LinogDalton

Kan man tillade sig...?

16 indlæg i dette emne

Jeg har brug for et godt råd...

Jeg sidder og er i gang med at kigge lidt på invitationer.. Sagen er den at min mor har allergi/astma, som især udløses af perfume! Da det er min mor, og hun selvf. er ekstremt vigtig for mig, så vil vi gerne opfordre gæsterne til at tænke over ikke at komme alt for meget perfume på, da det vil ende med at min mor sidder og hoster hele dagen/aftenen og om muligt bliver nødt til at forlade lokalet flere gange.. Og jeg vil jo gerne bare have hun nyder aftenen...

Min egen familie er selvf. klar over problematikken, men jeg ved at især mine veninder ikke tænker over den salgs. Kan man tillade sig at skrive det i invitationen, at vi opfordre folk til ikke at bruge for meget perfume pga. allergi i familien??? Og hvordan kan man skrive det, så det ikke lyder uhøfligt, men så vi er sikre på at folk forstår at det er et seriøst problem...?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens man kan når det er et reelt problem for din mor og ikke bare en fiks ide... Jeg tror bare jeg ville skrive det som det er ala: Da brudens mor har parfumeallergi, håber vi at I vil tage hensyn og spare på de stærke dufte denne dag

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det synes jeg sagtens man kan når det er et reelt problem for din mor og ikke bare en fiks ide... Jeg tror bare jeg ville skrive det som det er ala: Da brudens mor har parfumeallergi, håber vi at I vil tage hensyn og spare på de stærke dufte denne dag

Kan man godt tillade sig at lade være med at specificere hvem det er, der har problemet? Har ikke snakket med min mor, men har på fornemmelsen at hun vil føle sig til besvær og måske også vil blive lidt flov... Men ellers en rigtig god vending...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke skrive det i invitationen. Den sendes ud måneder før selve brylluppet med fare for at blive smidt væk eller glemt når først datoen er tastet ind i kalenderen hos modtageren.

Jeg ville i stedet sende en lille høflig mail eller facebook besked ud et par dage inden brylluppet og bede folk om at tage hensyn til din mor, der har parfume allergi.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du sagtens tillade dig!

Jeg har selv allergi overfor alt muligt dog ikke parfume, men ville nok blive forlegen selv, hvis det stod i invitationen. Glad, men forlegen.

Du kan overveje at sige/skrive det, når folk melder ind at de kommer. Så ved din mor ikke noget, det er tættere på selve dagen, så der er mindre risiko for at folk glemmer det og det virker måske mere vigtigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan du sagtens tillade dig!

Jeg har selv allergi overfor alt muligt dog ikke parfume, men ville nok blive forlegen selv, hvis det stod i invitationen. Glad, men forlegen.

Du kan overveje at sige/skrive det, når folk melder ind at de kommer. Så ved din mor ikke noget, det er tættere på selve dagen, så der er mindre risiko for at folk glemmer det og det virker måske mere vigtigt.

Jeg tror min mor vil blive glad, men flov hvis hun er direkte nævnt... Har dog ikke så meget lyst til at sige det til folk personligt, fordi jeg synes det kunne virke som om man så kun siger det til folk, som man tror det bliver et problem med...

Det er selvf. rigtig at folk kan glemme det hvis det står i invitationen, men vi vil jo hellere ikke bestemme over folk, vi vil bare gerne have de tænker over det.. Det er jo ikke sådan at vi vil bortvise en gæst som har meget perfume på...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du sagtens tillade dig! jeg har engang haft en svigermor der var allergisk over for parfume (hun havde altid maske på når hun var ude og handle osv.) der bedte jeg bare min familie om at holde sig fra parfume den ene dag jeg inviterede til fest

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes helt klart også som de andre at du godt kan tillade dig det. Personligt ville jeg ikke nævne hvem det var, bare at der er allergi i form at perfume og at i derfor bare beder folk tage hensyn. Folk ønsker jo at jeres fest bliver fantastisk og vil da derfor (i mine øjne) overholde det. Det er jo ligesom at man nævner dresscode, synes jeg.

Så skriv i det helt klart. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer