LouiseLundo

Hvor tidligt sender man invitationerne

20 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Jeg skal giftes den 15/8-15, hvilket der er længe til- alt for længe hvis i spørger mig ;)

Vil så gerne i gang med alt det sjove, men når jeg så står i det bliver jeg sikkert mega stresset. Jeg elsker at være i god tid og at have styre på tingene.

Derfor er mit spørgsmål, hvor tidligt/sent kan man sende invitationerne. Havde lidt tænkt at sende dem til jul som en slags ekstra julegave, men er det for sent? Hvad synes i ?

Kh Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes til Maj '15 og jeg regner med at sende indbydelser ud i dec. Vil nemlig gerne komme uden om Post DK's stigning til 10 kr for et alm brev som træder i kraft pr 1/1-15. Havde ellers regnet med først at sende ud til februar. De fleste i vires familier har længe kendt datoen så det er ikke noget problem. Faktisk sys min mor at der er ALT for tidligt. Emma Gad foreskriver vidst max 2 mdr i forvejen ;-)

I kan jo evt sende STD kort (save the date) ud allerede nu. Så kan i sagtens vente med de rigtige indbydelser til foråret en gang...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skal vi først giftes i 2016, men vi afleverer allerede indbydelserne i december næste år, netop fordi vi har mange af vores gæster der plejer at holde ferie uden for industri ferien ....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes til Maj '15 og jeg regner med at sende indbydelser ud i dec. Vil nemlig gerne komme uden om Post DK's stigning til 10 kr for et alm brev som træder i kraft pr 1/1-15. Havde ellers regnet med først at sende ud til februar. De fleste i vires familier har længe kendt datoen så det er ikke noget problem. Faktisk sys min mor at der er ALT for tidligt. Emma Gad foreskriver vidst max 2 mdr i forvejen ;-)

I kan jo evt sende STD kort (save the date) ud allerede nu. Så kan i sagtens vente med de rigtige indbydelser til foråret en gang...

Puha tror jeg får stress af Emma gad ;) det er lidt for tæt på for mig. Nogle ved det godt, men mine forældre ved intet endnu, så tænker to mdr før falder de om af stress;) .

Men super du skrev det med portoen, det viste jeg ikke. Har besluttet at lave kort selv, men et øjeblik overvejede at lave det på mail, har set nogle fede invites, men det her er mere personligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal vi først giftes i 2016, men vi afleverer allerede indbydelserne i december næste år, netop fordi vi har mange af vores gæster der plejer at holde ferie uden for industri ferien ....

Jeg tænker altså også det bliver i december, vi har nemlig også mange der tager på ferie, og mange med børn, så de skulle også gerne kunne få dem passet.

Synes også der er noget romantisk i at ligge dem under træet eller bare sende dem som en ekstra julehilsen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes til Maj '15 og jeg regner med at sende indbydelser ud i dec. Vil nemlig gerne komme uden om Post DK's stigning til 10 kr for et alm brev som træder i kraft pr 1/1-15. Havde ellers regnet med først at sende ud til februar. De fleste i vires familier har længe kendt datoen så det er ikke noget problem. Faktisk sys min mor at der er ALT for tidligt. Emma Gad foreskriver vidst max 2 mdr i forvejen ;-)

I kan jo evt sende STD kort (save the date) ud allerede nu. Så kan i sagtens vente med de rigtige indbydelser til foråret en gang...

Puha tror jeg får stress af Emma gad ;) det er lidt for tæt på for mig. Nogle ved det godt, men mine forældre ved intet endnu, så tænker to mdr før falder de om af stress;) .

Men super du skrev det med portoen, det viste jeg ikke. Har besluttet at lave kort selv, men et øjeblik overvejede at lave det på mail, har set nogle fede invites, men det her er mere personligt :)

Ja jeg ville også få stress af Emma Gad hi hi Der er netop mange herinde som sender STD kort ud for det kan man gøre så lang tid i forvejen som man vil. Det har vi nu ikke gjort. Men som sagt så ved en stor del af familien det efterhånden. Det er bare stille og roligt sevet rundt i familien siden det blev aktuelt i sommers.

Jeg laver også selv indbydelser mm. Det er et stort arbejde så kan kun anbefale at starte så tidligt som du nu kan og har lyst til. Det er dumt at få stress de sidste par mdr hvis man kan og har mulighed for at begynde længe før...

Mht portoen så skal vi selv sende ca 30-35 indbydelser. Så vil da gerne lige spare den krone ;-) Planlægger nu også at aflevere alle dem personligt i løbet af dec som vi kan. For det er dælme mange penge sys jeg ;-) Ja så bliver jeg lidt nærig ;-)

Redigeret af Malu82
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes til Maj '15 og jeg regner med at sende indbydelser ud i dec. Vil nemlig gerne komme uden om Post DK's stigning til 10 kr for et alm brev som træder i kraft pr 1/1-15. Havde ellers regnet med først at sende ud til februar. De fleste i vires familier har længe kendt datoen så det er ikke noget problem. Faktisk sys min mor at der er ALT for tidligt. Emma Gad foreskriver vidst max 2 mdr i forvejen ;-)

I kan jo evt sende STD kort (save the date) ud allerede nu. Så kan i sagtens vente med de rigtige indbydelser til foråret en gang...

Puha tror jeg får stress af Emma gad ;) det er lidt for tæt på for mig. Nogle ved det godt, men mine forældre ved intet endnu, så tænker to mdr før falder de om af stress;) .

Men super du skrev det med portoen, det viste jeg ikke. Har besluttet at lave kort selv, men et øjeblik overvejede at lave det på mail, har set nogle fede invites, men det her er mere personligt :)

Ja jeg ville også få stress af Emma Gad hi hi Der er netop mange herinde som sender STD kort ud for det kan man gøre så lang tid i forvejen som man vil. Det har vi nu ikke gjort. Men som sagt så ved en stor del af familien det efterhånden. Det er bare stille og roligt sevet rundt i familien siden det blev aktuelt i sommers.

Jeg laver også selv indbydelser mm. Det er et stort arbejde så kan kun anbefale at starte så tidligt som du nu kan og har lyst til. Det er dumt at få stress de sidste par mdr hvis man kan og har mulighed for at begynde længe før...

Mht portoen så skal vi selv sende ca 30-35 indbydelser. Så vil da gerne lige spare den krone ;-) Planlægger nu også at aflevere alle dem personligt i løbet af dec som vi kan. For det er dælme mange penge sys jeg ;-) Ja så bliver jeg lidt nærig ;-)

Regner med at begynde at lave dem her i november måned, og håber jeg kan rykke lidt i mine brudepiger hvis jeg bliver for stresset- er også startet på nyt studie så der er nok at lave.

Vi har også mellem 30-35, og det bliver sgu mange penge. Men regner også med at give dem væk personlig som jeg kan for jeg er også aaaalt for nærig til at bruge penge på Porto ;) så mange ting jeg hellere vil bruge de penge på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skal vi først giftes i 2016, men vi afleverer allerede indbydelserne i december næste år, netop fordi vi har mange af vores gæster der plejer at holde ferie uden for industri ferien ....

Jeg tænker altså også det bliver i december, vi har nemlig også mange der tager på ferie, og mange med børn, så de skulle også gerne kunne få dem passet.

Synes også der er noget romantisk i at ligge dem under træet eller bare sende dem som en ekstra julehilsen :)

ja vi gir nogen under træet :) og de fleste andre i juledagene netop også for at spare porto, :blink: det koster jo en halv arm at sende et brev, det er max 5 indbydelser vi skal sende så det går nok

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal vi først giftes i 2016, men vi afleverer allerede indbydelserne i december næste år, netop fordi vi har mange af vores gæster der plejer at holde ferie uden for industri ferien ....

Jeg tænker altså også det bliver i december, vi har nemlig også mange der tager på ferie, og mange med børn, så de skulle også gerne kunne få dem passet.

Synes også der er noget romantisk i at ligge dem under træet eller bare sende dem som en ekstra julehilsen :)

ja vi gir nogen under træet :) og de fleste andre i juledagene netop også for at spare porto, :blink: det koster jo en halv arm at sende et brev, det er max 5 indbydelser vi skal sende så det går nok

Javier gør så og især nu hvor det stiger til ti kr.... Ja okay 5 er lige til at overkomme ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev gift d. 23/8, og vi sendte ud i juledagene. Så sparede vi også lidt på porto, som så åbenbart steg lige efter nytår. Men grunden var egentlig, at folk så havde sat kryds i kalenderen og ikke kom til at booke en billig sommerferie under indflydelse af "vinterdepression" i januar/februar :-)

Vi havde dog først s.u. d. 1. juni.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sende STD i midten af januar (lige så snart vi havde dato) og så sendte vi de rigtige ud i maj....

Man kan lige så godt sende som b-brev det er 3 kr billigere men kommer lige så hurtig frem

Ja det var en god ide. hele min h2b familie ved datoen så dem er vi sikre på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift d. 23/8, og vi sendte ud i juledagene. Så sparede vi også lidt på porto, som så åbenbart steg lige efter nytår. Men grunden var egentlig, at folk så havde sat kryds i kalenderen og ikke kom til at booke en billig sommerferie under indflydelse af "vinterdepression" i januar/februar :-)

Vi havde dog først s.u. d. 1. juni.

Ja også det jeg tænker med ferie. Ja regner også med vores s.u bliver deromkring. Puha jeg synes det kan være svært at holde styr på det hele og huske det hele.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige sendt STD's ud, og vi skal først giftes den 22. august 2015 :) Dog er nogle af vores gæster ikke klar over HVAD en STD er, så de blev lidt forvirret og svarede, at de godt kunne komme, selvom der var lang tid til endnu :lol: Så måtte vi lige forklare, at det bare var en reminder, og ikke selve invitationen.. Hehe.. Men sender invitationer ud til april-maj, og så har vi SU 1. juli :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Emma Gad siger faktisk tre uger (!) WTF!!! Men det går vist ikke helt i dagens DK.

Vi sendte middagsinvitationerne ud tre en halv måned før, og fik faktisk en del afbud, fra folk der havde planlagt noget andet, på trods af det ikke lå i nærheden af nogen ferie. Min oprindelige plan var at sende dem ud et halvt år i forvejen, men pga. eksamensstress og diverse andre ting blev jeg lidt forsinket med at lave invitationerne, og derfor kom de ud lidt senere.

Receptionsinvitationerne sendte vi ud lidt over 1 1/2 måned i forvejen (de skulle også lige laves færdige, nu havde jeg jo prioriteret middagsinvitationerne først). De kunne klart godt have været sendt i bedre tid.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes 13. August 2016, og jeg har planer om at vi sender STD kort ud et års tid før, det passer med at jeg kan hygge mig med dem henover sommeren, måske allerede her i efteråret/vinteren, bare for at hygge mig med det.

Og så tænker jeg at vi aflevere i julen, når vi alligevel er ved familien etc, resten bliver sendt ud.

Jeg vil langt hellere have at folk tænker "det var godt nok tidligt" end de melder afbud! :pokey:

Redigeret af RiivaB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej allesammen

Jeg skal giftes den 15/8-15, hvilket der er længe til- alt for længe hvis i spørger mig ;)

Vil så gerne i gang med alt det sjove, men når jeg så står i det bliver jeg sikkert mega stresset. Jeg elsker at være i god tid og at have styre på tingene.

Derfor er mit spørgsmål, hvor tidligt/sent kan man sende invitationerne. Havde lidt tænkt at sende dem til jul som en slags ekstra julegave, men er det for sent? Hvad synes i ?

Kh Louise

Jeg ville mène, at det er langt fra for sent, hvis I sender ud 8 måneder før, at I skal giftes :)

Vi sendte vores ud knap 5 måneder før, men mener, at 'standard' er 3-4 måneder, hvis man gerne vil være sikker på, at folk kan komme i fht. ferieplanlægning etc. Personligt ville jeg mene, at 2 måneder er for sent, da et bryllup også er dyrt for gæsterne mht. transport, gave, tøj og ofte også overnatning og mere end 5 måneder er lidt meget at kapere.

En god ide, kunne være, som flere skriver, at sende Save The Date kort ud- evt. i mail-form, hvis man bruger den slags, som en slags 'heads up'- og så sende de rigtige invitationer med program etc. 3-4 måneder inden brylluppet.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer