Sisselmoel

Hjælp. Mavefornemmelsen driller.

18 indlæg i dette emne

Jeg har sådan brug for jeres hjælp.

Igår var jeg ude og prøve mine første brudekjoler, hvilket var en helt speciel oplevelse. Jeg havde min mor og min bedste veninde med som "dommere". Inden prøvningen snakkede vi om, om man oplevede følelsen af at den rigtige brudekjole sad på kroppen og om de andre ville knibe en tåre.

Mit første besøg var hos Karim Design, en ovenud tilfreds oplevelse. De var simpelthen så søde og har nogle fantastiske kjoler. Der var en jeg synes der var flot, men den var ikke wow.

Mit andet besøg var hos Casa Lezar, her faldt jeg for to helt fantastiske kjoler. Den ene fandt min mor, en helt klassisk kjole i noget fantastisk stof med et slæb på. Den anden en rikke gudnitz kjole, en enkelt kjole med en fin blonde udover. De var begge utrolig flotte, men kostede henholdsvis 12000 og 16000 og jeg havde kun afsat omkring 10000 til kjolen. Derfor besluttede jeg mig for at tænke over det.

På vej ud af butikken snakkede vi om hvad der var forskel på "dyre" kjoler fra de to første steder og på billigere kjoler fra f.eks. Lilly. Derfor stak vi hovedet ind i Lilly for at snuse. Jeg fandt 2 kjoler fra deres 2015 kollektion, som jeg fik lov til at prøve. Jeg har altid sagt at jeg ikke skulle have en Lilly kjole, nok hovedsageligt fordi der florerer en masse jokes om Lillys kjoler. Men den ene jeg fik på, synes mine dommere og jeg var så utrolig smuk og min mor begyndte helt at græde - hvilket også fik mig til at græde. Derfor var jeg sikker på at det skulle være den. Jeg købte den, trods det var min første kjoleprøvning og der er 8 måneder til brylluppet skal stå.

I dag driller min mavefornemmelse eller det er vel nemmere mit hovede. Jeg tænker på om jeg nu også var så smuk i den kjole, om jeg kunne finde noget der var bedre osv osv. I går var jeg slet ikke i tvivl, så det frustrerer mig lidt.

Jeg har vedhæftet et par billeder af kjolen. Jeg håber I kan hjælpe mig? Hvad skal jeg dog gøre!? Skal jeg stole på at min mavefornemmelse var rigtig i går og det bare er mit hovede der spiller mig et puds?

post-72736-0-00274600-1413279727_thumb.j

post-72736-0-55770700-1413279743_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en super smuk kjole, og den klær dig virkelig. jeg købte min ved Lilly udsalget for et par uger siden og har prøvet den en gang siden fordi jeg var blevet tivivl og så snart jeg fik den på viste jeg godt hvorfor jeg valgt den. Når jeg kikker på nettet er det alle sammen kjoler i samme stil jeg syntes er pæne så mon ikke jeg har taget et rigtigt valg. Jeg har ikke haft den der tudetur over kjolen el anden af de helt store følelser over kjolen men det tror jeg bare ikke jeg kan få, tror det bliver oplevelsen af dagen og manden der vil give mig den følelse og ikke kjolen. Jeg har kun prøvet et sted før jeg var hos Lilly og det var ikke nogen god oplevelse og havde også mere end 8 måneder til da jeg købte kjolen :) det er vist et meget normalt tidspunkt at købe kjolen på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kjolen er virkelig smuk og klæder dig. Måske en smule tilretning vil få den til at sidde lige i skabet, det ser for mig ud som om den godt kan blive taget en smule ind nogen steder (men selvfølgelig så tæt på dagen som muligt).

Men det er så vigtigt at du har den rigtige fornemmelse! Men hvis det ikke skulle være den her, hvad tænker du så at du gerne ville have?

Har du eventuelt billeder af de dyre kjoler også?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en super smuk kjole, og den klær dig virkelig. jeg købte min ved Lilly udsalget for et par uger siden og har prøvet den en gang siden fordi jeg var blevet tivivl og så snart jeg fik den på viste jeg godt hvorfor jeg valgt den. Når jeg kikker på nettet er det alle sammen kjoler i samme stil jeg syntes er pæne så mon ikke jeg har taget et rigtigt valg. Jeg har ikke haft den der tudetur over kjolen el anden af de helt store følelser over kjolen men det tror jeg bare ikke jeg kan få, tror det bliver oplevelsen af dagen og manden der vil give mig den følelse og ikke kjolen. Jeg har kun prøvet et sted før jeg var hos Lilly og det var ikke nogen god oplevelse og havde også mere end 8 måneder til da jeg købte kjolen :) det er vist et meget normalt tidspunkt at købe kjolen på :)

Tak, jeg synes jo også at den er flot. Måske skulle jeg prøve den endnu en gang, for at være sikker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kjolen er virkelig smuk og klæder dig. Måske en smule tilretning vil få den til at sidde lige i skabet, det ser for mig ud som om den godt kan blive taget en smule ind nogen steder (men selvfølgelig så tæt på dagen som muligt).

Men det er så vigtigt at du har den rigtige fornemmelse! Men hvis det ikke skulle være den her, hvad tænker du så at du gerne ville have?

Har du eventuelt billeder af de dyre kjoler også?

Jeg måtte ikke tage billeder hos Casa Lezar, hvilket er rigtig ærgerligt. Den til 12000 kr ved jeg ikke hvad hedder. En model jeg aldrig selv ville have valgt, men enormt smuk! Men Gudnitzkjolen er den der hedder Fanny Fleur Lace.

Jeg kan godt lide blondekjoler, men kan også godt lide store kjoler enten med slæb eller et stort skørt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror altså også du har valgt rigtigt. Måske du skal prøve den på derhjemme en gang til? Sæt håret, læg makeup, hop i nogle lækre sko inden du prøver den. Og på med lidt smykker. Så kan du meget bedre vurdere helhedsindtrykket end "bare" en kjole. Da jeg prøvede kjoler gjorde det en kæmpe forskel at få slør på. Så kunne jeg pludselig se det hele for mig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes din kjole er super smuk! Den giver dig virkelig en flot figur og fremhæver timeglasset. Jeg synes slet, slet ikke du skal være nervøs, men jeg tror også det er vigtigt at man indser at din nervøsitet for om det mon er den rigtige kjole, måske aldrig går helt væk. Min veninde var også hele tiden bare en lille smule i tvivl om sin kjole, men hver gang hun prøvede den (2 gange inden hun købte den, og til samlet 3 tilretninger) blev hun bekræftet i at det VAR den rigtige til hende!

Måske skal du bare i kjolen igen for at blive bekræftet :) Og jeg tror aldrig helt ens nysgerrighed for "hvad der ellers er derude" forsvinder..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes virkelig at det er en smuk kjole og den klæder dig rigtig rigtig godt! :)

Det er helt naturligt at være i tvivl om kjolen, jeg var tæt på at tage ud og kigge på en ny, indtil jeg så fik prøvet kjolen igen, med makeup, hår og slør. Og så var jeg slet ikke i tvivl mere. Jeg kan mærke at stemmen inde bag i hovedet er ved at omme frem igen men nu slår jeg den bare væk for jeg ved at det bare er nervøsitet og presset på at man bare vil være så smuk som overhovedet muligt den dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige, at det er meget normalt, fordi man har svært ved at forestille sig selv i kjolen, og så kommer tvivlen. For mig virkede det at gå ned i butikken og prøve den igen, så det synes jeg du skal gøre. Prøv den igen, og hvis, når du har den på, at fornemmelsen stadig er der, så burde du nok ikke købe den.

Men klart: prøv den igen, for det hjælper

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svarene alle sammen.

Det hjalp af få positive kommentarer med på vejen. Jeg har prøvet den igen og den er fantastisk smuk.

Jeg tror også det er tankerne om, at man gerne vil være så smuk som overhovedet muligt. Måske er jeg også lidt for perfektionistisk, jeg bør nok ikke tænke på hvordan jeg ellers ville kunne se ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes den kjole er meget smuk til dig!

Jeg har det selv sådan, at mit budget desværre ikke rækker til hvad mit hjerte gerne vil have (en Jenny Packham kjole til over 35.000), og jeg er derfor på en eller anden måde nødt til mentalt at flytte mig derhen, hvor de kjoler jeg faktisk har råd til bliver smukke. Har ikke valgt endnu, og jeg er ikke faldet for en eneste - men jeg er optimistisk og HÅBER at jeg ikke ender med fornemmelsen af at "nøjes" - så vil jeg 100 gange hellere bare købe en kjole i H&M! Ærligt.

Lyt til din mavefornemmelse :)

Redigeret af Vinterbarn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg bare har det fuldstandig ligesådan. Eller havde, eller det har jeg stadig ind imellem. Jeg har kigget på kjoler og planlagt bryllup siden vi blev forlovet i 2011. Og jeg har bare vidst jeg skulle have en lucca eller panyotis model. Har været i panayotis 2 gange og prøve kjoler. første gang uden bryllupsdato. Mange af mine veninder har købt dere i panayotis og de er så søde derinde, det har været fantastiske oplevelser begge gange. Men nu da datoen for brylluppet så var sat så tog min veninde og jeg så i Lilly først for hun syntes der kjoler er så smukke( tror ikke hun måske har lagt mærke til så mange andre butikker, hun er ikke der i sit liv) og hun tudede da hun så mig i den første kjole. Jeg endte så i en kjole til sidst som jeg også syntes var smuk. Da jeg fik slør på havde jeg faktisk selv lidt lyst til at knibe en tåre og jeg var solgt. Jeg blev ved og se på billederne af den, vi kørte op til deres lagerudsalg også men der var intet der mindede om den kjole. Ugen efter havde jeg så en tid ved panayotis hvor min mor i stedet var med. Vi havde slet ikke samme smag i de kjoler jeg prøved derinde, hun var vild med en meget enkel en og jeg var vild med en tyl drøm som gav mig en fantastisk talje, på trods af mine ekstra kg. så tog vi til frokost pause på en kaffe og kiggede på billederne og jeg var pludselig i tvivl om lilly eller panayotis. Da vi så kom i lilly og prøvede den smukke kjole derinde og min mor også så den så tudede min mor og det gjorde jeg selvfølgelig også. Så vi købte den. Meeen så var det jo tvivlen begyndte igen. For mig tror jeg simpelthen det er følelsen af at det er en "lilly" model, for det var jo ikke det jeg skulle have, måske pga. deres rygte. Men når jeg ser på billederne kan tankerne også kredse til tyldrømmen igen.

Men så læser jeg alle de gode råd herinde og ved så at det jo bare er sådan jeg er. Jeg kan aldrig træffe en beslutning, så nu har jeg besluttet at holde fast i den følelse i butikken og så glemme den stemme i hovedet der siger at der jo også var andre muligheder, ellers bliver man nok aldrig tilfreds. :) Jeg håber du får ro på din mavefornemmelse, jeg synes virkelig det er en helt fantastisk smuk kjole du har fundet. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer