RiivaB

Disney, prinsessen og Bakken - STD & bryllupskage v.3 !Billeder!

125 posts in this topic

Du kunne også hive fat i Colours of the wind Det er også et Disney nummer (Pocahontas mener jeg) og et meget flot nummer.

Det er nok til dato et af mine absolut favorit-disney-numre! Både på dansk og engelsk er det er virkelig smukt nummer!

0

Annonce ♥

Elsker også disnet helt op til skyerne :D

Har valgt at vi skal danse brudevals til en slow waltz version af "So this is love" fra askepot :loveshower:

Synes det er MEGA fedt at du vil have det smukke musik i baggrunden :D

0

Disney-sange er altid gode :) Lyder som en rigtig god plan med musikken :)

Nu kan jeg ikke huske om du har skrevet noget om brudevals, men ellers vil jeg lige gøre opmærksom på, at "Once upon a December" fra Anastacia er en vals ;) Den er fantastisk smuk, om end en tand hurtigt :)

Det har jeg ikke, og planen er at det bare skal være den traditionelle. Elsker Once upon a December omend Anastasia ikke er en Disney Film, med derimod en Fox Animation Studios Film (den blev distribueret af 20th Century Fox)

Er det ikke Disney? Det var jeg ellers overbevidst om, men så blev jeg da klogere :)

"Colours of the wind" er også bare fantastisk :)

0

Annonce ♥

Disney laver bare nogen fine sange.... Sune har også en masse Disney på vores babybånd (hvis babyen hører noget musik mens den ligger inde i maven kan man bagefter bruge den samme musik til at berolige under fødslen og bagefter, det er ihvertfald ideen)

0

Elsker også disnet helt op til skyerne :D

Har valgt at vi skal danse brudevals til en slow waltz version af "So this is love" fra askepot :loveshower:

Synes det er MEGA fedt at du vil have det smukke musik i baggrunden :D

Åh den er også skøn! Men der er jeg mere traditionel, så der skal det være den originale :a1221:

0

Disney-sange er altid gode :) Lyder som en rigtig god plan med musikken :)

Nu kan jeg ikke huske om du har skrevet noget om brudevals, men ellers vil jeg lige gøre opmærksom på, at "Once upon a December" fra Anastacia er en vals ;) Den er fantastisk smuk, om end en tand hurtigt :)

Det har jeg ikke, og planen er at det bare skal være den traditionelle. Elsker Once upon a December omend Anastasia ikke er en Disney Film, med derimod en Fox Animation Studios Film (den blev distribueret af 20th Century Fox)

Er det ikke Disney? Det var jeg ellers overbevidst om, men så blev jeg da klogere :)

"Colours of the wind" er også bare fantastisk :)

Det er en tidligere disney animator der gik for sig selv, og lavede lidt mørkere animationsfilm, så det er derfor den virker så Disney agtig. :wink:

0

Disney laver bare nogen fine sange.... Sune har også en masse Disney på vores babybånd (hvis babyen hører noget musik mens den ligger inde i maven kan man bagefter bruge den samme musik til at berolige under fødslen og bagefter, det er ihvertfald ideen)

Specielt de ældre film, hvor der bare var en helt anden tilgang til dem! De er kommet efter det med Frozen, men tangled og princess and the frog hang altså i den!

0

Annonce ♥

Specielt de ældre film, hvor der bare var en helt anden tilgang til dem! De er kommet efter det med Frozen, men tangled og princess and the frog hang altså i den!

Præcis....

0

Hårpynt - Tiara

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at have en tiara på, ikke en overdreven big-fat-gypsy-wedding tiara, men en fin sofistikeret tiara, som ikke er overpowering, men som komplimentere hele looket. Folk skal IKKE kigge på den og tænke, "har hun mon købt den i Fest og Tema". Den skal også se ud som om den er en del af håret, og ikke bare sidde oven på hovedet, det skal være en klassisk opsætning, hvor selve håret er blevet touperet i sådan en grad at volumen ser naturlig ud. Jeg vil altså ikke have bump på hovedet! Tiaraen skal så indgå i selve volumen, og skal ikke fylde hele hovedet, det skal egentlig mere være et hårspænde, brugt som tiara. Jeg har pinnet nogen som jeg godt kan se, som en mulighed

post-64426-0-14594100-1425843731_thumb.j

post-64426-0-08203800-1425843776_thumb.j

post-64426-0-29395600-1425843790_thumb.j

Jeg er mest til den første, men den koster 78$, og det commitment er jeg bare ikke klar til at tage endnu, men så faldt jeg over denne her på eBay, Og med en pris på 47 DKK, tænkte jeg at det var chancen værd. Så jeg glæder mig til at få den hjem, for jeg har faktisk INGEN ide om hvor stor den er, da størrelsen stå på kinesisk :help: så nu har jeg taget chancen!

post-64426-0-82973800-1425843858_thumb.j

post-64426-0-12629600-1425843872_thumb.j

Edited by RiivaB
0

Har du prøvet at hive fat i Miss Lena herinde. Hun er vist verdensmester i den slags . :)

Jeg har godt set hendes kreationer, men de er lidt for shabby chic til mig.

0

Annonce ♥

Kage eksperiment version 2.0

Sidste weekend var det H2B fødseldag, hvilket var en oplagt mulighed for at prøve bryllupskagen af endnu engang. Selvom de mennesker der var til fødselsdagen også kommer til brylluppet, tager jeg glædeligt imod alle dem der vil prøve smage den mulige bryllupskagen, og jeg er rimelig sikker på at den nok skal nå at ændre sig et par gange inden!

I får lige billederne med det samme skønne BK-kvinder, for det ved jeg jo I er ellevilde med!

post-64426-0-27329300-1426975087_thumb.j

post-64426-0-51194900-1426975120_thumb.j

post-64426-0-31011000-1426975145_thumb.j

Og så lidt fra selve processen

post-64426-0-30872900-1426975201_thumb.j

post-64426-0-76322800-1426975227_thumb.j

Der skete det at jeg lod chokolade moussen stå på køl natten over, og ville derfor fylde resten af kagen ud med passionsfrugtsmoussen fredag aften, desværre var der ikke nok til at fylde den helt ud, så jeg besluttede mig for at sætte den på frys fredag aften, i håb om at det bundfrosne mousse ville hjælpe med at fryse den resterende mousse lørdag formiddag så jeg stadig kunne overtrække den med chokoladeglaze umiddelbart lige inden vi skulle spise den.

R begyndte så at snakke om at han mente farven i sig selv var pæn, og han var ret sikker på at det ville se fint ud uden glaseringen. Jeg lod tvivlen ham komme til gode, og valgte derfor ikke at lave glaseringen. Så efter at have lavet det resterende passionsfrugtmousse og fyldt den til randen røg den på frys igen, bare for at køle endnu hurtigere.

Vi endte altså med en kage uden glasering, og det gør mig absolut ingenting, jeg synes den er rigtig fin "bar" og det synes R også. Så her er opsummeringen af plusser og minusser af denne kage

Plusser

- Kagen (Red Velvet) reagere fint på frys, og var luftig og smagte rigtig godt

- Nemt! At droppe glaseringsteppet hjælper altså gevaldigt på tidsplanen

- Passionsfrugtmousse smager bare SÅ godt!

- Chokolademousse inderst, passionsfrugtsmousse yderst

Minusser/kan gøres bedre

- Kagen skal ikke være rød

- Jordbær kan ikke tåle at blive frosset over natten.

- Optøningskrystaller på passionsfrugtsmoussen, da den primært består af flødeskum

- Mangler et crunchy element, overvejer muligheden for to kagebunde, med et crunchy lag et eller andet imellem

- Synes ikke den ser raffineret nok ud

- Chokolade svirvler skal der på

- Mangler et eller andet element i det yderste lag, som bryder den lyse farve

Af pynt på toppen har jeg tænkt i følgende baner

- små toppe af bagt maregns

- små toppe af "brændt" maregns (ligesom på en lemoncurd tart)

- Chokolade svirvler

Mange af mine minusser/kan gøres bedre har noget at gøre med nedfrysningen, men nu hvor den ikke skal glaseres, kan jeg droppe nedfrysningen fuldstændig, da det kun var for glaseringens skyld!

Edited by RiivaB
0

Alt ser bare så fint ud allerede.

er også ret vild med disney og bakken også har jeg været på skoven en enkelt gang ;)

Noget lort med hende kosten der ude når nu det betyder så meget. Er selv fra en bakke familie min oldemor var bakkesangerinde og min mormors bror var pjerrot der ude så hvis det ikke skulle holdes i haven ville jeg også have holdt det der ude, men nu slipper jeg så for sådan en oplevelse (kost altså).

Glæder mig til at følge mere med.

0

Annonce ♥

Alt ser bare så fint ud allerede.

er også ret vild med disney og bakken også har jeg været på skoven en enkelt gang ;)

Noget lort med hende kosten der ude når nu det betyder så meget. Er selv fra en bakke familie min oldemor var bakkesangerinde og min mormors bror var pjerrot der ude så hvis det ikke skulle holdes i haven ville jeg også have holdt det der ude, men nu slipper jeg så for sådan en oplevelse (kost altså).

Glæder mig til at følge mere med.

Tak for de fine ord, og forståelsen! Jeg får nogle mærkelige blikke engang imellem når jeg siger at brylluppet nok bliver på bakken! :pokey: Så at der er en der forstå, hvorfor det lige skal være der, er fedt! :bearhug:

0

hvor ser den kage god ud :metteholm

Mums hvor ser den lækker ud den kage :smiley-eatdrink026: Jeg er sikker på at det nok skal blive helt perfekt når du har fået afprøvet et par gange mere - stor respekt for at du kaster dig ud i det!

Tak de damer :blush: Den smagte også godt, hvis ikke den havde været frossen :floejt:

Jeg er nu ikke så bekymret for at lave den selv, jeg har lavet kage i en del år efterhånden, så ved hvor faldgruberne er, og tidsplanen er at kagen skal være færdig og pyntet om fredagen. Så kan jeg pynte den i receptionslokalet hvor den skal serveres. Min største bekymring er hvad vi skal have at spise ugen op til, for køleskabet bliver fyldt med kage :biggrin:

0

Annonce ♥

Wuhuu, så faldt jeg lige over endnu en 16-brud, som også er en Disney tosse!

Glæder mig til at følge med

bare rolig, de skal nok komme over de næste par måneder - så det er med at være ude snart med at booke lokaler osv! :shooter:

0

Mums hvor ser den lækker ud den kage :smiley-eatdrink026: Jeg er sikker på at det nok skal blive helt perfekt når du har fået afprøvet et par gange mere - stor respekt for at du kaster dig ud i det!

Tak de damer :blush: Den smagte også godt, hvis ikke den havde været frossen :floejt:

Jeg er nu ikke så bekymret for at lave den selv, jeg har lavet kage i en del år efterhånden, så ved hvor faldgruberne er, og tidsplanen er at kagen skal være færdig og pyntet om fredagen. Så kan jeg pynte den i receptionslokalet hvor den skal serveres. Min største bekymring er hvad vi skal have at spise ugen op til, for køleskabet bliver fyldt med kage :biggrin:

:lol: den med kagen har jeg også haft i tankerne, men har fået lov til at lave den på mandens arbejdsplads som er et kæmpe industri køkken, og dermed også låne deres kæmpe køleskab til den :) hvilket jeg nok tror bliver en god ide, hvis vi skal ha mad også :lol:

0

Jeg synes det er SÅ fedt at i skal holde jeres bryllup på bakken :cheerleader3::cheerleader3: hvorfor skal man gøre som alle andre :blush:

Nu er det ikke på Bakken, men lige ude bagved agtig :wink: Meeeen, jeg har da lavet en aftale med lillebror om at vi skal op i Polyppen (blæksprutten ved siden af vikingeskibet) - mig i brudekjole og ham i jakkesæt :tunge:

0

:lol: den med kagen har jeg også haft i tankerne, men har fået lov til at lave den på mandens arbejdsplads som er et kæmpe industri køkken, og dermed også låne deres kæmpe køleskab til den :) hvilket jeg nok tror bliver en god ide, hvis vi skal ha mad også :lol:

Fedt! Jeg har et amerikaner køleskab derhjemme, så der burde være plads til de 5-6 kager der skal til, men sådan et "walk in" køleskab ville jeg elske! Ja ja, der er nogen kvinder der drømmer om et walk in closet, og det kunne jeg også godt tænke mig, men et Walk In Køleskab - det gør mig våd i bagertrusserne!! :cheerleader3:

0