milo89

Polteraben regler?

9 posts in this topic

Hej

Jeg skal snart giftes og jeg ved min veninde er ved at arrangere en polteraben for mig. Hun kender ikke min vennekreds og har derfor bedt mig lave en liste over mennesker jeg gerne vil se, hvis jeg selv måtte bestemme..

Vi kom så til at diskutere om man kun må invitere piger/kvinder til brudens polteraben eller om begge køn er velkommen.

For jeg har stort set ingen kvindelige bekendtskaber sådan i privaten. Så vi bliver "kun" 3 hvis det kun er piger/kvinder.

og der er nogen af mine mandlige bekendtskaber jeg gerne vil have med.

Så jeg vil lige hører om der er nogen regler eller traditioner for det?

0

Annonce ♥

Som udgangspunkt foreskriver traditionerne og de uskrevne regler at man holder kønnene adskilt til polterabend med mindre man som par holder det sammen.

Når det så er sagt så er de fleste af os herinde på BK vidst fortalere for at man gør som man selv sys er det rigtige for én selv :-)

0

Som udgangspunkt foreskriver traditionerne og de uskrevne regler at man holder kønnene adskilt til polterabend med mindre man som par holder det sammen.

Når det så er sagt så er de fleste af os herinde på BK vidst fortalere for at man gør som man selv sys er det rigtige for én selv :-)

Jeg er helt enig med Malu82 :lol:

0

Annonce ♥

Jeg tænkte lidt det samme før det blev min tur, fordi jeg også har et par rigtige gode mandlige venner som jeg egentlig gerne ville have med. Især fordi jeg vidste at de begge var på ferie da min mand holdt PA så der var de heller ikke med. Min søster som stod for det havde så valgt at invitere dem med til om aftenen hvor de mødte os inde i byen. Det syntes jeg var helt perfekt.

Men som Malu skriver så er det jo bare om at gøre det som er rigtigt for dig :)

0

Tænk sådan her: Ville du få en bedre polterabend af, at traditionen er at holde kønnene adskilt? Hvis ikke, så lad være. Gør som du har lyst til og lad være med at diktere livet efter regler og traditioner.

I øvrigt læser jeg dit indlæg som at din veninde har bedt dig om at lave en liste over mennesker, og ikke kvinder. Så gør det :)

0

Jeg har været til PA der var adskilte og PA som var blandede og begge kan fungere, der er lige et par ting at overveje...

1) er din H2B okay med at drengene er med? Der er ingen grund til at blive uvenner over sådan noget lige op til brylluppet

2) hvad for en PA ønsker du dig? Hvis det er gocart og paintball passer drengene rigtigt fint ind, men hvis du håber på wellness og smykkefremstilling falder det måske udenfor hvad de gider

3) alternativt del det op så de kommer til spisningen og festen om aftenen

Bare lige et par tanker, når det er sagt så synes jeg generelt man skal tænke mere på hvad ønsker i selv og mindre på Emma Gad

0

Annonce ♥