. En klassisk 'glat' updo er faktisk ret overkommelig fx.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for gode råd!

Ja det er jo lige det med økonomien - jeg har jo ikke lige sat penge til side af til frisør, og det er jo halvdyrt. Så ser det lidt som en nødløsning at skulle til "rigtig" frisør. Jeg tror strategien lige nu bliver at gå på youtube (god ide forresten!), finde noget der ser overkommeligt ud og så alliere mig med en veninde, og så øve os nogle gange og håbe det bliver godt, og at jeg ikke lige har en dårlig hårdag den dag!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dennis Knudsen har vidst nogle som er rigtig nemme !!!! Jeg prøvede en og anden gang jeg satte det var det perfekt! Fik så meget ros for min prinsesse frisure :-)

Held og lykke....

EDIT:

http://www.ilovebeauty.dk/skoenhed/sa-er-den-her-endelig/2011/10/

Link til den jeg plejer at lave - nummer 2 frisure efter 3.16 sek.

Den er nem og holder!!!! Dog meget massere af hårlak ;-)

Redigeret af Eheliw15
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eheliw15: Ih nu prøvede jeg lige denne der fra Dennis Knudsen og den er jo overhovedet ikke svær! Det blev faktisk rigtig fint og virker som du siger ret holdbart:-) Tak for det, det er bestemt en mulighed!

Fantastisk :cheerleader3:

Ellers er der jo også den klassiske doughnut-knold :tunge:

Den er altid en succes hos mig når jeg ikke har vasket hår og det trænger. man ser det slet ikke.

held og lykke og håber du lige vil ligge et billede ud af hvordan det blev :wink::c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare træls med håret. :td:

Synes som udgangspunkt ikke at du skal sætte dit hår selv da det vil give unødvendig stress på selve dagen.

Hvis du alligevel vælger at gøre det vil jeg som frisør råde dig til at prøve på at finde en frisure hvor man ikke kan se hvis der er en "lille fejl". Noget af det nemmeste at sætte selv, synes jeg, er at krølle håret i forholdsvis små krøller derefter sætte det op med hårnåle. HUSK at toupere håret godt i bunden så det holder hele dagen og natten.

Har lige et enkelt billede hvor der både er slør og headpiece..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150648340986169&set=a.10150648340526169.388890.534326168&type=3&theater

Men eller ja så tjek youtube og skriv da bare hvis du har nogle spørgsmål.. :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af LineVogn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg endte med at sætte mit hår selv, for den frisør jeg havde besluttet at bruge, satte pludselig prisen op ( selvom hun havde fået datoen, og givet mig en anden pris), og så var hun også pludselig total umulig at få kontakt med. Hun lukkede så også pludselig salonen en måned før vi skulle giftes, så jeg var dælme glad for at jeg havde besluttet at klare det selv.

Jeg valgte bare at lave en lille fletning i den ene side, og så en knold. Ville først have krøllet håret, og så bare sat noget af det forreste op, men så begyndte jeg er frygte det ikke ville kunne holde sløret. Mit slør skulle sidde udover frisuren, så for mig var det vigtigste egentlig bare at der var noget kammen kunne sættes ned i, og hvor den ville blive siddende, og så valgte jeg noget jeg vidste jeg havde styr på, fremfor alt mulig nyt, som jeg ved at jeg ville stresse over.

På dagen gik det helt fint, der var ingen problemer overhovedet, og jeg prøvede endda forskellig slags knolde, inden jeg besluttede mig. Jeg syntes faktisk det var super rart, at kunne klare det selv, og dermed slippe for at skulle forholde mig til flere mennesker end højst nødvendigt, før min afgang til kirken :)

post-56973-0-64127200-1412939550_thumb.j

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle rådene - lyder godt at du havde gode erfaringer med selv at sætte det Rikke! Det er jeg også ved at have lidt mod på tror jeg. Jeg tænker ligesom dig at jeg "bare" skal have noget at sætte knolden fast i, og så lidt der pynter (god ide med fletningen der!).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer