Signemin

Under sydlige himmelstrøg - Kap.7: Vielsen

39 posts in this topic

Kapitel 4: Dagen før dagen

Så nærmer jeg mig vist endelig det I alle vil høre om.

Dagen før vores bryllupsdag vimsede jeg rundt og ordnede de sidste ting til pynten, arrangerede bordplan med restauranten osv. Alle mine pompom'er fik jeg flere af vores gæster til at hjælpe med og der gik næsten helt sport i det. Nogle blev mere vellykkede end andre og utrolig nok viste det sig at vi havde to MEGET fingernemme og kreative fyre i selskabet. Det morede vi os meget over.

Jeg fik desværre ikke selv taget billeder denne dag, da jeg må indrømme at jeg i farten og med spirende sommerfugle i maven fik glemt det, men jeg håber resten af billederne råder bod på det.

De sidste gæster ankom ligeledes denne dag og jeg må indrømme at jeg nød at have lidt travlt, selv om jeg også nåede en tur til poolen og slappe lidt af. Sommerfuglene i maven kunne jeg i hvert fald ikke fornægte.

Efter aftensmaden pakkede jeg en taske med alle mine ting og rykkede ind i en ledig værelse i lejligheden med nogle af mine veninder. De åbnede en flaske bobler og vi hyggede mens jeg ordnede negle, fik renset ansigtet og plukket øjenbryn. Klokken endte alligevel med at blive kvart i et inden jeg kom i seng, men det gjorde på ingen måder noget da jeg faldt i søvn med det samme!

0

Annonce ♥

Kapitel 5: Morgenen for den store dag

Endelig er vi der!

Jeg vågnede ca. halv otte, et par minutter inden væggeuret ringede. Selv om jeg var spændt havde jeg sovet som en sten natten igennem. Jeg skyndte mig i et hurtigt bad og smuttede i BH og trusser.

Min kære veninde Sofie skulle sætte mit hår og hun var nok meget mere nervøs end mig over om det nu lykkedes. Jeg havde det nok lidt som om at intet kunne ødelægge denne dag, med mindre det var så galt at min kommende mand sagde nej og det viste sig at være en meget god ting....

post-65875-0-15812200-1416931650_thumb.j post-65875-0-38715400-1416931655_thumb.j

Foto: Nikola Fotografi

Mens jeg fik ordnet hår sørgede to af mine andre veninder for at jeg fik mig noget mad, for selv om jeg ikke følte mig så spændt som jeg havde troet, må jeg indrømme at det der med at få spist alligevel var lidt svært. Jeg fik dog guflet et par crossainter, brød og en hel masse vandmelon i mundrette bider.

post-65875-0-43023400-1416931662_thumb.j

- og til slut en masse hårlak, så vi var sikre på at håret ville holde!!

post-65875-0-10745400-1416931669_thumb.j

- mine smykker. Armbåndet blev mit lånte og gamle, da det er min svigerindes arvestykke fra sin bedstemor.

Jeg blev super tilfreds med resultatet af min kære venindes anstrengelser og hun var meget lettet da det lykkedes. Vores tester en uge inden havde nemlig set lidt spøjs ud.

post-65875-0-54315700-1416931675_thumb.j

Og så blev det endelig tid til at komme i kjolen. De andre skulle til at køre mod Siena, så jeg måtte klare make-uppen i ensomhed og derfor er der ingen billeder af det, men nej hvor var jeg spændt.

post-65875-0-86700200-1416931680_thumb.j

'

post-65875-0-11348800-1416931702_thumb.j

'

post-65875-0-44289200-1416931725_thumb.j

Og så finalen:

post-65875-0-29513700-1416931717_thumb.j

Edited by Signemin
0

Åh wauw hvor er du smuk!!! Og ser ud som om bh'en kunne dú til kjolen! :)

0

Åh wauw hvor er du smuk!!! Og ser ud som om bh'en kunne dú til kjolen! :)

BH'en duede fint!! Selv om den optimalt nok skulle have været en størrelse større, men jeg levede med det :7himmel:

0

Annonce ♥

Uhh, hvor er du fin :) Glæder mig til at se billeder fra vielsen :loveshower:

0

Kapitel 6: Turen til Siena

Som fortalt tog alle gæsterne afsted mod Siena tidligere end jeg. Så jeg lagde make-up mutters alene, mens vi far ventede ude i haven. Vi endte med at have en super hyggelig køretur mod Siena. Jeg var stille (hvilket på ingen måder er normalt) og min far snakkede som et vandfald, så vores nervøsitet og spænding udtrykte sig virkelig forskelligt.

I får lige lidt stemningsbilleder fra min mand og gæsternes tur mod Siena.

post-65875-0-19009400-1417106737_thumb.j post-65875-0-97922000-1417106744_thumb.j

Alle ankom i rigelig god tid, så der var endda tid til lidt hyggesnak på Piazza del Campo og sågar et glas bobler.

post-65875-0-11937000-1417106708_thumb.j

post-65875-0-25801900-1417106753_thumb.j

Min kære mand og hans forlover

post-65875-0-72278800-1417106716_thumb.j

Mens folk gjorde sig klar i det smukke lokale hvor vielsen skulle foregå ankom min far og jeg til pladsen. Da vi også var i meget god tid kørte chaufføren en ekstra tur i byen, og gav os en lille sightseeing. Det var godt for min far, der ellers ikke ville have svært ved at komme rundt i byen med rollator. Vi ankom dog også så tidligt at der var et par af gæsterne, som nåede at se mig lige inden de gik ind på rådhuset, men jeg opdage ikke rigtig noget.

post-65875-0-01542200-1417106762_thumb.j

Jeg var til gengæld omsværmet af turister og lokale som ville have et billede. Enten bare af mig eller sammen med mig - de var så søde.

Oppe i det smukke vielseslokale blev folk så småt klar til at nu skulle det ske!

post-65875-0-74265500-1417106730_thumb.j

Loftet i det meget smukke lokale:

post-65875-0-94030800-1417106723_thumb.j

0

sikke gode billeder :loveshower: hvor er du smuk

0

Ihhhh, mere mere :lol:

0

Annonce ♥

:loveshower: Yay! Mere :loveshower:

0

Kapitel 7: Vielsen

Efter lidt venten fik min far og jeg besked på at vi så småt godt måtte bevæge os op mod vielseslokalet. I det min far er dårligt gående og med rolator var det en lidt længere vej end gæsterne (der bare skulle op ad en gammel stejl trappe), da vi skulle over og finde huset eneste elevator.

Jeg må indrømme at jeg var overraskende rolig. Til trods for at noget af morgenen havde syntes hektisk og at der blev truffet beslutninger om at rykke festen indendørs i sidste øjeblik inden jeg tog af sted, fordi der var stor udsigt til regn (og meget af den). Jeg var bare lykkelig og spændt.

Da vi var kommet til rette etage blev vi mødt af vores planner og fotografen (min veninde). Det satte lidt mere tingene i perspektiv, for nu var det sgu ved at være nu. Min far og jeg fik lige rettet lidt på hinanden og fik besked om lige at vente et lille minuts tid inden vi bevæge os ind i lokalet.

Og så var det nu!

post-65875-0-99260600-1417444915_thumb.j

Jeg var bare et stort smil! Jeg havde ellers frygtet at jeg ville blive rørt til tårer og ville tilbringe det meste af min bryllupsdag som Tude-Marie, men jeg overraskede endda mig selv. Det blev kun til en lille kamp med tårerne under selve vielsen og da jeg sad med ryggen til vores gæster og derved ikke kunne se om nogen af dem også var rørt, kunne jeg heldigvis holde dem tilbage.

Min kære mand lavede nu heller ikke en "Frederik", men jeg kan se på ham at han er rørt. Min kære veninde og fotograf var klar til at fange hans udtryk med det samme jeg trådte ind af dørene.

post-65875-0-13528700-1417444921_thumb.j

Selve vielsen foregik jo på italiensk og med tolk, men det var nu meget højtideligt og en lille smule morsomt...

Det borgerlige italienske vielsesritual indeholder tre paragraffer, der læses højt under vielsen. De handler om rettigheder og pligt imellem ægtefællerne:

§143

Med ægtestanden opnår ægtemand og hustru samme rettigheder og antager samme pligter.

Af ægtestanden udledes gensidig pligt til troskab, moralsk og materiel støtte,

samt samarbejde i familiens interesse og til bofælleskab.

Begge ægtefæller er forpligtede til, hver især i relation til egne midler og egen arbejdsstyrke,

professionelt og i hjemmet, at bidrage til familiens behov.

§144

Ægtefællerne enes om adressen hvor familielivet finder sted. Dog må de lægge familiens residens ud

fra begges behov og i overvejede grad ud fra familiens behov. Begge ægtefæller har ret til at

iværksætte adressen valgt i enighed.

§147

Ægtestanden pålægger begge ægtefæller forpligtelse til at holde, uddanne og opdrage børn

i ægteskabet samt respektere disses kapaciteter, naturlige tilbøjeligheder og ambitioner.

Flere af vores gæster kommentere disse paragraffer senere i løbet af dagen.

Særligt den sidste om at vi nu var retsligt pålagt at få børn!

post-65875-0-66571700-1417444910_thumb.j

Da vi nåede til at skulle sige ja til hinanden kunne man høre torden i det fjerne og da vi begynder at skrive under høres der gigantiske tordenskrald udenfor og Siena blev ramt et skybrud... Jeg ved ikke om vi skal antage det var et godt tegn, men bare det at vi nu var gift var nok til at gøre at jeg fløj på en lyserød sky resten af dagen :7himmel: . Regn eller ej!

Ta-da!! Hr og Fru Lillebæk!

post-65875-0-45426600-1417444925_thumb.j

0

Hvor er det nogen stenede løfter! Virkeligt sjove :) og hvor er I smukke og lykkestrålende :a1221:

0

Ha ha, hvor er de sjove, de paragraffer! :lol: Tror heller ikke jeg havde kunnet holde en fnisen tilbage, hvis jeg havde været til stede! Hvor vildt med torden og regn - er det ikke netop en af grundende til at man holder sit bryllup i udlandet - for at kunne regne med vejret!! :lol: I bliver nok meget rige så :wink: (siger man ikke at regn er penge i brudens skød?) Jeg synes også det var lidt tarveligt at København druknede den dag vi blev gift og at vi så OGSÅ var forfulgt af regn på vores mini bryllupsrejse i Italien.

0

Annonce ♥

Ha ha, hvor er de sjove, de paragraffer! :lol: Tror heller ikke jeg havde kunnet holde en fnisen tilbage, hvis jeg havde været til stede! Hvor vildt med torden og regn - er det ikke netop en af grundende til at man holder sit bryllup i udlandet - for at kunne regne med vejret!! :lol: I bliver nok meget rige så :wink: (siger man ikke at regn er penge i brudens skød?) Jeg synes også det var lidt tarveligt at København druknede den dag vi blev gift og at vi så OGSÅ var forfulgt af regn på vores mini bryllupsrejse i Italien.

Jo regnvejr betyder vist rigdom, så det er nok ok.... Jeg er glad for at vi valgte Italien på grund af maden, vinen og mulighederne i stedet for vejret som et kriterium. Så var vi nok blevet slemt skuffede.... Selv om det på dagen ikke betød det store!

0

Wow, fantastisk beretning :a1221:

I er smukke, billederne er smukke og du skriver rigtig godt!

Glæder mig til fortsættelse :biggrin:

0