Heidi_H

H & B - 25.07.2015 - Så blev vi gift. :)

94 posts in this topic

:heart: Velkommen :heart:

Kort om os:

Årsdag: 27. december 2012

Forlovet: 27. december 2013

Børn: Nej

Bruden: Heidi, 29 år, uddannet massør og senere kontorassistent

Gommen: Brian, 28 år, uddannet automekaniker

Hvad skal der styr på:

Grøn: Er klaret
Gul: Er i gang
Rød: Mangler

Ca. 12 måneder inden brylluppet:
  • Bestil kirke eller rådhus - Filips Kirke på Amager
  • Udarbejd bryllupsbudget
  • Lav et udkast til gæsteliste - 46 +/-, da der allerede er tilføjet én og strøget to fra listen
  • Bestil festlokale - Aldershvile Slotspavillon ved Bagsværd Sø

Ca 9 måneder inden:
  • Bestil musik - Diskobil er booket
  • Bestil fotograf - Rasmus Engsvang er booket
  • Arranger kok, køkken- og serveringpersonale - er med i bookingen af Aldershvile
  • Køb brudekjole - kjoleinspiration, se kjolen her
  • Bestil bryllupsrejsen - vi har planer om at ønske os rejsegavekort og så tage på en 'forsinket' bryllupsrejse senere på året
  • Bestil transport til/fra kirken

Ca. 6 måneder inden:
  • Udarbejd endelig gæsteliste - vi bliver 45 i alt
  • Bestil bryllupsmenu
  • Bestil bryllupskage - se den her
  • Bestil tid til frisør, makeup og negle - H2B's veninde er kosmetolog og vil gerne hjælpe med makeup og hår. Og en af hans kollegaers søster vil gerne ordne negle.
  • Køb vielsesringe - se ringene her
  • Beslut hvilke salmer, der skal synges i kirken

Ca. 3 måneder inden:
  • Udfyld og aflever prøvelsesattest til kommunen
  • Send invitationer ud - se invitationerne her
  • Bestil brudebuket, knaphulsblomster, borddekorationer m.m.
  • Køb brudesko - se dem her
  • Køb smykker, lingeri, strømpebånd og øvrigt tilbehør
  • Få tilpasset kjolen
  • Køb tøj til H2B - Iih han bliver så flot, se tøjet her
  • Vælg to vidner - vores forældre, vi har dog ikke spurgt dem endnu
  • Vælg brudepiger og -svende - det bruger vi ikke

Ca. 2 måneder inden:
  • Køb/design bordkort, menukort, takkekort, risposer m.m. - se bordkort og risposer her
  • Køb morgengaver - er vi blevet enige om at droppe
  • Indhent og udfyld ægteskabserklæring
  • Lav bordplan

Måneden op til brylluppet:
  • Skriv en tale - er SÅ glad for, at der ikke er tradition for at bruden holder tale, så det bliver kun H2B's opgave
  • Øv jer på brudevalsen
  • Gennemgå vielsesritualet og ceremonien med præsten
  • Pak en taske med almindeligt tøj, hvis I skal overnatte ude på bryllupsnatten
Edited by Heidi_H
0

Annonce ♥

:heart: Frieriet :heart:

H2B havde planlagt en heldags-date i anledning af vores 1-årsdag den 27. december 2013, hvor vi startede dagen (omkring frokosttid) med at tage ind til Frederiksberg og stå på skøjter. Det var rigtig hyggeligt, omend jeg er virkelig dårlig til at stå på skøjter, så han måtte holde fast i mig under hele seancen, så jeg ikke væltede rundt og gjorde skade på mig selv og andre.

Derefter gik vi en lille tur og endte på en café i indre by, hvor vi fik varm kakao og bare sad og hyggede og snakkede indtil vi skulle videre ud at spise på en rigtig god indisk restaurant på Vesterbrogade, El Divan, hvor han havde bestilt bord. Efter en lækker middag tog vi ind på Hard Rock Cafe, hvor vi fik en drink inden vi tog videre til Tivoli, hvor vi skulle se fyrværkeri, som afslutning på daten. Det var så hyggeligt at stå der og holde om hinanden og se fyrværkeriet, som selvfølgelig var rigtig flot.

Efter det gik vi ned til Tivolisøen og ud på broen, hvor der var noget lysshow. Vi stod lidt og så det, indtil H2B begyndte at fortælle mig, hvor meget jeg betyder for ham og at han elsker mig rigtig højt og pludselig går han på knæ, rækker en ring frem mod mig og spørger om jeg vil gifte mig med ham.

Åbenbart (har jeg fået fortalt efterfølgende af H2B) flår jeg ham nærmest op fra jorden, mens jeg siger ja og hiver min vante af, så han kan give mig ringen på.

Han har gjort et grundigt research-arbejde mht. størrelsen, for den passer på en prik. :thumbsupsmileyanim:

I får lige et billede af vidunderet, som lige er mig - lille og enkel.

post-73620-0-09568000-1413043042_thumb.j

Edited by Heidi_H
0

Annonce ♥

:heart: Ringene :heart:

Vi fik forholdsvis hurtigt styr på vores vielsesringe. Vi var til bryllupsmesse i januar i år, hvor planen egentlig bare var at kigge og blive inspirerede, men da vi gik forbi Fredbergs stand på messen, måtte vi lige kigge en ekstra gang, for lige der, blandt en masse andre ringe, der lå vores ringe da! Det var kærlighed ved første blik, om man så må sige, så ind med os at prøve dem og så bestilte vi dem!

Og da der var 20% messe-rabat, endte prisen på lige lidt over 3.000 kr. - I love it! :loveshower:

post-73620-0-00764700-1430147538_thumb.j

post-73620-0-63904600-1430147548_thumb.j

Edited by Heidi_H
0

:heart: Kirken :heart:

Jeg har altid gerne villet giftes i Filips Kirke på Amager, hvor jeg (og mine to brødre) både er døbt og konfirmeret, så i starten af august var vi en tur på kirkekontoret, hvor vi blev skrevet ind i deres kalender lørdag den 25. juli 2015 kl. 14.00 og med et ønske om en bestemt præst (ham, som konfirmerede mig - virkelig behagelig mand) til at forestå vielsen.

Så nu må vi se, om jeg får min vilje. :wink:

Et par billeder af kirken:

post-73620-0-56953000-1413045867_thumb.j

post-73620-0-95333000-1413045874_thumb.j

Edited by Heidi_H
0

super fine ringe og ikke mindst sødt frieri

Tak, er også rigtig glad for dem.

Frieriet kom lidt bag på mig, vi havde dog snakket om og joket lidt med at vi nok ville ende med at blive gift, men at han friede allerede efter et år, det havde jeg ikke lige forventet.

0

Annonce ♥

:heart: Feststed :heart:

H2B kom tilfældigvis (er ikke helt sikker på i hvilken sammenhæng, men vist nok i forbindelse med arbejdet) forbi Bagsværd Sø, og tænkte 'Her er hyggeligt, her skal vi ud at gå en tur på et tidspunkt' - og som tænkt, så gjort. En sommerdag i år gik vi en tur ved Bagsværd Sø og der er ganske rigtigt meget flot. Vi gik og gik og til sidst endte vi ved Aldershvile Slotspavillon, hvor vi, omend ikke i munden på hinanden, men meget tæt på, begge fik sagt, at her sku' vi giftes! Det blev mest sagt i sjov, men da vi efterfølgende har kigget på lokaler til festen, så har Aldershvile alligevel ligget i baghovedet og alle lokaler er blevet sammenlignet med det - hvoraf intet rigtigt levede op til den standard.

Men.. prisen på Aldershvile lå liiidt i den dyre ende, i forhold til vores oprindelige budget, så vi var lidt i tvivl om, hvorvidt det skulle være der eller ej.

Det endte dog med, at vi blev enige om, at denne dag får vi kun én gang og derfor skal vi også have dét, vi vil! Hvis pengene er der, selvfølgelig. :wink:

Så det er også blevet booket. :biggrin:

I får lige et par billeder af det også:

post-73620-0-93948300-1413300618_thumb.j

post-73620-0-74553800-1413300650_thumb.j

0

Nu kommer jeg selv fra Søborg så kender godt Bagsværd Sø og Aldershvile - har dog aldrig været derinde. Men kan virkelig godt forstå at i er faldet for området :-) Det er super flot og giver nogen dejlige omgivelser til et bryllup. Tillykke med det :-)

0

Annonce ♥

:heart: Skoene :heart:

Skoene er næste post, der kom styr på.

Jeg har virkeligt latterlige fødder - knyster ved storetæerne, som gør ondt og skæve storetæer, så jeg kan ikke holde ud at have sko på med for høj hæl + de må ikke være for spidse og så må de heller ikke sidde på en sådan måde, at der bliver trykket direkte ind på de sk*de knyster (undskyld, men jeg er så træt af, at jeg ikke kan gå i høje, flotte stiletter.. :td:). Så det er bare med at slå til, hvis jeg skulle finde et par sko, som er til at holde ud at have på.

Hvilket disse så var - mirakel! :cheerleader3:

Jeg fandt dem inde ved Lilly, hvor de oven i købet var sat ned, så jeg kom kun af med 250 kr.!

post-73620-0-79209400-1413307896_thumb.j

post-73620-0-67183100-1413307916_thumb.j

0

Nu kommer jeg oprindelig fra de kanter, og der er simpelthen så smukt på Aldershvile :loveshower::loveshower: forstår fuldt ud jeres valg også selv om det hører til den lidt dyre ende

Nu kommer jeg selv fra Søborg så kender godt Bagsværd Sø og Aldershvile - har dog aldrig været derinde. Men kan virkelig godt forstå at i er faldet for området :-) Det er super flot og giver nogen dejlige omgivelser til et bryllup. Tillykke med det :-)

Ja, der er simpelthen så fint, jeg glæder mig SÅ meget! Og så tænker jeg også, at vi kan få nogle virkelig gode billeder i det område. :loveshower:

0

Annonce ♥

:heart: Save The Date :heart:

Næste post der kom styr på var Save the Date-kort. Da vi holder bryllip lige midt i sommerferie-perioden, tænkte vi (læs: jeg), at det nok var en god idé at give folk besked i god tid, så de ikke begynder at planlægge udenlandsrejser og andet gøgl på den dato.

Så jeg gik i tænkeboks, for der skulle jo være en rød tråd gennem det hele. Jeg har vidst lige fra starten, at jeg gerne vil have et sommerfugle-tema og den er H2B heldigvis med på, så det var hvilke farver, der skal bruges og hvordan det hele - alt 'papir-arbejdet' så at sige - skal udformes, som jeg så lige skulle tænke over.

Det er endt således:

Tema: Sommerfugle

Farver: Fersken, sart lyserød og creme

STD-kort, invitationer, menuer, bordkort osv. er DIY-projekter

Al tekst skrives i hånden (af mig - det skal jo kunne læses :wink:)

Her er hvordan vores STD-kort kom til at se ud - de sidste blev afleveret i starten af oktober:

post-73620-0-27200600-1430147634_thumb.j

Edited by Heidi_H
0

:heart:Kjole-inspiration :heart:

Her kommer lige lidt kjole-inspiration - alle kjoler er fra Lykke Brudekjolers hjemmeside og så vidt jeg kan se, så er de alle også fra samme mærke/designer Madeline Gardner.

Pt. er jeg mest vild med kjole nr. 6, modellen Monserrat og nr. 1, modellen Matilda. Men samtidig kan jeg virkelig godt li' underdelen på kjole nr. 3 og 7.

Jeg må lige se at få taget mig sammen til at ringe og booke tid til kjoleprøvning hos Lykke Brudekjoler - for umiddelbart tænker jeg, at det er dér, jeg finder min kjole. :biggrin:

post-73620-0-63821800-1413816775_thumb.j

post-73620-0-24455600-1413816796_thumb.j

post-73620-0-47758100-1413816822_thumb.j

post-73620-0-05474500-1413816848_thumb.j

post-73620-0-34848500-1413816863_thumb.j

post-73620-0-42584800-1413816925_thumb.j

post-73620-0-53298200-1413816943_thumb.j

0

Velkommen til og tillykke med brylluppet! Jeg glæder mig til at følge med :cheerleader3:

Hov, havde da lige overset, at du havde skrevet - tak. :)

Jeg har også tilladt mig at følge med i din tråd - glæder mig til at se billeder fra jeres engagementshoot. :loveshower:

0

Annonce ♥

Update

Jeg har nu fået ringet og bestilt tid til min første kjoleprøvning!

Skal prøve (forhåbentlig) de føromtalte/viste kjoler søndag den 9. november hos Lykke Brudekjoler i Ballerup - glæder mig helt vildt allerede! :cheerleader3:

Så har jeg kigget lidt på fotograf og er faldet for Rasmus Engsvangs billeder (og priser.. :floejt: ), så har kontaktet ham via en kontaktformular på hans hjemmeside, hvor der står, at han vil bestræbe sig på at besvare alle henvendelser indenfor 24 timer (dette gjorde jeg fredag eftermiddag, men håber/satser på at høre fra ham enten i dag eller i morgen, ellers ringer jeg til ham onsdag).

Så er alle de 'store' ting ved at være på plads, det er nu meget rart, så kan man begynde at hygge med de mindre ting, som invitationer og finde inspiration til bordpynt osv.

H2B er ikke så meget med inde over de 'små' ting - som han siger "Der er jo lææænge til endnu". Ja, tænker jeg, men derfor kan man jo godt begynde at kigge lidt (læs: MEGET! - BK er jo vanedannende! Jeg bruger uforholdsmæssigt meget tid herinde, til gengæld har jeg også fundet rigtig god inspiration :thumbsupsmileyanim:)

Blandt andet er jeg blevet lidt forelsket i idéen om personlige chokolader - jeg har kigget i så mange tråde, så kan ikke lige huske hos hvem, jeg faldt over dem, men jeg synes simpelthen de er så fine, så dem bliver vi også nødt til at have. Jeg har ikke præsenteret H2B for idéen endnu, det bliver først længere henne i forløbet, ellers bliver jeg nok bare mødt med himmelvendte øjne og et "Du er tosset, skat, der er jo så lææænge til."

Jeg er ligeglad, jeg hygger mig! :tunge:

Edited by Heidi_H
0

Haha - selvom der er længe til er der da absolut ingen grund til ikke at gå i gang. Jo mere fine detaljer kan i da nå ;)

Jeg glæder mig til at følge med i din tråd herinde og er SÅ spændt på at høre hvordan brudekjole-prøvningen går. Det er i hvert fald nogle fine kjoler du har fundet til inspiration. :)

0

:heart:Kjole-inspiration :heart:

Her kommer lige lidt kjole-inspiration - alle kjoler er fra Lykke Brudekjolers hjemmeside og så vidt jeg kan se, så er de alle også fra samme mærke/designer Madeline Gardner.

Pt. er jeg mest vild med kjole nr. 6, modellen Monserrat og nr. 1, modellen Matilda. Men samtidig kan jeg virkelig godt li' underdelen på kjole nr. 3 og 7.

Jeg må lige se at få taget mig sammen til at ringe og booke tid til kjoleprøvning hos Lykke Brudekjoler - for umiddelbart tænker jeg, at det er dér, jeg finder min kjole. :biggrin:

Uhh.. hvor er de fine...

0