RiivaB

Disney, prinsessen og Bakken - STD & bryllupskage v.3 !Billeder!

125 indlæg i dette emne

Hej i skønne kvindfolk og de mandfolk der har fået forvirret sig herind :wink:

 

Så skete det endelig, min kæreste gennem 5 6 år, friede i sommeren 2014! Jeg har huseret herinde siden 2012, men uden en bryllupsberetning og en ring :blink: . Men nu synes jeg faktisk det er helt okay at jeg får mig sådan en! I starten her, bliver det nok mest inspiration og tanker, men det tænker jeg I absolut heller ikke har noget problem med? :tunge:

 

OBS! hvis du kender mig, vil jeg gerne bede dig om at stoppe med at læse videre. Da jeg ønsker at overraske til brylluppet :loveboard:


Blå = På plads, Sort = Ikke afsluttet/igang

Om os
Hvordan vi mødte hinanden
Frieriet

Vielse
Dato - 13. august 2016
Kirke - Virum Kirke
Fotograf - Martin og Louise
Vielsesringe
Pynt til kirke
Hvem skal følge mig op?

Reception
Bryllupskagetanker - Bryllupskage eksperiment v. 1.0 - Bryllupskage eksperiment version 2.0 med billeder!! - Bryllupskage v. 3.0 med billeder
Musik - et disney element
Hvor henne?

Fingerfood

Pynt

Leje af borde

Service

Aktiviteter for gæsterne

Bruden
Sko - Badgley Mischka eller Cinderella - Mine Christian Louboutin, samt billeder af vidunderet :a1221:

DIY
Save the date kort Blærerækken med magneter
Invitationer
Favors

Gæstebog
Risposer til kirken
Blomster til kirken
Sanghæfter til kirken
Velkomst skilte
"hvem er hvem" poster til festen
Menuer til bordene
Kleenexbox til bordene
Bogstaver med lys
Centerpieces til bordene

Festen
Hvor henne? - Tanker om feststedet
Maden
DJ - Frontline Event
Oppyntning

Redigeret af RiivaB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om os

Jeg er 24 og arbejder ved en stor dansk pharmaceut virksomhed. Der har jeg været i lidt over 3 år, først som kontor elev og nu som Marketing Coordinator. Derudover læser jeg HD Marketing Management på CBS to aftener om ugen. R er 28 og arbejder ved en dansk IT virksomhed, som Service Manager, vores titler lyder skide flotte. Det er de slet ikke :pokey: . Vi har derudover en japansk spids, som vi fik et år inde i vores forhold. Vi har været sammen siden april 2010, så vi nærmer os snart de 5 år!

Nu hvor jeg læser HD er det ikke fordi vi har voldsomt meget tid sammen, men den tid vi nu har engang sammen bliver brugt på fælles interesser, som træning, golf og hygge generelt. Vi er rigtig gode til at tage "fri aftener" hvor det bare er os, og hvad vi nu har lyst til :a1221:

 

Den lille havfrue.jpg

Redigeret af RiivaB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan vi mødte hinanden

Jeg fik en sms fredag den 26. marts 2010 om formiddag fra en kollega, som spurgte om jeg ikke ville tage hans vagt om aftenen fordi han altså var blevet fuld til en fredagsbar på sit gymnasie. Det sagde jeg ja til, fordi jeg boede alene og absolut ikke havde "råd" til at sige nej til vagter! Men også fordi jeg bare var inde i en rigtig øv periode i mit liv. Så jeg drog afsted på vagt, som afrydder på Diskotek Skoven. Den aften var der promotion aften for Cult's nye drik "Mojo" så vi skulle have nogle trøjer og briller på. Jeg var så pisse fancy! Jeg havde på daværende tidspunkt arbejdet på skoven lige omkring 2 år, så jeg lærte oftest de nye op, og kunne tage mig lidt flere friheder. Heldigvis! For det skulle simpelthen vise sig at min drømmeprins kom den aften. :loveshower:

Som afryddere var vi jo lidt mere frie, så vi kunne bevæge os rundt mellem gæsterne, og fik kigget lidt bedre på dem. Og der var det her ene bord med en flok gutter, som absolut ikke var under 18, hvor der sad den her ene fyr, som jeg synes så lidt sød ud. Det skal lige siges at fredagen normalt var 16+ fest dernede, så det var ikke fordi at der var eyecandy særlig ofte.. Deres bord var exceptionelt ryddet hele aftenen, og jeg sørgede selv for det :wink: På et tidspunkt beslutter jeg mig for at tage det første skridt, for jeg kunne godt se på ham, at han nok ikke helt fangede mine hentydninger. Så jeg kunne gå bag den sofa de sad i, og så prikkede jeg ham på skulderen, smilede til ham, og gav ham mine Cult briller. Jeg tror han var lidt forvirret, men heldigvis fangede hans venner godt hvad det var for en hentydning. :floejt: Da det blev sidst på aftenen, og nærmest morgenen, stod jeg oppe ved en af barerne og kiggede ud over dansegulvet. R kom så op til mig, og vi begyndte at snakke. Aftenens supervisor sagde så til mig at vi snart skulle til at lukke ned :td: (jeg har været her i 2 år, jeg ved satme godt hvornår vi gør det!) Jeg spurgte ham så, om vi ikke skulle gå ud i gårdhaven, hvor der var lidt mere stille. Da vi er på vej derude, farer alle hans venner over til os, samtlige af dem, blev lige til wingmans og fortalte mig hvor sød han var, fornuftig osv osv :biggrin: Det var ret underholdende, så jeg bedte om hans telefon, skrev mit nummer ind, og sagde at han så nok havde vundet et væddemål :rolleyes: Vi gik ud i gårdhaven og der fortalte han mig så at det ikke var et væddemål, men at han bare synes at jeg var sexet i min trøje og brillerne :thumbsupsmileyanim: . vi stod lidt og snakkede frem og tilbage, og han fortalte mig han var 24, jeg var på daværende tidspunkt kun 18, så jeg troede faktisk at det sluttede der. jeg gik tilbage til arbejdet, og vi lukkede stedet ned. En halv time efter vi har lukket dørene tikker der en sms ind fra R og så begyndte det at tage fart! - men okay, hvem ville ikke være vild med det her;

post-64426-0-22135600-1413958877_thumb.j

1. april havde vi vores første date, efter mange sms konversationer. Han var dog lige ved at pisse mig godt og grundigt af, da vi havde aftalt at mødes til middag efter jeg havde været i Parken og se fodbold. Jeg har taget pænere tøj på end jeg normalt ville på en fodboldaften, men tænkte jeg måtte gøre noget ud af mig selv. Men han skrev simpelthen at han hellere ville blive hjemme med sin far, da han lige var kommet hjem fra Bornholm. Jeg var PISSED! :angry: Han lavede dog en aprilsnar på mig, og vi mødtes under uret inde på hovedbanen. Selvom han blev bekymret da jeg stoppede med at svare, fordi jeg var løbet tør for penge på min telefon (kan I huske de tider :huh: ?) Den aften havde vi vores første kys, og vi har faktisk været sammen siden. En af grundene var fordi jeg ikke havde flere penge på telefonen, så vi kunne jo ikke få fat på hinanden igen, før det blev mandag. Hele weekenden blev brugt på at tage i byen med ham og hans venner, og det var virkelig sjovt! Vi var dog ikke officielle kærester endnu, da jeg, for at være ærlig, ville vide hvordan han var i sengen først. Mine forventninger og mer til blev indfriet, og vi har vores officielle årsdag den 10. april 2010 :loveflag:

FunFacts

  • R er den første jeg nogensinde har givet mit nummer til, mens jeg har været på vagt
  • Det var også den første aften nogensinde, hvor jeg drak mens jeg var på arbejde, coincidence? :rolleyes:
  • Det længste vi har været adskilt er 10 dage, mens jeg var i Kina med arbejdet
Redigeret af RiivaB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frieriet
Vi mødte som sagt hinanden i 2010, og det første vennepar blev gift i 2011, så ja. Brylluppet har længe været et samtale emne herhjemme. Der har også været perioder hvor jeg har været mere pushy end andre, jeg gik endda så vidt at finde en ring jeg kunne tænke mig, skrive det ned, min ringstørrelse og ligge det derhjemme - hvis nu... Men jeg havde det SÅ dårligt over det! visitkortet fik kun lov til at ligge i 7 timer, så blev det smidt ud! Jeg besluttede mig for at lade ham tage tøjlerne, og sagde til ham, at jeg var ligeglad med hvad ringen kostede, så længe han havde valgt den, og synes om den! Det er ca 2 år siden nu.

I juni måned satte vi os for at gå på intensiv diæt og træningsregime. 4 års forhold, havde sat sig på sidebenene. Weekenden den 26. juli havde vi aftalt ikke at skulle have nogen aftaler, og bare slappe af, altså lige ud over vi skulle op og træne. Så efter morgenmaden hvor vi havde trukket den lidt, og set lidt TV, rejser jeg mig op, og siger at jeg ville gå ind og klæde om til træning. R rejser sig op og siger, det behøver du ikke, for det skulle vi ikke. Jeg kigger lidt forvirret på ham, og siger hvad så? Han fortæller at jeg skal pakke en taske, for han har en overraskelse. Jeg begynder allerede der at tude! Jeg var sådan lidt. "jamen jeg ved jo ikke hvad jeg skal pakke, pænt, hyggeligt eller nattøj eller noget" han åbnede så lidt mere op, og fortalte at det var en enkelt overnatning, og at vi stadig skulle til Grøn Koncert med vores venner dagen efter. "Ja okay, så er vi nok stadig på sjælland" tænkte jeg. Hm, "hvad med hunden" spurgte jeg, og han havde simpelthen bare ordnet of fixet det hele, så hunden blev hentet af svigerinden når hun havde fri fra arbejde. Der var i bund og grund styr på det hele! :a1221: Ja bortset lige fra det faktum at jeg ikke havde været i bad siden torsdag :lol: Så jeg fik lige lov til at tage et bad inden, og så fik R faktisk lov til at pakke noget af tasken, for han vidste hvad vi skulle.

R kører selvfølgelig, og jeg kan godt lure vi er på vej mod Helsingør, og jeg ser så vi drejer ind på Comwell Snekkersten, og det er jo bare SÅ yndigt! Flotte R fortæller så at han har booket en par-behandling til os og adgang til deres SPA område. Men inden da var der lige tid til vi kunne få noget frokost og checke ind på værelset. Det gjorde vi så, og gik ned i deres restaurant. R fik noget ceasar salat og jeg fik noget med rejer, hvilket senere hen skulle vise sig at være en meget dårlig ide. :(

Vi tager ned til par behandlingen og fik denne, det var simpelthen så lækkert! Bagefter gik vi ned i deres SPA, men eftersom jeg havde min menstruation, var det ikke en særlig behaglig oplevelse. Vi var hurtigt oppe på værelset igen. R fortæller mig så at han har booket bord på en restaurant nede i Helsingør by, hvor vi spise middag. På det her tidspunkt begynder jeg at få lidt ondt i maven, men jeg skyder skylden på menstruationen, og får klædt om, taget make up på, og vi tager så afsted. R var meget insisterende på at det IKKE var sushi, fordi han synes vi skulle prøve noget nyt (kunne personligt leve af sushi :floejt: ) men det gjorde mig faktisk ikke noget, og jeg håbede på en rigtig god bøf restaurant! :biggrin: Da vi så prøver at finde restauranten, begynder maven igen at brokke sig. Jeg stopper op og lader det "gå over", i samme tro om at det var den skide menses, men tja. Da vi så finder restauranten viser det sig at være en sushi restaurant :loveshower: , skønne mand altså! Men det var så også sushi restauranten hvor kokken var blevet nummer 2 til Verdens Mesterskaberne i Sushi i Japan året forinden (ja det findes!) Vi fik simpelthen det lækreste mad, og de var SÅ søde! Desværre var selve omgivelserne ikke de mest inspirerende, men det smagte satme godt! Efter vi havde spist ville jeg lige i en netto for at finde nogen bind. Men på vej derop, får jeg simpelthen SÅ ondt i maven, og kan godt mærke at det ikke længere er mens. Vi skulle finde et toilet, og det skulle bare gå stærkt! (undskyld for at være så ærlig :blush: ) vi fandt heldigvis et toilet, og eftersom det var uden for centerets lukketid, var der ingen andre mennesker. Hvilket jeg var ret glad for. Nu er det sådan at man ikke lige rejser sig igen, når man har de smerter og diaré for at være ærlig, så det ender faktisk med at lyset slukker mens jeg sidder derude -HAHA- Hold nu kæft det var sjovt! Vi skyndte os derfor hjem på hotellet, og besluttede os for at bestille dessert, som roomservice. Det passede med at vi kunne ligge på sengen på værelset og se fodbold. (Vi er begge store fodbold fans) og så spise dessert (der skal jo noget ind, for der kan komme noget ud :rolleyes: ) Det er så meget os! Også oftest sådan vi fejrer årsdag faktisk (dog med sushi istedet for dessert :thumbsupsmileyanim: ) han begynder dog at allerede i første halvleg og snakke om solnedgang, og gå en tur på stranden. Jeg var så negativt stemt over det "Arj skat, det gider jeg altså ikke!" og "Arh, jeg har det stadig ikke særlig godt" (selvom det var blevet væsentligt bedre) Jeg fik også fortalt ham at vi ikke kunne nå det, for jeg ville gerne se kampen færdig osv. Jeg fik godt og grundigt skudt det ned! I 2. halvleg begyndte han så at være væsentligt mere insisterende, men det blev til en tur på området, og fordi han trængte til frisk luft. Jeg var begyndt at blive lidt suspekt overfor ham, så jeg trak den stadig lidt, men han sagde at han så selv ville gå. Arh okay, så skal jeg nok gå med!

Efter kampen hopper jeg så i tøjet igen, og "glemmer" min jakke på værelset da vi går. :rolleyes: På vej ned til stranden spørger jeg ham så om jeg måtte låne hans, det sagde han bestemt nej til! Jeg må ALTID låne hans jakke! Men jeg sagde til mig selv at jeg ikke skulle forvente et frieri, for jeg ville bare blive skuffet hvis ikke det sket. Det var også det jeg fortalte mig selv da jeg var begyndt at tude om morgenen :rolleyes:
Da vi så kommer ned på stranden skulle jeg ud og soppe, og opføre mig, som den tosse jeg nu engang er. :griner:- Og jeg blev squ lidt utålmodig til sidst, så jeg spurgte om vi ikke kunne gå tilbage. Men han ville gerne blive 2 minutter mere, hvorfor mon? Han stiller sig så bag mig, og holder talén. Jeg husker faktisk ikke meget af den, da jeg allerede der er begyndt at tude. Så han spørger faktisk om jeg tror han frier nu, jeg får nikket og fremstammet et ja. Han spørger så, hvad der sker hvis han ikke gør. Jeg fortæller ham, at så venter jeg, for jeg ville vente for evigt på ham. Han går så hen og henter sin jakke, og sætter sig på knæ. Og jeg er HELT tudefærdig der! Jeg ser ikke engang hvordan ringen ser ud. Kan faktisk kun se at den er guld og at den glimter. Han får selvfølgelig et ja!

Vi går tilbage på hotellet og bestiller en flaske asti, og drikker den ude på terassen og snakker bryllup! Vi har før snakket om det, men nu er det seriøse overvejelser, og jeg kan huske at jeg synes det var SÅ mærkeligt!

Jeg vågnede morgenen efter med det største smil, det var en helt fantastisk følelse, men meget mærkeligt med ring på! Har aldrig rigtig gået med ringe, så det har krævt noget seriøs tilvænning :happy:

FunFacts

  • Hotellet gav os nogen spa produkter og trak noget fra i regningen på grund af madforgiftningen, så der var intet at sætte på dem!
  • FCK vandt faktisk den dag mod Nordsjælland (1. gang i sæsonen)
  • Der var et bryllup igang da vi kom tilbage til hotellet, som vi seriøst overvejede at crashe, meeeeen vi blev væk
  • Vi var rundt til de nærmest og fortælle vi var blevet forlovet inden det kom på facebook. Vi ringede til min farmor og farfar, og deres reaktion på datoen var "så må vi se om vi lever så længe" :huh:
  • Jeg undskylder at det blev så langt, men synes bare alle detaljerne er SÅ vigtige!

Ringen

post-64426-0-40372000-1413996724_thumb.j

Jeg har ændret i kontrasterne for at vise hvordan stenene er placeret.

Redigeret af RiivaB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dato - 13. August 2016

Der er ingen speciel grund til at det blev lige den her dag, men vi havde sparet op til en USA tur i lige knapt et halvt år, inden R friede. Så vi besluttede os for at det skulle være bryllupsrejsen, og da denne allerede var planlagt (midt august og en måned frem) skulle vi jo helst blive gift inden! :wink:

Kirke - Virum Kirke

Vi var meget i tvivl om kirken, jeg ville absolut ikke blive gift i den kirke jeg blev konfirmeret i, og R var egentlig lidt stille. Så jeg foreslog at den kirke hans mor og far var blevet gift i, var en mulighed, men vores egen kirke, Virum var også en mulighed. Vi var rundt og se dem begge, og det er først da vi går fra Virum kirke at han fortæller mig at han faktisk er blevet konfirmeret der! R har altså noget af hans opvækst i Virum, hvorimod jeg er tilflytter. Han var lidt ligeglad mht hvilken kirke det blev. Så jeg sagde at det skulle være Virum, så vi kunne starte vores "eget" op, så eventuelt fremtidige børn kunne blive døbt der osv.

post-64426-0-62689500-1413997655_thumb.j

Jeg var til at starte med ikke begejstret, men efter jeg havde været inde i den, synes jeg rigtig godt om den. Og jeg er helt vildt med at alteret er hævet, så dem bagerst kan se os :tunge:

Redigeret af RiivaB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fotografer - Martin & Louise

Vi var begge enige om at fotografer var en af vores højeste prioriteter, så da H2B var enig i, at det skulle være Martin & Louise var jeg ellevild. Jeg er vild med deres bløde lys og den romantiske stemning billederne har. Vi har allerede betalt depositum, hvilket så også har betydet at vi har skrevet kontrakt på betalingen. Så vi får det for deres oprindelige 2014 pris til 16.000 for en hel dags fotografering, og det kunne vi simpelthen ikke sige nej til. De er efterfølgende også steget til 17.500, så vi har jo allerede gjort en handel :thumbsupsmileyanim:

post-64426-0-56897200-1414129216_thumb.j

post-64426-0-38299300-1414129229_thumb.j

post-64426-0-67496600-1414129250_thumb.j

Billederne er taget fra deres hjemmeside www.martinoglouise.dk

Jeg glæder mig så meget til at de skal tage vores billeder, og jeg har også planer om at vi skal have taget et "engagement shoot" til næste sommer. H2B har ikke rigtig stået foran et kamera før, hvorimod jeg er total linselus! - Så jeg tror det ville være en god ide, hvis han kan blive komfortabel med det, før vores bryllupsdag! :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanker - Feststeder
Da R friede midt i vores sommerferie, og det var lorte vejr herhjemme, blev det hurtigt til at vi kiggede på bryllupssteder, fordi det er skide hyggeligt! Vi startede på Sonnerupgaard til en af deres mange åbent hus, og den eneste grund til vi besøgte dem, var muligheden for at gøre det billigere... der blev vi hurtigt klogere, deres lade er gudeskøn, men med det antal minimum gæster de krævede, ville vi komme hurtigt op i en "alt ordnet" prisklasse, og så skulle vi selv ligge mange timer i det... Jeg laver størrere events til daglig, så jeg ville for en gangs skyld godt kunne slappe af, så det blev vi hurtigt enige om at det ikke skulle være.

Et par dage efter, tog vi en tur til Helsingør, dog uden overnatning denne gang :kiss: . Jeg var nemlig faldet over at man kunne leje Kronborg til sit bryllup, så det blev jeg simpelthen nød til at finde ud af hvad kostede! Jeg ventede spændt i et par dage på priserne, og frygtede de blev vildt overdrevet, men jeg blev positivt overrasket. Prisen var 1.599 pr. person for 4 retters menu, vin, bar, blomster og hele molevitten! Slottet er jo imponerende, og vi fik lov til at se lidt forskellige lokaler og aflukkede områder, som offentligheden ikke bliver lukket ind i, i normal åbningstid. Og så kunne man tilkøbe Dansesalen til sin brudevals (for 5.000 kr :blink: ) Der er smukt, det er der ingentvivl om, men med antallet af gæster blev det lige dyrt nok. Vi fik dog lov til at tage en rundtur, så kulturelle var vi sørme også den dag!

post-64426-0-61247300-1416242611_thumb.j

Jeg er en Bakken pige, min mor og far lærte hinanden at kende på en restaurant derude, jeg tog mine første skridt (under EM finalen i 92 :cheerleader3: ) jeg har brugt utallige somre derude, når min mor har været alene med mig og skulle på arbejde og så har jeg selv arbejdet på samme restaurant, som min mor og far. Så vi kiggede også derud. Vi var dog først på en restaurant derude (som ikke ligger på Bakken) hvor jeg havde været med arbejdet et par måneder forinden for at få frokost, og det havde været rigtig lækkert, og meget, meget smukke lokaler. Jeg spurgte faktisk dengang om de havde bryllupper, han spurgte om mit budget, jeg svarede med at jeg stadig ventede på ringen. Så han bad mig om at ringe når den var kommet, og så skulle vi nok finde ud af noget. Så det gjorde jeg, jeg fik desværre fat på konen i det foretagende... Og hold nu op en KOST! Det er den værste behandling jeg nogensinde har været ude for. Hun var direkte uforskammet, og snakkede ned til os igennem den hele time vi var der. Først svinede hun bakken til, EFTER jeg havde fortalt hende hvad den betød for mig. Derefter kom kommentaren "så er vi nok kommet på landet var?" da vi spurgte om 2. servering på fad. Da vi bad om Asti til velkomstdrinks og til os under middagen, skulle hun jorde os med viden om vin, selv efter vi havde fortalt hende at vin etc. ikke betød det helt store for os, da vi ikke drak det. Vores gæster skal selvfølgelig have det godt, men det behøver ikke være med flasker til 500 kr stykket. Vi var godt klar over at vi skulle ligge minimum 50.000 kr en lørdag aften, men da vi sagde at vi havde budgetteret med en couvert pris på ca. 1000 kr pr mand, rullede hun med øjnene, og sagde at hun absolut ikke ville stå i kø for det selskab. Hun var SÅ uforskammet.. Hun ville gerne sammenligne sig selv med en Michelin restaurant, det var ret desperart når jeg tænker tilbage på det. (Ja, jeg har været på en Michelin Restaurant og de er ikke i nærheden) Selvom jeg normalt er en ærlig person, som siger min mening var jeg så skudt i de lokaler at jeg bare nikkede til det hele, og det er jeg så irriteret over i dag! R derimod var RASENDE da vi gik derfra. Det var lidt sjovt at opleve, for det har han aldrig været før. Men vi sætter ihvertfald aldrig vores ben der igen med den behandling. Og i fremtiden, skulle vi gerne stå med en væsentlig bedre indkomst end nuværende tidspunkt. Så er ret sikker på det er mere hendes tab end vores :tunge: (Jeg har valgt at tilbageholde navnet på nuværende tidspunkt, men hvis du gerne vil vide det, er du velkommen til at sende en PM til mig, så skal jeg nok fortælle dig det)

På vej tilbage til bilen, gik vi forbi Peter Lieps hus, Kosten havde faktisk sagt at det var mere passende vores budget og de lige havde renoveret etc, på en "du-har-ikke-råd-til-at-være-her" måde. Så det var lidt modvilligt jeg gik derind. For den nydelse skulle hun satme ikke have... Men hold nu op jeg er glad for vi gik derind! Vi gik først ind i restauranten og spurgte om de havde noget selskabsmateriale vi kunne få med hjem, men det havde de ikke. Deres selskabskoordinator sad dog ude bagved, så hende kunne vi da lige snakke med. Og hun var SÅ flink. Det var bare de vildeste modsætninger (jeg er dog sikker på at Kosten ville have efterkommet hvert et ønske vi havde, hvis hun troede vi havde pengene) Hun var åben, og undskyldte for rodet, hvilket vi jo intet havde noget imod, for vi kom helt uanmeldt, hvorimod vi det andet sted havde haft en aftale, og der var stadig roddet... Vi snakkede så med hende, og hun viste os ganske kort rundt, jeg havde ikke været der siden min mormors jubilæum eller what ever det nu var, og det var indne de havde renoveret. Der var faktisk blevet rigtig fint, og jeg var positivt overrasket! Da vi fik priserne kunne vi godt se det gik lige over vores budget, men vi er sådan set ligeglade, for det er bare så hyggeligt og fint!

post-64426-0-01180200-1416242641_thumb.j

vi har dog ikke besluttet os endnu, da vi lige skal spise på Peter Lieps hus først, da de også har fået ny kok, og så vil vi gerne lige se hvad der er af gode muligheder på bryllupsmessen i januar. Men Peter Lieps hus er stedet der skal slåes af pinden, for vi er begge ret vilde med det! :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

lækre steder i har kigget på og øv en kost, og sikken en behandling i har fået :pokey: forstår godt i ikke har lyst til at holde jeres fest der

Ja det er super ærgelig! Har så meget lyst til at tvære et eller andet ud i hovedet på hende! Vinde i lotto, og så fortælle at hun går glip af et KÆMPE bryllup :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en supergod ide med et engagement shoot! Min W2B er også virkelig dårlig foran et kamera (jeg er en lille smule bedre :happy:), så vi skal helst sikkert også have et shoot.

Og så er det bare rart at have nogen prof billeder! Jeg var rigtig dårlig i starten af vores forhold til at få taget billeder af os, ved specielle begivenheder. Jeg har f.eks. intet billede sammen med ham da jeg blev student, hvilket jeg er super ærgelig over i dag! Så nu har vi en masse selfies etc, men vil virkelig gerne have noget prof! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Historien med hende kosten - fedt udtryk - :) giver jo kun en fornemmelse af at de fester der holdes der, er på deres præmisser, fremfor kundens præmisser, og at det i højere grad bliver deres end jeres fest. Og så måske alligevel ikke.

Jeg har nok en fornemmelse af hvilket sted vi taler om - lige meget hvilket her - for der husker jeg også at være blevet belært om dit og dat og et meget hysterisk temperament. Men har så haft folk derude efterfølgende hvor alt har været som det skulle være :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Historien med hende kosten - fedt udtryk - . :) giver jo kun en fornemmelse af at de fester der holdes der, er på deres præmisser, fremfor kundens præmisser, og at det i højere grad bliver deres end jeres fest.

Jeg har nok en fornemmelse af hvilket sted vi taler om - lige meget hvilket her - for der husker jeg også at være blevet belært om dit og dat og et meget hysterisk temperament. Men har så haft folk derude hvor dette "element" nok ikke har været tilstede for der var alt som det skulle være. . :)

Jeg tror desværre det kommer rigtig meget an på dagen, og som H2B og jeg snakkede om, så havde hun nok ikke opført sig sådan, hvis vi havde været vores forældre alder... Det er jo så ikke vores problem den dag i dag, men det bliver nok hendes ude i fremtiden :wink:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bryllupskage tanker

Jeg har bagt i lige omkring 5 år nu, så jeg er rimelig erfaren inden for hele kageverdenen, men jeg var faktisk af den overbevisning at jeg ikke ville lave vores bryllupskage, da det er en ret tidskrævende process.. Men det var indtil jeg og H2B så priserne, som konditorerne tager for det! Slap nu af det er for sygt!!

Jeg har derfor fået ham overtalt ham til at jeg laver den, med hjælp fra mor og veninder. Jeg er dog kommet frem til det faktum at det ikke skal være en fondant kage (nej H2B har ikke rigtigt noget at skulle have sagt mht udseende, så længe han kan lide kagen :tunge: )

Derimod er jeg blevet ret vild med glaserede kager, så efter min eksamen på mandag, har jeg planer om at gå i køkkenet og eksperimentere lidt.. Det gode ved glaserede kager er at de kan stå på køl længe, og eftersom der skal mousser i, så skal den helst stå på køl så længe som muligt. I sommermånederne kan det også være lidt tricky at arbejde med fondant på grund af varmen, og så sveder den i køleskabet og jeg skal komme efter dig! Jeg tror det her bliver bedre og noget man ikke ser til hvert et bryllup...

Det skal lige sige at jeg har deltaget i nogle kageprogrammer, så folk forventer noget af kagen, og det gør mig slet ikke noget, for jeg ved udemærket at jeg kan... og hvis det er hvad der skal til for at fylde kirken, jamen så må der jo være kage til 375 mennesker! :metteholm

Når men, vi er begge ret vilde med chokolade og passionsfrugts kombinationen. Så det skal være disse to mousser på en bund af svampet chokoladekage. Der skal kun være 1 lag kage, resten skal forhåbentligt være mousse... Og så sidder du nok og tænker, hvordan pokker det dog kan lade sig gøre.. Det må du vente med at se til jeg fortæller om det herinde, eller du kan følge mig på instagram, hvor der med garanti kommer billeder op af forsøget i næste uge. Jeg hedder byMariaB og du er mere end velkommen til at kigge med! :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af RiivaB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Suk... Sad og ville skrive et indlæg om hvorfor vores priser er som de er. Men nej orker det ikke. Du skriver jo selv, det er en tidskrævende proces og der er jo flere udgifter ved en konditor end ved en amatør.

Jeg glæder mig til at se hvad du kommer frem til med glasering. Er det på kanal 4 (eller var det 5) du var i kageprogrammet?

Bliver jo helt nysgerrig nu :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer