123klar

Hvid skrift - hvad/hvordan gør jeg?

23 indlæg i dette emne

Hej

Jeg vil gerne have et hvidt "&" til at stå bag vores navne på invitationen. Er der en der ved hvordan jeg får det gjort? Min printer kan ikke printe hvid (åbenbart). Kan man få printere der kan det, eller skal de trykkes?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Bare til generel information, så printer man ikke i hvid. En almindelig hjemmeprinter kan slet ikke printe hvid da den ikke har den farve.

Den eneste måde man kan "printe" hvid er at have hvidt papir man printer på og så tilføje en baggrunds farve.. Det bruger usansyneligt meget blæk og kan langt fra anbefales.

Det mest sandsynelige lyder, som sagt før, som et stempel med hvidt maling/blæk.

Man kan også hvis man vil investere i en maskine der kan hjælpe til en del d.i.y bryllups ting, så kan man købe en Silhouette Cameo printer, som er en maskine der kan skære flotte ting ud og ligner en printer, men som også kan bruge hvide penne til at "printe" med...

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Epson har en printer der kan printe hvid, da den har en hvid farvepatron, men det er i deres pro-serie, og koster min. 28.000 DKK. Det er ikke brugt indenfor printere til private, da hvidt blæk ikke er helt simpelt at bruge korrekt. Den hvide blæk bliver nemlig ikke tydelig med mindre den kan lægge sig oven på papiret, dvs. at papiret ikke må "suge" blæk til sig, ellers bliver det ikke kridhvidt, men mere mælket hvor papirets farve vil kunne ses igennem. Og hvis blækket skal lægge sig ovenpå opstår der risiko for at det smatter ud mens det fortsat er vådt. Jeg ville også bruge et stempel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaiirhj! Så skal jeg jo til at finde ud af noget andet med de invitationer :td: Øv Øv Øv!!

Men jeg er da glad for at finde ud af det nu, og ikke mens jeg sad og skulle lave dem! :)

Alternativt kan man på etsy få lavet hele indbydelsesteksten som stempel, men det er jo lidt mere omstændigt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I andet forsøg lykkedes det mig at få bestilt den rigtige størrelse på stemplet, og her er resultatet. Papiret er det samme som på første billede - lyset og dårligt mobil-kamera gør at det ser helt gult ud.

Det fungerer egentlig ret godt og resultatet er meget tæt på det jeg inden havde forestillet mig. Det giver en del ekstra arbejde, og det er vigtigt at stemplet sættes meget præcist for at det passer med udskriften Men hva.. Har go tid endnu, og når jeg er tilfreds med resultatet, så er det det værd.

post-45712-0-18811600-1416420206_thumb.p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I andet forsøg lykkedes det mig at få bestilt den rigtige størrelse på stemplet, og her er resultatet. Papiret er det samme som på første billede - lyset og dårligt mobil-kamera gør at det ser helt gult ud.

Det fungerer egentlig ret godt og resultatet er meget tæt på det jeg inden havde forestillet mig. Det giver en del ekstra arbejde, og det er vigtigt at stemplet sættes meget præcist for at det passer med udskriften Men hva.. Har go tid endnu, og når jeg er tilfreds med resultatet, så er det det værd.

Det ser bare MEGA godt ud!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer